|
|
Teraz jest 01.07.2024, 05:14
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
[F1] Odpowietrzenie po wymianie cylinderka
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 12.05.2016, 15:55 Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: KOMBI
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
Odpowietrzenie po wymianie cylinderka
Witam,
wymieniłem cylinderek prawy w Fabii I, 1,4, kombi. Odpowietrzyłem. Wydaje się, że powinno być ok, ale wolę mieć pewność bo to hamulce. Pojadę na badanie, ale wczesniej chcę zrobić wszystko co trzeba. Wymieniłem cylinderek bo puścił i cały płyn wyleciał na jezdnię, uzupełniałem nowym DOT4, ale może jakoś trzeba odpowietrzyć coś jeszcze jak pompę itp. Wg stron gdzie można sprawdzić rodzaj i ilość płynu, w układzie jest 0,25 l, wlałem prawie litr na jedno koło, więc coś jest tam źle opisane. Zastanawiam się, czy trzeba odpowietrzyć coś poza tą stroną która była robiona, pozostałe koła, pompę itd. Układ bez ABS, więc nie powinno odpowietrzać się nic poza poszczególnymi kołami, ale nie znam Skody, różne cuda zdarzają się w różnych pojazdach. Spotkałem informacje, że wersja kombi ma jakiś dodatkowy element na tylne hamulce, reduktor, wzmacniacz... nie pamiętam. Ale ponoć coś tam trzeba wykonać przy odpowietrzaniu. Inne źródła podają, że nie. jak zwykle... wiedza internetowa. Wymieniana była linka hamulca ręcznego, przy okazji chciałem trochę spuścić płynu i sprawdzić jak wygląda. Wyleciał mętny, białawy, brudny, ale odpowietrznik był tak skorodowany, że już tylko do śmietnika się nadawał... albo poprzednio wklejony na coś, bo coś na gwincie jest jakby klej. W związku z tym założyłem nowy. Jak wygląda sprawa wg procedury Skody?
|
02.10.2018, 07:53 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Odpowietrzenie po wymianie cylinderka
Masz ABS? Jeśli cały płyn wyleciał z układy to sam zbiorniczek mieści oko,ło 300 ml. Resta czyli 250 to układ pompy hamulcowej, pompy ABS, wszystkie rurki i zaciski /cylinderki hamulcowe. By dobrze odpowietrzyć układ hamulcowy faktycznie potrzeba jest około litra płynu hamulcowego. Po zapowietrzeniu pompy ABS zawsze mam stacyjkę w pozycji 1 by pompa mogła wytwarzać ciśnienie. Jeśli ma fabię bez ABS-u to z tyłu na belce jest tylko regulator siły hamowania zależny od obciążenia. Ale procedura odpowietrzania jest jak dla samochodów bez ABS. Czuli od najdalszego koła od pompy hamulcowej. Przy ABS nie ma to znaczenia.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
02.10.2018, 21:38 |
|
|
Dołączył(a): 12.05.2016, 15:55 Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: KOMBI
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
Re: Odpowietrzenie po wymianie cylinderka
Tak, jak odpowietrzac to wiem, tzn kolejnosc kół. Ale chodziło mi jeszcze o jakie dodatkowe działania, właśnie z reduktorem chociażby. Są o nim różne opinie, jedni piszą żeby go wciskać, inni że nie ma to znaczenia. No nic, zacznę odpowietrzanie od początku z wciśniętym. Czy wymiana cylinderka na dowolny jest ok, czy ma być konkretny. Pytam o to bo zastanawia mnie jedno, taki jak był ma wg opisów 19,5 średnicę tłoka, na tym jest 20. To ważna jest różnica?
|
07.10.2018, 13:17 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Odpowietrzenie po wymianie cylinderka
Niektórzy producenci zawyżają pomiar. Tu tylko fizyczny pomiar da odpowiedź.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
07.10.2018, 19:00 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 277 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|