Re: uszczelka pod głowice
Pisałem już przecież parę postów wyżej ,że po wstępnej regulacji popychaczów hydraulicznych trzeba dać silnikowi trochę popracować, aby szklanki wypełniły się olejem.Czasem trwa to dłużej czasem krócej , trochę cierpliwości nie zaszkodzi.
Ileż w kółko można kręcić tym śrubami na dźwigience zaworu ?
Ponadto serwisówka mówi również o procedurze sprawdzania popychaczy hydraulicznych w tym silniku , czy nie są uszkodzone ( to można sprawdzić w ostateczności).
Też pisałem o tym na forum jak to zrobić.
A więc jeszcze raz:
Dokonujesz WSTĘPNEJ regulacji hydropopychaczy w/g procedury którą znasz.
Potem czekasz 30 min - 1 godz i uruchamiasz silnik.
Wkręcasz silnik na 2500 obr /min i utrzymujesz przez 2 do 5 minut po czym gasisz ( robimy to po to aby odpowietrzyć hydropopychacze i napełnić je olejem)
Po tej procedurze szklanki powinny wypełnić się olejem i odpowietrzyć.
(Chyba ze są zawalone nagarem i jest problem z przepływem oleju przez nie - efekt jazdy przez dłuższy czas z uszkodzoną UPG)
Jeśli POMIMO TEGO zawory nadal stukają, trzeba zlokalizować ŹLE WYREGULOWANY lub USZKODZONY hydropopychacz/szklankę.
A więc:
Zdejmujesz pokrywę klawiatury
Obróc wałem korbowym aż pokryją się zawory 4 cylindra ( ssący się otwiera a wydech zamyka)
Sprawdzasz popychacze na 1 cylindrze , w tym celu popychacz hydrauliczny na zaworze ssącym ( potem to samo na wydechowym) kilkakrotnie obciążasz naciskając na niego lekko poprzez śrubę regulacyjną
Pomiędzy dźwigienkę i zawór probujesz wsunąć szczelinomierz 0,2 mm ( przy SPRAWNYCH i PRAWIDŁOWO wyregulowanych szklankach nie powinno być w tym miejscu żadnego luzu )
Jeżeli jednak szczelinomierz daje się wsunąć między dźwigienkę i zawór i RÓWNOCZEŚNIE POPYCHACZ SPRZĘŻYNUJE to popychacz jest do wymiany.
ALE JEZELI zmierzyłeś i stwierdziłeś że jest LUZ pomiędzy dźwigienką a zaworem ALE popychacz NIE SPREŻYNUJE to musisz ponownie sprawdzić nastawę wstępną tego popychacza.
POPYCHACZE pozostałych cylindrów sprawdzasz W TEN SAM SPOSÓB wg procedury :
Przekrycie zaworów na 4 cyl - sprawdzasz popychacze na 1 cylindrze
Przekrycie zaworów na 2 cyl - sprawdzasz popychacze na 3 cylindrze
Przekrycie zaworów na 1 cyl - sprawdzasz popychacze na 4 cylindrze
Przekrycie zaworów na 3 cyl - sprawdzasz popychacze na 2 cylindrze
TU NIE MA ŻADNEJ MAGII albo zła regulacja albo popychacz do du...y
Cóż można więcej w tym temacie