Re: Wymiana parownika klimatyzacji
Wymontowanie i zamontowanie parownikaWymontowanie
– Wymontować obudowę nagrzewnicy, kanał wlotu świeżego powietrza, dmuchawę ze wspornikiem, mikrofiltr i czujnik temperatury parownika.
– Z obudowy nagrzewnicy ostrożnie zdjąć piankową uszczelkę.
– Resztki starego kleju i pianki -1- usunąć acetonem.
– Zdjąć wszystkie klamry (zaznaczyć ich ułożenie i miejsce na obudowie).
– Wykręcić śruby -2-.
– Ostrożnie rozdzielić górną i dolną część obudowy parownika.
– Z obudowy wyjąć parownik z zaworem rozprężnym.
– Odkręcić zawór rozprężny.
Zamontowanie
Wskazówka
Aby łatwiej było zmontować połówki obudowy, należy zwilżyć mydlinami powierzchnie prowadzące uszczelki parownika.
Nie wolno do smarowania używać innych środków, gdyż podczas pracy klimatyzacji mogą one powodować przykry zapach.
Wymienić o-ringi przyłącza zaworu rozprężnego.
– Oczyścić spływ wody z dolnej części obudowy nagrzewnicy.
– Nowe o-ringi zwilżyć olejem chłodniczym i założyć na złącza rur.
– Przykręcić zawór rozprężny -5-.
Moment dokręcania: 5 Nm
– Uszczelkę -3- założyć właściwą stroną na parownik -2-.
Otwory spływu wody -strzałka- muszą być od dołu parownika (na rysunku pokazano zamontowanie w górnej części obudowy parownika).
– Założyć izolację termiczną -4-.
– Parownik -2- z przyłączonymi częściami ostrożnie wsunąć do oporu w górną część obudowy parownika.
Zwrócić przy tym uwagę na prawidłowe ułożenie uszczelki -3- po bokach i izolacji termicznej -4- w obudowie.
– Dolną część obudowy parownika założyć ostrożnie na parownik.
Wskazówka
Części obudowy muszą się dać swobodnie połączyć.
Zwrócić uwagę na właściwe ułożenie izolacji termicznej w obudowie.
– Części obudowy połączyć klamrami i dwiema śrubami.
– Do budowy parownika przykleić nową uszczelkę piankową.