FABIACLUB.PL https://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Wygłuszenie drzwi https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=4&t=6407 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | piotrstce1987 [ 22.09.2008, 11:47 ] |
Tytuł: | wygłuszenie |
witam mam problem zajołem sie wygluszeniem dzwi przednich i wszystko ładnie pieknie wygluszyłem blachy i złozyłem wszystko i zrobiłem próbe generalna ale dochodza mi jeszcze jakies pierdzenia z okolicy glośnika a na tapicerce wokół glośnika strzelilem 2 warstwy maty czy powinienem wygłuszyc calą tapicerke czy co ![]() |
Autor: | Siara [ 22.09.2008, 22:01 ] |
Tytuł: | |
może głośnik albo słuchacz jakiś niekomunikatywny?? |
Autor: | piotrstce1987 [ 22.09.2008, 22:07 ] |
Tytuł: | |
no nie wiem czy sluchacz jakos nie bardzo !!! juz pomocy nie potrzebuje dałem sobie sam rade i jest lux !! |
Autor: | Siara [ 22.09.2008, 22:10 ] |
Tytuł: | |
Jaka byla przyczyna? |
Autor: | Yogi [ 03.10.2008, 08:24 ] |
Tytuł: | [F1] Wygłuszenie drzwi |
Po 2 latach nastał czas poprawy tego co kiedys napsułem >> wygłuszanie część I - manual podczas czwartkowego spotu nastały pewne zmiany, Podziękowania dla chłopaków za dowiezienie benzyny (jamesbondzio) za fotografie i vagowanie (arielcpu) za namową wielu osob skusiłem się na mate dekarską (saudal, tytan dostepne w hipermarketach budowlanych) bajecznie układa się nie trzeba podgrzewać cudować i kombinować dodatkowo w leroy dorobili mi 1cm pierścienie z mdfu żeby głośnik nie opierał się o prowadnice (za ok 1,5zł hahaha) zastosowałem grubsze i dłuższe śruby M6 z podkładkami sprężynującymi żeby nie odkrecało się od drgań i dla lepszej stabilizacji zakleiłem kable, silniczek, łączenie blachy z drzwiami i prawie wszystko inne ![]() narazie nie wysłuchałem trzeszczeń ale planuje jeszcze dołożyć maty ale brakło mi tej co miałem ![]() ![]() Jest duzo lepiej niż było da się tego posłuchać ale niestety cicho bo brakuje teraz pieca, wzmacniacz w radyjku nie daje rady i robi mi się smutno ostatnie wieści: ![]() ![]() opis poniżej ![]() ROK 2009 ![]() ![]() ![]() ![]() u kierowcy w związku z ciężkim dojsciem do kostki (nawet po zdjęciu tablicy bezpiecznikóW), nie wyciąłem czarnej kostki tylko przedłużyłem kable i została przeniesiona do środka dzięki temu mogłem przepchnąć kable głośnikowe do woofera i tweetra (osobno) wybór kabli padł na: ![]() ![]() |
Autor: | szachu [ 03.10.2008, 14:56 ] |
Tytuł: | |
Yogi, szalejesz ![]() Wczoraj (a właściwie to dziś) zaliczyłeś killa, teraz piszesz, że wytłumiłeś drzwi. Strach pomyśleć co będzie jutro ![]() PS. Sam zakładałeś głośniki? Jeśli tak to mam trzy pytanie: 1: Standardowe głośniki są nitowane do drzwi. Rozumiem, że rozwierciłes nity i... co dalej? Jak teraz zamocować dystanse? Stosowałeś jakieś dodatkowe nity z gwintem? 2. W jaki sposób mocowałeś zrotnice? (bo chyba dobrze widze, że je masz) 3. I czym przyklejałeś mate do drzwi? Chciałem zrobić wszystko w warsztacie (lokalne Car Audio, ale całkiem niezłe), ale wyliczyli z głośnikami (PB S-6C, są przedstawicielem PB - koszt. ~250 zł) + wygłuszeniem (maty "profesjonalne", podobno lepsze od APP, nazwy nie pomnę)+robocizna na coś ~800-900 zł. Cóż, trochę drogawo, a może nie? I się zastanawiam, czy samemu nie założyć na razie samych głośników? (obecnie jeżdżę tylko z lewą stroną, co mnie zaczyna wpieniać). |
Autor: | Siara [ 03.10.2008, 17:18 ] |
Tytuł: | |
No tak , najpierw odpisałem na PW i teraz czytam temat ![]() Odnośnie wygłuszania to głównie chodzi o wyklejenie wewnętrznej strony drzwi i tam już niestety nie nadaje się mata dekarska którąod biedy można obkleić aluminiową blachę, poprostu ona "spłynie" na słońcu a i jej paramety nie są za rewelacyjne. A odnośnie kabli to teraz widzęże trzeba zapodać lepsze sznureczki i koniecznie jakiśpiecyk z subwooferkiem. Wtedy audio będzi emiało jakieśręce i nogi ![]() |
Autor: | Yogi [ 03.10.2008, 19:42 ] |
Tytuł: | |
szachu napisał(a): PS. Sam zakładałeś głośniki? wszstko jest moja robota żadna firma nie maczała się w interesie szachu napisał(a): Jak teraz zamocować dystanse? przykręciłem na 4 śruby m6 z i od strony szyby dałem nakrętkę musiałem dodatkowo rozwiercić dziury w drzwiach bo śruba była za gruba. Dystans przyłożyłem bezpośrednio do blachy (a w sumie teraz mam 2 dystanse jeden 30mm i drugi 10mm) i ani nie wypycha boczku ani magnes nie dotyka prowadnicy. szachu napisał(a): W jaki sposób mocowałeś zrotnice? wiertarka i jazda, 2 dziury w drzwiach i wkręty, trzyma się że hej Cytuj: 3. I czym przyklejałeś mate do drzwi? maty są samoprzylepne niczym naklejki odrywasz folie i naklejasz mate szachu napisał(a): lepsze od APP, nazwy nie pomnę) dynamat ? lepiej kupic materiał i zrobic samemu, filozofii nie ma. Siara napisał(a): wyklejenie wewnętrznej strony drzwi jest tam niskobudżetowe APP od 1 do 2 warstw Siara napisał(a): trzeba zapodać lepsze sznureczki no to już będzie problem z lewą stroną hyhy kaloryfera i suba chyba nie będzie bo to nie moje wozidło więc nie chce inwestować bóg wie ile a za raptem parenaście złotych trochę polepszyłem i idzie tego posłuchać ale o wykopie mowy nie ma bo brakuje mocy w radiu |
Autor: | Siara [ 03.10.2008, 19:53 ] |
Tytuł: | |
Tak sobie teraz pomyślałem że może warto spróbować wymienić przewody nie tyle głośnikowe co zasilajace radyjko... jeśli wydaje Ci sięze radio nie ma mocy. Np na jakieś 6mm2 zarówno mase jak i zasilanie prosto do akumulatora? To może czasem zdać egzamin ![]() |
Autor: | szachu [ 04.10.2008, 20:33 ] |
Tytuł: | |
Yogi, dzięki za dokładny opis. A z mocowaniem na "śrubę" to niezły patent ![]() PS. Jakie masz głośniki? Spory wyszedł dystans - 49 mm (do PB S-6C polecają 36 mm, z reszta no forum ktoś pisał, że przy takich dystansach jest OK). |
Autor: | Siara [ 05.10.2008, 12:39 ] |
Tytuł: | |
Yogi, Trudno napisać tak by były tego jakies objawy "na oko". Może już w ekstremalnych przypadkach być już jakieś tzw. przygasanie, ale to musiał by być już przewody strasznie zmasakrowane i stare. A dobre zasilanie ma się mniejwiecej tak: Moc jest funkcją zmienną w kwadracie(P=U^2/R) i w dużym uproszczeniu(tylko aby zobrazować problem postaram sie posłużyć matematyką dla humanistów) możemy przeprowadzić następujace obliczenia: Akumulator ma napięcie 12V, spadek napięcia na przewodzie zgodnie z prawem oma powiedzmy 1(jeden) volt przy maksymalnym prądzie i przy 11V na radiu mamy 30.25W mocy. Gdybyśmy mieli npaięcie np 10 V na radiu mamy już 25W mocy! Natomiast gdybyśmy mieli przewody o większym przekroju mielibyśmy znacznie mnieszy spadek napięcia np 0.1-0.2V co daje moc na radiu 35W. Myślę że dosć obrazowo przedstawiłem ten problem i każdy zrozumie teraz ![]() |
Autor: | Yogi [ 05.10.2008, 21:19 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za łopatologiczne wytłumaczenie tylko zastanawia mnie taka kwestia jak wbić kabel 6mm^2 w iso ? bo czy ma to sens gdy np z kostki iso będzie wychodzila fabryczny kabelek o długości 2cm i dopiero do niego przylutuje się 6 ? i czy prąd koniecznie ciągnąć z aku ? wtedy jakiś bezpiecznik na tej drodzę wypadałoby dać czy po prostu ze skrzynki nad nogami kierownika ? aha no i w radiu oprócz pinu z masą jest jeszcze możliwość dodatkowego uziemienia radia za pomocą wsuwki damskiej po co to nie wiem najwyzej gdzies to przykręce do blachy ale mam przeczucie że to niewiele da po prostu wzmacniacz w radiu nie daje rady i zniekształca w połowie skali głośności z max sopranem,basem i wł bbe ![]() |
Autor: | dafi [ 06.10.2008, 22:48 ] |
Tytuł: | |
Siara napisał(a): Yogi, Trudno napisać tak by były tego jakies objawy "na oko". Może już w ekstremalnych przypadkach być już jakieś tzw. przygasanie, ale to musiał by być już przewody strasznie zmasakrowane i stare. A dobre zasilanie ma się mniejwiecej tak: Moc jest funkcją zmienną w kwadracie(P=U^2/R) i w dużym uproszczeniu(tylko aby zobrazować problem postaram sie posłużyć matematyką dla humanistów) możemy przeprowadzić następujace obliczenia: Akumulator ma napięcie 12V, spadek napięcia na przewodzie zgodnie z prawem oma powiedzmy 1(jeden) volt przy maksymalnym prądzie i przy 11V na radiu mamy 30.25W mocy. Gdybyśmy mieli npaięcie np 10 V na radiu mamy już 25W mocy! Natomiast gdybyśmy mieli przewody o większym przekroju mielibyśmy znacznie mnieszy spadek napięcia np 0.1-0.2V co daje moc na radiu 35W. Myślę że dosć obrazowo przedstawiłem ten problem i każdy zrozumie teraz ![]() Zapomniałeś jeszcze dodać że długość kabla też ma znaczenie ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |