Teraz jest 23.06.2024, 03:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Wygłuszenie drzwi 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28
Lokalizacja: Starachowice
Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post wygłuszenie
witam mam problem zajołem sie wygluszeniem dzwi przednich i wszystko ładnie pieknie wygluszyłem blachy i złozyłem wszystko i zrobiłem próbe generalna ale dochodza mi jeszcze jakies pierdzenia z okolicy glośnika a na tapicerce wokół glośnika strzelilem 2 warstwy maty czy powinienem wygłuszyc calą tapicerke czy co ????


22.09.2008, 11:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 191
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
może głośnik albo słuchacz jakiś niekomunikatywny??

_________________
ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-*
Stage 1 -> 155Ps@360Nm
Stage 2 -> 150dB@43Hz ;) by RE Audio
Stage 3 -> 188Ps@410Nm
Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...


22.09.2008, 22:01
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28
Lokalizacja: Starachowice
Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post 
no nie wiem czy sluchacz jakos nie bardzo !!! juz pomocy nie potrzebuje dałem sobie sam rade i jest lux !!


22.09.2008, 22:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 191
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Jaka byla przyczyna?

_________________
ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-*
Stage 1 -> 155Ps@360Nm
Stage 2 -> 150dB@43Hz ;) by RE Audio
Stage 3 -> 188Ps@410Nm
Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...


22.09.2008, 22:10
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post [F1] Wygłuszenie drzwi
Po 2 latach nastał czas poprawy tego co kiedys napsułem >> wygłuszanie część I - manual
podczas czwartkowego spotu nastały pewne zmiany,
Podziękowania dla chłopaków za dowiezienie benzyny (jamesbondzio) za fotografie i vagowanie (arielcpu)

za namową wielu osob skusiłem się na mate dekarską (saudal, tytan dostepne w hipermarketach budowlanych) bajecznie układa się nie trzeba podgrzewać cudować i kombinować

dodatkowo w leroy dorobili mi 1cm pierścienie z mdfu żeby głośnik nie opierał się o prowadnice (za ok 1,5zł hahaha)

zastosowałem grubsze i dłuższe śruby M6 z podkładkami sprężynującymi żeby nie odkrecało się od drgań i dla lepszej stabilizacji

zakleiłem kable, silniczek, łączenie blachy z drzwiami i prawie wszystko inne :)
narazie nie wysłuchałem trzeszczeń ale planuje jeszcze dołożyć maty ale brakło mi tej co miałem

Obrazek

Obrazek

Jest duzo lepiej niż było da się tego posłuchać ale niestety cicho bo
brakuje teraz pieca, wzmacniacz w radyjku nie daje rady i robi mi się smutno

ostatnie wieści:


Obrazek

Obrazek

opis poniżej :mrgreen: KLIK

ROK 2009

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

u kierowcy w związku z ciężkim dojsciem do kostki (nawet po zdjęciu tablicy bezpiecznikóW), nie wyciąłem czarnej kostki tylko przedłużyłem kable i została przeniesiona do środka dzięki temu mogłem przepchnąć kable głośnikowe do woofera i tweetra (osobno)

wybór kabli padł na:

Obrazek

Obrazek

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


Ostatnio edytowano 11.01.2009, 21:27 przez Yogi, łącznie edytowano 6 razy



03.10.2008, 08:24
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
Yogi, szalejesz :)
Wczoraj (a właściwie to dziś) zaliczyłeś killa, teraz piszesz, że wytłumiłeś drzwi. Strach pomyśleć co będzie jutro :worthy:

PS. Sam zakładałeś głośniki? Jeśli tak to mam trzy pytanie:
1: Standardowe głośniki są nitowane do drzwi. Rozumiem, że rozwierciłes nity i... co dalej? Jak teraz zamocować dystanse? Stosowałeś jakieś dodatkowe nity z gwintem?
2. W jaki sposób mocowałeś zrotnice? (bo chyba dobrze widze, że je masz)
3. I czym przyklejałeś mate do drzwi?

Chciałem zrobić wszystko w warsztacie (lokalne Car Audio, ale całkiem niezłe), ale wyliczyli z głośnikami (PB S-6C, są przedstawicielem PB - koszt. ~250 zł) + wygłuszeniem (maty "profesjonalne", podobno lepsze od APP, nazwy nie pomnę)+robocizna na coś ~800-900 zł. Cóż, trochę drogawo, a może nie? I się zastanawiam, czy samemu nie założyć na razie samych głośników? (obecnie jeżdżę tylko z lewą stroną, co mnie zaczyna wpieniać).


03.10.2008, 14:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 191
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
No tak , najpierw odpisałem na PW i teraz czytam temat :)
Odnośnie wygłuszania to głównie chodzi o wyklejenie wewnętrznej strony drzwi i tam już niestety nie nadaje się mata dekarska którąod biedy można obkleić aluminiową blachę, poprostu ona "spłynie" na słońcu a i jej paramety nie są za rewelacyjne.
A odnośnie kabli to teraz widzęże trzeba zapodać lepsze sznureczki i koniecznie jakiśpiecyk z subwooferkiem. Wtedy audio będzi emiało jakieśręce i nogi ;)

_________________
ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-*
Stage 1 -> 155Ps@360Nm
Stage 2 -> 150dB@43Hz ;) by RE Audio
Stage 3 -> 188Ps@410Nm
Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...


03.10.2008, 17:18
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
szachu napisał(a):
PS. Sam zakładałeś głośniki?


wszstko jest moja robota żadna firma nie maczała się w interesie

szachu napisał(a):
Jak teraz zamocować dystanse?


przykręciłem na 4 śruby m6 z i od strony szyby dałem nakrętkę musiałem dodatkowo rozwiercić dziury w drzwiach bo śruba była za gruba. Dystans przyłożyłem bezpośrednio do blachy (a w sumie teraz mam 2 dystanse jeden 30mm i drugi 10mm) i ani nie wypycha boczku ani magnes nie dotyka prowadnicy.

szachu napisał(a):
W jaki sposób mocowałeś zrotnice?


wiertarka i jazda,
2 dziury w drzwiach i wkręty, trzyma się że hej

Cytuj:
3. I czym przyklejałeś mate do drzwi?


maty są samoprzylepne niczym naklejki odrywasz folie i naklejasz mate

szachu napisał(a):
lepsze od APP, nazwy nie pomnę)


dynamat ?
lepiej kupic materiał i zrobic samemu, filozofii nie ma.

Siara napisał(a):
wyklejenie wewnętrznej strony drzwi


jest tam niskobudżetowe APP od 1 do 2 warstw

Siara napisał(a):
trzeba zapodać lepsze sznureczki


no to już będzie problem z lewą stroną hyhy

kaloryfera i suba chyba nie będzie bo to nie moje wozidło więc nie chce inwestować bóg wie ile a za raptem parenaście złotych trochę polepszyłem i idzie tego posłuchać ale o wykopie mowy nie ma bo brakuje mocy w radiu

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


Ostatnio edytowano 04.10.2008, 23:28 przez Yogi, łącznie edytowano 1 raz



03.10.2008, 19:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 191
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Tak sobie teraz pomyślałem że może warto spróbować wymienić przewody nie tyle głośnikowe co zasilajace radyjko... jeśli wydaje Ci sięze radio nie ma mocy. Np na jakieś 6mm2 zarówno mase jak i zasilanie prosto do akumulatora? To może czasem zdać egzamin :)

_________________
ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-*
Stage 1 -> 155Ps@360Nm
Stage 2 -> 150dB@43Hz ;) by RE Audio
Stage 3 -> 188Ps@410Nm
Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...


03.10.2008, 19:53
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
Yogi, dzięki za dokładny opis. A z mocowaniem na "śrubę" to niezły patent :)

PS. Jakie masz głośniki? Spory wyszedł dystans - 49 mm (do PB S-6C polecają 36 mm, z reszta no forum ktoś pisał, że przy takich dystansach jest OK).


04.10.2008, 20:33
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
szachu napisał(a):
dystans - 49 mm


poprawiłem powinno byc 39mm

głośniki ze starej serii powerbassa sprzed 2 lat (najtanszy model z wooferem 165mm) wtedy coś ok 270zł
gdzies może mam pudło ale to juz nie istotne bo chyba nie kupisz tego modelu.

[ Dodano: 2008-10-05, 10:49 ]
Siara napisał(a):
jeśli wydaje Ci sięze radio nie ma mocy


wydaje mi się że to jest za słaba końcówka mocy, dźwięk jest soczysty, nic nie przygasa,
a ok 20W rms dla glosnika 75W to jednak za mało żeby grało mocno i poprawnie

Obrazek


a za mało prądu czym się objawia?
bo to może to ale jakie są tego efekty w przeciwienstwie do za małej mocy ?

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


04.10.2008, 23:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 191
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Yogi, Trudno napisać tak by były tego jakies objawy "na oko". Może już w ekstremalnych przypadkach być już jakieś tzw. przygasanie, ale to musiał by być już przewody strasznie zmasakrowane i stare.
A dobre zasilanie ma się mniejwiecej tak: Moc jest funkcją zmienną w kwadracie(P=U^2/R) i w dużym uproszczeniu(tylko aby zobrazować problem postaram sie posłużyć matematyką dla humanistów) możemy przeprowadzić następujace obliczenia:
Akumulator ma napięcie 12V, spadek napięcia na przewodzie zgodnie z prawem oma powiedzmy 1(jeden) volt przy maksymalnym prądzie i przy 11V na radiu mamy 30.25W mocy. Gdybyśmy mieli npaięcie np 10 V na radiu mamy już 25W mocy! Natomiast gdybyśmy mieli przewody o większym przekroju mielibyśmy znacznie mnieszy spadek napięcia np 0.1-0.2V co daje moc na radiu 35W. Myślę że dosć obrazowo przedstawiłem ten problem i każdy zrozumie teraz ;)

_________________
ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-*
Stage 1 -> 155Ps@360Nm
Stage 2 -> 150dB@43Hz ;) by RE Audio
Stage 3 -> 188Ps@410Nm
Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...


05.10.2008, 12:39
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Dzięki za łopatologiczne wytłumaczenie

tylko zastanawia mnie taka kwestia jak wbić kabel 6mm^2 w iso ? bo czy ma to sens gdy np z kostki iso będzie wychodzila fabryczny kabelek o długości 2cm i dopiero do niego przylutuje się 6 ?
i czy prąd koniecznie ciągnąć z aku ? wtedy jakiś bezpiecznik na tej drodzę wypadałoby dać czy po prostu ze skrzynki nad nogami kierownika ?

aha no i w radiu oprócz pinu z masą jest jeszcze możliwość dodatkowego uziemienia radia za pomocą wsuwki damskiej po co to nie wiem najwyzej gdzies to przykręce do blachy
ale mam przeczucie że to niewiele da po prostu wzmacniacz w radiu nie daje rady i zniekształca w połowie skali głośności z max sopranem,basem i wł bbe :devilrogal:

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


05.10.2008, 21:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.01.2006, 22:16
Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Siara napisał(a):
Yogi, Trudno napisać tak by były tego jakies objawy "na oko". Może już w ekstremalnych przypadkach być już jakieś tzw. przygasanie, ale to musiał by być już przewody strasznie zmasakrowane i stare.
A dobre zasilanie ma się mniejwiecej tak: Moc jest funkcją zmienną w kwadracie(P=U^2/R) i w dużym uproszczeniu(tylko aby zobrazować problem postaram sie posłużyć matematyką dla humanistów) możemy przeprowadzić następujace obliczenia:
Akumulator ma napięcie 12V, spadek napięcia na przewodzie zgodnie z prawem oma powiedzmy 1(jeden) volt przy maksymalnym prądzie i przy 11V na radiu mamy 30.25W mocy. Gdybyśmy mieli npaięcie np 10 V na radiu mamy już 25W mocy! Natomiast gdybyśmy mieli przewody o większym przekroju mielibyśmy znacznie mnieszy spadek napięcia np 0.1-0.2V co daje moc na radiu 35W. Myślę że dosć obrazowo przedstawiłem ten problem i każdy zrozumie teraz ;)


Zapomniałeś jeszcze dodać że długość kabla też ma znaczenie :)

_________________
-
kamery CCTV, rejestratory, systemy alarmowe, instalacje - www.tamro.pl
-


06.10.2008, 22:48
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Kolejne materiały zakupione

4 maty APP wysępione od arielcpu :browar:
i rolka maty dekarskiej tytan 10x30 wazaca 4,850kg

wszystko pojdzie w przednie drzwi, a jak zostanie to na coś jeszcze się przyklei hyhy
może jeszcze dzisiaj........... :party:

[ Dodano: 2008-10-27, 23:53 ]
W końcu zabrałem się za 2nd drzwi i wygłuszyłem (cześniej tylko blacha od zewnątrz i boczek był jakoś oklejony)

po rozmowie z mądrzejszymi odemnie czyli z Siarą i przemyśleniach że jak teraz nie położe kabli to juz tego nie zrobie a jak mi odj.... tfu odpali i włożę piec to będzie kibel przez te kable więc
jak robić to robić i poszedłem po bandzie wymieniając instalacje na kabel 2,5mm2 (tłusty sznur, więcej nie wcisnę w biedną zwrotnicę) niestety dużo więcej roboty zajęło mi to dodatkowe 2h z małą przygodą ;)

oczywiście w słupku są kostki, jestem za mało zgrabny żeby wiedziec jak wydłubać piny więc czarną kostkę w której są kable do głośnika, i zapewne + i - (bo to najgrubsze kable z całej paczki) uciąłem :

Obrazek

po wyrzuceniu tej kostki oraz połączenia - i + konektorami/wsuwkami oczywiście, wszystko osłaniając koszulką termokurczliwą, zrobiło się dużo miejsca na nowy gruby kabel :)
Nigdzie nie znalazłem jak to można inaczej i zgrabiniej zrobić,
Siara coś mi pisał o przekładaniu pinów z 1 do drugiej kostki ale to dla mnie masakra pierniczyć się z tymi pinami. Zdjęć niestety nie mam tego połączenia.

wykleiłem drzwi od środka ładując mate APP i dekarską :

Obrazek

Obrazek

przy okazji zdejmowania blachy w końcu opracowałem jak poradzić sobie z drutem (rygieliem) zawsze miałem z tym problem... i trzeba zdemontowac rygielek a raczej wypiąc go z ruchomego elementu zamka i dopiero zdejmujemy gładko blachę (oczywiście kable też trzeba odpiąć)
natomiast składamy odwrotnie czyli najpierw blacha drzwi a poźniej znów montujemy drut rygla zrobiłem to w 5 minut a kiedyś mordowałem się 40-50min.

wkrótce kolejne zdjęcia końcówki pracy,
dla własnych potrzeb zmontowałem własną kostkę iso na grubszych kablach OFC (zdjęcia wkrótce)
Pamiętajcie o odłączeniu akumulatora !

[ Dodano: 2008-10-28, 23:06 ]
Obrazek

było:
Obrazek

jest:
Obrazek

kable 2,5mm2 pociagnięte z tweetera (po co nie wiem)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

domowej roboty kostka ISO
Obrazek

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


28.10.2008, 23:08
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL