Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.07.2015, 18:15 Lokalizacja: Kraków Posty: 56
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Samochód: EB
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Wymiana regulatora napięcia
Witam, chciałem się zapytać jak wyjąć regulator napięcia z fabii 1, bez wyjęcia alternatora? Da się wogóle tak zrobić? zdjąłem osłone silnika z góry, i odkręciłem metalową osłonę koło sondy lambda....i na tym utknąłem....Pomoże ktoś?
_________________ „Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
11.12.2016, 15:04 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.06.2016, 09:19 Posty: 38
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Wymiana regulatora napięcia
Alternator Bosch czy Valeo?
|
11.12.2016, 20:31 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.07.2015, 18:15 Lokalizacja: Kraków Posty: 56
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Samochód: EB
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Wymiana regulatora napięcia
Wydaje mi sie ze Valeo ale pewny na 100% nie jestem. Po podpieciu do komputera bedzie mozna odczytac nazwe? ![Obrazek](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161212/504d7e8a69fe06a4aa8b553d2753c355.jpg) Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
_________________ „Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
12.12.2016, 09:05 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.06.2016, 09:19 Posty: 38
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Wymiana regulatora napięcia
Trzeba zdemontować alternator bo nie ma gdzie cofnąć tylnej obudowy alternatora, tej plastikowej. Ale to na prawdę prosta czynność a wymiana później regulatora to sama przyjemność. Dodatkowo można sprawdzić na słuch stan łożysk i jak szumią to lepiej tez wymienić... Tylko uważaj na tulejkę na dolnej śrubie alternatora żeby Ci nie wypadła, jest pomiędzy dolnymi uchwytami alternatora jako dystans.
|
12.12.2016, 13:27 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.07.2015, 18:15 Lokalizacja: Kraków Posty: 56
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Samochód: EB
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Wymiana regulatora napięcia
Ok opiszesz mi co i jak zrobic? Nie bedzie pozniej klopotu z ulozeniem paska?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
_________________ „Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
13.12.2016, 08:18 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.06.2016, 09:19 Posty: 38
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Wymiana regulatora napięcia
Prosta robota bo dostęp bardzo dobry. Kluczem chyba 15 luzujesz napinacz paska wielorowkowego i go zdejmujesz. Następnie odkręcasz alternator - dwie długie śruby na klucz 13. Na dolnej jest rzeczona tulejka dystansowa -przy wysuwaniu śruby nie wyjmuj całej tylko tyle ile potrzeba aby wyciągnąć alternator w stronę chłodnicy to zostanie ona na tej śrubie. Oczywiście na początku odłącz alternator. Złącza prądowe alternatora łatwiej odłączyć po jego odsunięciu od silnika. A na stole to już widać co odkręcać - parę śrubek.
|
13.12.2016, 20:15 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.07.2015, 18:15 Lokalizacja: Kraków Posty: 56
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Samochód: EB
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Wymiana regulatora napięcia
Ktory to napinacz paska? Zaraz kolo alternatora?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
_________________ „Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
13.12.2016, 22:50 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.06.2016, 09:19 Posty: 38
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Wymiana regulatora napięcia
Tak, ale może lepiej podjedź do elektromechanika... ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
14.12.2016, 22:11 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.07.2015, 18:15 Lokalizacja: Kraków Posty: 56
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Samochód: EB
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Wymiana regulatora napięcia
Myslisz ze nie ogarne?:)
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
_________________ „Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
15.12.2016, 09:37 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 834 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Wymiana regulatora napięcia
Jaki powód decyzji o wymianie regulatora ?
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
15.12.2016, 12:50 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.07.2015, 18:15 Lokalizacja: Kraków Posty: 56
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Samochód: EB
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Wymiana regulatora napięcia
Brak ladowania i czerwona ikonka aku na desce.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
_________________ „Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
16.12.2016, 07:53 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.07.2015, 18:15 Lokalizacja: Kraków Posty: 56
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Samochód: EB
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Wymiana regulatora napięcia
Stan moich sczotek po wyjeciu regulatora ![Obrazek](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161217/07a61be36e803643fcd9a7350814d43d.jpg) Nie widac tego ale druga szczotka jest o wiele krotsza od tej co widac Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
_________________ „Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
|
17.12.2016, 09:40 |
|
|