Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 18.11.2009, 19:24 Lokalizacja: Kielce Posty: 155
Podziękował: 10
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: świętokrzyskie
|
Wypadanie zapłonu
Cześć Fabia nie chodzi na wszystkie gary. Podejrzewam cewkę, bo świece i kable wymienione. U mnie jest ta jedna prostokątna cewka z kablami. Komputer nic nie pokazuje, czy powinien? Moje pytanie jak można sprawdzić cewkę? Jakimś domowym sposobem. Dzięki i pozdrawiam
|
05.12.2011, 20:08 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: Wypadanie zapłonu
roofin29 napisał(a): U mnie jest ta jedna prostokątna cewka z kablami. Tak naprawdę to są dwie cewki w jednej obudowie. Co do sprawdzenia, czy to faktycznie któraś z cewek padła, najlepsze byłoby (według mnie) użycie oscyloskopu albo multimetru z funkcją oscyloskopową.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
05.12.2011, 20:47 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Re: Wypadanie zapłonu
Jest możliwość sprawdzenia na wyjściu cewki między pinem 1 a 3 powinno byc oporu 7-8 omów i między 2 a 4 również. Jutro mogę dokładnie sprawdzić i potwierdzić.
Sent from my GT540 using Tapatalk
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
05.12.2011, 21:12 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54 Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Re: Wypadanie zapłonu
Witam, Po krótkiej pracy silnika wykręć świece i zobacz które są okopcone. ta cewka daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie. Oporność to chyba 7-8 kohm a nie om. Może to brudny wtryskiwacz lub małe ciśnienie paliwa. Marek
|
05.12.2011, 22:41 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Re: Wypadanie zapłonu
tak moja pomyłka, zjadło mi "k" na telefonie - ma być 7-8 kΩ.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
06.12.2011, 08:12 |
|
|
Dołączył(a): 11.03.2013, 20:24 Posty: 16
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Wypadanie zapłonu
Witam
Dzisiaj w mojej skodzie pojawił się pewien problem. Podczas dojeżdżania do domu zaczęła mi migać kontrolka od sterowania silnika. Wcześniej ciągle świeciła i pokazywało mi błąd 16786 czyli od zaworu EGR. Dzisiaj kontrolka zaczęła migać i silnik przeszedł w tryb awaryjny, auto straciło moc i ledwo dojechałem pod dom. Już kiedyś coś takiego mi się przydarzyło, ale po ponownym odpaleniu wszystko było ok. Dzisiaj za każdym razem jak odpalałem non stop silnik nie chodził równo. Podłączyłem Vag i oprócz błędu 16786 pokazało mi jeszcze 16686 Cylinder 2 Misfire Detected. Ostatnio wymieniałem przewody zapłonowe, świece oraz został przelutowany licznik przez błąd immobilizera. Czy ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam
|
24.08.2014, 22:17 |
|
|
Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03 Lokalizacja: SKL Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Re: Wypadanie zapłonu
krzychu0073 Sprawdź poprawność podłączenia przewodów i świece, nowe nie zawsze znaczy dobre. Ewentualnie zamień miejscami świece i/lub przewody pamiętając o poprawności podłączenia. Jeśli dalej będzie wypadanie zapłonu na drugim cylindrze, zostanie podmienić cewkę. A jeśli dalej, to już grubsza robota, wszystko opisane na forum.
_________________ Moja fabia
|
24.08.2014, 23:34 |
|
|
Dołączył(a): 11.03.2013, 20:24 Posty: 16
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: Wypadanie zapłonu
Po wczorajszym zgaszeniu błędów dzisiaj bez problemu dojechałem do pracy. Wczoraj był u mnie deszczowy dzień, może wystąpiło jakieś spięcie.... Niepokojące dla mnie jest to, że przy zmianie świec ta najbliżej korka była zalana olejem. Może jest nieszczelność i olej zalewa świecę.... :/ Na razie jeżdzę, jakby problem się powtórzył pojadę do mechanika wymienić cewkę.
|
25.08.2014, 07:42 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Wypadanie zapłonu
krzychu0073 napisał(a): korka była zalana olejem. wymien uszczelke pod korkiem wlewu :> i ta pod kominkiem o ile takowy maja 101 konne maszyny
|
25.08.2014, 08:44 |
|
|
Dołączył(a): 11.03.2013, 20:24 Posty: 16
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: Wypadanie zapłonu
Tak zrobię, ale sprawdzę czy olej tamtędy ucieka czy po prostu było to jednorazowe zalanie. Postaram się dzisiaj wyciągnąć świece i zobaczę jak to wygląda.
|
25.08.2014, 09:49 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23 Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
16686 Cylinder 2 - na 100% nie cekwa, swieca i wtrysk.
Witam,
Skoda 1.4 16V znowu problem z zaplonem tym razem cylinder 2. Standardowo podmienilem swiece, cewke a nawet wtrysk imejscami i to samo. Ciagle tylko jeden blad 16686. Ma ktos jakis pomysl co sprawdzic i jak postepowac dalej?
Dzieki
|
07.11.2014, 10:23 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: 16686 Cylinder 2 - na 100% nie cekwa, swieca i wtrysk.
masz gaz ? Masz tu z ross techa Kod: Possible Causes Ignition system Fuel injectors Fuel pressure Running out of fuel EVAP canister purge valve Evaporative emission system Low compression Base engine problems Controle Module damaged
Special Notes This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression. może być tak, że masz zawory lub popychacze walnięte albo coś. Zmierz kompresję. Byle mechanior ci to zrobi za piwo jak sam se świece wykręcisz
_________________
|
07.11.2014, 11:03 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23 Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: 16686 Cylinder 2 - na 100% nie cekwa, swieca i wtrysk.
mam gaz ale zeby przelaczyl na gaz musze miec zero bledow, tzn kontroka silnika nie moze migac a w moim przypadku przy braku zaplonu helikopter miga. Swieca jest sucha wiec nie podaje paliwa na moje, zmienie filtr paliwa, moze zapchany bo zbiornik brudny... Wtryski zamienilem miejscami bo skoro sucho jest to mogl byc walniety ale nie jest. Po zamianie to samo. Czasami wyskoczy blad o uszkodzeniu obwodu wtryskiwacza cylinder 2 ale to losowo sie dzieje. Stad podejrzenia filtra paliwa. Jak po wymianie bedzie problem to juz gruba sprawa...
|
07.11.2014, 12:09 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: 16686 Cylinder 2 - na 100% nie cekwa, swieca i wtrysk.
trochę naciągana teoria skoro był by zapchany filtr paliwa (lub inne podobne) sprawiające że było by za mało paliwa to raczej działo by się tak na wszystkich cylindrach a nie na jednym. Ja bym poszedł drogą tego błędu od instalacji wtrysku ... , obejrzyj przewody szczególnie przy samych wtyczkach ew w innych miejscach załamań
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
07.11.2014, 12:23 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23 Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Wypadanie zapłonu
ok, diagnostyki ciag dalszy:
- na gazie chodzi tak samo (tryb wymuszony odpalania na gazie) co wyklucza wtryski - iskra na swiecy jest, sprawdzilem na innej swiecy i cewce co wyklucza kable itp
ogolnie wszystko co zwiazane z elektronika jest ok, pozostaje chyba sprawdzic kompresje?
|
07.11.2014, 15:26 |
|
|