Teraz jest 01.07.2024, 06:54



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
[F1] Sterownik zamka centralnego uniwersalny z allegro 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.10.2016, 07:17
Posty: 8
Podziękował: 4
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post [F1] Sterownik zamka centralnego uniwersalny z allegro
Witam, zakupiłem uniwersalny sterownik zamka centralnego. Sprzedawca zasugerował aby zamontować go w lewym podnóżku kierowcy.
Mam jednak problem z usunięciem tego plastiku. Dodatkowo znajduje się tam też dźwignia otwierania maski.
Link: http://imgur.com/hlP0QyH
Udało mi się wyjąć tą wykładzinę spod plastiku i widać wiązkę kabli ale nie ma miejsca do "działania". A może jest jakieś lepsze miejsce do zainstalowania tego urządzenia?
Załączam także schemat, który dostałem od sprzedawcy.
Link http://imgur.com/YN1cmTb
Sęk w tym, że jest to schemat dla fabii 2001-2005 a moje auto to:
Fabia, 2000r, 6Y, 1.4MPI 60KM. Auto posiada centralny zamek otwierany/zamykany z kluczyka.
Mam chęci, lutownicę oraz podstawową wiedzę nt lutowania i chciałbym to wykonać samemu.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc


Niżej podpisany użytkownik dziękuje blackcactus za ten post:
Fabianka60kM
16.10.2016, 08:38
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Sterownik zamka centralnego uniwersalny z allegro
blackcactus napisał(a):
Sprzedawca zasugerował aby zamontować go w lewym podnóżku kierowcy.
Mam jednak problem z usunięciem tego plastiku. Dodatkowo znajduje się tam też dźwignia otwierania maski.

Wajcha od maski ma z tyłu zaczep, który trzeba wysunąć z rączki płaskim śrubokrętem. Wtedy rączka zejdzie.
Ja bym Ci odradzał wkładanie tam modułu bo w razie awarii znów będziesz to musiał rozbierać a zarówno rączka jak i plastik są dość upierdliwe do demontażu.
blackcactus napisał(a):
A może jest jakieś lepsze miejsce do zainstalowania tego urządzenia?

Taki moduł najlepiej upchnąć pod plastikiem, który jest nad nogami kierowcy. Sam tam wkładałem w Octavii II.

blackcactus napisał(a):
Sęk w tym, że jest to schemat dla fabii 2001-2005 a moje auto to:
Fabia, 2000r

Nie wiem o co mu chodzi? (sprzedawcy). Co jest takiego w Fabiach z roczników 2001-2005 czego nie ma fabia z 2000. Zastanawiam się, czy nie maiło to być tak, że to co kupiłeś jest do Fabii przed liftem. W takim wypadku powinno to pasować bo lift był w 2004.

Po rysunku wydaje mi się, że to jest od tego samego sprzedawcy co zestaw, który zakładałem w O2.
Możesz dzwonić do niego. Ma tam fachurę co telefonicznie wszystko wyjaśnia.

A tobie te kolory się nie zgadzają z tym co masz w aucie?

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


16.10.2016, 21:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.10.2016, 07:17
Posty: 8
Podziękował: 4
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: [F1] Sterownik zamka centralnego uniwersalny z allegro
Nie jestem aż taki mocny w temacie, po prostu jak mam połączyć 6 kabelków to nie stanowi to dla mnie problemu. Tylko muszę je odszukać ;-)
Dziś zdjąłem tą gumę osłaniającą kable w drzwiach kierowcy i zobaczyłem że są tam dwa żółto-niebieskie kable ;-)
A może jeden jest żółto-niebieski a drugi niebiesko-żółty?
https://i.imgur.com/IF4jag0.jpg

Zdjąłem także ten plastik pod kierownicą - z tym nie było problemu
Odnalazłem kabel czarno-biały i czarno-zielony. Z tym że później znalazłem drugi czarno-zielony tylko że grubszy ;-)
https://i.imgur.com/rTCVvU3.jpg

To który te kable powinny być połączone hehe a druga rzecz jak pociągnąć to 12V.... bo masa to rozumiem że do elementu metalowego wystarczy podlutować...

Pozdrawiam


22.10.2016, 12:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 834
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Sterownik zamka centralnego uniwersalny z allegro
Czarno-biały to lewy , natomiast czarno-zielony prawy kierunkowskaz. Znajdziesz je tak jak w opisie centralki Tam gdzie Ty patrzysz może być już rozgałęzięnie na boczny kierunkowskaz w błotniku a tutaj kabelek jest cieńszy. Żółto-niebieski to cienki kabelek z drzwi kierowcy i kończy się na module komfortu złącze T23a pin 6.

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


22.10.2016, 14:28
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.10.2016, 07:17
Posty: 8
Podziękował: 4
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: [F1] Sterownik zamka centralnego uniwersalny z allegro
Ogarnąłem temat. Trochę info dla potomnych....
I. Ściągamy ten płaski czarny plastik który znajduje się pod zegarami.
II. Odkręcamy plastik który znajduje się poniżej kierownicy i nad nogami kierowcy. Trzyma go kilka "pier..." torxów ale ja to odkręciłem odpowiednim śrubokrętem płaskim. Schodzi ta część pod kierownicą, od razu odpinamy wtyczki od przełącznika świateł i tą drugą od regulacji świateł góra-dół. Ostatniej wtyczki takiej na 3 czy 4 kable która jest na spodzie nie trzeba odpinać
III. Kładziemy w/w część na podłodze i nad pedałem kierowcy znajduje się taka dysza która nawiewa powietrze na nogi kierowcy. Trzyma ją jedna śruba. Warto zobaczyć jak to jest zamontowane bo później ciężko to wmontować z powrotem.
IV. Jak już zdemontujemy ten nawiew to tam znajduje się taka mała czarna skrzyneczka do której idą dwie wtyczki jedna większa druga mniejsza. Można to wyjąć bo nie jest niczym przykręcone. Trzeba wyjąć tą dużą wtyczkę (T23a) i tam mamy kluczowy kabelek a mianowicie żółty z niebieskim paskiem znajduje się on na pinie 6. Na samej wtyczce nie zauważyłem aby było napisane T23a ale piny są opisane i właśnie na 6tym jest interesujący nas kabelek. Zdejmujemy izolację i lutujemy tam dwa dodatkowe kabelki od centralki RTX. Jeden bezpośrednio od centralki, a drugi (nie ma w zestawie, wziąłem od starego zasilacza komputerowego) jest z rezystorem na końcu, a rezystor jest znów przylutowany do kabelka z centralki. Tak jak na schemacie. Izolujemy porządną izolacją. Wtykamy wtyczkę z powrotem i wkładamy skrzyneczkę na swoje miejsce.
V. Teraz bierzemy się za skrzynkę bezpieczników. Od wewnętrznej strony jest tam taki plastik zabezpieczający na zaciski. Wchodzi tam mnóstwo różnych kabelków do bezpieczników. Ale są też dwa grube kable zamontowane jakby w odwrotną stronę. Nas interesuje czerwony. Dotykając tego kabla miernikiem a drugą sondą jakiejś metalowej części na mierniku powinniśmy mieć 12V. Do tego kabla dokładamy nasz czerwony ze schematu. Ja zrobiłem to za pomocą "konektora" bo ciężko by było się w to miejsce "wlutować".
VI. Następnie robimy masę. Ja dałem jeden przewód konektorem oczkowym do śruby przy pedale hamulca a pozostałe dwie masy do śruby torxa przy tym metalu przy bezpiecznikach.
VII. Teraz potrzebne nam dwa kabelki od migaczy. Znajdziemy je w takiej skrzyneczce nad sprzęgłem w prawo od bezpieczników. Jest tam taka skrzyneczka z kilkoma wtyczkami. Nas interesuje pierwsza z brzegu czarna opisana jako XS6. Cholernie ciężko ją wyciągnąć. Tam mamy
- pin nr 14 przewod czarno-zielony : prawy kierunkowskaz
- pin nr 16 przewod czarno-bialy : lewy kierunkowskaz

Trzeba dobrze sprawdzić bo te piny nie idą po kolei. Ale kolory się zgadzają
Znów zdejmujemy np lutownicą osłony z kabelków i dolutuwujemy nasze kabelki ze zdalnej centralki.
VII. Robimy porządek. W zestawie była taśma dwu-stronna aby przykleić sobie gdzieś centralkę. Ja przykleiłem swoją na górę tej skrzyneczki z której braliśmy kierunkowskazy. Ale może to być dowolne miejsce, które nam odpowiada. Zwijamy kable żeby nie było bałaganu i składamy plastiki pamiętając o nawiewie na nogi kierowcy.

Przed operacją lutowania dobrze jest odłączyć + klemę od akumulatora aby nie zrobić sobie zwarcia w instalacji.
Potrzebne są:
Multimetr
Śrubokręt typu Torx
Lutownica + spoiwo + kalafonia
Porządna izolacja (ja miałem taką szarą z bazaru-na prawdę super klei i trzyma)
Nożyczki
Kilka konektorów do kabli. Ja każdy lutowałem i owijałem później izolacją. Dwa oczkowe(masa) i jeden żeński(12v)
Przedłużacz z żarówką do doświetlania wnętrza.

Osłony z kabelków idealnie zdejmuje się gorącą lutownicą, na zapalniczkę nie mamy tam miejsca a znów nożem można łatwo przeciąć kabel.
Cała operacja zajmuje ok 3h. Być może wprawny elektryk samochodowy zrobiłby to w 1h
Pozdrawiam i temat do zamknięcia


Niżej podpisany użytkownik dziękuje blackcactus za ten post:
Fabianka60kM
30.10.2016, 09:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 31.01.2016, 17:24
Posty: 89
Podziękował: 52
Pomógł: 1

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post Re: [F1] Sterownik zamka centralnego uniwersalny z allegro
Witam przymierzam się do instalacji uniwersalnego sterownika,szukałem długo dokładnego opisu montażu i według mnie ten wydaje sie najbardziej szczegółowy dla Fabii 1 .Ale mam pytanka chciałbym się upewnić że bedę robił to dobrze bo robię to pod chmurką a pogoda nie sprzyja. 1.Czy można wykonać instalację sterownika bez zdejmowania tapicerki drzwi? Czyli tak ja opisuje blackcatus. Czy zawsze trzeba dodawać rezystor? Z góry dziękuję za odpowiedzi.


10.10.2017, 19:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.03.2017, 08:25
Posty: 128
Podziękował: 16
Pomógł: 5

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2008
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1] Sterownik zamka centralnego uniwersalny z allegro
Kolego zwróć uwagę czy jest w tym sterowniku regulacja działania bliskosci od auta -pilota .U znajomej pilot działa tylko do 2 merów od auta.Ma taki uniwersalny.


11.10.2017, 08:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 31.01.2016, 17:24
Posty: 89
Podziękował: 52
Pomógł: 1

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post Re: [F1] Sterownik zamka centralnego uniwersalny z allegro
Witam podłączyłem centralkę zgodnie z opisem blackcactusa i mam taki problem że zamek się zamyka ale nie otwiera ,czy może być to spowodowane tym że nie zastosowałem rezystora na przewodzie otwierania?


14.10.2017, 16:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.10.2016, 07:17
Posty: 8
Podziękował: 4
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: [F1] Sterownik zamka centralnego uniwersalny z allegro
Hej, trochę mnie nie było ;-) Uporałeś się z problemem?
Pytałeś czy ".Czy można wykonać instalację sterownika bez zdejmowania tapicerki drzwi?" Ja nie zdejmowałem. Całą robotę robi się nad nogami kierowcy i przy skrzyneczce od bezpieczników!


06.01.2018, 18:11
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL