|
|
Teraz jest 20.09.2024, 23:58
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 16.04.2009, 10:21 Posty: 32
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: małopolskie
|
[F2] Złącze ISO FAKRA
Witam,
Jestem tu nowy i bardzo mi się tutaj podoba. Dużo ciekawych rzeczy, trafnych porad ale... przeszukując kilka godzin forum nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Otóż w Fabii 2 zdecydowałem się na montaż nieoryginalnego radyjka (PIONEER DEH2120UB) pod fabryczną instalację. W oryginalnym złączu, tym pod zaślepką skody, jest część odpowiedzialna za zasilanie radia, a w niej 5 podpiętych przewodów. Wg mnie, idąc za standardem ISO na styku 4 powinno być 12V po stacyjce służące do sterowania funkcją inteligentnego zapłonu radia. Korzystając z żarówki i przewodu starałem się sprawdzić, czy tak faktycznie jest. Niestety, stałe 12V po aku jest tak jak być powinno na pinie 7 ale na pinie 4 nie ma 12V w żadnym położeniu kluczyka w stacyjce. Mało tego, po dotknięciu sondą pinu 4 , w momencie włączonej stacyjki, zabłyska na moment podświetlenie pokręteł od nawiewu i gaśnie. Niestety lampka od sondy nie pali się . Czy na tym pinie powinno być 12V cały czas kiedy kluczyk jest w stacyjce? A może tam pojawia się tylko impuls dla radia służący jego sterowaniu inteligentnym zapłonem? Podłączenie radia z zamianą pinów 4,7 (tak jak to się powinno robić) powoduje u mnie, że radio gra bez kluczyka w stacyjce. Jak tylko przekręcę stacyjkę radio gaśnie. Na uruchomionym silniku również radio nie daje się włączyć , nie reaguje na żaden przycisk. Ktoś wie o co chodzi? ew. co źle robię?
|
16.04.2009, 10:33 |
|
|
Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
|
Wydaję mi się, że będziesz musiał zakupić coś takiego.
pozdro
_________________ >>>Moja Fabia<<<
zielarzlol@fabiaclub.pl
|
16.04.2009, 19:14 |
|
|
Dołączył(a): 16.04.2009, 10:21 Posty: 32
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: małopolskie
|
"coś takiego" zakupiłem obowiązkowo przed montażem. Niestety problemu to nie rozwiązuje. Radio gra jednak tylko podłączone pod stałe 12V. Podłączenie pod pin4 (12V po stacyjce) powoduje że radio się blokuje i nie reaguje na nic
Rozumiem, że póki co nikt nie może stwierdzić czy na pinie4 ma być po stacyjce ciągle 12V czy tam dochodzi tylko impuls?
|
17.04.2009, 08:15 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2009, 20:55 Lokalizacja: Gierałtowice Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
z tego co wiem to powinienes podmienic przewod czerwony z zółtym w kostce pioniera i powinno pomudz
|
17.04.2009, 20:52 |
|
|
Dołączył(a): 29.06.2008, 17:59 Lokalizacja: Mikołów Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: śląskie
|
Witam,
W złączu Fakra w F2 nie ma osobnego sygnału zapłonu, bo taka informacja do oryginalnego radia (np. Dance) idzie po magistrali CAN.
Te 5 przewodów, które znalazłeś to:
- piny 9 i 10 - CAN - dwa cienkie pomarańczowe przewody u góry kostki
- pin 12 - masa
- piny 15 i 16 - stałe 12V - jedno jest do zasilania radia, a drugie do zabezpieczenia anty kradzieżowego w oryginalnym radiu
Więc albo się przyzwyczaisz, że radio trzeba wyłączać ręcznie, albo poszukasz w instalacji sygnału zapłonu (Klemme_15). Na tym czeskim forum jest opis jakiegoś zestawu Skody do podłączania radia i chyba tam jest opisane gdzie trzeba wpiąć odpowiedni kabel http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=52903. Trzeba się zarejestrować żeby zobaczyć obrazki.
|
23.04.2009, 18:54 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
witam , posiadacze F2 wiedza jak dziala radio dance ... komunikacja przez can pozwala sterowac pradem i radio zalacza sie recznie jak i po stacyjce na poz1 (cos jak s-kontakt czy acc w F1) ... mam nieoryginalna navigacje, ktora takze komunikuje sie przez can ale nie do konca... a chcialbym zmusic ja do podbnego zachowania jak radio dance czyli zeby wlaczala sie na poz1 w stacyjce i grala az do wyjecia kluczyka, czy mozna to zrobic przez vag> dzieki za pomoc i pozdr.
|
24.11.2009, 21:32 |
|
|
Dołączył(a): 29.06.2008, 17:59 Lokalizacja: Mikołów Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: śląskie
|
VAG, ani żaden inny interfejs diagnostyczny tutaj nie pomogą. Informacja o stanie kluczyka jest cały czas na CANie, więc to nie jest problem auta, tylko nawigacji.
BTW: co to za nawigacja? Z jakiegoś innego auta, czy jakaś "uniwersalna"?
|
27.11.2009, 19:59 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
MT-6501 tutaj ja opisalem... troszke mnie zmartwiles... czyli sprawy nie da sie przeskoczyc? Radio Dance sprawnie i ladnie funkcjonuje i wlacza sie i wylacza na zawolanie i z kluczyka na poz.1 ... tego mi brakuje w tej navi... musze grzac swiece na postoju zeby gralo, jak juz wczesniej wspominalem znalazlem bezpiecznik "16" taki s-kontakt do radia i tam pojawia sie wlasnie prad jak w F1 i podpialem ten prad do kostki iso chyba pod 5tke (memory) normalnie 3 kable sa odciete wlasnie ten memory, antena, i iluminacja, bo producent chinski calkiem poprawnie wyczail,ze informacje o tych pradach pojda przez can... ale nie do konca u mnie w fabii II no ale wracajac do tej proby podpiecia pradu do zoltego memory radyjko poprawnie zapala sie juz na poz.1 i nawet sie ucieszylem... niestety po 2-3 startach zanika na amen sterowanie z kierownicy i podswietlenie (obie te informacje ida wlasnie przez can) i trzeba odpiac calkowicie radio i podpiac na nowo aby przywrocic te funckje, widocznie przy starcie (nie zanika prad na tej 16-tce) jest jakis konflikt ( bo nie na darmo chyba chinczyki odcieli ten kable) nie mam juz pomyslu... chcialbym jednak zachowac to sterowanie w kierownicy i podswietlenie stad wrocilem do podlaczen fabrycznych zalecanych... dystrybutor i producent nie umieja poradzic:( podsumowujac twierdzisz ze wina lezy po stronie radia? nie dostaje odpowiednich danych przez can? czy moze to jest wada tego jednego egzemplarza i reklamowac radio? dzieki za sugestie i pozdr.
|
27.11.2009, 20:48 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|