Teraz jest 29.06.2024, 02:32



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
[F1] F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla mech 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 04.04.2015, 21:29
Posty: 12
Podziękował: 13
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: 6Y
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla mech
Witam wszystkich
Mam pytanie do mechaników - specjalistów F1 zawieszenia.

Chciałbym w Skodzie Fabii 1 rocznik 2004 wymienić tylnie hamulce z bębnów na tarcze, (wersja bębny przód / tył ABS).

Do tego potrzebuję dwie listy:
1) Jakie podzespoły kupić na allegro / złomie. Oraz jaka musi być kompletność np. belki - jakie elementy są konieczne a jakie nie ? Czy amortyzatory sprężyny też mają różnicę itp.
2) Na co zwrócić uwagę przy montażu.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

PS. Sytuacja zmusiła mnie do tego. Po pierwsze nie równa praca hamowanie lewo / prawo. Po drugie ręczny praktycznie nie istnieje. Po trzecie skrzywiłem ośkę prawy tył uderzając w krawężnik.

Pozdrawiam
Michał


07.10.2018, 11:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12714
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
Wszystko już jest "przeryte" dokładnie na forum. Zachęcam do poszukania.

A na szybko, to potrzebujesz: tarcze, klocki, jarzma, zaciski, linki ręcznego, przewody elastyczne do zacisków, osłony tarcz. Amortyzatory, sprężyny i piasty zostają (nowa nakrętka piasty jest zalecana).

Uwagę warto zwrócić na:
- jarzma: tylko te chude potrzebują blaszki klocków, grube nie.
- prawidłowe dokręcenie piast, bo zwykle są dowalane momentem przynajmniej dwa razy za dużym.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


07.10.2018, 15:47
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 04.04.2015, 21:29
Posty: 12
Podziękował: 13
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: 6Y
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
Bardzo dziękuję!
W sumie to o te info mi chodziło. 8)

Pozdrawiam
Michał
:D


10.10.2018, 13:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12714
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
Checklista nie potrzebuje apostrofu.

:-)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


10.10.2018, 14:51
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 04.04.2015, 21:29
Posty: 12
Podziękował: 13
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: 6Y
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
Witaj,
szukanie fajniej belki w trakcie, bardzo dużo uszkodzonych i nie kompletnych i nie aktualnych ... :/

Dodatkowe pytanie dotyczące siły hamowania tył. Bo mam różne informację od mechanika i inne od sprzedawcy części zamiennych. Mianowice:

1.
Sprzedawca twierdzi że były tłoczki rozmiar 38. A 41 w RSach.
Mechanik twierdzi że były 37 w standardzie, a 39 w kombi i sedan.
Kto ma rację ?

2. Bardzo zależy mi na wyłączeniu ABSu, w bębnach jakoś to działało, ale nie wiem co będzie przy tarczach. Dylemat za mocnego hamowania tył w stosunku do przód.
Czy po założeniu tarcz z tłoczkami 38 będą jaja z hamowaniem tyłu czy nie ? (abs wyłączam bezpiecznikiem pompy)

Dzięki za porady.
Pozdrawiam
Michał


16.10.2018, 10:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.06.2017, 11:53
Posty: 235
Podziękował: 29
Pomógł: 4

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
dobre pytanie. Czy wyjecie bezpiecznika pompy abs to bezpieczna metoda wylaczenia abs czy da sie to zrobic jakos lepiej?


16.10.2018, 10:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.04.2015, 21:29
Posty: 12
Podziękował: 13
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: 6Y
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
To jest bezpieczna metoda dla mechaniki auta. Nie koniecznie dla kierowcy i pasażera :P
Są inne metody ale ta jest najłatwiejsza i odwracalna, jak musisz jechać na przegląd.
Uważaj na hamowanie na zakrętach bez abs, może ci zarzucić tył, zależnie od siły hamowania.

Droga hamowania na wprost skraca się o ok 20%, jeżdżę tak już ok 2 lata, a moja jazda to bardzo wiele poślizgów i drastycznych hamowań. Mam za sobą już pogięte tarcze od przegrzania.


16.10.2018, 10:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12714
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
A po co wyłączać ABS? 20 000 km przejechałem po wymianie bębnów na tarcze i ani raz nie zauważyłem problemu. Tłoczki były 38 (z ibizy). Do zacisków warto dokupić sprężynki zapobiegające "zastaniu" się ręcznego.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


16.10.2018, 11:31
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 06.06.2017, 11:53
Posty: 235
Podziękował: 29
Pomógł: 4

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
ChrzaniK a ktory to bezpiecznik pompy abs bo widze tylko sterownika?
https://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/55
nr 25


weuek w celach testowych :D poza tym na forum jest sporo osob ktore przez wadliwy abs w fabii rozwalilo np brame w garazu, poszukaj postow ;)


16.10.2018, 14:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12714
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
Przez ABS? Jakoś trudno mi to sobie wyobrazić. A nie przez ASR?

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


16.10.2018, 14:15
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 06.06.2017, 11:53
Posty: 235
Podziękował: 29
Pomógł: 4

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
Przez ABS. Bo jak jest morka i nierowna powierznia to sie gubi. Np po deszczu zjad do garazu jest taki "chropowaty", tak ze niektore kostki wystaja a niektore nie. ASR w F1 malo kto ma chyba. A ja np nie mam ASR i przy 15km/h na sniegu prawie wjechalem w kraweznik.


16.10.2018, 14:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12714
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
No tak. Ojciec kiedyś miał taki niewygodny garaż (wjazd ostro z górki). Mnie się udał idealnie poziomy (można auto na luzie zostawić).

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


16.10.2018, 14:50
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 04.04.2015, 21:29
Posty: 12
Podziękował: 13
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: 6Y
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
Hej
Żaden z tych bezpieczników z boku.
To jest jeden z bezpieczników nad akumulatorem. Jak podniesiesz "połowę" klapy zakrywającej akku to będzie widać bezpieczniki. Jeden z nich. Przełóż w pozycję obok, powinna być wolna - nie używana.
Pozdrawiam


Niżej podpisany użytkownik dziękuje ChrzaniK za ten post:
patgaw
17.10.2018, 06:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12714
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: F1 2004 wymiana belki bębny na tarcze - checklist'a dla
O ile dobrze pamiętam, to bezpiecznik 40A. Wymieniałem go, bo standardowo po jakimś czasie pęka, a serwisy często diagnozują pompę ABS do wymiany

https://anda.auto.pl/bezpiecznik-plytko ... -3704.html

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Niżej podpisany użytkownik dziękuje weuek za ten post:
patgaw
17.10.2018, 06:38
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL