|
|
Teraz jest 05.06.2024, 08:48
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
[F1] Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 09.12.2012, 13:05 Posty: 151
Podziękował: 13
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Kombi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy
Witam,
Od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika zapala się czerwona kontrolka przegrzania silnika... co jest bzdurą bo auto stało całą noc na dworze. W dodatku zauważyłem że zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego jest zabrudzony (wsadziłem palucha i od oleju raczej brudu tam nie ma...) , oleju nie bierze, płynu też nie ubywa tylko że jest brudny... dodatkowo podczas jazdy słyszę „syczenie” „bulgotanie”...
Co sądzicie na ten temat?
_________________ z wyrazami szacunku
Skoda Fabia Kombi 2005r 1.9 SDI SPRZEDANA 2015-2017 Skoda Fabia Heatchback 2001r 1.4 MPI - po tacie 2017 - 2020 Skoda Fabia Kombi 2003r 1.9 SDI - 2020 - -------
|
11.11.2017, 19:42 |
|
|
Dołączył(a): 16.05.2015, 14:05 Lokalizacja: KNT Posty: 583
Podziękował: 11
Pomógł: 23
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf 4motion
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
|
Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy
Raczej to będzie czujnik poziomu płynu chłodniczego - poszukaj na forum bo temat był już wałkowany.
_________________ Skoda Fabia '03 2.0 Łada Niva '93 1,6 Jeep Cherokee '89 2,1TD Skoda Rapid '14 1.6TDI Hyundai I30 '14 1.4 Swift 4x4 '06 1.3 Pajero Sport '02 2.5TD Grand Vitara '03 2.0 128KM Volkswagen Golf 4x4 '13 1.6TDI 140KM Piaggio X8 250IE Forester '08 2.0 150KM
|
11.11.2017, 23:49 |
|
|
Dołączył(a): 09.12.2012, 13:05 Posty: 151
Podziękował: 13
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Kombi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy
Oddałem auto na serwis - będzie do wymiany oczywiście uszczelka pod głowicą + planowanie głowicy + wszystkie inne igły, uszczelki na tulejach i tak dalej... + płukanie układu chłodzącego + nowy płyn chłodniczy i olej.
Cena dla zainteresowanych: w granicach 1500 zł
_________________ z wyrazami szacunku
Skoda Fabia Kombi 2005r 1.9 SDI SPRZEDANA 2015-2017 Skoda Fabia Heatchback 2001r 1.4 MPI - po tacie 2017 - 2020 Skoda Fabia Kombi 2003r 1.9 SDI - 2020 - -------
|
07.01.2018, 12:27 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy
Jakoś chyba dość drogo, ja w 2017 roku jak wymieniałem uszczelkę to planowanie kosztowało coś około 120 złotych części około chyba 250 gdzieś tu na forum wymieniałem całość kosztów, ale tak licząc to z płynem i olejem oraz śrubami to nie więcej niż 600 zł czyli za robotę 900. A ja jako amator do południa rozbebeszyłem wszystko po południu zawiozłem głowicę do planowani na następny dzień ją odebrałem i po południu złożyłem.
|
08.01.2018, 12:38 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 833 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy
andrzejk26 napisał(a): Jakoś chyba dość drogo,. Podaj swoją kalkulację przy dodatkowej ( być może niezbędnej ) czynności wymiany : pendzelek napisał(a): uszczelki na tulejach
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
08.01.2018, 13:37 |
|
|
Dołączył(a): 09.12.2012, 13:05 Posty: 151
Podziękował: 13
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Kombi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy
Tak jak pisałem wyżej - koszta w granicy 1500 zł, Poznań.
Z tego co trochę już wyczytałem to ponoć czeskie 1.4 mpi lubią mieć przypadłość z tzw. opadniętą tuleją co też przyczynić się może do dalszych problemów z przeciekającym olejem itp. (jak by co to prosze mnie sprostować)
Czynności tego typu jak jeszcze szpilki, czy te właśnie uszczelki na tulejach uważam za niezbędne - lepiej raz porządnie zainwestować, tymbardziej że raptem 2 lata temu skodzina miała niemal to samo, koszt remontu uszczelki był mniejszy w innym warsztacie i wszystko się znowu spierniczyło :/
_________________ z wyrazami szacunku
Skoda Fabia Kombi 2005r 1.9 SDI SPRZEDANA 2015-2017 Skoda Fabia Heatchback 2001r 1.4 MPI - po tacie 2017 - 2020 Skoda Fabia Kombi 2003r 1.9 SDI - 2020 - -------
|
08.01.2018, 17:47 |
|
|
Dołączył(a): 09.12.2012, 13:05 Posty: 151
Podziękował: 13
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Kombi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy
Witam,
Dla wszystkich zainteresowanych - koszt wynosił 1536 zł
_________________ z wyrazami szacunku
Skoda Fabia Kombi 2005r 1.9 SDI SPRZEDANA 2015-2017 Skoda Fabia Heatchback 2001r 1.4 MPI - po tacie 2017 - 2020 Skoda Fabia Kombi 2003r 1.9 SDI - 2020 - -------
|
17.01.2018, 14:35 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2018, 23:19 Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy
Oddałem 2 lata temu do jakiegoś druciarza i wymienił UGP, splanował, i za tydzień znowu to samo, płynu najwięcej ubywa w zimę (podejrzewam że jest większy prześwit w uszczelce przy większych mrozach i dlatego) Drugi raz tego nie będę robił bo się nie opłaca i nie wiadomo co na to powie stopień sprężania, bo odległość zawsze się zmniejsza.
|
29.01.2018, 16:24 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy
W 90 % problemów z ubywającym płynem w czeskich silnikach 1,4 MPI o ozn. AME AZE ( jedna sonda ) i AQW, ( 2 sondy) są opadnięte tuleje cylindrów. Silnik ten ma nietypową już dzisiaj konstrukcję z mokrymi tulejami cylindrów. Wymiana samej uszczelki pod głowicą pomaga na jakieś 5 do 10 tyś km i problem wraca jak bumerang. Aby załatwić temat raz na zawsze trzeba niestety , odkręcić korby od wału wyjąć tuleje cylindrów i wymienić uszczelki pomiędzy cylindrami a blokiem silnika jednocześnie ustalając wysokość wystawania tulei ponad blok silnika na 0,08 do 0,12 mm. Dopiero wtedy nowa uszczelka pod głowicę , planowanie głowicy + nowe sruby. Tak zrobiona robota dopiero da efekt.
Trzeba znaleźć ogarniętego mechanika a nie "wymieniacza części" , a najlepiej takiego co zna te silniki. ZNAM TO Z AUTOPSJI robiłem u siebie UPG dwa razy na przestrzeni ~ 25 000 km , za trzecim razem dopiero uszczelniłem tuleje cylindrów i zapomniałem o problemie.
_________________
|
05.03.2018, 14:12 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2018, 23:19 Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy
Słuchaj ja mam AME ale w książce "sam naprawiam" nie ma tego modelu mojego silnika, czy mogę się sugerować silnikami AZF itp? Dlaczego dokumentacja nie została wydana dla mojego typu silnika? Kupiłem autko jak miało na blacie 200k, za mojej kadencji była raz głowica planowana, nie mam pojęcia ile razy mogę splanować głowicę, jak to się mierzy? I ostatnie najważniejsze pytanie, jak naprawić szarpania przy przyspieszaniu, falowanie obrotów w zakresie 32 obrotów, i żabki przy 1 biegu bez gazu. dzięki
|
07.03.2018, 09:53 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: bonifacy i 7 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|