|
|
Teraz jest 21.09.2024, 03:50
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Skoda Fabia - cieple kraje, gorzyste drogi
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Skoda Fabia - cieple kraje, gorzyste drogi
Jak sprawuje sie Fabia w wysokich temperaturach w wyprawie do Grecji, Chorwacji czy Bulgarii. Zwlaszcza w wysokich temperaturach i na gorzystych drogach. Na co zwracac uwage ?
|
22.07.2005, 22:11 |
|
|
Dołączył(a): 21.07.2005, 07:43 Lokalizacja: Białystok Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: mazda 6/Ibiza 1.4
Rok prod.: 2003
Województwo: podlaskie
|
:)
Podziwiać piękno krajobrazu, a tak poważnie staraj się raczej hamować silnikiem. Czasami jak Nizinny wjedzie w góry, może być zaskoczony nieprzyjemnym zapaszkiem dobywającym się zza felg. G12 całkiem nieźle sobie radzi z odprowadzaniem ciepła z silnika. Miłej podróży
_________________ Cinek
|
25.07.2005, 06:41 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
G. Drzyc.
Nie weim jak Fabia, bo jeszcze tak po górach nie śmigałem, ale byłem 2 lata temu w Chorwacji dieslem TDCi Mondeo i nie było najmniejszego problemu z przejazdem w temp ponad 40stC oraz z b. stromymi podjazdami.
Wiem, że jestez s 3-miasta.
A ostanie 4 tyg były b. ciepłe, a wręcz porównywale z temp tam na południu. Jeżeli Twoja Fabia nie "fiksowała" przy jeździe po wzgórzach morenowych, to nie masz się czym martwić.
Pozdrawiam
Ps:
Zapraszm na wspólne zloty 3-miejskiej grupy
|
25.07.2005, 07:51 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
śmiało mozna jechac!
|
26.07.2005, 16:35 |
|
|
Dołączył(a): 13.02.2005, 10:40 Lokalizacja: Radom Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: mazowieckie
|
byłem w zeszłym roku w Chorwacji i samochodzik nie sprawił mi żadnych problemów. Jednym słowem rewelka.
|
26.07.2005, 16:59 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:34 Lokalizacja: ...... Posty: 1054 Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia
Rok prod.: 2012
Województwo: zachodniopomorskie
|
Ja w tym roku bulem przez tydzien w naszych pieknych Tatrach przy upale 36 C i Fabia nawet nie zajekneła...no tylko sie troszkę pogniotła : smutny
_________________ Forever FabiaClub....
|
02.08.2005, 14:49 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Skoda Fabia - cieple kraje, gorzyste drogi
jeśli pojemność silnika ci nie straszna (nie wiem jak ubezpieczenia) , to szukałbym 1.9 SDI - moment obrotowy ma wystarczający, a jeśli czasem chcesz użyc tamtejszych autostrad - wtedy 1.9 TDI, tylko kupić takiego trzeba mądrze, by drugie tyle nie wsadzić w remont. 1.4 jest silnikiem w miare ekonomicznym, acz głośnym.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje kapi za ten post:
Gość
|
29.10.2012, 18:48 |
|
|
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47 Lokalizacja: Śląsk Posty: 5164 Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
|
Re: Skoda Fabia - cieple kraje, gorzyste drogi
1.4 co prawda głośny ale oszczędny kolega voytaz zrobił wirusa i stał się silnikiem oszczędnym i dynamicznym
_________________ Jest viewtopic.php?f=27&t=24816 Była viewtopic.php?f=27&t=18193
|
29.10.2012, 21:48 |
|
|
Dołączył(a): 25.09.2009, 10:42 Posty: 512
Podziękował: 20
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf mk7
Rok prod.: 2015
Województwo: lubelskie
|
Re: Skoda Fabia - cieple kraje, gorzyste drogi
Jeździłem po Alpach 2 razy Fabią II z silnikiem 1.4 TDI. Byłem między innymi na Passo Stelvio ( http://www.ultimatejourney.com/Stelvio.html fotografie przykładowe, nie moje), przełączy Św. Bernarda, itp. (w awatarze mam zdjęcie spod St. Moritz w Szwajcarii) i jakoś przeżyłem i Skoda też. Silnik 1.4 jest głośny i terkotliwy, ale to nie zależy od tego czy jeździsz po górach, czy w dolinach. W zupełnie ekstremalnych warunkach (np. Passo Stelvio pod górę) bywała konieczność zredukowania przed zakrętem do pierwszego (!) biegu. Z góry oczywiście hamowanie silnikiem. Oprócz tego trzeba pamiętać o schłodzeniu turbiny (nie wyłączać silnika od razu po wjechaniu na górę). Pod górę zużycie paliwa bardzo rosło, ale za to z góry udało mi się raz uzyskać (z Przełączy Św. Bernarda do Aosty) wynik ok. 2.5 l/100 km, co po uśrednieniu z wynikiem pod górę daje zupełnie przyzwoity wynik. W sumie myślę, że Skoda się do Twoich celów nada. M
_________________ Były: https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 46043.html i https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 95690.html
Jest: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1209836.html
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje maciekmpl za ten post:
Gość
|
30.10.2012, 10:03 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|