Teraz jest 21.09.2024, 15:44



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 26  Następna strona
V-max Waszej FABKI 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
sprawa jest prosta! dlaczego TDI jedzie tylko 20-30 km/h szybciej wina tego stanu rzeczy tkwi w skrzyni biegów? może TDI ma ciut dłuższą piątke? na trzecim biegu wycisnę 120 km/h a np kolega w audi 1,9 tdi 145 km/h dlugośc przełożenia ma tu decydujacy wpływ potem opory ruchu opony każda szczelina z przodu i tak dalej... moze w fabi TDI jest są dłuższe przełożenia? także na nic zda tu sie większa moc tyle ze auto osiągnie szybciej zadane obroty maksymalne i tyle !!


29.05.2007, 22:50

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Hmm, nie wiem czy i na ile wierzyć mojemu prędkościomierzowi ale w ostatni piątek na A4 Wrocław Legnica pocisnąłem 185km/h. Obrotomierz wlazł na 2 czerwona kreskę i.... odcięło paliwo :-) Faktycznie pewnie nie było więcej niż 170-175 km/h ale Policji nie było więc nie wiem, no i dobrze że nie wiem ;-)
A w instrukcji piszą że 1,2 12V tylko 160 km/h da radę ;-)
Przy następnej okazji cykne fotkę albo nagram filmik.


29.05.2007, 23:54

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
widzę ze zapanowała moda na umniejszanie prędkości maksymalnej kolega pisze ze jechał fabka 1.2 64 KM to tyle co moje SDI tyle ze w danych fabrycznych sdi jest tak od 0 do 100 18,3s vmax 162 a w 1.2 16,3 tu tez typ combi (każdy z fabka dostał skoda fabia dane techniczne prędkości i przyśpieszenia) za żadne ciastka nie mogę zrozumiec różnicy 2 sekund w sprincie do 100? to sie nie potwierdza w rzeczywistości zupełnie wydarłem do sety w 15,5 s -+0,1 !!! używam paliwa 60 cetanowego. pytanie dlaczego Vmax jest już takie samo?:D a dlaczego pisze ze jest to 162 km/h? trzeba sobie wyjaśnic raz na zawsze !! jak testują jakiekolwiek auto robią to na torze gdzie nie maja prostej po parę km tylko krótszą a odcinek badany to ostatni zakręt i prosta startowa gdzie testuje sie Vmax na odcinku 1 km !!! a pisanie ze jechało sie 185km/h ale nie bo to było jakieś 170-175 to przypomina wróżenie z fusów w fizyce sie to nazywa błąd gruby!!! błąd jaki może najwyżej pokazac licznik to jego najmniejsza działka! +- czyli w naszym przypadku 5km/h a odczyt z licznika można odczytac z dokładnością do pół tej działki!!


30.05.2007, 10:17
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Błędem grubym jest też mierzenie przyspieszenia do LICZNIKOWYCH 100 km/h i na podstawie tychze wynikow podwazanie danych fabrycznych.
Uwierz, ze gostkowie w fabrykach maja znacznie dokladniejsze sprzety do pomiarow.
Gwoli scislosci - przy 100 licznikowych masz jakies 92-94 faktyczne, wiec zmierz sobie przyspieszenie do 105-107 licznikowych a gwarantuje, ze nie zobaczysz na stoperze tych wspanialych 15.5 sek, lecz wlasnie 18!

A roznica pomiedzy SDI i HTP w przyspieszeniu bierze sie glownie z roznego zestopniowania biegow. HTP ma bardzo krotkie biegi i do 80 na prawde szybko sie zbiera jak na 3 cylindry i 64 KM.

Takie samo Vmax bierze sie z podstawowych praw fizyki: identyczna moc silnika i identyczne opory powietrza tego samego nadwozia!


PS.
A z tymi torami z prosta max 1 km to wiesz bo widziales czy to teorie wujka kolegi siostry?

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


30.05.2007, 10:49
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dokładnie tak jak mówisz Wokan, sama prędkość rzeczywista też zależy od rozmiaru kół (jeżeli mamy niestandardowe). Wskazówkowe prędkościomierze zawsze zawyżają, chyba że mamy większe koła niż standardowe. A jak wiadomo (może nie każdemu) prędkość na prędkościomierzu to nic innego jak prędkość obrotowa na wyjściu ze skrzyni biegów odpowiednio wyskalowana. Tak więc mamy małe kółka (german tuning) jedziemy o wieeeele wolniej niż prędkościomierz wskazuje, mamy większe (japan tuning) jedziemy faktycznie szybciej niż prędkościomierz podaje. Prędkość kątowa koła jest taka sama ale prędkość liniowa (czy jak to było, człowiek dawno szkołę skończył) jest zależna od promienia (średnicy) koła itd.


30.05.2007, 15:24

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Sev napisał(a):
A jak wiadomo (może nie każdemu) prędkość na prędkościomierzu to nic innego jak prędkość obrotowa na wyjściu ze skrzyni biegów odpowiednio wyskalowana.

W fabi po FL prędkościomierz bierze dane z czujnika ABS na tylnym kole.


30.05.2007, 16:06
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
McsEb napisał(a):
W fabi po FL prędkościomierz bierze dane z czujnika ABS na tylnym kole.


I w tym przypadku srednica kol nie ma znaczenia dla wskazan predkosciomierza.
Nie wazne czy to bedzie german czy japan tuning - predkosciomierz pokaze zawsze to samo. Co innego predkosc rzeczywista.


I jeszcze cos w sprawie czasow przyspieszen podawanych przez producentow...
Cos mi sie wydaje, ze sa odpowiednie normy pomiarow fabrycznych i miedzy innymi w srod nich jest cos o tym, ze pomiarow dokonuje sie majac 2 osoby na pokladzie i iles tam litrow paliwa. Ale akurat tego nie jestem pewien i moze ktos to potwierdzi/zdementuje?

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


30.05.2007, 16:53
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
czepianie sie wszystkiego to spejalnośc na forach internetowych może było tak może nie to było tak i tak dalej takie pier***e bo może oponki nie takie może do 100 tylko kręcił a jak by kręcił do 105-107 to by uzyskał 18,3 te fabryczne to jak ? rozpędzanie o dodatkowe 5-7 km/h trało by 3s logiki sie to nie trzyma. Ogólnie to na forach trzeba byc jak aptekarz co by nie było nie domówień prawda ? :D :hurra: tak sam sobie jeszcze mierzyłem może pomoc UFO i tak dalej a kolega Wokan niech nie wyjeżdża "teorie wujka kolegi siostry" tylko tak jest nie zrozumiał a potem obraża :evil: to mnie trafia na miejscu!!! tak pewnie jak mierzą predkośc maksymalna to mają do dyspozycji słone jezioro lub prostą gdzie można w nieskonczonośc sie rozpędzac? :D na torze jest przeważnie prosta lub proste gdzie jest 1km tejże proste zależy od toru ale to nie o długośc prostych chodzi tylko o standaryzacje pomiarów muszą byc spełnione określone warunki aby można potem było porównac wynik pomiarów a nie jeden producent tak drugi tak a drugi z "kasporowego" puścił i tak dalej. a druga spawa co do mitów nie dokłąności liczników ze mierzą wyżej jak jest w rzeczywistości ze nawet o 15 km/h( jedna z wypowiedzi) zawyżają to poco wogóle one są w samochodzie równie dobrze można predkośc wywróżyc :D zgodzę sie ze o 5 km/h moze sie pomylic licznik bo tyle jest jego najmniejsza działka ja sie myli więcej to jest do d88y i nie ma sie co oszukiwac ( to w takim razie licznik kóry pokazuje odległośc tez jest do bani? bo jak ten sie myli to ten tez źle odmierza i pokazuje większy dystans niż na prawdę :D to w piz8888 wy888 z auta i spokój!!!

[ Dodano: 2007-05-30, 20:09 ]
zapomniałem dodac bo kolega Wokan pytał jak sie pomiarów dokonuje tak? mnie tez sie wydaje ze dwie osoby i pół baku ale tego drugie nie jestem pewny :D no ale to tak bez konca osoby te pasowało by tez zeby miały jakąś standardowo ustalona wagę no nie? najlepiej ważnie auta itp wysokośc bieżnika, ciśnienie, paliwo, olej w silniku, może i nawet chropowatośc nawierzchni i tak jak napisałem bez końca! co by wynik był jak najprawdziwszy.


30.05.2007, 18:58

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
AMG, no powaliłeś mnie normalne :)
Nie szkoda Ci zdrowia ?

No i co ze się ludzie czepiają ? Wściekłeś się jakby nie wiadomo co się stało :)

Wyluzuj i używaj kropek częściej bo ciężko mi się czytało (nie bierz tego do siebie).


30.05.2007, 19:16
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
ok ok :) taki mam niestety styl pisania poprawie sie :) teraz już opadły emocje :) mnie chodziło oto ze fabka 1.9sdi zresztą jakie to sdi; kolega pokazywał mi silnik w audi 80 i mówi zobacz to to samo co u ciebie tyle że bez turbiny to ja taki szok no fakt wizualnie to samo. Wracając do tematu chciałem podkreslic ze zwykły papaj wąchacz ropy tez pojedzie:) i ze jestem dumnym posiadaczem fabki :)


30.05.2007, 19:29

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Faktycznie silnik sdi z fabki to wizualnie to samo co tdi z tamtego audi - ta sama konstrukcja.
Co do przekłamywania "dystansomierza" to kiedyś na trasie porównałem sobie wynik przebytego dystansu z ilością miniętych słupków przy drodze(z nudów :) ), wyszło że auto na dystansie 10km (wg słupków) przejechało 10km i 300m (wg licznika w aucie).
Pomiar na oponach 195/50/15 napompowanych na ok 2.3.

To samo się tyczy GPS, nie wiem, może mam zepsuty, ale mi przy licznikowych 100km/h pokazuje 91km/h wg GPS.
Przy licznikowych 200km/h GPS pokazuje 184km/h - ZAWSZE - obojętnie kiedy go włączę, zawsze pokazuje dokładnie tą sama wartość - może tutaj jest odpowiedź czemu fabie latają szybciej niż podaje producent ? (I nie tylko Fabie)

Zresztą jest tyle różnych czynników kiedy auto pojedzie raz max 180 a innym razem 200, choćby ciśnienie opon, ilość bierznika, opory toczenia, kąt pochyłu drogi, prędkość i kierunek wiatru, temp i ciśnienie powietrza, jakość zawieszenia (mniej istotna jest waga pojazdu bo wtedy i tak sie walczy juz tylko z oporami powietrza :) )


30.05.2007, 19:59
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
AMG, widze, ze nalezysz do ludzi ktorzy nie lubia dyskusji, bo jak tylko ktos sie nie zgadza lub podwaza to od razu stajesz sie czerwony jak sztandar radziecki.
Wokan wszystko zrozumial i to bardzo dobrze. :mrgreen: :aniolek"
Nie tylko ja pokazalem, ze liczniki oszukukja i to znacznie i wez sobie to do serca. Mierzenie auta do licznikowych wartosci mija sie z celem.
McsEbowi GPS pokazuje mniej wiecej to samo co u mnie pokazywal na tych samych oponach, wiec sam widzisz ze 15.5 sek moze masz... ale do okolo 94 km/h :mrgreen:
A znajac dynamike SDI to rozpedzenie auta od 100 do 107 moze trwac 2-3 sek. :mrgreen: Niestety...
U mnie, majac prawie trzy razy wiecej mocy od Ciebie, roznica pomiedzy pomiarem do 100 i do 107 to jakies 0.6-0.7 sek.

Sprawdz sobie sam... nawet dla wlasnej wiedzy i ciekawosci.

tak samo wez sobie GPSa i sprawdz licznik... A jak nie masz to jest jeszcze inna metoda, jak masz komputer pokladowy: utrzymujesz stala predkosc, zerujesz wskazania majac ustawione pokazywanie predkosci sredniej i czekasz na pierwszy pomiar. To co pokazuje komp, mniej wiecej pokrywa sie z gpsem (oczywiscie na fabrycznych oponach).

I na prawde nikt tu nie ma zamiaru nikogo obrazac... Od tego jest forum aby prostowac niektore teorie, zwracac uwage na bledy, czerpac wiedze, jak rowniez pomagac.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


30.05.2007, 23:54
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
no zgadzam sie :) wiem za ostro napisałem :( wracając do tematu; zabrałem sie za grzebanie o dokładności GPS i oto co udało mi sie znaleśc gps
i z tego co przeczytałem GPS sie nie nadaje do pomiarów otóż dlatego ze każdy cywilny GPS mający opóźnienie (odświeżanie pozycji co 1s) no to nie wiem czy sie taki GPS nadaje do czego innego jak tylko do pokazywania drogi ? hmmm?


31.05.2007, 00:42
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Hmm... w tym watku co wskazales ludzie pisza o niedokladnosci i nieprzydatnosci GPSa w przypadku wykorzystania go do mierzenia czasow przyspieszen. I tu wg mojej skromnej wiedzy bym sie z nimi zgodzil.

Natomiast do pomiarow aktualnej predkosci (stalej) czestotliwosc probkowania GPSa i jego dokladnosc sa wystarczajace. A juz na pewno dokladnosc tego urzadzenia jest wieksza od naszych predkosciomierzy.

BTW, ostatnio mialem przygode z chlopakami-suszarkowcami - spoko ludzie, dalo sie pogadac i skonczylo sie na upomnieniu :crazy: :mrgreen: I akurat zapomnialem poprosic o to, z czym zawsze sie nosilem jak spotkam "ludzki" patrol - aby wykorzystac ich radar do skalibrowania licznika :mrgreen:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


31.05.2007, 07:38
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
no tak koledzy z suszarkami to dużo lepsiejszy pomysł do kalibracji licznika:) a mnie teraz wpadł pomysł może i śmieszny ale może skuteczny jak sprawdźc wskazania licznika w aucie licznikiem rowerowym wiem śmieszne :mrgreen: ale taki licznik pokazuje predkośc co do 0,1 km/h to jest jak mi sie wydaje 50 razy dokładniejszy niż licznik w aucie który pokazuje do 5km/h:P a do tego wprowadza sie obwód koła co do milimetra i myślę ze taki test wypali odczyt będzie prosty taki licznik wyłapuje predkośc maksymalną pojadę licznikowe 100 i zobaczę na ilu sie zatrzyma predkośc maksymalna w drugim to wydaje sie proste ale tera mocowanie stabilne widelca wraz z kołem co by to tyło jak najstabilniejsze :( zresztą w auto świecie czy motorze widziałem jak robią pomiary to własnie wykorzystują takie jakieś kółko wleczone za autem lub z boku pojazdu :mrgreen: myślę ze eksperyment sie powiedzie podzielę sie wynikami na pewno :)


31.05.2007, 08:55
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 26  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL