![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 05.07.2024, 09:55
|
[F1] Świece do Fabii - temat zbiorczy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 14.07.2009, 16:24 Posty: 57
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: CHOICE
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: łódzkie
|
A jaki masz przebieg? Wymieniasz pewnie profilaktycznie?
A tak wogóle to czy świece się starzeją? Czy ich wymianę reguluje jedynie przebieg? Jak myslicie?
|
06.04.2010, 12:08 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07 Lokalizacja: Szczytno Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Wymieniam bo mogłem po okazji kupić świece które kosztują po 50zł za sztukę ^^
Koleś likwidował sklep i wyprzedawał towar. Nie sądzę by się starzały bo przecież jak leżą 3 lata w magazynie załóżmy to nic im się nie dzieje, więc czemu miałoby się coś dziać jak siedzą sobie wkręcone.
_________________
|
06.04.2010, 15:23 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33 Lokalizacja: Łódź Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
sycyliusz napisał(a): A jaki masz przebieg? Wymieniasz pewnie profilaktycznie?
A tak wogóle to czy świece się starzeją? Czy ich wymianę reguluje jedynie przebieg? Jak myslicie?
Świece się starzeją i jest to część, która się zwyczajnie psuje powodując liczne skutki uboczne. Żywotność zależy od producenta i przeznaczenia. np. świece sportowe padają często już po pierwszym wyścigu ale za to są maksymalnie wydajne. Skutkami ubocznymi są zwykle problemy z prawidłową pracą silnika a objawia się to szarpaniem, problemami z odpaleniem itp. Osobiście nie oszczędzam na nich. W końcu to one dają "ognia"
A świec irydowych zazdroszczę ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) W testach na motorach redukują spalanie o 9 % i przyśpieszają zejście z ssania o połowę. Myślę, że w samochodach różnica podobna. Są niestety drogie ponieważ iryd jest szlachetny.
|
06.04.2010, 22:22 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07 Lokalizacja: Szczytno Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Cytuj: W testach na motorach redukują spalanie o 9 % i przyśpieszają zejście z ssania o połowę.
Właśnie mi głównie też o to chodziło ![crazy :crazy:](./images/smilies/1crazy.gif) robię dystansy po 4-10km no i elektroda 0.4mm robi swoje, lepiej kopie
W PT za tydzień będą założone ![spod łba :eh:](./images/smilies/chytry.GIF)
_________________
|
07.04.2010, 18:07 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 27.05.2010, 13:52 Lokalizacja: Wrocław Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Combi Clasic +wÂłasne bajery
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) [F1] świece do silnika BMD 1,2 HTP 6V
Witam.
Temat zakładam ponieważ szukajka nakarmiona 'świece BMD' nie zwraca nic.
Jakie świece (najlepiej z oferty NGK) nadadzą się do mojego silnika? Wg. ich katalogu do silnika BMD 40kW są dwie świece:
ZFR5P-G
ZFR6T-11G
Różnią się odstępem między elektrodami:
ZFR6T-11G 1,1mm oraz ZFR5P-G 0,9mm.
Która jest lepsza? Silnik pracuje przede wszystkim na LPG.
Moje drugie pytanie jest o klucz do wykręcenia świecy z tego silnika. Jaki powinien mieć numer no i jaka jest maksymalna zewnętrzna średnica, żeby wszedł w otwór?
Pozdrawiam i dzięki za info.
|
22.07.2010, 08:04 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
mosfet, jeśli byś nie miał instalacji LPG to wtedy byś ząłożył te
Fabia Fgst 6Y-8B451107-->* Fgst 6Y-84035537-->*3 1.2 40 05.2004 - 12.2007 BMD ZFR6T-11G
A skoro masz LPG to zaleca się te
Fabia Fgst --> 6Y-8B451106* Fgst --> 6Y-84035536* 3 1.2 40 05.2004 - 12.2007 BMD ZFR5P-G LPG 6
[ Dodano: 2010-07-22, 09:42 ] Aaa i klucz bodajze 16tka
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
22.07.2010, 08:16 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.01.2009, 09:39 Lokalizacja: Koszalin, Złotów, Gdynia Posty: 20 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Kombi
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: świece do silnika BMD 1,2 HTP 6V
mosfet napisał(a): Witam.
Temat zakładam ponieważ szukajka nakarmiona 'świece BMD' nie zwraca nic. Jakie świece (najlepiej z oferty NGK) nadadzą się do mojego silnika? Wg. ich katalogu do silnika BMD 40kW są dwie świece: ZFR5P-G ZFR6T-11G
Różnią się odstępem między elektrodami: ZFR6T-11G 1,1mm oraz ZFR5P-G 0,9mm.
Która jest lepsza? Silnik pracuje przede wszystkim na LPG.
Moje drugie pytanie jest o klucz do wykręcenia świecy z tego silnika. Jaki powinien mieć numer no i jaka jest maksymalna zewnętrzna średnica, żeby wszedł w otwór?
Pozdrawiam i dzięki za info.
Nie kupuj tych świec (ZFR5P-G)! One na gazie kiepsko działają. Jeździłem na nich 22tys. km
i już nie dało rady dłużej. Silnik dziwnie pierdział, miał ograniczoną moc, one mają wadę konstrukcyjną (iskrzą gdzie popadnie nawet wewnątrz od strony elektrody masowej) i zaniżone pole elektryczne (dla gazu jest wyższe napięcie zapłonowe).
Gorąco polecam Beru Z200 ze zmniejszoną przerwą na 0,75mm. Wiem są droższe (33zł szt.), ale warto. Silnik chodzi identycznie na gazie jak na benzynie i można cisnąć gaz do woli. Można też spróbować NGK LPG-6, ale są trochu drogie - bodajże 62 zeta sztuka. Ja odtąd będę jeździł na tylko na w/w Beru. Zrobiłem już na nich 14 tys. i chodzą idealnie. Przerw nie trzeba pilnować, bo w odróżnieniu do NGK nie rozginają się pod wpływem temperatury. Sprawdzałem po 10tys. km przy okazji przeglądu - przerwy idealnie takie same jak ustawiłem na początku. Pamiętaj do gazu tylko świece 1-elektrodowe (większe pole elektryczne i niższe napięcie zapłonu przy tej samej przerwie). Jak perwszy raz po zakupie auta pojechałem założyć NGK w miejsce Beru, to mechanik powiedział, że on poleca bardziej Beru, a ja głupi opierając się na opinii świec NGK (bardzo dobrej) takowe założyłem. Pamiętaj, żeby ustwić przerwy (młotek i szczelinomierz), gdyż świece Beru nie mają ustwionych fabrycznie przerw (w odróżnieniu do NGK ZFR5P-G - 0,85mm). Powodzenia ![good :good:](./images/smilies/1good.gif)
|
27.07.2010, 19:14 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 27.05.2010, 13:52 Lokalizacja: Wrocław Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Combi Clasic +wÂłasne bajery
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
|
Silnik na razie działa OK i nie zauważyłem jakichś niepokojących objawów na tych świecach. Co się stanie po 22kkm nie wiem, bo wymienię po 15kkm
Nie wiem czy gnąc młotkiem fabryczną świece nie uszkadzam jakichś powłok albo ceramicznej obudowy.
Po wpisaniu w google
"ZFR5P-G wada fabryczna" wyskakuje tylko link do tego forum. Nikogo o nic nie podejrzewam a nawet jestem wdzięczny za opnie, ale gdyby były złe, ludzie by się wkurzali częściej. Może mocniejszy silnik jest bardziej wymagający od mojej kosiarki? :p
Pozdrawiam.
|
05.08.2010, 10:09 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.01.2009, 09:39 Lokalizacja: Koszalin, Złotów, Gdynia Posty: 20 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Kombi
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
mosfet napisał(a): Silnik na razie działa OK i nie zauważyłem jakichś niepokojących objawów na tych świecach. Co się stanie po 22kkm nie wiem, bo wymienię po 15kkm ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Nie wiem czy gnąc młotkiem fabryczną świece nie uszkadzam jakichś powłok albo ceramicznej obudowy. Po wpisaniu w google "ZFR5P-G wada fabryczna" wyskakuje tylko link do tego forum. Nikogo o nic nie podejrzewam a nawet jestem wdzięczny za opnie, ale gdyby były złe, ludzie by się wkurzali częściej. Może mocniejszy silnik jest bardziej wymagający od mojej kosiarki? :p Pozdrawiam.
"wada fabryczna" to za dużo powiedziane z mojej strony, ale niezbyt dobra współpraca z silnikiem na gaz - tak bym to określił (rozginanie świecy pod wpływem temperatury, kiepski izolator - gorsza praca zimnego silnika przy wilgotnej pogodzie - zaraz po uruchomieniu). Dla mnie one mają tylko jedna zaletę - cenę. Mój silnik jest minimalnie mocniejszy od Twojego - w przeliczeniu na 1 cylinder (ma 4 cylindry w przeciwieństwie do Twojego). Pojeździsz to sam zaobserwujesz czy warto je zakładać. Zmniejsz chociaż przerwy na świecach to oszczędzisz cewki. Pozdrawiam
|
05.08.2010, 13:04 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42 Lokalizacja: Wrocław Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13
Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
|
Jakie świece polecacie do silnika 1.2 70KM + Landi Omegas? Na forum są różne opinie, a mnie zależy głównie na dobrej pracy na LPG, bo wiadomo, że na Pb dużej różnicy nie odczuję. Pytałem już w tym temacie, ale odpowiedzi, jak na razie, nie ma. Pytam, dlatego że ktoś mi kiedyś wspomniał, że dobór świec pod LPG ma znaczenie (w przeciwieństwie np do filtrów) czy są kupowane do Pb czy Pb + LPG z przewagą LPG.
Dodam jeszcze, że ważniejsza niż cena, jest dla mnie jakość (może nie samej świecy), a dokładniej jakość pracy silnika na LPG.
_________________ simply clever zostało zamienione na auto emocion, czyli Leon 2.0 TDI Spirit Turbo S
|
15.08.2010, 22:53 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
NGK
![Obrazek](http://img840.imageshack.us/img840/365/beztytuuje.jpg)
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
16.08.2010, 06:42 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.01.2009, 09:39 Lokalizacja: Koszalin, Złotów, Gdynia Posty: 20 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Kombi
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
swierg napisał(a): Jakie świece polecacie do silnika 1.2 70KM + Landi Omegas? Na forum są różne opinie, a mnie zależy głównie na dobrej pracy na LPG, bo wiadomo, że na Pb dużej różnicy nie odczuję. Pytałem już w tym temacie, ale odpowiedzi, jak na razie, nie ma. Pytam, dlatego że ktoś mi kiedyś wspomniał, że dobór świec pod LPG ma znaczenie (w przeciwieństwie np do filtrów) czy są kupowane do Pb czy Pb + LPG z przewagą LPG. Dodam jeszcze, że ważniejsza niż cena, jest dla mnie jakość (może nie samej świecy), a dokładniej jakość pracy silnika na LPG.
Bierz Beru Z200 - gwarantuję Ci poprawną pracę na gazie - jakość pracy na gazie taka sama jak jak na benzynie. To są świece do PB, jak większość, ale bardzo dobrze się sprawują na LPG. W intercars kosztują niecałe 28zeta sztuka. Trzeba tylko ustawić przerwy na 0,75mm szczelinomierzem (one nie mają ustawionych w ogóle przerw). Są zdecydowanie lepsze od NGK - ZFR5P-G. Ja jeżdżę "tylko" na gazie. Zrobiłem już na nich co prawda tylko 18tys i wymienię je po 30tys., ale świece ZFR5P-G po tym przebiegu błagały o wymianę, a te chodzą bez zarzutu.
Ostatnio edytowano 16.08.2010, 16:55 przez Ray, łącznie edytowano 1 raz
|
16.08.2010, 07:18 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42 Lokalizacja: Wrocław Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13
Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
|
Ray, dzięki za odpowiedź ![browar :browar:](./images/smilies/564.gif)
_________________ simply clever zostało zamienione na auto emocion, czyli Leon 2.0 TDI Spirit Turbo S
|
16.08.2010, 14:24 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 09.09.2010, 19:29 Lokalizacja: Rybnik Posty: 26
Podziękował: 5
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [F1] świece do silnika BMD 1,2 HTP 6V
Dołącze sie do tematu bo mnie tez czeka wymiana. Silnik to AZQ 1,2 12v bez LPG. przebieg prawie 52000. Jakie wybrac, czy wymieniac razem z kablami ?
|
14.04.2011, 19:46 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21 Lokalizacja: Warszawa - Praga Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: [F1] świece do silnika BMD 1,2 HTP 6V
pablo294 jakie kable ty chcesz wymieniać? U nas nie ma żadnych kabli, cewki są oddzienne na każdy cylinder nałożone bezpośrednio na świece. Nie wiem, ale ja jeżdżąc na gazie świece wymieniłem po 50na gazie + 20 na benzynie, więc może je przeczyść i wyreguluj odstęp. Fakt u mnie były zużyte, ale znam ludzi co na świecach potrafili przejechać i po 100tyś. .
|
14.04.2011, 20:42 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |