![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 24.06.2024, 12:41
|
[F2] TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
wedle zyczenia zakladam. jesli nie ten dzial prosze o przeniesienie małe retro Cytuj: dobra powiem tak. miałem okazję lecieć z Leonem Cuprą R i Golfem R w tym samym momencie z zatrzymania. Do 80km/h (do końca mojej 2-ki) nie odjeżdżali mi. Na początek jadą niutki ja mam powyżej 400 oni około 350. Później już była masakra ale oni mają jakieś 270 kucyków. A co do strat na kołach to zapraszam kiedyś na przejażdżkę zobaczysz co się dzieje kiedy wyłączy się trakcję ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) a to jest właśnie moment nie kucyki. Cytuj: I to jest właśnie kwintesencja sportu samochodowego jak już ktoś kiedyś powiedział "moment obrotowy pozwala wygrywać wyścigi, konie mechaniczne pomagają sprzedać samochód"
a ja dodam od siebie http://www.youtube.com/watch?v=N30L96AA ... re=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=LCQgeBO9JG0http://www.youtube.com/user/ptomula#p/u/4/9Wnd0Ntejacogolnie tez wierzylem w magie niutkow i tdi. i nie twierdze ze to nie jedzie ale looknijcie na wykres, dieslem ma wybuch niutkow przez bardzo ktortki okres czasu. tsi ma przez caly zakres obrotow. wiec tu juz przewaga. dodatkowo diesle maja krotsze skrzynie wiec znow traci sie cenne sekundy patrzcie na sport. tam same benzyny, moze tylko w le mans 24 sa diesle.
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
02.06.2011, 08:18 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
ja też wolę tsi, jak mamy na pokładzie jeszcze dsg to zamiata fajniutko. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
02.06.2011, 08:48 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1605
Podziękował: 0
Pomógł: 30
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
no w kwestii wykresu niutków to się nie zgodę mam wykres własnego autka. ja mam maksa od 2200 o ile dobrze pamiętam do 4000 z groszem. diesel i tak się wiele więcej nie kreci. Czyli można powiedzieć ze w całym zakresie obrotów. jeśli chodzi o sport to o ile wiem obok lemans w zawodach samochodów turystycznych prym wiodą Leony z TDI ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) co do DSG tu się zgodę, że samochody o podobnych parametrach (jeden z DSG drugi z manual) przewagę będzie miał automat. Człowiek nie jest w stanie tak szybko zmieniać biegów jeśli chodzi o skrzynie krótka czy długa. Jeśli krótsza skrzynia - większe przyśpieszenie, dłuższa - większy V-max tak prosta zasada
_________________ Było: Fabia RS 05' 187KM Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo Skoda Superb III, 1.8 TSI Style Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection
Jest: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
|
02.06.2011, 09:09 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
jak dla mnie to będzie dyskusja o wyższości bożego narodzenia nad wielkanocą, ale dorzucę swoje 3 grosze. nie mam zamiaru stawać po którejkolwiek stronie - zarówno etanol jak i gnojówka mają swoje wady i zalety, a oba typy zasilania silników nie przetrwałyby tyle lat na rynku (dzieląc go między siebie praktycznie na pół) gdyby z którymś było coś nie tak. w vag-u długie lata diesel był warczącym i śmierdzącym wołkiem, potem dostał turbo i drugie życie w segmentach pozarolniczych. wtedy przez kilka lat benzyna została nieco w tyle, ale jasnym jest, że mając w ofercie również takie odmiany silników nie można ich było zostawić na wymarcie. dlaczego więc poza dobrze znanym turbo nie dołożyć kompresorka? 105 kucy z niecałych 1.2 litra? 1.4 w rs-ie? ok, to brzmi jak jakiś żart, jednak bardzo realny i ostro walczący o klienta. w międzyczasie w tdi zrewidowano zasilanie i tym sposobem cały świat lata już bez wyjątku na common-railu dając prasie moto tak upragnioną przez nich przez tyle lat ciszę dobywającą się spod maski klekota. ostatecznie jednak trendy są takie, że diesel zdobywa od kilku lat klientelę nieco szybciej niż benzyna - powodów jest pewnie wiele, ale najważniejszym czynnikiem jest kombinacja ekonomii i przyjemności z jazdy po mieście jaką oferuje w porównaniu z benzyną. Moment, który co prawda jest dostępny w wąskim przedziale obrotów jest dokładnie tam gdzie go potrzebujemy wykonując najczęstszy manewr - ruszanie. nie trzeba cisnąć po mieście do czerwonego pola (przynajmniej na codzień) tylko po to żeby poczuć wciskanie w fotel. w benzynie kosztuje to zresztą sporo paliwa, w odróżnieniu od turbognojka dającego to samo, ale 3 oktawy niżej. sam jeżdżę dieslami dokładnie z tego właśnie powodu, choć nie jest wcale powiedziane, że któreś z następnych wcieleń tsi nie przekona mnie bardziej. w tej chwili to już ciągły wyścig zbrojeń - zrównoleglanie doładowania, uwarstwianie paliwa, wieloetapowe sekwencje i windowanie ciśnienia wtrysku, itp. itd. legendarny kontrargument przeciwników diesli ("bo zestaw wtrysków do tdi-ka to 2,5 klocka") przestał mieć już jakiekolwiek znaczenie. ceny serwisu obu rodzajów silników praktycznie się zrównały, rozwiązania technologiczne są niemal tak samo złożone, podobnie jak zbliżone są osiągi. a sport to sport i na osiągi uliczne nie bardzo ma przełożenie, wbrew temu co w niemal każdej reklamie sugerują producenci aut. zarówno auta cywilne jak i przeznaczone na tory czy trasy rajdowe muszą spełniać setki norm i ograniczeń żeby robić dobrze to do czego zostały stworzone - tyle, że kompletnie innych, więc nie siliłbym się tu na bezpośrednie porównania. a jeśli kogoś kręci wysoka dycha na 1/4 mili nocą to niech sobie zbroi swój bolid w niezbędne gadżety, które go do tego celu zbliżą - ale można to zrobić zarówno z benzyną jak i dieslem i efekty nie są żadnym porównaniem tego co te silniki oferują na codzień. tyle ode mnie, liczę na rzeczowe argumenty i niejałową dyskusję ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
02.06.2011, 09:13 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
[quote="coolmobil"][/quote]
tylko krotka skrzynia wiecej wajchowania , i strata cennych ulamkow sec
co do twojego momentu to moze dlatego ze masz program . w standardzie tu jest lipa
a te leony tdi to wiodly prym kilka lat temu o ile mnie pamiec nie myli i tylko przez 2 sezony
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
02.06.2011, 09:15 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1605
Podziękował: 0
Pomógł: 30
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
co do lipy w standardzie jeśli chodzi o niutki to bym się nie zgodził, w serii w RS było dobrze ponad 300Nm ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Temat jest dość trudny, tak jak pisał kolega powyżej każda z tych opcji ma swoje racje. ps. ale nowej RS-ki 185 KM z 1.4 w życiu nie kupie.... Jak to może dobrze jeździć z takiej kosiarki ![zamyślony ???](./images/smilies/hmmm.gif)
_________________ Było: Fabia RS 05' 187KM Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo Skoda Superb III, 1.8 TSI Style Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection
Jest: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
|
02.06.2011, 09:20 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
coolmobil napisał(a): nowej RS-ki 185 KM z 1.4 w życiu nie kupie.... Jak to może dobrze jeździć z takiej kosiarki ![zamyślony ???](./images/smilies/hmmm.gif) całkowicie sie tu zgadzam - brak w rs2 mocnego diesla jest dla mnie ogromnym zawodem i jak na razie przesądza o rezygnacji z jego zakupu.
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
02.06.2011, 09:27 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1605
Podziękował: 0
Pomógł: 30
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
może nawet nie chodzi w moim przypadku o diesla. ale zrozumiał bym 185km w np 1.8. niech ten silnik nie będzie wyżyłowany. niech ma jakiś zapas. A tak to nie uwierzę w jego trwałość i możliwości - sceptyk ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________ Było: Fabia RS 05' 187KM Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo Skoda Superb III, 1.8 TSI Style Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection
Jest: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
|
02.06.2011, 09:30 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
co do rski . to czy to zle jedzie? http://www.youtube.com/watch?v=rvkfS0GZ ... re=relatedco do lipy z niutkami to wiem dobrze po sobie. mimo ze mam wysoko obrotowego diesla w porownaniu z 1.9 wciskam na 3ce gaz w podloge i powyzej 3500 juz przestaje jechac ![Obrazek](http://www.tdi-tuning.pl/tools/1.6%20CR/164a.JPG) a niby wtedy dostaje najwieksza moc (mam nadzieje ze program to zalatwi)
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
02.06.2011, 09:33 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1605
Podziękował: 0
Pomógł: 30
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
ja nie mówię że źle jeździ coś tu wyszukałem: http://www.youtube.com/watch?v=8uujna8A ... re=relatedniby RS 190KM
_________________ Było: Fabia RS 05' 187KM Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo Skoda Superb III, 1.8 TSI Style Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection
Jest: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
|
02.06.2011, 09:44 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1605
Podziękował: 0
Pomógł: 30
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
xtremesystems napisał(a): wciskam na 3ce gaz w podloge i powyzej 3500 juz przestaje jechac
No to ja nadal się równo rozpędzam ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________ Było: Fabia RS 05' 187KM Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo Skoda Superb III, 1.8 TSI Style Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection
Jest: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
|
02.06.2011, 09:47 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
bo masz skorygowany wykres. moze dlatego. tu widziales z wykresu. od 3k niuty leca na leb na szyje
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
02.06.2011, 09:56 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert CAR SPA
Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
RS ma 180koni. U mnie w TSI wciskam pedal od 2tys obrotow i ciagnie do 4 bez spadku niutonow. Idealny do miasta. Moze nie jest to wyscigowka, ale mimo 175nm w serii, przyspieszenie na 2 biegu naprawde wgniata w fotel ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
_________________ Rallye Green Kosmetyka aut
|
02.06.2011, 12:56 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
cosmos napisał(a): jak dla mnie to będzie dyskusja o wyższości bożego narodzenia nad wielkanocą, ale dorzucę swoje 3 grosze..... tyle ode mnie, liczę na rzeczowe argumenty i niejałową dyskusję ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif) rozprawa pb vs on bardzo ladna . i ogolnie zalety wymieniles dobre . ale ja nie zalozylem tematu diesel vs benzyna ogolnie tylko 0-400m wiadomo diesel oszczedniejszy itp itd. ale tu mamy rozwazac ktory szybszy
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
02.06.2011, 15:07 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: TDI kontra TSI ,diesel kontra benzyna, 0-400m
cosmos napisał(a): jak dla mnie to będzie dyskusja o wyższości bożego narodzenia nad wielkanocą, ale dorzucę swoje 3 grosze. Się zgadzam choć należy uwzględnić jeszcze tych których dyskusje o świętach nie interesują. Bo tytuł tematu tylko pozornie jest techniczny. Posiadanie samochodu już dawno przestało być "pasją". Jeśli rynek samochodowy podzielić według obserwacji ruchu drogowego to mamy: przedstawicieli handlowych "kulturalnych" krawaciarzy gotowych zatrzymać ruch na 2 pasmówce żeby kolejny krawaciarz wyjechał z potomstwem ze szkółki dla zdolnych inaczej pasjonatów dla których dźwięk turbo czy czerwonego pola to pewny orgazm ludzi kupujących alufelgi, audio, czujniki cofania w opakowaniu jakim jest samochód posiadaczy aut - wołków roboczych itd I zgodzę się że gdyby ludzie używali rozumu zamiast buzowania hormonów to cosmos napisał(a): nie trzeba cisnąć po mieście do czerwonego pola Do poruszania się zgodnie z prawem czyli zasadami ruchu drogowego wystarczy 60KM, tylko kto kupi takie jeździdło? Zaimponować trzeba. Sprzedają się konie mechaniczne choć w tej kwestii wolę szkołę japońską - silniki szybkoobrotowe szkołę amerykańską - pojemności nic nie zastąpi. Już teraz widuje się dokładnie to samo co kiedyś w przypadku pasków TDI. TSI wyprzedza wszystko co porusza się do przodu - napis przecie musi pokazać. Filozofia a szczególnie ekonomia mocno pokręciła rynkiem samochodowym. I szczegółami technicznymi też. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
_________________ Skoda zamieniona na Suzuki
|
02.06.2011, 15:23 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |