Teraz jest 21.06.2024, 21:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
[F2] Złącze ISO FAKRA 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 16.04.2009, 10:21
Posty: 32
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: małopolskie
Post [F2] Złącze ISO FAKRA
Witam,
Jestem tu nowy i bardzo mi się tutaj podoba. Dużo ciekawych rzeczy, trafnych porad ale... przeszukując kilka godzin forum nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Otóż w Fabii 2 zdecydowałem się na montaż nieoryginalnego radyjka (PIONEER DEH2120UB) pod fabryczną instalację. W oryginalnym złączu, tym pod zaślepką skody, jest część odpowiedzialna za zasilanie radia, a w niej 5 podpiętych przewodów. Wg mnie, idąc za standardem ISO na styku 4 powinno być 12V po stacyjce służące do sterowania funkcją inteligentnego zapłonu radia. Korzystając z żarówki i przewodu starałem się sprawdzić, czy tak faktycznie jest. Niestety, stałe 12V po aku jest tak jak być powinno na pinie 7 ale na pinie 4 nie ma 12V w żadnym położeniu kluczyka w stacyjce. Mało tego, po dotknięciu sondą pinu 4 , w momencie włączonej stacyjki, zabłyska na moment podświetlenie pokręteł od nawiewu i gaśnie. Niestety lampka od sondy nie pali się :(. Czy na tym pinie powinno być 12V cały czas kiedy kluczyk jest w stacyjce? A może tam pojawia się tylko impuls dla radia służący jego sterowaniu inteligentnym zapłonem? Podłączenie radia z zamianą pinów 4,7 (tak jak to się powinno robić) powoduje u mnie, że radio gra bez kluczyka w stacyjce. Jak tylko przekręcę stacyjkę radio gaśnie. Na uruchomionym silniku również radio nie daje się włączyć :(, nie reaguje na żaden przycisk. Ktoś wie o co chodzi? ew. co źle robię?


16.04.2009, 10:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Wydaję mi się, że będziesz musiał zakupić coś takiego.

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


16.04.2009, 19:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.04.2009, 10:21
Posty: 32
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: małopolskie
Post 
"coś takiego" zakupiłem obowiązkowo przed montażem. Niestety problemu to nie rozwiązuje. Radio gra jednak tylko podłączone pod stałe 12V. Podłączenie pod pin4 (12V po stacyjce) powoduje że radio się blokuje i nie reaguje na nic :(
Rozumiem, że póki co nikt nie może stwierdzić czy na pinie4 ma być po stacyjce ciągle 12V czy tam dochodzi tylko impuls?


17.04.2009, 08:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.04.2009, 20:55
Lokalizacja: Gierałtowice
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
z tego co wiem to powinienes podmienic przewod czerwony z zółtym w kostce pioniera i powinno pomudz


17.04.2009, 20:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 29.06.2008, 17:59
Lokalizacja: Mikołów
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: śląskie
Post 
Witam,

W złączu Fakra w F2 nie ma osobnego sygnału zapłonu, bo taka informacja do oryginalnego radia (np. Dance) idzie po magistrali CAN.

Te 5 przewodów, które znalazłeś to:
- piny 9 i 10 - CAN - dwa cienkie pomarańczowe przewody u góry kostki
- pin 12 - masa
- piny 15 i 16 - stałe 12V - jedno jest do zasilania radia, a drugie do zabezpieczenia anty kradzieżowego w oryginalnym radiu

Więc albo się przyzwyczaisz, że radio trzeba wyłączać ręcznie, albo poszukasz w instalacji sygnału zapłonu (Klemme_15). Na tym czeskim forum jest opis jakiegoś zestawu Skody do podłączania radia i chyba tam jest opisane gdzie trzeba wpiąć odpowiedni kabel http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=52903. Trzeba się zarejestrować żeby zobaczyć obrazki.


23.04.2009, 18:54
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post 
witam , posiadacze F2 wiedza jak dziala radio dance ... komunikacja przez can pozwala sterowac pradem i radio zalacza sie recznie jak i po stacyjce na poz1 (cos jak s-kontakt czy acc w F1) ... mam nieoryginalna navigacje, ktora takze komunikuje sie przez can ale nie do konca... a chcialbym zmusic ja do podbnego zachowania jak radio dance czyli zeby wlaczala sie na poz1 w stacyjce i grala az do wyjecia kluczyka, czy mozna to zrobic przez vag> dzieki za pomoc i pozdr.


24.11.2009, 21:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 29.06.2008, 17:59
Lokalizacja: Mikołów
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: śląskie
Post 
VAG, ani żaden inny interfejs diagnostyczny tutaj nie pomogą. Informacja o stanie kluczyka jest cały czas na CANie, więc to nie jest problem auta, tylko nawigacji.

BTW: co to za nawigacja? Z jakiegoś innego auta, czy jakaś "uniwersalna"?


27.11.2009, 19:59
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post 
MT-6501 tutaj ja opisalem... troszke mnie zmartwiles... czyli sprawy nie da sie przeskoczyc? Radio Dance sprawnie i ladnie funkcjonuje i wlacza sie i wylacza na zawolanie i z kluczyka na poz.1 ... tego mi brakuje w tej navi... musze grzac swiece na postoju zeby gralo, jak juz wczesniej wspominalem znalazlem bezpiecznik "16" taki s-kontakt do radia i tam pojawia sie wlasnie prad jak w F1 i podpialem ten prad do kostki iso chyba pod 5tke (memory) normalnie 3 kable sa odciete wlasnie ten memory, antena, i iluminacja, bo producent chinski calkiem poprawnie wyczail,ze informacje o tych pradach pojda przez can... ale nie do konca u mnie w fabii II no ale wracajac do tej proby podpiecia pradu do zoltego memory radyjko poprawnie zapala sie juz na poz.1 i nawet sie ucieszylem... niestety po 2-3 startach zanika na amen sterowanie z kierownicy i podswietlenie (obie te informacje ida wlasnie przez can) i trzeba odpiac calkowicie radio i podpiac na nowo aby przywrocic te funckje, widocznie przy starcie (nie zanika prad na tej 16-tce) jest jakis konflikt ( bo nie na darmo chyba chinczyki odcieli ten kable) nie mam juz pomyslu... chcialbym jednak zachowac to sterowanie w kierownicy i podswietlenie stad wrocilem do podlaczen fabrycznych zalecanych... dystrybutor i producent nie umieja poradzic:( podsumowujac twierdzisz ze wina lezy po stronie radia? nie dostaje odpowiednich danych przez can? czy moze to jest wada tego jednego egzemplarza i reklamowac radio? dzieki za sugestie i pozdr.


27.11.2009, 20:48
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL