Teraz jest 27.04.2024, 12:50



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Jaka ładowarka (prostownik) do akumulatora. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Ten polski prostownik wygląda mi na przetwornicę - dlaczego ? płynna regulacja i gabaryty . W życiu jest tak , że prostownik przydatny najczęściej jest w sytuacji przymusowej . Tzn. gdy jest zima , samochód nie odpalił i nie mamy czasu na długie czekanie . I tu mamy pytanie - jaki prostownik ?
Czy przetwornica ? - w obliczu tak głębokiego rozładowania dobry sprzęt zaserwuje nam oczywiście odsiarczanie - czyli chyba parę godzin , zanim coś się doładuje . Sprzęt powyżej z płynną regulacją może nie będzie miał tych problemów .
Czy klasyczny transformator z regulacją ? - Po podłączeniu za godzinę lub mniej spokojnie odpalamy samochód i jedziemy . Oczywiście jeśli to jest prostownik o porządnym transformatorze . (kiedyś w ciągu pół godziny doładowałem i odpalił )
Dowiedzieliśmy się już że przetwornice są równie bezpieczne jak klasyczne prostowniki .Czyli ten temat już czegoś nas nauczył . .Dylemat pozostaje dalej - jaki prostownik ?

Po ustawieniu prądu ładowania , bez pilnowania prąd powinien sam się zmniejszać i jest to prawidłowa reakcja akumulatora . Jeśli się zwiększa , może być zwarta celka w baterii .


17.10.2010, 22:21
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
adept napisał(a):
Ten polski prostownik wygląda mi na przetwornicę - dlaczego ? płynna regulacja i gabaryty . W życiu jest tak , że prostownik przydatny najczęściej jest w sytuacji przymusowej . Tzn. gdy jest zima , samochód nie odpalił i nie mamy czasu na długie czekanie . I tu mamy pytanie - jaki prostownik ?
Czy przetwornica ? - w obliczu tak głębokiego rozładowania dobry sprzęt zaserwuje nam oczywiście odsiarczanie - czyli chyba parę godzin , zanim coś się doładuje . Sprzęt powyżej z płynną regulacją może nie będzie miał tych problemów .
Czy klasyczny transformator z regulacją ? - Po podłączeniu za godzinę lub mniej spokojnie odpalamy samochód i jedziemy . Oczywiście jeśli to jest prostownik o porządnym transformatorze . (kiedyś w ciągu pół godziny doładowałem i odpalił )
.


Do odpalania awaryjnego trzeba mieć prostownik, który da przynajmniej z 10A, żeby w miarę szybko podładować słaby aku. Jeżeli jednak układ ładowania jest sprawny, a akumulator się rozładował z powodu pozostawionego odbiornika, a chcemy odjechać, to ja jestem zwolennikiem pożyczenia pradu z innego auta. To nie zadziała tylko wtedy jeżeli pojedziemy bardzo krótką trasę.
Prostownik trzymam do celów ładowania akumulatorów lekko zużytych, żeby przedłużyć im czas życia o zimę lub dwie. No i wtedy warto mieć taki, który da te 0.1 pojemności żeby przez noc dobić aku do maksimum.
Płynna regulacja w polskim prostowniku niekoniecznie musi być płynna w dosłownym tego słowa znaczeniu. Sam miałem kiedyś autotransformator do zasilania telewizora z przełącznikiem 24 pozycyjnym i tyloma odczepami. To zapewnia prawie płynną regulację, ale wciąż polega na tym samym - przełączaniu odczepów.
Jest na nim tabela z hasłem pozycje, co może znaczyć, że te pozycje sa ustalone i nie jest to potencjometr, tak jak piszę powyżej.
Nie wykluczam równiez w tym rozwiązaniu elektroniki. Warto po prostu zapytac sprzedającego, pewnie wytłumaczy jak to ma działać, czy stabilizuje nastawiony prąd, czy ma jakieś zabezpieczenia oprócz widocznych bezpieczników.

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


17.10.2010, 23:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.05.2010, 13:52
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Combi Clasic +wÂłasne bajery
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post 
W polskich realiach, gdzie większość z nas parkuje pod chmurką, przydałby się układ wspomagający ładujący z małego akumulatora ładowanego w domu, najlepiej podłączany do zapalniczki. Raz na kilka dni zostawić takie 'cudo' w aucie, żeby dopchało kilka Ah do akumulatora.

_________________
HTP - historia o ambitnym silniku, który stwierdził, że nie będzie napędzał kosiarki do końca życia..i spróbował czegoś więcej.


18.10.2010, 07:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57
Lokalizacja: Kraków
Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
Ja w zeszłą zimę kupiłem sobie za 70 zł. niemiecko-chiński prostownik marki Einhell o prądzie 5A i daje sobie radę doskonale. Ładowałem nim różne aku o poj. do 70 Ah i przez nockę spokojnie dawał sobie radę z naładowaniem nawet mocno rozładowanej baterii. Jest to zwykły prostownik transformatorowy z automatyczną regulacją prądu.


18.10.2010, 08:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
Kupiłem dziś prostownik bosch c3. Gdyby ktoś był zainteresowany instrukcją czy innymi szczegółami, to mogę udostępnić. Jeszcze nie testowany. Na razie jestem mile zaskoczony jakością wykonania. Wybrałem świadomie - nie do sytuacji awaryjnych.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


29.11.2010, 18:27
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 27.05.2010, 13:52
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Combi Clasic +wÂłasne bajery
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post 
Nad opisanym kilka postów wyżej prostownikiem, prace trwają, gdyż/ponieważ nie udało mi się znaleźć 'w handlu' nic rozsądnego.

_________________
HTP - historia o ambitnym silniku, który stwierdził, że nie będzie napędzał kosiarki do końca życia..i spróbował czegoś więcej.


06.12.2010, 23:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
 Jaka ładowarka (prostownik) do akumulatora
Panowie, potrzebuję automatycznej ładowarki do akumulatora ołowiowo-kwasowego typu marine 80Ah (max 100Ah). Akumulator będzie używany tylko w sezonie letnim do zasilania silnika elektrycznego w pontonie, resztę czasu przestoi nieużywany w garażu - wtedy będę musiał doładowywać akumulator. Być może kiedyś będzie jakiś żelowy dlatego chcę kupić ładowarkę, która obsłuży żelówki.
Mam trzy propozycję, najbardziej zainteresowany jestem Boschem C7, potem EST-516 ostatecznie Black&Decker. Może ktoś używał takich ładowarek lub może coś doradzić w wyborze.

(1) BOSCH C7
Jest mały, poręczny, zgrabny oraz w pełni automatyczny. Do akumulatorów WET, AGM, żel, VRLA. Można go powiesić na ścianie w wygodnym miejscu. Służy do ładowania akumulatorów w samochodach ciężarowych oraz osobowych.
Właściwości ładowarki BOSCH C7 :
Wariant ładowania 1 "12 V" - ładowanie samochód/Motocykl (14,4V / 7A)
Wariant ładowania 2 "12 V" - ładowanie zima/AGM (14,7V / 7A)
Wariant ładowania 3 "12 V" - intensywna regeneracja (16,5V / 1,5A)
Wariant ładowania 4 "12 V" - zasilacz (13,6V / 5A)
Wariant ładowania 5 "12 V" - ładowanie ciężarówka (28,8V / 3,5A)
Wariant ładowania 6 "12 V" - ładowanie ciężarówka zima/AGM (29,4V / 3,5A)
Regeneracja: automatyczne ładowanie impulsowe przy napięciu pomiędzy 7,5 V i 10,5 V
Podtrzymanie: Po zakończeniu ładowania wg. wariantów 1-6 automatyczne doładowanie prądem 1,5 A
Intensywna regeneracja: regeneracja po długotrwałym rozładowaniu
Zasilacz: Ładowarka C7 może być stosowana jako postojowy zasilacz pojazdu podczas wymiany akumulatora
Akcesoria: uchwyt naścienny.
(źródło: http://www.sklepcentra.pl/sklep/bosch-l ... 14f35a9ade)

(2) EST-516 12V/15A Stef-Pol
Ładowarki EST - 516 przeznaczone są do samoczynnego ładowania akumulatorów bezobsługowych, żelowych i ołowiowo - kwasowych o napięciu 12V i pojemności 34 ÷ 150Ah.
Ładowanie akumulatorów tymi ładowarkami gwarantuje pełne naładowanie akumulatora jak i przedłużenie jego żywotności. Ładowarki EST od innych ładowarek wyróżnia to, że po osiągnięciu właściwego napięcia przez akumulator układ nie rozłącza ładowarki, od tego momentu na akumulatorze podtrzymywana jest stała wartość napięcia, jest to korzystne dla akumulatora.
Ładowanie akumulatorów tą ładowarką spełnia oczekiwania użytkownika jak i producenta akumulatorów.
Napięcie znamionowe zasilania U1: 230V~
Prąd znamionowy zasilania I1: 1A
Prąd znamionowy bezpiecznika WTA: 1,6A
Napięcie znamionowe wyjściowe U2: 12V
Prąd znamionowy wyjściowy I2: 12A
Prąd szczytowy wyjściowy Is: 15A
Klasa ochronności: II
PRZEŁĄCZNIK NAPIĘĆ 13,8V;14,9V;16V
Wymiar: 230x240x110
Waga: 2,60 kg
(źródło: http://www.stef-pol.civ.pl/index.php?id=oferta)

(3) Black&Decker BDSBC 10A
Prąd wyjściowy 10 A
TECHNOLOGIA AUTO SELECT: wybierz rodzaj pracy a ładowarka wykona resztę
4-stopniowa technologia ładowania akumulatorów zapewnia szybkie ładowanie bez ryzyka przeładowania
Kontrola odwrotności polaryzacji zabezpiecza przed pojawieniem się iskrzenia i skutkami wynikającymi z błędnego podłączenia przewodów dla akumulatorów i samochodowych przewodów elektronicznych
Sterowanie mikroprocesorem zapewnia nieprzerwane monitorowanie stanu akumulatora
Sprawdzenie stanu akumulatora zapewnia o tym, że akumulator może zostać naładowany
Automatyczne ładowanie: automatyczna analiza stanu akumulatora i wybór najlepszej wartości dla danego rodzaju, wielkości i poziomu rozładowania akumulatora
Tryb ładowania konserwacyjnego: utrzymanie maksymalnego ładunku akumulatora
Kontrola alternatora pozwala stwierdzić ewentualne uszkodzenie alternatora, który może być przyczyną rozładowania akumulatora
Prosty w obsłudze panel sterowania informuję o każdym etapie ładowania
Pomiar napięcia monitoruje procentowy poziom naładowania akumulatorów
Boczne elementy pozwalające na wygodne i bezpieczne przechowywanie przewodów
Przedni panel wykonany z metalu zwiększa wytrzymałość urządzenia na uszkodzenia
(źródło: http://www.blackanddecker.pl/automotive ... /BDSBC10A/)

_________________
1.2 HTP 12V 64KM


21.02.2011, 17:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.02.2011, 17:05
Lokalizacja: SH
Posty: 264
Zdjęcia: 13
Podziękował: 12
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Accord Sport 2.0 i-VTEC 155 KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Jaka ładowarka (prostownik) do akumulatora
Na Elektrodzie znalazłem wiele pozytywów na temat Boscha C3/C7
Osobiście planuję zakup C3

_________________
Mój były Fabiszon: Obrazek Mój aktualny Accordeon: Obrazek Obrazek


21.02.2011, 17:31
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Jaka ładowarka (prostownik) do akumulatora
Mam Boscha C3 i jestem zadowolony.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


21.02.2011, 19:05
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12
Lokalizacja: Katowice/Orzesze
Posty: 374
Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Jaki prostownik (ładowarka)
Z racji tego że muszę jakoś dbać o moją flotę (auto moje żony motocykl i ich akumulatory) mam pytanie jakich ładowarek używacie? Wiem że w necie są różne rankingi ale nie ma to jak dowiedzieć się konkretów popartych doświadczeniami. Chcę zakupić ładowarkę Bosch C3 Czy używacie jakiś innych ładowarek godnych polecenia? Budżet max 200zeta
Nr handlowy: C3
Producent: Bosch
Napięcie zasilania: 230 V
Napięcie wyjściowe: 7.3 V / 14.4 V / 14.7 V
Prąd wyjściowy: 0.8 / 3.8 A
Obsługiwane pojemności:

6V 1.2 - 14 Ah

12V 14 - 120 Ah
Uszczelnienie: IP65
Gwarancja: 36 miesięcy
instrukcja w j.polskim


Ładowarka BOSCH C3 - 6V / 12V. Jest mały, poręczny, zgrabny oraz w pełni automatyczny. Obsługiwane typy akumulatorów: WET, AGM, żel, VRLA. Można go powiesić na ścianie w wygodnym miejscu. Służy do ładowania akumulatorów w samochodach osobowych oraz motocyklach.

Warianty ładowania Bosch C3

Wariant ładowania 1 "6 V" - ładowanie (7,3 V/0,8 A; poj. od 1,2 Ah do 14 Ah). Przeznaczony do standardowych akumulatorów do 14Ah. Tryb ładowania dla akumulatorów mokrych i większości żelowych. Urządzenie wykonuje ładowanie a po zakończeniu przechodzi w stan podtrzymywania naładowania. Dzięki temu ładowarkę można pozostawić na czas nieokreślony podłączoną do akumulatora. Urządzenie samo zadba o odpowiedni poziom ładowania.

Wariant ładowania 2 "12 V" - ładowanie MoBa (14,4 V/0,8 A; poj. od 1,2 Ah do 14 Ah). Przeznaczony do standardowych akumulatorów do 14Ah. Tryb ładowania dla akumulatorów mokrych i większości żelowych. Urządzenie wykonuje ładowanie a po zakończeniu przechodzi w stan podtrzymywania naładowania.

Wariant ładowania 3 "12 V" - ładowanie samochód (14,4 V/3,6 A; poj. od 14 Ah do 120 Ah). Przeznaczony do standardowych akumulatorów powyżej 14Ah. Tryb ładowania dla akumulatorów mokrych i większości żelowych. Urządzenie wykonuje ładowanie a po zakończeniu przechodzi w stan podtrzymywania naładowania.

Wariant ładowania 4 "12 V" - ładowanie zima/AGM (14,7 V/3,8 A; poj. od 14 Ah do 120 Ah). Przeznaczony do akumulatorów ponad 14Ah w stanie zimnym lub do akumulatorów AGM (z matami nasączonymi elektrolitem). Jak poprzednio urządzenie naładuje akumulator po czym automatycznie przejdzie w stan podtrzymywania naładowania

Ładowanie impulsowe - Jest to automatyczna funkcja C3 której nie można wybrać ręcznie. Jeżeli urządzenie wykryje zbyt niskie napięcie akumulatora samoczynnie przejdzie w stan ładowania impulsowego które jest najskuteczniejsze w takiej sytuacji. Po osiągnięciu przez akumulator w trakcie ładowania odpowiednich parametrów C3 automatycznie wróci do wybranego poprzednio sposobu ładowania. Dzięki temu można osiągnąć znacznie lepszy stopień naładowania nie dostępny przy pomocy nawet najlepszych ładowarek klasycznych (nie inteligentnych).

_________________
POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA


11.11.2014, 14:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.10.2014, 19:25
Lokalizacja: Poznań
Posty: 255
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente +
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Jaka ładowarka (prostownik) do akumulatora.
Ja używam ładowarki firmy CTEK MX 5.0 . Bardzo porządny wyrób z dobrą funkcją odsiarczania. Gwarancja na 5 lat jest też plusem. Przywraca do życia akumulatory w postaci trupów. Miałem też kiedyś ładowarkę z Lidla ale padł przełącznik . Wymieniłem na nową po kilku użyciach był ten sam problem.


11.11.2014, 17:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Jaka ładowarka (prostownik) do akumulatora.
Mam bosch c3 i szczerze polecam. Ostatnio pożyczyłem koledze do reanimacji całkiem wyładowanego akumulatora w tucsonie (zmora: mijania w dzień). Zrobiła robotę.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


11.11.2014, 20:08
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Jaka ładowarka (prostownik) do akumulatora.
ja mam TELWIN LEADER 210. nie zawiodl ani razu. nie psuje się. poprotu nic dodac, nic ująć. ma opcje rozruchu.

http://www.sirina.lt/en/suvirinimas/sta ... der210.htm
http://www.friulmecsrl.it/offerte/telwi ... 50400s.php

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


16.11.2014, 21:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Jaka ładowarka (prostownik) do akumulatora.
Kupiłem CTEK XMS 5.0 - czas pokaże czy warto było wyłożyć nie małą kasę na markowego chińczyka.


16.11.2014, 22:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Jaka ładowarka (prostownik) do akumulatora.
Wygląda na bardzo porządny sprzęt, to pewnie warto. Nie wiedziałem o jego istnieniu przed zakupem c3.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


16.11.2014, 22:56
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL