Teraz jest 23.06.2024, 03:17



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
[F1] Inwestycja w audio 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post [F1] Inwestycja w audio
Zainwestowałem:
Radio: Pioneer deh-p88rsII
Głośniki przód Hertz esk 165
Skrzynia (a raczej sam głośnik) Hertz
Wzmacniacze JBL GTO 3100 (2szt)
Wygłuszenie: STp Vibroplast (paczka)
STP Spleen 3008 (paczka)
STP Bitoplast A10 (paczka)
Oczywiście Okablowanie
Trochę to trwało zanim to wszystko uzbierałem, najbardziej bolało radio, ale udało się, wygląda nieziemsko.
Wszystko robię sam, skrzynie do głośnika zrobiłem już z MDF, skrzynia zamknieta, wygłuszona, oklejona materiałem, łącznie z kształtowanymi aluminiowymi prętami aby chroniły głośnik, zabieram się teraz za rozebranie całego wnętrza, wygłuszam wszystkie drzwi, podłogę jak najwyżej dam radę pod przegrodę silnika, nadkola, bagażnik, klapę bagażnika. Zastanawiam się czy nie kupic jeszcze głośników na tył? I cały czas myślę którędy w kabinie puścic przewody sygnałowe a którędy zasilające, boję się aby nie gwizdałow tweterach podczas przyspieszania. Myślałem aby sygnałowe puścic środkiem auta a zasilania prawą stroną przy progu. Zastanawiam się też nad kondensatorem, ale czy warto?


13.02.2010, 19:41
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Piter!!! napisał(a):
Zastanawiam się też nad kondensatorem, ale czy warto?


Bez dwóch zdań warto, a nawet powinno się.

Szacun za chęci zmiany fabrycznego nagłośnienia Fabki;) Tylko uważaj bo to uzależnia i jest ciągle mało - jak z mocą silnika;)


14.02.2010, 15:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Fakt uzależnia :P Ja pamiętam jak pół roku temu przesiadłem się z fabrycznej instalacji na 500 W w RMS i to był szok dla mnie a teraz stwierdzam, że jak bym miał ze dwa razy tyle to zaczęło by to dopiero "grać" :mrgreen:

Kondensator OBOWIĄZKOWO ! inaczej będziesz miał zgona aku szybciej niż jesteś w stanie powiedzieć "zima". A tak serio to naprawdę pomaga i eliminuje efekt przygasania świateł. Co do głośników na tył to daj sobie spokój. Scena ma być z przodu a tył dobry, czysty i głęboki bass. U mnie sprawdza się świetnie. Mam te same głośniki z przodu i spokojnie dają radę. Jak coś to tu masz link o mojej instalacji : http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=8386


Nie wiem czy już się przymierzałeś do montażu ESK z przodu ale nie strasząc Cię ciężko je tam upchnąć. Chodzi mi o 165. Cyki ładnie pasują :)

1. Nie znalazłem takiego modelu JBL. Podaj dokładniej wzmaki
2. Jaki głośniczek do skrzyni ? Model dokładnie :) ?


14.02.2010, 18:24
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
W końcu udało mi się to wszystko zainstalowac.
Popłynełem i rozebrałem pół auta, rozebrałem rynienkę tą przy podszybiu i wygłuszyłem miękkimi matami APP i Splen 3008, zdemontowałem siedzenia, całą podłogę i ile sę dało z deski rozdzielczej, matami twardymi wykleiłem głównie nadkola, jak najwięcej grodzi silnika pod deską rozdzielczą. Pod nogami pasażera z tył oryginalnie nie było wogóle tych mat. Tam też je położyłem, dodatkowo większośc tunelu gdzie jest lewarek, pod siedzeniami pasażerów z tył, czyli na "baku", częśc koła zapasowego, tylnie nadkola i błotniki z tył. Splenem 3008 okleiłem gdzie się dało na ścianie grodziowej, choc dużo ttego tam nie wyszło, bo dostęp jest masakra, a miejsca jeszcze mniej, wykleiłem za to nadkola Splenem, tunel, kawałki podłogi deske rozdzielczą, błotniki tył. Oczywiście całe drzwi zrobiłem od zewnątrz twrdymi matami, od wew. miękkimi matami, na to splen i na tapicerkę od wew. Bitoplast. Prawą stroną pociągnęłem kable zasilające, a środkiem auta sygnałowe. Wszystko złożyłem w całośc. A wzmacniacze to JBL GTO 2000, pomyliło mi sie wyżej, oczywiście nie obyło się bez problemów, chociążby za głębokie głośniki w drzwiach, ale wszystko zrobiłem.
Efekt WOW. Wogóle w aucie zrobiło się jakby ciszej, szczególnie wyciszyło te jakby wyższe dzwięki silnika, odgłos silnika zrobił się taki miękki i dużo cichszy podczas przyspieszania, aż przyjemnie wcisnąc gaz, natomiast na wolnych obratach jak auto stoi w miejscu, jest podobnie jak wcześniej. Nie mówiąc już o ciszy od drzwi, czy wodzie spod kół. A audio, to już bajka, zrobiłem tak szczelnie drzwi że same ESK w drzwiach roznoszą basami drzwi, a szyby i lusterka wpadają w takie drgania jak by były z papieru. Do tego dochodzi sub i jest komplet. Mam tylko jeden problem z którym nie mogę sobie poradzic i którego wcześniej się bałem. Mam gwiżdżenie w tweeterach i wzrasta ono wraz z obrotami, fakt że jest ciche ale jest i psuje efekt. Pytanie dlaczego? Dlatego że niepuściłem minusa od aku do wzmacholi ? Czy może brak kondensatora, sam niewiem..
Teraz chciałem kupic alusy na lato, ale niewiem jakie, napewno nie chińskie.
Chce jeszcze też zrobic soft na 130 km, ale mam obawy o turbo, o trwałośc silnika, o zużycie paliwa, ach tyle tych niewiadomych..


29.03.2010, 20:12
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Piter!!! napisał(a):
Mam gwiżdżenie w tweeterach i wzrasta ono wraz z obrotami, fakt że jest ciche ale jest i psuje efekt.


Kup filtr przeciwzakłóceniowy na chinche sterujące kanałami od głośników (sw nie piszczy to nie trzeba. Nie ingeruje w dźwięk, a wytłumia gwiżdżenie. U mnie praktycznie do zera.
http://allegro.pl/item970225185_filtr_p ... f_vat.html

Do tego radyjko mozesz podłączyc przez takie cos:
http://allegro.pl/item981226241_filtr_p ... _i_cb.html

koszt niewielki ale na zaklocenia w Fabce dziala.


31.03.2010, 06:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Zamówiłem ten filtr przeciwzakłóceniowy na chinche, z pierwszego linka, zobaczymy, jak będzie jeszcze słabo to zamówię jeszcze pod radio.

_________________
133 KM & 321 NM


01.04.2010, 20:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 191
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Odnośnie filtrów to proponowalbym poszukać przyczyny gwizdów i je eliminował a nie leczył objawów 8-)

Kawał dobrej roboty z tym wyciszaniem tak trzymać :bravo: :bravo: :bravo:

_________________
ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-*
Stage 1 -> 155Ps@360Nm
Stage 2 -> 150dB@43Hz ;) by RE Audio
Stage 3 -> 188Ps@410Nm
Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...


05.04.2010, 17:32
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Łatwo powiedzieć, ale nawet niewiem od czego zacząć. Wyczytałem na innym forum, że trzeba by było dać jedną mase na radio i wzmacniacz od głośników, i podstawa to pociągnąć ją od aku??? Ale też nie zawsze pomaga. Przewody jak mówiłem, pociągnęłem od aku w komorze silnika do drugiego boku i tym bokiem po stronie pasażera poszedłem na sam tył, a wszystkie przewody sygnałowe środkiem auta, nigdzie nie mają styku ze sobą, także wydaje mi się, że są prawidłowo ułożone, i chociaż tą jedną przyczynę można pominąć, chociaż ciężko powiedzieć bo czytałem też że jeden koleś puścił przewody zasilające pod autem i wtedy przestało gwizdać. Zamówiłem już ten filtr pod chinche, zobaczymy.

_________________
133 KM & 321 NM


05.04.2010, 19:37
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL