Teraz jest 23.06.2024, 02:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Monstrum ze stajni VW 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 478
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
Post Monstrum ze stajni VW
Bugatti Veyro - 1100 koni.
W obecnych czasach wypada mieć jak najwięcej... Zer na koncie, metrów kwadratowych w mieszkaniu i oczywiście mocy pod maską. Mniej zamożnym zostaje tuning, lepiej sytuowani mogą kupić prawdziwie sportową maszynę. Tylko garstka wybrańców może poświęcić na samochód milion euro, by wejść w posiadanie kultowego Bugatti Veyrona.
Volkswagen po przejęciu praw do marki Bugatti postanowił zbudować samochód, który złoży hołd 100 letniej historii motoryzacji. Bolid miał ustanowić nowe standardy i na długie lata pozostać poza zasięgiem konkurencji. Rozpoczęto projektowanie... Szybko okazało się, że do momentu wdrożenia do produkcji upłynie wiele czasu. Problemy stwarzała stabilność przy wysokich prędkościach oraz hamulce, których wydajność okazywała się niewystarczająca dla poskromienia silnika umieszczonego tuż za plecami kierowcy. Rzut oka na dane techniczne wyjaśnia wszystko.
Potężne tarcze zostały zmuszone do spowalniania auta generującego 1001 KM oraz 1250 Nm! To absolutny rekord w historii seryjnie produkowanych aut! Do uzyskania takich rezultatów potrzebne było aż 8 litrów pojemności, 4 turbosprężarki, 64 zawory i 16 cylindrów w układzie "W". Kres możliwości silnika leży jednak dalej. Kto może wyłożyć ponad milion euro, może też wymagać. Nieoficjalnie wiadomo, że Bugatti oferuje podniesienie mocy do 1300 KM! Jednak i seryjny bolid nie ma się czego wstydzić. Zaledwie 2,5 sekundy do setki i 16,7 s do 300 km/h czynią z Bugatti najszybszy, seryjnie produkowany pojazd, przy którego osiągach bledną możliwości supersportowych motocykli. Wrażenia, jakie wywołuje szybki start Veyronem były znane do niedawna tylko pilotom myśliwców. Prawdziwe emocje zaczynają się powyżej trzech setek na liczniku. Gaz w podłodze i... "tylko" 375 km/h. Do deklarowanych przez wytwórcę 407 sporo brakuje. Kto rozejrzy się po kabinie, znajdzie... drugą stacyjkę! Przekręcenie kluczyka otwiera wrota motoryzacyjnego Edenu. Prześwit Veyrona ulega zmniejszeniu oraz zmienia się ustawienie spojlerów. Można wyruszyć ku innej czasoprzestrzeni, najlepiej pozbawionej zakrętów, ponieważ docisk aerodynamiczny jest wyraźnie zredukowany.
Karoseria została naszpikowana licznymi otworami, umożliwiającymi chłodzenie hamulców i silnika. Ten ostatni od góry nie jest niczym zasłonięty. Sprawność silnika spalinowego wynosi ok. 30% - reszta wyprodukowanej energii uchodzi w postaci ciepła. W związku z tym konieczne było przygotowanie bardzo wydajnego układu chłodzenia. Pojawiły się w nim aż trzy chłodnice. Objętość krążącej cieczy wynosi 40 litrów.
Oddawanie ciepła ułatwia też - unoszący się po zgaszeniu silnika - tylny spojler. Kolejne 15 litrów płynu zmniejsza temperaturę powietrza doładowującego, które po przejściu przez turbosprężarki ma 130°C. W Veyronie można doszukać się łącznie aż 10 chłodnic! Niestety wszystko to pociągnęło za sobą wzrost masy. Nie pomogło zastosowanie karbonu, tytanu, aluminium i włókna szklanego - gotowy do jazdy bolid waży niemal dwie tony. Warto wspomnieć, że potężna jednostka napędowa ma masę około 400 kg.
Moc na niewiele by się zdała, gdyby nie doskonały układ przeniesienia napędu. Volkswagen zastosował w nim swoje najlepsze rozwiązania. 7-biegowa skrzynia DSG zmienia przełożenia w tempie karabinu, zaś sprzęgło Haldex, płynnie rozdziela moc między obie osie. Mechanizmy różnicowe otrzymały elektronicznie sterowane blokady, aby dynamiczna jazda była możliwa również po wilgotnej nawierzchni. Moment obrotowy trafia na potężne koła. Z przodu pojawiły się gumowe walce o wymiarach 265/19, zaś z tyłu aż 365/21! Dzięki technologii PAX można kontynuować jazdę na przebitym kole. Paradoksalnie, to opony stanowią najsłabsze ogniwo w układance zatytułowanej Veyron. Michelin zagwarantował, że wytrzymają 430 km/h, jednak ze względów bezpieczeństwa prędkość Bugatti ograniczono do 407 km/h. Hamowanie daje do zrozumienia, że nawet na torze wyścigowym to dużo za dużo. Dzięki współpracy węglowo-ceramicznych tarcz i tylnego spojlera zatrzymanie się z prędkości maksymalnej trwa co prawda 10 sekund, jednak w tym czasie bolid pokona ponad... kilometr!
Jeżeli przez myśl przejdzie Ci próba zapytania, ile wart jest Veyron... na pewno Cię na niego nie stać. Dość powiedzieć, że deklarowane przez producenta średnie spalanie w mieście to... 40,4l/100 km! To nie kres możliwości Bugatti. Brutalne traktowanie gazu wywołuje wir w baku. Po zatankowaniu do pełna można cieszyć się prędkością maksymalną przez całe... 12 minut! W tym czasie przez cylindry przepłynie ponad 100 litrów 98-oktanowego paliwa. Co prawda przebyty dystans przekracza 80 kilometrów, jednak w przeliczeniu tańsze są nawet podróże lotnicze. W przypadku Veyrona koszta są w dużej mierze refundowane... Koncern Volkswagena nie stworzył auta z czystej chęci zysku. Miał stanowić pokaz możliwości firmy, dowodząc, że samochód może mieć 1000 KM oraz złamać barierę 400 km/h. Pierwsze wdrożone do seryjnej produkcji Veyrony oznaczały dla zakładu straty przekraczające 4 miliony funtów! Lepiej skalkulowanej oferty nikt nie zaoferuje przez długi czas...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

www.automotobiznes.pl

_________________
Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci :-)


16.11.2006, 14:19
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 27.01.2005, 14:51
Lokalizacja: Rumia
Posty: 324
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Octavia II 1.9TDI/ Fabia I 1.4
Województwo: pomorskie
Post Re: Monstrum ze stajni VW
Przekroczenie przez Bugatti granicy 1000 km spowodowało, że kilka innych firm też zaprezentowało samochody przekraczające tę magiczną granicę.

W ostatnich dniach pojawił się Bristol Fighter S o mocy 1017 km.
SSC Ultimate Aero - ma 1046 km
Saleen S7 Twin Turbo na razie sprzedają wersję 750 km, chociaż zaanonsowana jest wersja 1000 km.

A granicę 400 km/h już przekroczyły inne samochody, między innymi Dauer 962.
Tak więc może Bugatti nie jest pierwszym najszybszym i pierwszym najmocniejszym, ale na pewno pierwszym medialnym, tym bardziej, że ma mocne plecy w postaci VAG, a nie jak inne firmy, jest to mała manufaktura.

_________________
Fabia Kombi 1.4 16v Ambiente


17.11.2006, 09:15
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
auto bylo objezdzane w TOP GEAR... ponoc jest to auto studyjne i nigdy ma nie wejsc do produkcji seryjnej... mam nadzieje ze jednak bedzie dostepne :) moze w cenie FABII :D


17.11.2006, 15:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.05.2006, 09:25
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Posty: 427
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: opolskie
Post 
Oj Dariusz Dariusz
Tyś to dopiero MARZYCIEL !!!

_________________
Pozdrowienia z Kędzierzyna-Koźla
BartekB
Fabia Sedan Comfort + 1,4 16V 75 KM


17.11.2006, 20:12
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
darecki napisał(a):
moze w cenie FABII


ilu Fabii ?? :hysterical:

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


21.11.2006, 17:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Fajne w środku, ale biały kot z VTG i tak jest dużo szybszy :)


21.11.2006, 18:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.01.2005, 14:51
Lokalizacja: Rumia
Posty: 324
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Octavia II 1.9TDI/ Fabia I 1.4
Województwo: pomorskie
Post 
Najśmieszniejsze jest to, że zamiast wydać ponad milion euro na veyrona, można wydać 75 tysięcy na Ultimę która ma przyśpiesza do 100 km/h 0.1 sekundy szybciej i ma v-max 375 km/h.
http://moto.wp.pl/kat,48436,wid,8593605 ... tykul.html

_________________
Fabia Kombi 1.4 16v Ambiente


22.11.2006, 09:41
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
i tak lepsze wrażenia daje taki monster: WEINECK COBRA
0-300km/h w 10sek. Moc 1100KM, moment 1760Nm. Tym to już trzeba umieć jeździć... Skrzynka 4-biegowa :-D . Silnik ma "jedyne" 13 litrów pojemności (V8) :grin: :slina:


23.11.2006, 09:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Mr T. napisał(a):
i tak lepsze wrażenia daje taki monster: WEINECK COBRA
0-300km/h w 10sek. Moc 1100KM, moment 1760Nm. Tym to już trzeba umieć jeździć... Skrzynka 4-biegowa :-D . Silnik ma "jedyne" 13 litrów pojemności (V8) :grin: :slina:


Zastanawiam się jak oni to zrobili że jeden tłok ma pojemność 1,6 litra a silnik kręci się do 8000RPM :)
Ale podejżewam że Vette 4x4 i tak jest szybsza, pamiętam jak na bemowie GS mówił że pomimo że zrobił tylko dziewiątkę na 1/4, na mecie leciał już 300km/h :D


24.11.2006, 08:29
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
McsEb napisał(a):
Ale podejżewam że Vette 4x4 i tak jest szybsza, pamiętam jak na bemowie GS mówił że pomimo że zrobił tylko dziewiątkę na 1/4, na mecie leciał już 300km/h
:shock:
nie mam pytań... :shock:


24.11.2006, 08:46
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL