Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 06.01.2016, 23:57 Posty: 43
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2010
Województwo: mazowieckie
|
Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
Witam tak jak w temacie płyn chlodniczy zmienił swój kolor na taki brunatny... i zmniejszył się jego stan w zbiorniczku. Silnik nie ma żadnych wycieków. 1.4 16v Jest wyposazony w instalację LPG i nie wiem czy to przez stary parownik od gazu czy po prostu poszła UPG i niestety olej zmieszał się z płynem. Dodam że na korku od płynu chłodniczego nie ma żadnych glutów tak samo jak nie przybywa oleju, samochód nie kopci oraz nie traci mocy i się nie grzeje. Miał ktoś juz taki przypadek? Z góry dziękuję za podpowiedzi
|
31.10.2016, 01:10 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
obstawiam uszczelkę, gluty w korku, jak i inne objawy to z czasem przyjdą u mnie trwało to 10 tysięcy km jak poszedł płyn na całego do oleju
|
31.10.2016, 17:48 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2016, 23:57 Posty: 43
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2010
Województwo: mazowieckie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
Droga to zabawa? Z tą wymianą? Teraz pojawił się jeszcze czarny płyn chlodniczy
|
31.10.2016, 21:39 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
W moim silniku 1,4 68 km MPI przedstawiało się to tak: uszczelka pod głowicę 35, pod kolektor 25, pod przepustnicę 12 ( przy okazji też była czyszczona), filtr oleju 14, nowe śruby 80, olej do wymiany i nowy zbiorniczek i nowy płyn. Planowanie głowicy ze sprawdzeniem ciśnieniowym 120. Wymianę robiłem sam w garażu dwa popołudnia, w właściwie ranek po południu zawiozłem głowicę do planowanie i na drugi dzień około 15 odbierałem ją już po planowaniu. Kolega w małym warsztacie płacił 700. Podane przeze mnie ceny są aktualne gdyż ja wymieniałem uszczelkę 06.10.2016. Śruby wymieniałem gdyż to już była druga wymiana uszczelki. Pierwsza wytrzymała też około 80 tysięcy km
|
01.11.2016, 07:40 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2016, 23:57 Posty: 43
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2010
Województwo: mazowieckie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
U mnie jest 1.4 16v i dziwi mnie to że płyn chlodniczy bombelkuje tak jak by była nieszczelności i mieszalby się ze spalinami jedynie na LPG. Dziś sprawdzałem i na Pb nic nie bombelkuje... i to mnie zastanawia czemu to tak jest.
|
01.11.2016, 11:31 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2016, 23:57 Posty: 43
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2010
Województwo: mazowieckie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
W warsztacie powiedzieli mi ze około 2.5 tys...
|
01.11.2016, 11:37 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2016, 23:57 Posty: 43
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2010
Województwo: mazowieckie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
No i niestety zaczęło cały czas babelkowac... czyli wiadomo ze uszczelka...
|
01.11.2016, 16:42 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
Chyba drogi ten warsztat, chociaż jak liczą sobie już z nowym rozrządem, ale i tak szukał bym gdzie indziej może będzie taniej, bo nawet z rozrządem i pompą to jakoś chyba drogo
|
01.11.2016, 19:30 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2016, 23:57 Posty: 43
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2010
Województwo: mazowieckie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
To jest za samą usługę wymiany uszczelki z planowaniem i docieranie gniazd zaworowych. No będę szukal bo według mnie to jest cena z sufitu...
|
02.11.2016, 00:07 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
Za samo planowanie mojej głowicy w warsztacie w Mysłowicach powiedzieli 100, sprawdzenie ciśnieniowe 20, tak, że krzyknięta tobie cena według mnie jest bardzo z księżyca, ale może się mylę, to ile by powiedzieli w servisie Skody
|
02.11.2016, 07:36 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
Jak można porównywać głowicę 16V do zwykłej starej głowicy z czeskiego motoru? To chyba proste, że cena usługi i wymiany będzie wyższa... Do tego tam jest niezbyt tani i prosty rozrząd... Nie wiem jakie są ceny za takie usługi, ale porównywanie tutaj ceny naprawy 1.4 8V czeskiego z 1.4 16V Volkswagena jest mocno bez sensu.
_________________
|
02.11.2016, 08:38 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 834 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
Ciacho123 napisał(a): Jak można porównywać głowicę 16V do zwykłej starej głowicy z czeskiego motoru? To chyba proste, że cena usługi i wymiany będzie wyższa... Do tego tam jest niezbyt tani i prosty rozrząd... Nie wiem jakie są ceny za takie usługi, ale porównywanie tutaj ceny naprawy 1.4 8V czeskiego z 1.4 16V Volkswagena jest mocno bez sensu. Robiłem uszczelkę w tych czeskich motorach jak i w tych 1,4 16V. Szczerze to nie widzę jakiej bardzo szalonej różnicy w nakładzie pracy. Oba motory proste jak budowa cepa.
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
02.11.2016, 20:11 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
bonifacy ale chyba ewentualne sprawdzenie i obróbka głowicy 16V jest droższe niż 8V?
_________________
|
02.11.2016, 20:24 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3926 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
Ile Ty masz przejechane na LPG że padła uszczelka ? A LPG tam wszystko jest OK, prawidłowo ustawione ?
|
02.11.2016, 21:13 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Dziwne zabarwienie płynu chłodniczego
Wiem, że nie ma za bardzo co porównywać obu silników, ale czy ktokolwiek z uczestników forum z silnikami 16V był łaskaw zabrać swój głos i coś odpowiedzieć, przecież nie jeden już wymieniał uszczelkę. Wydaje mi się że odpowiedznią ceną za wymianę w tym silniku to około 1500 złotych, a jak doliczymy jeszcze pasowało pasek rozrządu i pompę wody którą by pasowało przy okazji rozbebeszania silnika wymienić to wtedy wyjdzie 2,5. Lisss jak dowiesz się ile kosztuje wymiana uszczelki w innym warsztacie to daj znać może przyda się to komuś innemu
|
03.11.2016, 08:39 |
|
|