|
|
Teraz jest 20.09.2024, 00:07
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Uciekające powietrze z opon.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3854
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Uciekające powietrze z opon.
Otóż problem polega na tym, że parę dni temu sukcesywnie schodzi powietrze ze wszystkich opon, w tempie ok 1,5 bara / 12 h. Przecięcie wykluczam, dlatego że po napompowaniu jako tako trzyma.
Zastanawiam się, czy to nie jest wina mrozów i tego, że sztywna guma zaczęła pękać. Opony to Fulda Carat Excelero 195/50 R 16.
Co może być przyczyną? :/
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
01.02.2010, 12:57 |
|
|
Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01 Lokalizacja: Warszawa Posty: 292 Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
|
a wentyle zmieniałeś? może przyszedł czas na nie.
Chociaż dziwne, że we wszystkich kołach na raz schodzi
|
01.02.2010, 13:10 |
|
|
Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55 Lokalizacja: Podkarpackie Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Możliwość jest taka że jak jest opona zimna (po nocy) to ciśnienie w kołach może być niższe niż po rozgrzaniu się laczków o nawet 0,3 bara. Przy ostatnich mrozach może nawet być więcej.
|
01.02.2010, 13:22 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3854
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
O zmianie ciśnienia z powodu spadającej temperatury wiem. Fizyka. To w sumie brałem pod uwagę, ale wydało mi się mało prawdopodobne, że przy w sumie kilkustopniowym spadku temperatury (było pompowane przy -2) po nocy zeszła połowa ciśnienia. 0,3 bara to norma, mojemu ojcu podczas upałów wzrosło chyba nawet 0,5.
W sumie to jestem teraz w malinach, bo zeszło z przodu kompletnie, a z tyłu prawie do końca. :/
Wentyli nie ruszałem. Może to być ich wina? :/
Zastanawiam się nad opcją twardej pod wpływem mrozów gumy, ale wydaje mi się, że guma zaczyna tak sztywnieć, że pęka dopiero przy ok -50 - -60.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
01.02.2010, 15:56 |
|
|
Dołączył(a): 13.07.2009, 15:32 Lokalizacja: Gdynia Posty: 77
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: OCTAVIA 1.6/BFQ TOUR
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
miałem podobnie - nowe wentyle i wyczyszczenie rantów felg załatwiły sprawę
(u mnie schodziło tylko z jednego koła)
_________________
|
01.02.2010, 16:06 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Napluj na palec i ślina do wentyla i wiadomo czy powietrze ucieka
|
01.02.2010, 17:47 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36 Lokalizacja: Pabianice Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
tylko żeby ci nie przymarzł...
_________________ F2 COMBI LPG
|
01.02.2010, 19:09 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
MatCar17,
Przyczyn może byc kilka.
1 Zaworek w wentylu
2 Sam wentyl jeśli jest stary to kołnierz nie uszczelnia wentyla z felgą
3 Podrdzewiałe ranty felg na nich dochodzi do nieszczelności
4 Przypadek raczej skrajny,że powietrze uchodzi między kordami opony.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
01.02.2010, 19:15 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Najprościej wymienić całe zawory koszt ok. 5 zł. za zawór. Jeśli fachowiec to zrobi umiejętnie ominie cię montaż i demontaż opony oraz wyważenie. Czyli 4 koła 20 zł.
Przy okazji (jeśli masz stalówki) niech dobrze obejrzy gniazda wentyli czy nie są zbyt mocno skorodowane. W skrajnych przypadkach może nie uszczelnić pomimo wymiany.
Inny przypadek (mało prawdopodobny) to jeśli jeździłeś po zaspach, głębokim śniegu lub innym syfie nazbierało się tego przy rantach opony, a dokładnie między felgą, a oponą nawchodziło tego szlamu i tam ucieka w tym przypadku demontaż i czyszczenie felgi, aczkolwiek mało prawdopodobne aby to się stało we wszystkich czterech kołach na raz. Chociaż są rzeczy które się fizjonomom nie śniły.
Pozdro.
_________________ GrzegorzT
|
01.02.2010, 19:29 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3854
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
kika napisał(a): Napluj na palec i ślina do wentyla i wiadomo czy powietrze ucieka Teraz to jest średnio realne, bo ciśnienia nie ma, więc o tak nic nie poczuję. mrfazi napisał(a): miałem podobnie - nowe wentyle i wyczyszczenie rantów felg załatwiły sprawę (u mnie schodziło tylko z jednego koła)
Miło mi to słyszeć. :):)
Wentyle nie mają nawet roku, a wszystko jeździ na felgach aluminiowych. Dziwi mnie, że mogły już się zużyć, ale będę podążał Waszą drogą. Zobaczymy.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
01.02.2010, 21:00 |
|
|
Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01 Lokalizacja: Warszawa Posty: 292 Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
|
Jak wentyle nawet roku nie mają, to faktycznie może być coś innego.
A te opony jaką mają datę produkcji?
Może ktoś w nocy przychodzi i Ci powietrze spuszcza
|
01.02.2010, 21:36 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3854
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Opony tez nie mają nawet roku. Zakupione pod koniec lipca, wyprodukowane 2 miesiące wcześniej. I do tej pory nie było z nimi żadnych problemów, spisywały się rewelacyjnie. :/
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
01.02.2010, 21:48 |
|
|
Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50 Lokalizacja: Łomża-BL Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
|
Mój kuzyn miał ten sam problem,fakt że w skodzie felicji.Jeżdzil tak parę dni ,dopompowywał koła wreszcie powiedział dość i pojechał do oponiarza a ten stwierdził że wszystkie 4 opony są przebite czymś cienkim i stąd problem.Kuzyn w międzyczasie przypomniał sobie że już parę razy miał zatarg z jednym z mieszkańców bloku o miejsce parkingowe,a auto miał na obcych blachach.Tamten się mu odgrażał i słowa dotrzymał.Może i Ciebie to spotkało
_________________ Jest; F3-2016r-1.2 16V 110KM,TSI kombi-Ambition, Blue-Race Było; F1-2004r-1.2 12V 64 KM HTP, kombi-Choice,czerwień-corrida 80kkm, Było; F1 FL-2006r-1.4 16V 75 KM kombi-Elegance, sahara beżowy metalik 147kkm,
|
01.02.2010, 22:04 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2007, 14:30 Lokalizacja: wrocław Posty: 51
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
|
kornat napisał(a): Możliwość jest taka że jak jest opona zimna (po nocy) to ciśnienie w kołach może być niższe niż po rozgrzaniu się laczków o nawet 0,3 bara. Przy ostatnich mrozach może nawet być więcej.
eeee, no przecież gosciu napisał że schodzi w tempie 1,5 bara na 12 h
|
02.02.2010, 08:55 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3854
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Jutro rano zaczynam atak. zobaczymy, co jest nie tak. Będę się odzywał.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
02.02.2010, 17:35 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|