|
|
Teraz jest 05.07.2024, 09:11
|
[F1/F2] Pompa paliwa - temat zbiorczy.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
marekk napisał(a): w PD jest elekryczna pompa - tego sie nie da zapowietrzyc
dobrze wiedzieć marekk napisał(a):
jesli byl na dachu mozliwe ze mial olej w cylindrach - takie krecenie na zywca to smirc silnika
Dokładnie, pod żadnym pozorem nie kręcić jeśli auto leżało do góry kołami, jak marekk pisze... No chyba że będziesz robił swap'a
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
28.06.2008, 22:09 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
no to podlacze jak proponujecie, niestety samochod stoi u mechanika wiec nie odpisze odrazu czy pomoglo,
jesli chodzi o zapalenie, to juz po fakcie, samochod zostal juz uruchomiony na jakies 10 min po czym zgasl, na wszelki wypadek odlaczono intercooler i slusznie bo lecialy jakies dziwne czarne plyny,
kurcze tak to jest z niewiedza a czlowiek madry po fakcie mam nadzieje ze znajdzie sie przyczyna braku napiecie na dosjsciu pompy paliwa
z gory dzieki za podpowiedzi
dodatkowo zalaczylem zdjecia ustrojstwa o ktorym predzej wspominalem, czy orientujecie sie co to moze byc ?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
29.06.2008, 08:56 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Sprawdź po numerze fabrycznym. Napis 6Y0 959 121 to nr fabr.
Może w sklepie skody lub serwisie będą wiedzieć.Albo mechanik, jeśli ma program typu Etka, niech wklepie ten numer.Może coś wyskoczy.
Ale na moje oko to jakiś sterownik,być może silniczka od szyberdachu(?)
|
29.06.2008, 09:40 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
plastik napisał(a): jest taka mozliwosc, ze samochod pochodzil i z braku tej kostki alarm odcial zasilanie pompy być moze tak jest, bo to jest część alarmu, czujnik utradźwiękowy, być może alaram kiedy stwierdzi jakąś nieuprawnioną ingerencję w swoje obwody się zazbraja. plastik napisał(a): samochod zostal juz uruchomiony na jakies 10 min po czym zgasl,
Z tego co wiem z lektury forum w ukłądzie paliwowym w dieslu jest dużo więcej paliwa niż w benzyniaku i o tyle o ile w PB auto bez pompy gaśnie prawie natychmiast diesel może jeszcze troche pochodzić - pewnie pompa nie pracowała cały czas (gdy odpiąłeś ten czujnik od sufiem), a ty prostu wypaliłeś paliwo z układu paliwowego, filtra itp. dlatego silnik jakiś czas jeszcze pracował.
Ostatnio edytowano 29.06.2008, 12:26 przez kros, łącznie edytowano 1 raz
|
29.06.2008, 12:14 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
dzieki za podpowiedzi
ta nowa technika czasem miesza a czasem pomaga
tez na moje wygladalo to na cos od alarmu i moze nie ma nadajniko/odbiornika i to program wykryje i swoje juz zapoda do programu
ciekawe czy podlaczenie na nowo przywroci stan przed odlaczeniem, pewnie nie i bedzie wymagana wizyta u mechanika
ahh zeby troche czasme do przodu pomyslec to nie odlaczylbym tego, a tak demontowalem wszystko zeby blacharz nie uszkodzil, chcialo sie za dobrze
narazie zostawie w spokoju a po zabiehach blacharsko/malarskich wroce do tematu
na ta chwile dziekuje
ale juz chcialbym pojezdzic no ale cos za cos [ Dodano: 2008-06-29, 13:27 ]znalazlem po numerze fabrycznym ze to alram, wiec pewnie to odcielo zasilanie pompy,
a spalilo sie tak jak podpowiedziano tylko z przewodow a pompa pewnie juz stala
pytanie co teraz?
|
29.06.2008, 12:22 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Jest to ultadziękowy czujnik ruchu w kabinie auta. Element fabrycznego alarmu. Spróbuj poprzez VAG zdeaktywować alarm - system wykrył próbę odłączenie czujnika ruchu i odcioł paliwo.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
29.06.2008, 20:49 |
|
|
Dołączył(a): 13.08.2008, 22:18 Lokalizacja: Chełmek Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Pompa paliwa
Witam wszystkich,
Dziś miałem następną drobną przygodę z moją kochaną Fabią a mianowicie podjechałem z żoną na zakupy, ja zostałem w aucie słuchając radia...trwało to jakieś 40 minut. Po przyjściu żony, przekręciłem kluczyk a tu zaraz ni z tąd ni z owąd pokazały się kontrolki ABS i kierwoniczka z wykrzyknikiem....i trzy długawe sygnały.......
.....no to sobie pomyślałem..."ocho ABS padł".......ale nie dałem się zwieść i próbując odpalić zauważyłem że wszystko gaśnie.....byłem pewien że to stary akumulator poszedł do lamusa.
Poszedłem do sklepu, kupiłem nowy, założyłem ....no i było OK, wszystko działało!
Ale za jakąś chwilkę zaskoczyłem że moja pompa paliwa nie załącza się otwierając drzwi kierowcy, wtryskując paliwo. Dopiero po przekręceniu kluczyka słyszę jej ciche buczenie, nie wiem teraz jak powinno być dobrze, czy pompa paliwa powinna wtrysnąć paliwo przy:
- otwarciu drzwi kierowcy
- czy przy przekręcaniu kluczyka w momencie zapalania się diod na desce.
Panowie doradzcie, jak macie u siebie, no i jak powinno być prawidłowo, czy też może dwie opcje są OK.
Pozdrawiam. Siuter
|
04.09.2008, 15:30 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Rozumię że wczesniej miałeś że przy otwarciu drzwi pompa paliwa działała a teaz nie? Jesłi tak to faktycznie jest coś nie tak.
_________________ )
|
04.09.2008, 15:58 |
|
|
Dołączył(a): 13.08.2008, 22:18 Lokalizacja: Chełmek Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Panowie przyczyna obadana......najprawdopodobniej pompka żeby zadziałać przy otwarciu drzwi musi wykryć niższe ciśnienie poniżej dopuszczalnej normy i wtedy się włącza, stwierdzam to temu ponieważ zaraz po wyłączeniu silnika chociażbyśmy machali drzwiami ile mogli to ona się nie załączy, dopiero po czasie kiedy najprawdopodobniej ciśnienie paliwa spadnie wtedy włącza się po otwarciu drzwi.
Siuter
|
04.09.2008, 16:01 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
A co mają drzwi do pompy paliwa? Przekręcając kluczyk dajesz napięcie na pompę.
|
04.09.2008, 17:39 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
tomek-u napisał(a): A co mają drzwi do pompy paliwa? Przekręcając kluczyk dajesz napięcie na pompę.
Zupełnie zgadzam się z kolegą.
Otwarcie drzwi nie ma nic wspólnego z pompą paliwa. Pompa paliwa dopiero zaczyna działać w momencie włożenia kluczyka do stacyjki i przekręcenia do pozycji I (czyli palą się kontrolki na tablicy ale nie uruchamiamy rozrusznika).
|
04.09.2008, 18:36 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
I tu panowie się mylicie----- po otwarciu drzwi mikrostyk podaje napięcie na pompe paliwa wytwarzając wstępne ciśnienie paliwa ( autko po dłuższym odpoczynku ) następnie to samo się dzieje po przekręceniu kluczyka
[ Dodano: 2008-09-04, 22:16 ]
siuter---ma rację
|
04.09.2008, 21:03 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2006, 07:20 Lokalizacja: Opatów Posty: 192
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
kika napisał(a): siuter---ma rację
I tak i nie
mam fabię 1,4 60 km od 2001 i nigdy ale to nigdy pompa nie załączyła się po otwarciu drzwi i w tym modelu tak jest prawidłowo że dopiero po przekręceniu kluczyka słychać że pompa pracuje a w innych modelach tak właśnie jest że gdy ciśnienie paliwa spadnie wtedy pompa załącza się po otwarciu drzwi. ale bankowo 1,4 60 km tak nie ma a 1,2 64 km na pewno po dłuższym postoju (spadek ciśnienia paliwa) załącza pompę paliwa przy otwarciu drzwi kierowcy
_________________ Pozdrawiam Santi
|
05.09.2008, 06:41 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Dobrze że to się wyjaśniło , mamy trochę wiadomości który rocznik i rodzaj silnika posiada taką opcję
|
05.09.2008, 07:40 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
U mnie też pompa załącza się po otwarciu drzwi (po dłuższym postoju), a silnik mam identyczny jak kika, tylko inny rocznik. Chyba to zależy bardziej od rodzaju silnika niż roku produkcji, ale w Skodzie wszystko jest mozliwe
|
05.09.2008, 11:30 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|