![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 23.06.2024, 19:50
|
[VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 25.08.2013, 20:32 Posty: 31
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: joy
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS
Witam Widzę że jest dużo pytań, komu jaki kabelek będzie pasował. Znalazłem na Germańskich stronkach rozpiskę do kiedy jakie auteczko można zdiagnozować odpowiednim kabelkiem Mam nadzieje że się przyda. Lista kabelek->model samochodu
|
23.01.2014, 14:47 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31 Lokalizacja: Starachowice Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) 01317
VAG wypluł ten sam błąd w 3 miejscach. Miał ktoś takie coś? Błędy stałe. Na ros tech piszą: 1. CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Instrument Cluster (J285) faulty - jak to sprawdzić, który przewód? 2. Fault(s) stored in Instrument Cluster (J285) - sprawdzone błędów brak, wszystko działa ok.
Address 08: Auto HVAC Labels: 6Q0-820-045.lbl Part No: 6Y0 820 045
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) 79-00 - Please Check Fault Codes
Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-C.lbl Part No: 6Q1 937 049 D Component: 0000 BN-SG. 1S34
1 Fault Found: 01341 - Control Module in Instrument Panel On Comfort CAN (J285) 49-00 - No Communications
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl Part No: 6N0 909 901 Component: 003E GATEWAY CAN 1S34
1 Fault Found: 01341 - Control Module in Instrument Panel On Comfort CAN (J285) 49-00 - No Communications
|
29.01.2014, 23:21 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03 Lokalizacja: SKL Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Kody OBD - odczytywanie kodów błędów
hiob87elsa mówi coś takiego: 01317 Uszkodzona magistrala danych lub Uszkodzony zestaw wskaźników Brak wskazań lub błędne wskazania – Sprawdzić magistralę danych → Rozdział. – Odczytać pamięć błędów → Rozdział. 01341 Uszkodzona magistrala danych t Sterownik nie zamontowany Brak samodiagnozy – Sprawdzić magistralę danych → Rozdział. Magistrala danych / LIN W układzie elektrycznym samochodu znajdują się dwie różne magistrale danych oraz przewód magistrali LIN 1) różnych priorytetach: 1) Magistrala LIN - w samochodach wyprodukowanych po dacie 08.2004 t magistrala układu napędowego – priorytet 1 t magistrala układu komfortowego – priorytet 2 t magistrala LIN drzwi - priorytet 3 Obydwie magistrale komunikują się z sobą poprzez układ gateway, zintegrowany w sterowniku sieci pokładowej. Czy istnieje połączenie obu magistral, można sprawdzić w blokach wartości pomiarowych układu gateway 125 do 127 (magistrala układu napędowego) i 130 do 132 (magistrala układu komfortowego) → Rozdział. Pinout zegarów: https://www.dropbox.com/s/kr7ait8dtiypl ... row_PL.pdfSchemat i kolory kabli: https://www.dropbox.com/s/88iio5apzkbv6 ... danych.pdfJeszcze jeden, dużo czytelniejszy schemat, po angielsku. Zestaw wskaźników strona 6 https://www.dropbox.com/s/hbbdimcd8hzp1 ... ryczne.pdf
_________________ Moja fabia
|
29.01.2014, 23:38 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31 Lokalizacja: Starachowice Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Kody OBD - odczytywanie kodów błędów
Dzięki serdeczne, za obszerny opis, wiem gdzie grzebać przynajmniej. Cytuj: Czy istnieje połączenie obu magistral, można sprawdzić w blokach wartości pomiarowych układu gateway 125 do 127 (magistrala układu napędowego) i 130 do 132 (magistrala układu komfortowego) → Rozdział. Nie wiesz jakie wartości pożądane powinny się tam pokazać? bloki pomiarowe odpowiednio 130 - 131 -132 ![Obrazek](http://www.editer.pl/fotka/c24a86e05d6c04fc818f6f93117ff08e_1.jpg) bloki pomiarowe odpowiednio 125 - 126 - 127 ![Obrazek](http://www.editer.pl/fotka/0c607bd0d3b4bf6e4f9521f6ac5b20d7_1.jpg) Dodam że błąd pokazuje się w: - 09 central electric - tu da się skasować ale powraca - 08 klima - nie da się skasować - CAN Gateway - tu da się skasować ale powraca Jeszcze jedna rzecz VCDS 11 zwrócił moją uwagę tym że w 08 klima numer części: 6Y0 820 045 jest inny od labela: 6Q0-820-045.lbl i podkreśla label na czerwono.
|
30.01.2014, 12:39 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03 Lokalizacja: SKL Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Kody OBD - odczytywanie kodów błędów
W 132 masz instruments 0, czyli brak połączenia z zegarami. Reszta wygląda na sprawną. Przy czym wyżej w innym bloku połączenie jest. Oto pełna dokumentacja grup pomiarowych: https://www.dropbox.com/s/x2rf35e4oftsj ... ateway.pdfWyjmowałeś jakoś ostatnio zegary? P.S. Ja jak wtedy zrobiłem zwarcie felernym pokrętłem, to vag wypluł niemal wszędzie ten sam błąd ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
_________________ Moja fabia
|
30.01.2014, 13:03 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31 Lokalizacja: Starachowice Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Kody OBD - odczytywanie kodów błędów
Kurde, skąd Ty masz takie schematy/opisy?? :O Elegancko, czyli brak połączenia z zegarami w Can databus Comfort Bo to drugie to jest chyba coś innego - jest połacznie zegarów z Can databus powertrain
Myślisz że ten Can databus Comfort to może być połączenie modułu komfortu z zegarami? Zgadza się wyjmowałem zegary, przy odpiętym aku.
|
30.01.2014, 13:48 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03 Lokalizacja: SKL Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Kody OBD - odczytywanie kodów błędów
Na to wygląda. Dlatego wywala w klimie, bo jak widać na schemacie klima i zegary są połączone równolegle do magistrali komfortu. Na dobrą sprawę próbowałbym najpierw wyjąć zegary i włożyć jeszcze raz, może nie docisnąłeś/przecisnąłeś za bardzo zielone złącze. Gorzej jeśli gdzieś przytarłeś kabel, no wypadałoby obejrzeć ten pęk kabli który idzie do zegarów, bo samo z siebie rzadko kiedy co się psuje, a szczególnie kable, muszą mieć jakiś powód ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Schematy, tak jak już ktoś tu na forum zauważył, elsawin ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ Moja fabia
|
30.01.2014, 14:06 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31 Lokalizacja: Starachowice Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS
Cholerka, nie znalazłem przyczyny błąd dalej jest, a dodatkowo w klimie pokazał się nowy... Kod: 01318 - control module for injection pump (j399) 79-00 - please check fault codes Woła o to żeby sprawdzić błędy, ale gdzie się sprawdza te błędy? pompy? bo chyba o to chodzi.
|
23.02.2014, 19:23 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03 Lokalizacja: SKL Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS
01318: Sterownik pompy wtryskowej -J399- Brak komunikacji -Uszkodzona magistrala danych -Sterownik nie zamontowany objaw: Brak samodiagnozy naprawa: – Sprawdzić magistralę danych uu, z tym sprawdzaniem magistrali danych to jest ameryka już.. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
_________________ Moja fabia
|
24.02.2014, 19:55 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 10.08.2012, 02:05 Posty: 4
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: FJQ - 5b.
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) [F1] Seria błędów VAG
Witam
Do mojej Fabii 2001 HB 1.9SDI podłączyłem VAG i dostałem listę błędów. Kilka z nich miałem przy ostatnim odczycie ale pojawiło się wiele nowych raczej dziwnych przy tym modelu. Wszystkie błędy skasowałem ale pojawiły się natychmiast na nowo. (komentarze obok kodów)
AG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69
Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 012 CE Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 3328 Coding: 00002 Shop #: WSC 13765 TMBNF46Y223331222 SKZ7Z0A1020444 3 Faults Found: 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus [ten jest ok bo czujnik jest niesprawny, do wymiany (albo termostat)] P1256 - 35-10 - - - Intermittent 18097 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from Elect. Load Controller [nie wiem co to jest] P1689 - 35-10 - - - Intermittent 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer [nie wiem co to jest, bo nie mam immobilizera] P1570 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A
Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 6Q1 937 049 B Component: BORDNETZ-SG. 1S31 Coding: 25754 Shop #: WSC 13765 4 Faults Found: 01598 - Drive Battery Voltage [aku wymienione na nowa centrę 1,5 roku temu] 07-10 - Signal to Low - Intermittent 00511 - Selector Lever (E313) [nie wiem co to jest] 49-00 - No Communications 00778 - Steering Angle Sensor (G85) [to jest po robieniu zbierznosci w renomowanej sieciówce - kierownica jest lekko w lewo] 49-00 - No Communications 01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) [nie wiem co to jest] 49-00 - No Communications
Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 6Y1 919 880 A Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V09 Coding: 16142 Shop #: WSC 30111 TMBNF46Y223331222 SKZ7Z0A1020444 1 Fault Found: 01176 - Key 07-10 - Signal to Low - Intermittent [nie wiem co to jest]
Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0909901 Component: Gateway K<->CAN 1S31 Coding: 00014 Shop #: WSC 33790 3 Faults Found: 00511 - Selector Lever (E313) [nie wiem co to jest] 49-00 - No Communications 00778 - Steering Angle Sensor (G85) [to jest po robieniu zbierznosci w renomowanej sieciówce - kierownica jest lekko w lewo] 49-00 - No Communications 01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) [nie wiem co to jest] 49-00 - No Communications
Czy ma ktoś pomysł na te dziwne kody błędów:
18097 17978 01598 00511 01324 01176
dziękuję
|
23.03.2014, 20:29 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12713
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [F1] Seria błędów VAG
A dużo i często jeździsz? Bo wiele błędów "intermittent" wynika właśnie ze słabego akumulatora i wyskakują przy sracie silnika.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
23.03.2014, 20:41 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [F1] Seria błędów VAG
01176 - Key: Signal too Low Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) ON Possible Causes Immobilizer Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Reader Coil faulty Immobilizer Reader Coil faulty Immobilizer Transponder in Key faulty OR incorrect Transponder in Key Remote Control Remote Control Battery low Remote Control faulty OR incorrect Remote Control used Slaba bat w kluczyku, cewka przy stacyjce dogorywa lub cos z pastykla w kluczyku I nie gadaj ze nie masz immobilajzera ;} chyba ze jakis "magik" ci go dezaktywowal. -------------------------- 01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) hmmm kolega ma moze 4x4 ?D: albo steorwnik zglupal lub ktos sie bawil kodowaniem ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) - pamietam ze mi kiedys na poczatku tez wywalilo blad napedu 4x4 ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) DDDD po wykasowaniu juz sie nie pojawil - byc moze slaby akumulator powoduje takie bezsensowne bledy. ---------------- 00511 - Selector Lever (E313) masz moze automat ?:d ---------------- 00778 - Steering Angle Sensor (G85) - jakies tam VW chyba mialy czujnik skretu w kierownicy. Trzago bylo kalibrowac. Fabie maja zabudowane w magliwnicy ale chyba bledy sa inne. Trzaby polaczzyc sie z sterownikiem pompy i sprawdzic czy czujnik reaguje na skrecanie, jak nie to do wymiany. Ogolnie to masz dziwne bledy dotyczace 4x4 automatyczniej skrzyni biegow... O_o moze pada ci sterownik silnika? ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje czp za ten post:
ironbyq
|
23.03.2014, 21:25 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 10.08.2012, 02:05 Posty: 4
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: FJQ - 5b.
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS
weuek - jeżdżę codziennie, rocznie 10k km. Aku niby prawie nowe ale zrobię próbę - podładuję i sprawdzę błędy. Bateria w kluczyku nie wymieniana co najmniej od 3 lat (ale dobrze działa!), ale tam jakieś magie się robi przy wymianie, więc muszę to doczytać. czp - Z tym immo to chyba przywaliłem jak dzik w sosnę ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Automatu i 4x4 nie mam. 00778 - Steering Angle Sensor (G85) można na razie olać. Jak wyżej, podładuję aku, zmiana baterii w kluczyku i nowe testy. dziękuję
|
24.03.2014, 08:35 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS
ironbyq kiedy były robione poprzednie testy przed tymi co je wkleiłeś ![fragez ??](./images/smilies/fragez.gif) masz dostęp do kompa z programem (ew skanera) wykasuj wsio w diabły , pojeździj trochę i zrób znów diagnostyke zobaczysz co wróci i tym warto się zająć ...
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
24.03.2014, 16:37 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03 Lokalizacja: SKL Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS
ironbyq 18097: magistrala układu napędowego niewiarygodne komunikaty ze sterownika sieci pokładowej >usterka w przewodach magistrali danych >niewłaściwy lub uszkodzony sterownik sieci pokładowej -J519- – Sprawdzić magistralę danych – odczytać pamięć błędów sterownika sieci pokładowej
17978 zablokowany sterownik silnika >próba rozruchu nieuprawnionym kluczykiem >nieuprawniona próba manipulacji >niewłaściwy kod sterownika silnika -J248- >usterka w układzie blokady rozruchu >uszkodzony zestaw wskaźników → Przypis >sterownik silnika -J248- został wymieniony i nie dopasowany do blokady rozruchu
01176 Sygnał za mały >Uszkodzona cewka czytnika lub przewód (rezystancja przejścia, luźny styk) >brak mikroukładu (transpondera) lub nie działa elektronika w kluczyku >Mechanicznie pasujący kluczyk nie został dopasowany elektronicznie
reszta też mnie zaciekawiła, ale nie masz w żadnym sterowniku zakodowanej skrzyni automatycznej.
_________________ Moja fabia
|
24.03.2014, 16:48 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 235 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |