FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Remont silnika
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=24359
Strona 1 z 1

Autor:  draniterox [ 05.11.2017, 22:08 ]
Tytuł:  Remont silnika

Dobry wieczór, chciałbym się dowiedzieć jakie elementy powinny zostać wymienione przy generalnym remoncie silnika i czy poprzez ich wymianę poprawi się moc/osiągi samochodu i ile w stanie jest przejechać taki nowy silnik, ew. co mogłoby jeszcze paść w samochodzie czego się tam nie wymienia oprócz oczywiście zawieszenia (chodzi mi tylko o rzeczy znajdujące się pod maską)?

Autor:  Angel [ 06.11.2017, 17:04 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika

O jakim remoncie silnika piszesz? Co się dzieje że chcesz robić remont?
Dobrze zrobiony remont silnika przywraca jego wartości fabryczne.
Ile przejedzie taki silnik? To zależy od jakości użytych materiałów a co za tym idzie kasy wydanej na remont

Autor:  draniterox [ 06.11.2017, 19:12 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika

Piszę o remoncie kapitalnym, który jak się dowiedziałem kosztuje ok 2000-2500zł. najprawdopodobniej pierścienie tłokowe do wymiany, wyciek płynu chłodniczego..

Autor:  bonifacy [ 06.11.2017, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika

draniterox napisał(a):
najprawdopodobniej pierścienie tłokowe do wymiany,
Zmierzone ciśnienie sprężania ? Zużywa olej?
draniterox napisał(a):
wyciek płynu chłodniczego..
Skąd ?

Autor:  witek_77 [ 07.11.2017, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika

kapitalka to kapitalka. Najważniejsze rzeczy masz te które są schowane i wiążą się z rozbieraniem silnika w mak. Ja robiłem kapitalke i ani grama oleju nie zjada. Mocy nie przybyło nic.

do wymiany idąc od dołu:

- panewki na wał
- sprawdzenie korbowodów czy proste i wymiana panewek w główce korbowodu
- kompletne tłoki (ja tak robiłem akurat)
- kompleksowa regeneracja głowicy tj wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzenie/wymiana zaworów, planowanie (robi to jedna osoba. Ta sama pewnie zrobi ci korbowody)
- popychacze hydrauliczne do zdiagnozowania/wymiany
- uszczelka pod głowicę i śruby głowicy
- kompletny rozrząd

resztę paści tj uszczelki pod kolektory ssący/wydech, olej, świece, płyn chłodniczy itd to są już pierdoły, ale trzeba zrobić. Przy okazji można wyczyścic EGR kompleksowo oraz przepustnicę. To można samemu wszystko robić.

Bardziej opłaca się robić remont niz kupić słupek kompletny niewiadomego pochodzenia i stanu. Ja dałem 300zł wujkowi za pomoc i robiłem z nim. Najdroższa była w sumie głowica w tym. Ja jeszcze sprzęgło zrobiłem przy okazji, ale to już nieistotne.

Co do ubytków płynu to może cieknąc wszędzie i nie koniecznie jest to wina uszczelki. nie wiem czy nie panikujesz za bardzo :) Moja skodzinka to zjadała litr oleju na bak paliwa i klekotała jak diesel przy dodawaniu gazu lub pod obciążeniem :)

Autor:  draniterox [ 07.11.2017, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika

Płyn wycieka i nie wiem skąd. Wkurza mnie trochę, że od ok. 2500 obrotów traci moc...

Autor:  andrzejk26 [ 08.11.2017, 08:53 ]
Tytuł:  Re: Remont silnika

Chłopie a ile masz przejechane kilometrów, a może wywaliło uszczelkę pod głowicą i płyn ucieka a silnik traci moc przez brak kompresji, podjedź do dobrego uczciwego mechanika( albo kilku różnych) niech sprawdzi ciśnienie sprężania poogląda silnik to ci powie jak sprawa wygląda

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/