Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Kiedy nie wrzucać na luz
Kierowcy często nadużywają sprzęgła, na przykład dotaczając się kilkadziesiąt, a czasami nawet kilkaset metrów do świateł. Jest to nieekonomiczne i niebezpieczne.
Jazda na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle powoduje niepotrzebne zużycie paliwa oraz zmniejsza kontrolę nad pojazdem - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. – Warto wyrabiać zwyczaj hamowania silnikiem, czyli toczenia się na biegu bez dodawania gazu.
Gdy pojawia się niebezpieczeństwo na drodze i powinniśmy natychmiast przyśpieszyć, to przy hamowaniu silnikiem kierowca musi jedynie nacisnąć na pedał gazu. Gdy jedzie na luzie, musi najpierw wrzucić bieg, tracąc przy tym cenny czas. Dodatkowo, jeśli koła kręcą się „na luźno” w trakcie pokonywania zakrętu na drodze o zmniejszonej przyczepności, można łatwiej wpaść w poślizg – ostrzegają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.
Sprzęgło samochodowe należy wykorzystywać w następujących sytuacjach:przy ruszaniu podczas zmiany biegów przy zatrzymywaniu się, aby nie zgasł silnik podczas awaryjnego hamowania.
W innych sytuacjach lewa stopa powinna spoczywać na podłodze. Gdy zamiast tego znajduje się na sprzęgle, powoduje niepotrzebne zużycie tego podzespołu. Warto też pamiętać, że jazda na luzie lub na biegu z wciśniętym sprzęgłem to to samo.
motofakty.pl
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
23.10.2013, 18:50 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
No no! Dawno nie przeczytałem bardziej błyskotliwego artykułu. Teraz w pamięć mi zapewne zapadnie co jest tym samym. Brakuje tylko informacji, że UE zaleca i wspiera program uświadamiania o sprzęgle i finansuje go z EFS.
Mój teść i ojciec i tak wiedzą swoje: na luzie jest jazda za darmo! I do śmierci im nikt nie wmówi, że jest inaczej. Sie cmoknąć może redaktorzyna w swoją bazę gotowych artykulików.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
23.10.2013, 21:52 |
|
|
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47 Lokalizacja: Śląsk Posty: 5157 Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
weuek mojego ojca już przekonalen że jazda na luzie to wielka bzdura ale teścia nigdy nie przekonam. Teść jak widzi z daleka światła to ogień po czym najlepszy wrzuca luz i tak oto się toczy do świateł
_________________ Jest viewtopic.php?f=27&t=24816 Była viewtopic.php?f=27&t=18193
|
24.10.2013, 04:19 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
Michał i pewnie nic na to nie poradzisz ... kiedyś (przy samochodach z gaźnikiem) było to słuszne rozwiązanie (a próbowałeś jazdy z kompem ustawionym w pozycję spalanie chwilowe ... czy takie nowinki też nie przemawiają )
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
24.10.2013, 08:50 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
jak tesia sharan z tiptronikiem pali mu 6-7w trasie tak ja zrobilem 4,5 to galy wytrzeszczał
a tam tylko dwa pedaly.
niektorzy nie moga 2 ogarnac odpowiednio a co dopiero 3
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
24.10.2013, 09:07 |
|
|
Dołączył(a): 04.01.2013, 06:08 Posty: 1070
Podziękował: 24
Pomógł: 15
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
To wkoncu prawda, czy mit?
Bo w weuka poscie nie zabardzo wyczuwam czy to ironia, czy to zlosc spowodowana wbijaniem do glow ludziom glupot.
|
24.10.2013, 09:10 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
Media są dzisiaj głównie nastawione na matołów: może niedługo usłyszymy o tym, kiedy powinno się chodzić do ubikacji i jak prawidłowo wykonywać te czynności. Od be-ze-dur-nych medialnych magicznych 7 stopni Celsjusza do problemu ubikacyjnego jest niedaleko.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
24.10.2013, 09:21 |
|
|
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 17.01.2008, 19:03 Lokalizacja: ZS i DGL Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Seat Toledo ALH
Rok prod.: 1999
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
Można jeszcze dodać, że hamując silnikiem odpowiednio wcześniej, oszczędzamy układ hamulcowy - niewiele bo niewiele, ale zawsze.
_________________ OLEJE MOTUL, FILTRY MANN, HAMULCE ATE Najtaniej! 794 675 296, gg 4535877 viewtopic.php?f=38&t=12894
|
24.10.2013, 12:52 |
|
|
Dołączył(a): 08.04.2014, 11:45 Posty: 3
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia I
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
A mój stary ford 1,8TD mniej palił na luzie... tata mnie nauczył takiej jazdy
|
09.04.2014, 06:23 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
elemenateur napisał(a): Można jeszcze dodać, że hamując silnikiem odpowiednio wcześniej, oszczędzamy układ hamulcowy - niewiele bo niewiele, ale zawsze. Bardzo dobry argument. Kiedy tylko mogę to hamuję silnikiem i u mnie fabryczny zestaw klocków i tarcz skończył się przy przebiegu ~ 125 000 km. Uważam, że to świetny wynik. Artur_jaw napisał(a): (a próbowałeś jazdy z kompem ustawionym w pozycję spalanie chwilowe ... czy takie nowinki też nie przemawiają ) No właśnie. Dzięki temu najlepiej widać jak można mniej spalić hamując silnikiem.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
09.04.2014, 12:33 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
koleś napisał(a): Bardzo dobry argument. Kiedy tylko mogę to hamuję silnikiem i u mnie fabryczny zestaw klocków i tarcz skończył się przy przebiegu ~ 125 000 km. Uważam, że to świetny wynik.
A nawet rewelacyjny! Może tez miałbym podobny wynik gdybym miał auto od nowości (kupiłem z mocno pordzewiałymi tarczami) Artur_jaw napisał(a): (a próbowałeś jazdy z kompem ustawionym w pozycję spalanie chwilowe ... czy takie nowinki też nie przemawiają ) No właśnie. Dzięki temu najlepiej widać jak można mniej spalić hamując silnikiem.[/quote] Co co wyznają jazdę na luzie przyzwyczaili się tak za czasów gdy nie było tych komputerków w autach. Może w autach bez wtrysku bezpośredniego rzeczywiście było mniejsze spalanie na luzie? Nie wiem, nigdy takim nie jeździłem, a nawet gdyby, to pewnie nie zauważyłbym, bo nie jestem fanem (obsesyjnego) zainteresowania spalaniem.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
09.04.2014, 12:40 |
|
|
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47 Lokalizacja: Śląsk Posty: 5157 Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
Tak wiozlem teścia i pokazywalem mu na komoie co się dzieje na luzie a co na biegu. Nich do niego nie dociera ma swoje widzi misie i koniec
_________________ Jest viewtopic.php?f=27&t=24816 Była viewtopic.php?f=27&t=18193
|
09.04.2014, 15:02 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
to tak jak mój staruszek. nigdy nie chciał mi uwierzyć ze jadac na sztywnym biegu, silnik nie pobiera ani grama paliwa. a co do hamowania silnikiem to teraz zaczynam przestawiać się na jazde na wyrzucaniu biegu na luz i dojeżdżaniu spokojnie do swiatel czy innych przeszkod. klocki i tarcze ucierpia bardziej ale inne rzeczy mniej. pomijam spalanie paliwa bo to sa niewielkie ilości. dlaczego kiedyś sprzegla wytrzymywaly po 500 tysięcy kilometrow i więcej?
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
08.07.2014, 18:44 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2015, 10:08 Lokalizacja: Łódź Posty: 77
Podziękował: 2
Pomógł: 27
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL HB
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Re: Kiedy nie wrzucać na luz
sebasuperb napisał(a): Jazda na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle powoduje niepotrzebne zużycie paliwa oraz zmniejsza kontrolę nad pojazdem upraszczając rozważania to tak jest, ale jeśli starczy sił i chęci do głębszej analizy to wyjdzie że nie zawsze tak jest, w zalezności od sytuacji najczęściej hamuję silnikiem, jednak wcale nie rzadko dojeżdżam na luzie, i w jednej i drugiej sytuacji uzyskuję mniejsze spalanie
_________________ pozdraVWiam, jarry
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email Moje czerwone Fabiszcze *mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
|
15.11.2015, 22:53 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1883
Podziękował: 6
Pomógł: 56
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Re: Odp: Kiedy nie wrzucać na luz
RadekLwo napisał(a): to tak jak mój staruszek. nigdy nie chciał mi uwierzyć ze jadac na sztywnym biegu, silnik nie pobiera ani grama paliwa. a co do hamowania silnikiem to teraz zaczynam przestawiać się na jazde na wyrzucaniu biegu na luz i dojeżdżaniu spokojnie do swiatel czy innych przeszkod. klocki i tarcze ucierpia bardziej ale inne rzeczy mniej. pomijam spalanie paliwa bo to sa niewielkie ilości. dlaczego kiedyś sprzegla wytrzymywaly po 500 tysięcy kilometrow i więcej? Bo były lepsze a teraz muszą się popsuć abyś kupił nowe i żeby mogli zarobić. Tapatalk
_________________ PerfectService by DGW Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
Ostatnio edytowano 15.11.2015, 23:38 przez Adrian, łącznie edytowano 1 raz
|
15.11.2015, 23:23 |
|
|