FABIACLUB.PL https://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
Moja instalacja+zabudowa suba - opis. https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=4&t=1961 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | marbalon [ 15.06.2006, 16:06 ] |
Tytuł: | Moja instalacja+zabudowa suba - opis. |
Witam! Zainspirowany tym postem oraz brzmieniem adio u kolegi w golfie postanowiłem zainwestować troche pracy i kaski w audio w swojej Fabce (sedan). Główne założenie było takie, aby nie robić z auta nie zrobić inwalidy bez bagażnika z 16 głośnikami itp… Zacząłem od wygłuszania przednich drzwi i wstawienia do nich głośników INFINITY REF 6510cs. Oczywiście nie obyło się bez dystansów dystansów MDF i tu pierwsza rada. Do tych głośników dystanse kupowane a allegro są zbyt niskie i trzeba było je podnieść jeszcze o ok. 10mm. Cykacze udało się wsadzić w miejsce oryginalnych. Do tego wygłuszanie matami APP i przód był gotowy ![]() Kolejny krok to zabudowa subwooferka bagażniku. Oczywiście skorzystałem z kapitalnego pomysłu umieszczenia skrzyni za nadkolem. Z racji tego iż nie miałem wcześniej do czynienia z matami szklanymi i żywicą to miałem trochę obaw. Ale od czego jest Internet. Troche pogrzebałem i znalazłem takie cos No to przepis był gotowy ![]() ![]() 1. Wykleić wnękę taśmą klejącą – mi zeszła cała szpulka 25m dość grubej ale słabo trzymającej na bokach taśmy. Polecam użyć do tego celu raczej grubszych gładkich taśm którą przyklejamy kawałkami po 20 cm. Jeżeli wykleimy dokładnie (najlepiej 2 warstwy) to nie mamy się bać ze coś przecieknie a i żywica jakoś się tego nie trzyma co nas nie martwi. 2. Następnie z maty szklanej o gramaturze 400 wyciąłem sobie paski 20x10cm. Do tego rozmieszałem żywice z utwardzaczem (dla niewtajemniczonych to na moje oko, najlepszy stosunek żywicy do utwardzacza jest gdy kolor mieszaniny jest zbliżony do czerwonego grapefruta – o ile używa się czerwonego utwardzacza ). Z ilością to nie przesadzajmy gdyż po około 10-15 zacznie nam się ścinać. Ja rozrabiałem sobie po 200ml. 3. Teraz należy szybko układać kawałki maty na wyłożonej taśmą wnęce i smarować je żywicą aż będzie się trzymać ścianek wnęki. Układamy kawałek po kawałku tak aby zachodziły na siebie. Mnie nie udało się wyłożyć górnej części którą dokleiłem po wyjęciu całości z bagażnika. Przy tej gramaturze wystarczy jedna warstwa maty aby można było ją bez obaw wyciągnąć z bagażnika. Ja wyłożyłem dwie i potem było takie sztywne ze nie chciało wyjść ![]() 4. Jak wszystko wyschnie to możemy wyciągnąć nasze cudo z wnęki. U mnie wyszło całe łącznie z taśmą klejącą, którą później bez problemu dało się oderwać. 5. Po wyjęciu dokleiłem górną część i nałożyłem jeszcze 2 warstwy. 6. Następnie włożyłem z powrotem do bagażnika i obrysowałem sobie ile brzegu można obciąć. Wyrzynarka w rękę i do dzieła. I tu trochę się wyjaśnia jeżeli nie udaję nam się ciąć bo skrzynia za mocno drga to oznacza że jest za cienka wiec powinniśmy nałożyć kolejną warstwę. 7. Jak już obetniemy kładziemy ją krawędzią na podłodze i sprawdzamy czy przylega do powierzchni (oczywiście tak +/- bo jeszcze będziemy to łączyć matami z czołową częścią z MDF). 8. Tak obciętą część skrzyni wkładamy do wnęki i wycinamy sobie część czołową na razie z kartonu. Przypasowujemy tak, aby ładnie przylegała nam do krawędzi. No i mamy gotowy wzorzec do naniesienia na naszą płytę. Dalej wiadomo: pisak wyrzynarka i do dzieła !!! 9. Następnie wycinamy otwór o średnicy zewnętrznej naszego głośnika. Do tego będziemy musieli wyciąć drugi pierścień do którego przykręcimy głośnik zatem musi on być o średnicy zewnętrznej 1,5cm większej od średnicy głośnika i średnicy wew. o 1,5 cm mniejszej niż nasz górnik. Zatem otrzymamy pierścień o szarości 3cm ![]() 10. Dalej wystarczy to dobrze zmontować. Oczywiście najpierw pierścień i część czołową śrubami i klejem a potem całość łączymy z resztą skrzyni paskami z maty szklanej. 11. Dalej jeszcze montaż gniazda do kabli oraz kosmetyka, ale tego nie będę opisywał gdyż jak już ktoś dojdzie do tego etapu to już dalej sobie poradzi ![]() Subwoofer mamy wiec pozostał wzmacniacz kable i radio. Wzmacniacz upolowałem na allegro oczywiście (Sony XM-7547) i proponuje wszystkim kupić używany wysoki model niż nówkę z cienkimi parametrami. Jak się dobrze poszuka to cos fajnego się znajdzie. Radio postanowiłem kupić nowe i tu padło na model Sony GT500. Ma całkiem ciekawy design a do tego przyzwoice gra w połączeniu z tym zestawem. Kable polecam puścić prawą stroną auta w progach i spokojnie zmieścimy tam wszystkie (tzn. zasialnie, 2 prary chinch i przewody głośnikowe. Jeżeli będą to dobre kable to raczej nie ma co się bać o przesłuchy. Ostatnim etapem mojej instalacji który jeszcze przede mną to podwieszenie wzmacniacza pod półkę co spowoduje przywrócenie bagażnika do stanu używalności ![]() Na razie wszystko wyglada tak: Więcej zdjęć z montażu oraz jak to teraz wygląda znajdziecie tutaj Co do tego jak to brzmi to nie będę się rozpisywał bo nie ma sensu. Po prostu jestem BARDZO zadowolony. Brzmi lepiej niż się spodziewałem i nie wiem po co ludziom więcej głośników. Koszty są mniej fajne ale myśle ze nie kosmiczne: Infinity Ref 1250W 399zł INFINITY REF 6510cs 499 zł SONY CDX-GT500 675 zł Wzmacniacz SONY XM-7547 580 zł Kable 100 zł Maty wygłuszające 80 zł Maty szklane 70 zł Żywica + utwardzacz (3L) 90 zł Materiały pomocnicze 100 zł _______________________________ Suma: 2593 zł No i na koniec rzecz najważniejsza. Podziekowania dla kolegi Pinia bez którego pomocy ne udalo by sie całości zmontować w 3 dni. |
Autor: | pkacz [ 15.06.2006, 16:28 ] |
Tytuł: | |
Bardzo fajna zabudowa, sub jak u mnie schowany, masz też tą przewagę że masz gdzie podwiesić wzacniacz, u nie w kombi tego nieprzewidziano ![]() ![]() ![]() Ogólnie cała zabudowa robi wrażenie ![]() może kiedyś na jakimś spocie zawody urządzimy ![]() |
Autor: | marbalon [ 15.06.2006, 16:45 ] |
Tytuł: | |
Co do komponentow to szukałem wsrod roznych infinity i jbl ale jakos mnie ich parametry nie zadowalaly. A ten jakos sam sie trafil. Ma pasmo od 5 do 100 000Hz co sprawia ze w pasmie w którym ucho ludzkie cokolwiek rejestruje ma płaską charakterystyke no i duzy zapas mocy ![]() A radio wiem ze jest troche za cienkie do zestawu ale muszeprzyznac że sprawuje sie bardzo dobrze. Z radiem nie chciałem kombinować za dużo, bo nauczony doświadczeniem kolegów nie chciałem zostać z panelem w ręku ![]() A co do ![]() |
Autor: | sebasuperb [ 15.06.2006, 21:16 ] |
Tytuł: | |
Przyznam, że bardzo podoba mi się Twoja zabudowa, fajnie wkomponowany sub, dzięki temu pozostaje Ci wolny bagażnik, gdzie w przypadku wsadzenia do bagażnika skrzyni,miejsca praktycznie prawie jest mało. Tak jak mówiłeś wzmacniacz pasuje raczej podwiesić na tej półce i bagażnik wolny. Jestem ciekaw jak gra Twój sprzęcik, bo zapowiada się rewelacyjnie, myślę. Dla mnie super przemyślany pomysł zagospodarowania wolnego bezużytecznego miejsca Gratuluję nagłośnienia ![]() |
Autor: | Tomislav [ 15.06.2006, 23:13 ] |
Tytuł: | |
Świetny i dokłądny opis wszystkiego ![]() Jeszcze tylko jedno pytanie.: Jak zamonowałeś gotową skrzynię we wnękę ? ? Musiałeś coś wiercić czy to jest jakoś tam magicznie wsadzone na styk ![]() |
Autor: | DebowyMocny [ 15.06.2006, 23:47 ] |
Tytuł: | |
Gratulacje! Wyszło wyśmienicie! Ale jak skrzynię przymocowałeś we wnęce? Jeśli przyjdzie ci wymienić spaloną żarówkę to nie będzie kłopotu?? |
Autor: | marbalon [ 16.06.2006, 07:20 ] |
Tytuł: | |
Co do wpasowania to juz odpowiadam. Wszystko jest tak magicznie spasowane ze wchodziz na wcisk, wiec co do wymiany zarowki nie ma problemu. Trzyma sie tak dlatego ze czesc czołowa jest dobrze spasowana i ma filc na brzegach, wiec filc o filc sie nie wyslizguje ![]() Na razie jezdze tak tydzien i sie nawet nie obruszyła, ale wymysliłem ze jak bedzie sie luzować to pokombinuje cos z rzepem. Ciesze sie ze sie podoba i mam nadzieje ze komus pomoże ten opis. Pozdrawiam. |
Autor: | pkacz [ 16.06.2006, 21:48 ] |
Tytuł: | |
rzepy sprawdzają się przez pewien czas a potem, hmmm, tracą moc ![]() |
Autor: | marbalon [ 17.01.2007, 21:22 ] |
Tytuł: | |
Witam po przerwie! W związku ze zbliżającą się potrzebą wykorzystania bagażnika (syn w drodze wiec wózek trzeba bedzie woźić ![]() Wracając do podwieszenia wzmacniacza to polecam to rozwiązanie wszystkim poisiadaczom sedanów. Bagażnik cały dla siebie a do tego lampka bagażnika podświetla panel rególacji wzmacniacza ![]() ![]() Więcej zdjęć tutaj To na tyle. Wiecej nie ma co kombinować. Wszystko gra pieknie, nie zawadza więc sama radość ![]() |
Autor: | darecki [ 18.01.2007, 00:11 ] |
Tytuł: | |
No i tu mnie kolega zabil ![]() |
Autor: | jack 07 [ 19.01.2007, 15:28 ] |
Tytuł: | |
marbalon superrr !!! robota!!! pomyslowo i efektywnie ![]() |
Autor: | Formula [ 21.06.2007, 21:48 ] |
Tytuł: | |
nie no panowie mistrzostwo swiata ![]() ![]() |
Autor: | Johnny T [ 26.06.2007, 21:50 ] |
Tytuł: | |
Witam, Jestem nowy i korzystałem z opcji "Szukaj", ale nie znalazłem... Opis fajny, ale nie opisałeś dokładniej montażu kabli, a dla mnie akurat to jest największy problem. Mam sprzęt, mam kable, generalnie wszystko (wymontowane z poprzedniego auta), ale nie mam pojęcia którędy przeciągnąć kabel od akumulatora i jak rozebrać progi, żeby poprowadzić kable. Prosże o pomoc, bo nie chcę połamać czegoś w aucie próbując zdemonotwać progi;) |
Autor: | szachu [ 26.06.2007, 23:04 ] |
Tytuł: | |
To coś słabo szukałeś. Nic to, na szybkiego: kable ciągniesz z prawej strony auta (możesz i z lewej, ale z prawej jest dobre dojście w okolicach schowka, na przeciągnięcie kabli). Jeśli zaś chodzi o progi, to nie musisz wcale ich zdejmować. Może kable powpychać pod te plastikowe osłony, może mniej to profesjonalnie, ale skutecznie i zajmuje mniej czasu. Polecam jeszcze raz, użyj SZUKAJ. Może hasło "instalacja audio" coś pomoże? |
Autor: | Johnny T [ 09.07.2007, 11:07 ] |
Tytuł: | |
Poradziłem sobie!!! Kable od akumulatora puściłem stroną, po której jest schowek. Kabew przechodzi pod blachą obok miseczki amortyzatora, na której przechodzi uszczelka, potem przez mały kawałek idzie tak jakby na wierzchu i wchodzi w małą dziurką skierowaną na przód auta umieszczona pod szybą (próbowałem większą dziurą na poziomej części karoserii, ale tamtędy wyszło lepiej). Po zdemontowaniu całęgo schowka puściłem kabel pod plastikami po prawej stronie i wcisnąłem pod progi bez ich demontowania, tak więc w okolicach zaczepu pasu bezpieczeństwa trochę wystają, ale prawie tego nie widać. Kabel od radia (chinche) idzie drugą stroną, jednak jedynie pod gumowaym dywanikiem i dalej w progach, bo nie wiedziałem, jak zdemontować fabryczną welurowa wykłądzinę - wiązałoby się to ze zdemonowaniem progów, a tego chciałęm uniknąć. Jak próbowałęm wcześniej to zatrzaski co prawda wyszły, ale przy próbie ich ponownego osadzenia, blaszki, w których normalnie siedzą zatrzaski, wleciały mi do środka karoserii i zaginęły ![]() Sam montaż wzmacniacza i skrzyni w bagażniku to już małę piwo, gdy kable wychodzą w bagażniku. Tam jest o wiele łatwiej zdemonotwąć okłądzinę boczną, co by sprytnie schować kabel masowy, podłączony do śruby z masą po lewej stronie bagażnika. Tak więc dziś już gra i mam nadzieję, że opis przyda się innym. Pozdro |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |