FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] 1.2 HTP - czujnik stuku
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=6738
Strona 1 z 1

Autor:  grinch81 [ 11.12.2008, 01:23 ]
Tytuł:  1.2 HTP - czujnik stuku

Ostatnio zainteresowałem się autkiem moich znajomych, którzy jeździli ze świecącą się kontrolką silnika. Ponieważ nie bardzo mają pojęcie o sprawach technicznych związanych z użytkowaniem auta to zmobilizowałem ich do zdiagnozowania awarii. Pojechałem autkiem na kompa. W trakcie jazdy zauważyłem, że silnik nie pracuje jak należy - jest dość głośny i jak na mój gust ma za mało mocy. Przy mocniejszym depnięciu gazu autko trochę przymula zamiast iść ładnie do przodu. Trzeba bardzo delikatnie obchodzić się z gazem.

Efektem diagnostyki był błąd czujnika spalania stukowego (za wysoka wartość lub napięcie - nie pamiętam). Oczywiście błąd kazałem skasować i przejechałem się autkim. Po ponowny sprawdzeniu błąd się powtórzył.

Teraz moje pytanie: czy uszkodzenie tego czujnika może być powodem takiego zachowania silnika? Ja na codzień jeżdżę klekotem i nie miałem jeszcze do czynienia z czymś takim.

Ktoś mi podpowiadał, że ten czujnik raczej nie pada (chociaż nie do końca ufam tej osobie), a powodem może być przeskoczenie rozrządu np. o jeden ząbek. Z tego co wiem to rozrząd jest na łańcuszku więc chyba ta opcja odpada. Ten człowiek radzi najpierw podmienić czujnik na inny.

Dodam tylko, że silniczek to 1.2 HTP (6V) niezagazowany. Autko rocznik 2003. Jeśli potrzebne jeszcze jakieś dane to dopiszę.

Autor:  tomek-u [ 11.12.2008, 17:22 ]
Tytuł: 

Właśnie silniki 1,2 były podatne na przeskakiwanie-poszukaj.

Autor:  kros [ 11.12.2008, 18:04 ]
Tytuł: 

grinch81 napisał(a):
Ktoś mi podpowiadał, że ten czujnik raczej nie pada (chociaż nie do końca ufam tej osobie), a powodem może być przeskoczenie rozrządu np. o jeden ząbek. Z tego co wiem to rozrząd jest na łańcuszku więc chyba ta opcja odpada. Ten człowiek radzi najpierw podmienić czujnik na inny.

Czyjnik pada albo nie pada, kiedyś zawsze musi być ten pierwszy raz, więc nie można zakłdać, że jest dobry skoro VAG twierdzi inaczej.

Podobnież rozrządy, Ktośiowi się pomyliły wersje bo jak długo tu siedzę nie przypominam sobie, żeby się komuś wysypał rozrząd w 6V. No ale przecież zawsze możę być ten pierwszy raz.

Tak czy inaczej zacząłbym od czujnika, a rozrząd też chyba można sprawdzić bez rozbierania połowy silnika...

W każdym razie warto się tym czym prędzej zająć.

Autor:  grinch81 [ 12.12.2008, 03:12 ]
Tytuł: 

Dzięki. Zaczynam od czujnika. Dam znać czy coś się zmieniło.


tomek-u napisał(a):
Właśnie silniki 1,2 były podatne na przeskakiwanie-poszukaj.


poszukałem, poczytałem - dotyczy to raczej silników 12V.

Autor:  pies [ 11.04.2017, 14:54 ]
Tytuł:  Re: 1.2 HTP - czujnik stuku

Witam i jak kolega rozwiazał problem bo mam ta samą przyczyne,spalanie stukowe na biegu jałowym 0.10v,a po trasie wybija bład p0328 czujnik stuku,obie sondy na biegu jałowym stoja 0.04v sondy są nowe,Czekam na odpowiedz?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/