Teraz jest 21.06.2024, 21:26



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
500 RMS w Fabi Sedan ;) Montaż, sprzęt, wrażenia. ŁÓDŹ 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 14.04.2008, 18:04
Lokalizacja: Łódź
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 500 RMS w Fabi Sedan ;) Montaż, sprzęt, wrażenia. ŁÓDŹ
(Mój drugi login : sanbher )

Witam Państwa. W tej chwili jestem o krok od rozpoczęcia montażu całego zestawu w mojej fabi sedan 2003. Celem jest osiągnięcie kompromisu pomiędzy ceną a jakością nagłośnienia i mój przedział oscylował w okolicach 1400 zł bez radia. Podstawa to żeby porządnie napier...... ;)) A teraz nieco spokojniej opiszę moje niecne plany.

Wzmacniacz : Magnat rx 44, 4 x 125 rms

Głośniki przód : Hertz esk 165 oraz wysoko tonowe (cyki) z kompletu, 2 x 100 w rms

Skrzynia basowa : Infinity ref1260w w obudowie zamkniętej ciśnieniowej 35 litrów. 300 rms

Radio : Aktualnie Alpine 103-BT

Okablowanie : dietz

kondensator : dietz 1f 21000 power cap ( zakupiony w związku z radą kolegi poniżej)


Sprzęt nabywałem w większości na allegro poza głośniczkami na przód które odbiorę w Łodzi we wtorek w sklepie na retkini. Na tą chwilę nie oczekuję od was rad typu, że mogłem wziąć coś innego gdyż już jest po ptakach ;)

4 września 2009

Wszystko już jest zamontowane od dawna, wyczekiwałem teraz na wygrzanie się głośników. Testowałem ustawienia a wczoraj finalnie ustawiłem cały zestaw. Powiem szczerze, że jestem zachwycony jakością ;) Sama kalibracja wzmacniacza i radia daje dużoooo. Ostatnia sprawa jaka mi została to odepchnięcie tapicerki od głośników Hertza w drzwiach bo uderzają o nią i to wsio. Reszta zdjęć w ciągu dwóch dni :)


Dziękuję za złote myśli oraz informuję, że niebawem zamieszczę zdjęcia


Ostatnio edytowano 04.09.2009, 12:35 przez konwoz, łącznie edytowano 2 razy



24.07.2009, 22:42
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.03.2009, 21:37
Lokalizacja: Łódź
Posty: 550
Podziękował: 3
Pomógł: 9

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 Monte Carlo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post 
Odezwij się domnie na gadu... Ja montowałem sprzęt u siebie w HB i mozemy się kiedyś zgadać żebyś sobie oblukał...

_________________
www.mscarstudio.pl


25.07.2009, 11:06
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
No wygłuszenie drzwiczek ważna sprawa. Jeżeli chcesz zrobić to w miarę sprawnie to polecam nie ściągać blachy z drzwi. Wystarczy odkręcić wszystkie śruby i lekko odchylić tą blachę i jedną matę jakąś lepszą tam spokojnie wkleisz bezpośrednio za głośnik a resztę opryskać w miarę dostępu sprayem bitumicznym. Na samą blachę już szczelnie maty. Sposób polecony mi przez zakłady montujące CarAudio. Może nie jest to zbyt profesjonalne rozwiązanie, ale robota idzie szybciej,nic nie połamiesz ściągając blachę, a gra i tak wyśmienicie. Głośniki dałem te LINK Link archiwe
Wygląda to tak mniej więcej (prawie koniec prac)
[url=http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2009-07/4d27e9a8/zdjęcia-0010.jpg.html]Obrazek[/url]

W razie pytań pisz na PRV lub GG.
Acha nie zapomnij o kondensatorze z racji tego, że fabia ma słaby alternator no i dużo lepiej będzie grało oraz o kablach zasilających wzmacniacz min 16mm2. Do głośników w drzwiach daj najlepiej 2x2,5mm2 Do tego chinche prowadź inną stroną niż zasilanie. Może jeszcze się przydać jakiś filterek przeciwzakłuceniowy - zależy od jakości wykonania istalacji oraz wzmacniacza. Powodzenia.


26.07.2009, 00:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.04.2008, 18:04
Lokalizacja: Łódź
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Mówisz o kondensatorku. Powiedz mi coś więcej na ten temat. Sposób montażu, cena oraz czy posiadasz coś takiego u siebie ? I wielkie dzięki za info ogólnie


26.07.2009, 15:18
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.03.2009, 21:37
Lokalizacja: Łódź
Posty: 550
Podziękował: 3
Pomógł: 9

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 Monte Carlo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post 
Ja mam u siebie 1,7F i wystarczająco. Łączna moc wzmaków 750W RMS i wystarcza. Koszt kondka koło 200zł.

_________________
www.mscarstudio.pl


26.07.2009, 23:15
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Tak założyłem i różnica jest znaczna. Po pierwsze przy znacznej mocy sprzętu nie przygasają światła w nocy :D co bez kondensatora bardzo męczyło podczas jazdy w nocy. Po drugie daje się odczuć głębszy i mocniejszy bas bo wzmacniacz ma "co jeść". Po trzecie widze na wskaźniku napięcia jego wartość co przy odsłuchu na postoju przy wyłączonym silniku daje mi informację kiedy trzeba go włączyć - napięcie mniejsze niż 11V. Po czwarte kondensator ładnie wygląda. Minusów tego rozwiązania raczej nie widzę, a koszt za w miarę dobry kondensator to 150-200PLN. I lepiejsz poszukać dobrego firmowego 1F niż chińskie 3F :)


27.07.2009, 00:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Zatem wszystko już zamontowane i po prostu rozkłada mnie :) Dźwięk jest naprawdę świetny i soczysty. O basie nie wspominam bo muszę teraz wszystko wygłuszać :D Ogólnie zestaw mogę polecić oczywiście przy założeniu że macie lepsze radio bo moje nie daje rady i muszę kupić lepsze tak do około 800 zł. Wzmacniacz mam podwieszony w bagażniku z racji posiadania wersji sedan ;) Kondensator jest zamontowany bardzo blisko niego a skrzynia w lewym rogu i o dziwo naprawdę dużo miejsca to nie zajmuje :) Głośniki na przodzie owszem weszły ale problemów z nimi było i jest dalej bo są za duże zwyczajnie. Tapicerka w okolicy głośnika nie weszła w zatrzaski a sam głośnik ma całkiem ciasno. Nie widać tego i nie przeszkadza to o dziwo zupełnie ale sam fakt się liczy. Wytłumiłem drzwi ale muszę jeszcze wytłumić tapicerkę samą bo coś tam w niej trzeszczy. No ale coś za coś :D Gra to :good: :devil: ..hehe niebawem umieszczę zdjęcia oraz dokładniejszy opis.


03.08.2009, 13:48
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54
Lokalizacja: KLI
Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
Witam, a na jakich przewodach masz poprowadzoną cała instalacje? bo Chodzi mi to o zasilające i ich grubość. Bo dzisiaj przyszedł mi mój kondensator od MarMax Electronic i coś to qrde chyba nawet ciszej gra;/ Chyba że po prostu jest to moje widzi mi sie..... a ja mam kable 10mm by aiv, a od kondensatorka do wzmaka dokupiłem jakies noname i cholera jeszcze plusowy jest ciut grubszy od masy, a tak chyba nie powinno byc....


06.08.2009, 13:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
W takim razie masz dużo za małe kable i dlatego powstał problem. U mnie to leci na 20 mm (od akumulatora do kondensatora i od kondensatora do wzmacniacza również! ) Dietz na allegro cały zestaw potrzebny do instalacji car audio z masa oraz bezpiecznikiem który na spokojnie metrażowo starczy do fabki za około 80 zł. Do tego pamiętaj żeby kondensator był umieszczony jak najbliżej wzmacniacza. To znaczy, że długość kabla od kondensatora do wzmacniacza nie może przekraczać 40 cm. I to wsio :)

ps. Kondensator dobiera się do mocy zestawu. Na 1 f kondensatora przypada około 500 w rms mocy. Pozdrawiam :)


06.08.2009, 13:51
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54
Lokalizacja: KLI
Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
W takim razie trzeba cos znowu wyskrobać na nowe kable....;/ Tak czy siak dzieki za pomoc :good: Aha a tak jeszcze - te obejmy plastikowe co maja trzymac konda tez masz takie lipne ze nie idzie wkrecic tych srubek w nie ktore byly w komplecie? Bo ja jak zaczałem go przykrecac na srubkach z kompletu to skonczylo sie to na peknieciu lekkim jednej tej obejmy, dopiero wszystko pieknie skrecilem na swoich wlasnych mniejszych wkretach.....


06.08.2009, 14:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Albo mi na oczy padło, ale wydaję mi się że kolega Goryl_25 nie podał natężenia prądu jaki płynie przez instalację.

W jaki sposób można stwierdzić, że przekrój kabli zasilających jest zbyt mały?

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


Ostatnio edytowano 06.08.2009, 14:29 przez zielarzlol, łącznie edytowano 1 raz



06.08.2009, 14:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54
Lokalizacja: KLI
Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
U mnie jest tylko monoblok magnat xcite 801 275 w rms przy 4ohm i sub infinty ref 1250, wiec cudów nie ma no ale w sumie moze i warto zainwestowac w te kable co by były juz na przyszłośc ;-)


06.08.2009, 14:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
zielarzlol napisał(a):
Albo mi na oczy padło, ale wydaję mi się że kolega Goryl_25 nie podał natężenia prądu jaki płynie przez instalację.

W jaki sposób można stwierdzić, że przekrój kabli zasilających jest zbyt mały?

pozdro



Gdyż jak ktoś kupuje kondensator to nie pod dwa małe głośniczki i z reguły najmniej się kładzie 15 mm w górę. Druga sprawa, że powodem mogą być kable z kiepskiego stopu. Wszystko kręci się w okół pieniędzy :smutny:


06.08.2009, 14:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54
Lokalizacja: KLI
Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
sanbher napisał(a):
Wszystko kręci się w okół pieniędzy :smutny:


Święte słowa niestety, a że poki co moj fundusz jest ograniczony to staram się wszystko kompletować powoli na ile na tyle mi kieszen pozwala, z czasem na pewno bede chcial przód podpiąć pod drugiego wzmaka i wygłuszyć drzwi bo poki co to marnuja sie w nich magnaty power plus 216 podpiete pod samo radio... A moze nawet jakies osławione hertze lub powerbassy zawitaja jeśli bedzie dobrze, ale to sie wszystko jeszcze z czasem okaże. Poki co priorytetem beda te nowe kable skoro kolega sanbher, twierdzi że mam za małe a widać że pojęcie na ten temat jakies posiada ;-)


06.08.2009, 15:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
U mnie też rozleciały się mocowania kondensatora oraz musiałem wymienić śruby mocujące kable na stalowe imbusowe bo te fabryczne chyba z tworzywa zmieszanego ze sproszkowanym metalem dali takie słabe.
A co do kabli to jak można polecać zestaw kabli do Car audio za 80PLN jak metr dobrego przewodu zasilającego kosztuje w okolicach 8-10PLN, a potrzeba min 6m (na + i -), a z kondensatorem z 7m. Do tego chinch'e nie z Chin to min 40PLN. Nie dziwcie się, że później coś cicho gra;)


06.08.2009, 15:25
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL