|
|
Teraz jest 03.06.2024, 22:49
|
[F1] Czyszczenie przepustnicy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Zanieczyszczenie przepustnicy powstaje wskutek spalania mikroskopijnych cząstek oleju które i tak się przedostają fabyka dopuszcza spalanie nawet do 1 litra oleju na 100 km pisze że u CIEBIE to czysty przypadek bo przecież nie wymieniali pierścieni
[ Dodano: 2007-03-19, 09:00 ] Co do TWEGO pytania NIE
[ Dodano: 2007-03-19, 09:08 ] PRZEPRASZAM za błąd miało być nie 100 ale 1000 km
[ Dodano: 2007-03-19, 09:32 ] Dodam że główną przyczyną zanieczyszczenia przepustnicy jest mieszanka paliwowo-powietrzna
|
19.03.2007, 08:59 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27 Lokalizacja: Bartoszyce Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Myjk napisał(a): kika: całkiem możliwe, choć nie gmerałem tam od nowości, po za rzucaniem nań wzrokiem (z piorunami). Hau, hau, odszczekuję "bzdury" o oleju, jeśli kogoś wprowadziłem w błąd to przepraszam. Co nie zmienia faktu, że chętnie uzyskam odpowiedz od kika/vg1 na moje pytanie.
przyczyn może być bardzo wiele, np:
- masz bardziej zużyta pompę i olej podawany jest pod mniejszym ciśnieniem
- zamki pierścieni ustawiały się w 1 linii i nie było dokładnego zbierania oleju
- ustał jakiś wyciek
itp itd
_________________ pozdrawiam [you]
|
19.03.2007, 21:10 |
|
|
Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23 Lokalizacja: Warszawa Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
Dzięki kika/vg1. Jeszcze raz wybaczcie me lamerstwo.
Chyba zbyt pochopnie skorelowałem tą przepustnicę z olejem.
_________________ Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl
|
19.03.2007, 22:44 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Nie ma sprawy jest OK
|
19.03.2007, 22:49 |
|
|
Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
|
Witam! Nie znam się za bardzo... Może moje pytanie będzie głupie i proszę o wyrozumiałość... Zamiast rozkręcać to czyścić i zmieniać uszczelki to nie wyjdzie na jedno wyjechać gdzieś na trasę i przedmuchać trochę auto? tzn. po prostu żeby silnik popracował trochę na wyższym obciążeniem to by ten syf z przepustnicy mogło wydmuchać ?
|
12.04.2007, 20:11 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Mateusz2605 napisał(a): ten syf z przepustnicy mogło wydmuchać
LOL
ten syf to nie kurz że dmuchniesz i odfrunie
to ciężko jest domyć bajurą, a o jakims samoistnym oczyszczeniu nawet nie ma co mówić.
W dużej mierze stan przepustnicy powie Ci jakie paliwo tankujesz.
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
12.04.2007, 20:21 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Mateusz2605,
To jest tłusty, wredny, przyklejony syf, nie wydmuchasz tego, choćbyś się nadymał jak wilk na chatki trzech świnek
|
12.04.2007, 20:29 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Yogi napisał(a): W dużej mierze stan przepustnicy powie Ci jakie paliwo tankujesz
Chyba szybciej na jakim oleju jeździsz. Paliwo do przepustnicy nijak dostać się nie może. Przecież ono mieszane jest w kolektorze dolotowym z powietrzem. Do przepustnicy kierowane jest czyste powietrze z filtra, oraz powietrze z pod pokrywy zaworów i skrzyni korbowej. Niestety to drgie powietrze mocno bywa zabrudzone parami oraz wiekszymi kroplami oleju. Co niestety osadza się w przepustnicy.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
12.04.2007, 23:20 |
|
|
Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
|
Ok. To wytłumaczcie mi jeszcze jedno. Przepustnica to po prostu kawał rury z klapką w której sobie leci powietrze do silnika. Więc jeśli się tam coś zabrudzi to chyba nie w takiej ilości żeby się zatkało więc wpływu na dynamikę silnika nie powinno to mieć (tak mi się tylko wydaje ) Więc mam prośbę żeby mi ktoś napisał dokładnie jaki wpływ na silnik ma czystość przepustnicy.
Dzięki.
|
13.04.2007, 16:16 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Cytuj: Więc jeśli się tam coś zabrudzi to chyba nie w takiej ilości żeby się zatkało więc wpływu na dynamikę silnika nie powinno to mieć Przepustnica nie działa w przedziale od 0 do 90 stopni, tylko w zakresie kilku stopni. Szczeliny przez które przelatuje powietrze wcale nie są takie duże, mają po kilka milimetrów. Jeżeli ścianki są oblepione brudem to powierzchnia szczelin może się znacznie zmniejszyć. Cytuj: jaki wpływ na silnik ma czystość przepustnicy
W moim przypadku przez brudną przepustnicę silnik reagował z opóźnieniem na dodanie gazu, szczególnie po hamowaniu silnikiem. Wyczyściłem - i jak ręką odjął
|
13.04.2007, 20:05 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2007, 18:06 Lokalizacja: Błonie Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Potwierdzam co napisał mariusz_s .
Co ma jakość paliwa do brudu w przepustnicy? Paliwo jest wtryskiwane wtryskiwaczami w kolektorze ssącym a ten brud bierze się z cząstek oleju i pewnie różnych innych brudów takich jak sadza , które są zasysane odmą ze silnika.
Ostatnio edytowano 17.04.2007, 10:16 przez Janek3311, łącznie edytowano 1 raz
|
13.04.2007, 20:29 |
|
|
Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12 Lokalizacja: Gliwice Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
|
po czyszczeniu przepustnicy
witam
zabralem sie dzisiaj do czyszczenia przepustnicy-byla bardzo brudna (chyba nigdy nie czyszczona 99kkm)
w opisie ktory znalazlem jest napisane zeby nie odlaczac wtyczki z przepustnicy bo bedzie potrzeba kalibracja-moim zdaniem nie koniecznie
1. odkrecilem przepustnice
2. wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna (zajelo mi to sporo czasu-bo zabrudzona byla dosc konkretnie)
3. zlozylem wszystko do kupy
4. przekrecilem kluczyk w pozycje "zaplon" i poczekalem ok 30s i wylaczylem na"0"
5. odpalilem silnik i pozwolilem mu popracowac na biegu jalowym 15min bez dotykania pedalu przyspieszenia
6. zgasilem silnik i ponownie odpalilem i jazda probna
nie ma falowania obrotow wszystko dziala tak jak powinno
co zauwazylem to zuzycie paliwa na biegu jalowym komp pokazywal 0,7-08l a po czyszczeniu 0,6-07l
na zdjeciu przepustnica przed czyszczeniem
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
14.04.2007, 11:59 |
|
|
Dołączył(a): 22.01.2006, 22:16 Lokalizacja: Wawa/Łomianki Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
ale syf
_________________ - kamery CCTV, rejestratory, systemy alarmowe, instalacje - www.tamro.pl -
|
14.04.2007, 14:27 |
|
|
Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12 Lokalizacja: Gliwice Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
|
po przejechaniu ok 15km widze ze auto zwawsze sie zrobilo
jak silnik pracuje na jalowym to widze ze komp nawet pokazuje 0,5l/h
tak jak wczesniej pisalem obroty trzyma rowniutko-wiec polecam
|
14.04.2007, 17:10 |
|
|
Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18 Lokalizacja: Białystok Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Re: po czyszczeniu przepustnicy
tomasz0328 napisał(a): witam zabralem sie dzisiaj do czyszczenia przepustnicy-byla bardzo brudna (chyba nigdy nie czyszczona 99kkm) w opisie ktory znalazlem jest napisane zeby nie odlaczac wtyczki z przepustnicy bo bedzie potrzeba kalibracja-moim zdaniem nie koniecznie 1. odkrecilem przepustnice 2. wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna (zajelo mi to sporo czasu-bo zabrudzona byla dosc konkretnie) 3. zlozylem wszystko do kupy 4. przekrecilem kluczyk w pozycje "zaplon" i poczekalem ok 30s i wylaczylem na"0" 5. odpalilem silnik i pozwolilem mu popracowac na biegu jalowym 15min bez dotykania pedalu przyspieszenia 6. zgasilem silnik i ponownie odpalilem i jazda probna nie ma falowania obrotow wszystko dziala tak jak powinno co zauwazylem to zuzycie paliwa na biegu jalowym komp pokazywal 0,7-08l a po czyszczeniu 0,6-07l na zdjeciu przepustnica przed czyszczeniem
Też myślę o czyszczeniu (od nowości nie czyszczona), ale jakos sie boje czy podołam (z tą kalibracja w końcu nie wiem jak jest, różnie piszą). Prosze o więcej szczegółów tzn. odłączaleś akumulator przed "zabiegiem", wyciągałeś wtyczkę z przepustnicy, czyli czy zdjemowałeś ją całkiem żeby dokładnie umyć ? No i jak z czyszczeniem, pędelkiem i benzyna po klapce i ściankach ?
Bedę b. wdzięczny za szerszy opis.
pozdr.
|
16.04.2007, 09:34 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|