Teraz jest 03.07.2024, 02:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
[F1-F4] Opony całoroczne 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05.11.2008, 14:19
Lokalizacja: kołobrzeg
Posty: 81
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post Opony całoroczne
Czy warto kupić opony Dębica Navigator całoroczne?Czy używa ktoś z kolegów tych oponek,jakie wrażenia,czy nie są przesadnie głośne?Często spotykane montowane fabrycznie Barumy nie należą do najlepszych i najcichszych,jak to wygląda np. w porównaniu z Barumami.


02.12.2008, 14:22
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Nie kupuj Dębicy.. nie ważne czy całoroczne, zimowe czy letnie - NIE KUPUJ I JUŻ!
Poza tym, lepiej kup dobrą oponę letnią, zimą i tak Ci nie pomoże ta "całoroczna" a jak nie ma opadów śniegu, asfalt jest suchy to dobra letnia jest 10x lepsza niż ten twór Dębicy. Z testów jakie przeprowadzono to opona zimowa dobrze się sprawdza na śniegu :) na suchym i mokrym asfalcie jest wręcz niebezpieczna - zęby są zbyt długie i może tańczyć w czasie hamowania, a na mokrym zbiera tyle wody, że nie jest w stanie jej dobrze odprowadzić i możesz uzyskać efekt poduszki wodnej i wyjechać w pole. Dlatego - jak nie zamierzasz szaleć po Kołobrzegu w duże śnieżyce to polecam dobrą letnią.
Używam TOYO na alusach.. na mokrym i zimnym, potrafią uciec, ale wszystko jest pod kontrolą... ale Debica Frigo Directional czy suche czy mokre UCIEKA jak diabli...jedyne co możesz kontrolować to ilość gazu... ona jedzie gdzie chce i jak chce i nie masz na to wpływu..Te opony powinny być zakazane!
Wiem, że identyczne właściwości jezdne ma Dębica Passio.. czyli tego samego nalezy sie spodziewać po Navigatorze...
Oczywiście, znajdą się głosy - ooo to zależy jak kto jeździ.. Tu nie chodzi o to jak kto jeżdzi.. ten sam styl jazdy co na Debicy, uskuteczniłem na Kleberach Krisalpach 3... Nie było porównania.. Kleber się trzyma.. Debica też- ale felgi tylko...
Polecam zastanowić się - głupia oszczędność = duże kłopoty.


02.12.2008, 15:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.12.2007, 18:55
Lokalizacja: wro
Posty: 164
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia I Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
koniecznie chcesz caloroczne? Jak sypnie to i caloroczne nie pomoga. Ogolnie opony caloroczne to taki pic moim zdaniem.


02.12.2008, 16:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.10.2008, 12:45
Lokalizacja: lubaczów
Posty: 46
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post 
Nie przesadzaj z ta Dębicą. Nie wiem jak letnie ale na zimowych Frigo2 będę zaczynał 4 zimę i jeździ się bardzo dobrze, zużycie także jest niewielkie. A co do całosezonowych to chyba już nie ten czas, podobno jak coś jest do wszystkiego to ..

_________________
kris


02.12.2008, 17:13
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Dębica Navigaror 2 to wierna kopia oponki Good Year Vector 3, która debiutowała gdzieś koło roku 2000. Z tego co można wyczytać w internecie to przy około 100km/h robi się niezły hałasik, więc wątpie żeby były cichsze niż Barumy (może nawet Barumy są cichsze od nich) i tak jak wyżej "podobno jak coś jest do wszystkiego to..."

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


02.12.2008, 17:44
Zobacz profil WWW

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
darecki napisał(a):
Z testów jakie przeprowadzono to opona zimowa dobrze się sprawdza na śniegu na suchym i mokrym asfalcie jest wręcz niebezpieczna

No tu to cie poniosło ,lub tych co te testy robili. miałe przyjemność testowania na lotnisku opony zimowe , letnie oraz abs. Teścik robiliśmy zimą przy ok -5 C na suchym betonie. Zimówki stawały nawt do 5 metrów wcześniej od letnich!!! abs skracał drogę hamowania itd. Letnie gumki to były Bridgestony a zimówek już nie pamietam ,bo to parę lat temu było. I zgadzam się że całoroczne to jakas pomyłka. Na ebicach jeździłe Uniakiem i sobię chwalę.


02.12.2008, 19:27

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
Nie kupuj tej oponki!
Zime jako tako przelatasz, napewno lepsze to niż letnia zimą, ale ..
Ale latem bedzie Cie złościć hałas :zly:

_________________
Pozdrawiam
Paweł


02.12.2008, 19:54
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
koko napisał(a):
No tu to cie poniosło ,lub tych co te testy robili. miałe przyjemność testowania na lotnisku opony zimowe , letnie oraz abs. Teścik robiliśmy zimą przy ok -5 C na suchym betonie. Zimówki stawały nawt do 5 metrów wcześniej od letnich!!! abs skracał drogę hamowania itd. Letnie gumki to były Bridgestony a zimówek już nie pamietam


Ja też robiłem testy przy -25 stopniach (wiec juz dość zimno) jakies 3 lata temu na letnich oponach z 2mm bieżnikiem czyli prawie slick. nie było prawie żadnej różnicy przy mocnym ruszaniu autem FWD z moca ok 180KM w stosunku do ruszania w lecie. Na jedynce wiadomo że mielił ale na dwójce juz szedł bardzo dobrze. Hamowanie tak samo bardzo dobre, nie uslizgiwał sie. I to jest fakt, letnie opony z reguły lepiej się zachowują w zimie niż zimówki na suchym asfalcie. Potwierdzają to testy wykonywane przez wielu ludzi i chyba też jakieś czasopisma motoryzacyjne. Ale jak widać nie zawsze, może te zimówki co testowałeś były z jakiejś wyższej półki :) Co innego jak jezdnia jest choc lekko zabielona, wtedy jest tragedia na letnich.

Wracając do tematu nie ma co oszczędzac na całorocznych, na dłuższą mete wydatek ten sam bo szybciej się ścierają bo jeździsz na nich cały rok.


02.12.2008, 20:09
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Jakoś nie jestem zwolennikiem całorocznych. Jak koledzy pisali, przyjdą ostrzejsze warunki to sobie nie poradzą. Jestem zawsze zdania, że na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzac, szczególnie na swoim i bliskich, dlatego lepiej mieć te 2 komplety na zmianę..

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


02.12.2008, 21:09
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.01.2008, 21:32
Lokalizacja: Łódź
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: łódzkie
Post 
Zgodzę się z powyższymi wypowiedziami "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego". Oglądałam "Jazdę Polską" na TVN Turbo i odradzali kupna całorocznych opon, już lepiej kupić tańsze zimówki, ale żeby były to zimówki - tak jest bezpieczniej.

Pozdrawiam
Karolina


02.12.2008, 21:24
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
krzysiekt78 napisał(a):
Nie przesadzaj z ta Dębicą. Nie wiem jak letnie ale na zimowych Frigo2 będę zaczynał 4 zimę i jeździ się bardzo dobrze, zużycie także jest niewielkie. A co do całosezonowych to chyba już nie ten czas, podobno jak coś jest do wszystkiego to ..


Krzysiek, na prawdę - przetestuj auto na innym komplecie gum... zobaczysz że ta Debica to jest gówno.. Kupując auto dostałem Debice Frigo directional... po założeniu - ohh jakie one cudowne :D śnieg a ja popylam 80... w zakrętach, noo jak super trzymają, wiadomo.. jest ślisko więc jakiś tam uślizg musi byc powyżej danej prędkości... no na mokrym było gorzej, ale nadal uważałem je za CUD TECHNIKI. Dorwałem ojca auto (VW CADDY) na 3 letnich Kleberach Krisalp 3... różnica była ogromna w prowadzeniu auta.. na ubitym sniegu, na suchej drodze, na mokrej drodze... Obie opony były oponami kierunkowymi... tylko kleber jest oponą która Ci ten kierunek pomaga utrzymać.. a Dębica wyznacza - zwykle jest to - za drogę.
Teraz małe info - opona zimowa na szutrowej drodze - głebszy bieżnik, lepiej się wgryza - prawda??? Otóż nie w przypadku Dębicy... szytrowa droga i zakręty które na TOYO letnich, przeznaczonych na asfalt przecie, pokonywałem 80km.h z gazem w podłodze... na Dębicy... przy 60 auto uciekało... W zakręcie gdzie TOYO przy 60 miało prawo uciec (szutrowa droga.. opona raczej na asfalt), Dębica przy 40-50 wywiozła mnie w pole...
Swoją opinie o Debicy popieram swoimi doświadczeniami...


02.12.2008, 21:27
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.12.2007, 18:55
Lokalizacja: wro
Posty: 164
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia I Mint
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
no jak ostro łapie mróz mnie zgodzę się, ze na suchym nie ma różnicy miedzy letnia a zimówką, a nawet zimówka wypada gorzej. Guma opony letniej posiada inną konsystencje i pod wpływem niskiej temperatury twardnieje, zachowując się zupełnie inaczej.


02.12.2008, 22:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
darecki, No nie kolego, tak jak Ty masz negatywne doswiadczenia, tak ja mam jak najbardziej pozytywne.

Dawno temu mialem Poloneza :D i w nim Frigo klocki. Jezdzilo sie super, ponad 10 lat temu byly zimy z prawdziwego zdarzenia. Sasiedzi na zagranicznych oponach - Michelin, Pirelli czy GoodYearach wymiekali. Dopoki nie przetarlem szlaku, nie wychodzili z domu. W polonezie 150 kg piachu na dupie i auto szlo jak czolg.
Jedna para Frigo klockow trafila potem do Golfa 3, a nowa pare jaka kupilem to Frigo Directional. I o ile polonezem jezdzilem 120-130 max i to zadko, tak Golfem jezdzilem dosc czesto z predkosciami 150 km/h zima na Debicach wlasnie. Jezdzilem do Legnicy autostrada wiec taka jazda zrobilem z 20 tys km. I nie powiem, jezdzilo mi sie super. Fakt, ze opony byly glosne, ale pod wzgledem trakcyjnym na kopnym sniegu czy ubitym sniegu byly nie do pokonania. Na suchym były takie sobie, normalne. Na blocie posniegowym Directional szlo lepiej, Frigo klocki zle utrzymywaly kierunek jazdy przy tej samej predkosci.
W Octavii mialem GoodYeary, a pozniej Continentale. W kopnym sniegu nie mogly sie nawet rownac z tymi Debica Frigo, ale w miedzy czasie zdechly zimy i teraz mamy wiecej sluchego i mokrego niz sniegu, stad opony firm zachodnich sprawdzaja sie lepiej, gdy jedziemy po suchym czy deszczu zwlaszcza z predkosciami ponad 100 km/h. Ale gdyby spadl snieg i zima bylaby naprawde z prawdziwego zdarzenia, to chetnie zamienilbym moje Dunlopy i Vredesteiny na poczciwe Frigo Klocki.

Na snieg nie ma lepszych opon niz Debica. Na szybsza jazde drogowa suchy/mokre opony "firmowe", ale do jazdy po miescie debica tez wystarczy - na snieg jak i na suchy/mokry asfalt.

A co do uniwersalnych to katygorycznie mowie NIE. Opony uniwersalne to powrot do PRL-u, gdzie tylko D-124 krolowaly.

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


03.12.2008, 07:57
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
To ja jeszcze dodam od siebie ,że nie ma dobre opony czy złej... pracuję w firmie gdzie jest wiele samochodów różnych marek. Firma kupiła do wszystkich takie same opony zimowe ( kilka lat temu, Teraz już są rózne) Były to Fuldy. I na jednym samochodzie sprawowały się jak złoto a na innym ..tragedia. Dlatego myślę że znaczenie ma tu masa pojazdu, moc , rokład cięzkości, roztaw kół, osi i inne. Bo niby dlaczego były takie różnice? Dlatego myślę ,że trzeba dobrać opony do modelu pytając ludzi jakie mają i jak im się sprawują.


03.12.2008, 16:21

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Mam Dembice od wyjechania z salonu 11.01.2004 i dla mnie są SUPER


03.12.2008, 17:18
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL