FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=23168
Strona 1 z 1

Autor:  kizi1 [ 18.03.2016, 07:41 ]
Tytuł:  Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi

Witam! Czy wymienial ktos napinacz paska w 1.9 sdi ASY? Nie chodzi o rolke napinacza,ale o napinacz,jak go odkrecic,chcialem go wymienic,a nie wiem jak jest przymocowany? Trzeba sciagac alternator? Prosba o jakies porady!

Autor:  koleś [ 18.03.2016, 21:17 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi

Czy jest klimatyzacja?

Autor:  kizi1 [ 19.03.2016, 19:52 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi

Witam Kolege! Tak,jest klimatyzacja,za alternatorem znalazlem maly otwor,wchodzi plaski klucz 13,ale strasznie ciasno jest,mysle ze to szpilka z napinacza,ale nie jestem pewny czy trzeba alternator sciagnac czy nie.

Autor:  koleś [ 19.03.2016, 19:58 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi

No to napinacz jest jak u mnie. Trzyma go śruba od tylu. Wrzucę fotki lub rysunek jeszcze dziś.

Autor:  kizi1 [ 20.03.2016, 08:14 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi

Witaj Koleś! Jakbys mogl wrzucic te fotki i jakis opis,to bede wdzieczny,pozdrawiam

Autor:  koleś [ 20.03.2016, 10:03 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi

kizi1 napisał(a):
Jakbys mogl wrzucic te fotki

Nie mogę znaleźć fotek, które robiłem w mojej fabii :-(

Mam takie coś:
Schemat montażowy – samochody z klimatyzacją
Wskazówka
 Przed zdjęciem paska wielorowkowego należy oznaczyć kierunek jego pracy. Odwrotny kierunek pracy paska, który już był używany, może spowodować jego zniszczenie.
 Zakładając pasek wielorowkowy, zwrócić uwagę na właściwe osadzenie go na kole pasowym.
Obrazek
1 - 10 Nm i dokręcić o 1/4 obrotu (90°)
2 - tłumik drgań skrętnych z kołem pasowym
 montaż możliwy tylko w jednym położeniu (rozstawienie śrub)
3 - 25 Nm
4 - Alternator
 w celu łatwiejszego osadzenia alternatora na wsporniku nieco wbić gwintowane tulejki na śruby mocujące
5 - napinacz paska wielorowkowego
6 - Uchwyt
 do pompy wtryskowej, alternatora i sprężarki klimatyzacji
 tulejka ustalająca do centrowania → Rys.

7 - 45 Nm
8 - Sprężarka klimatyzacji
9 - tulejki ustalające do sprężarki klimatyzacji
 muszą się znajdować we wsporniku → Poz.

10 - Pasek wielorowkowy




Zdejmowanie – samochody z klimatyzacją

– Wymontować izolację dźwiękową -strzałki-.
Obrazek
– Oznaczyć kierunek pracy paska wielorowkowego.

– Aby zluzować pasek wielorowkowy, napinacz paska odchylić w kierunku strzałki.
Obrazek

– Zdjąć pasek wielorowkowy.



Jak zdejmiesz pasek to napinacz wyjmiesz po odkręceniu śruby 3 od tyłu.

Autor:  kizi1 [ 20.03.2016, 14:12 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi

Dzieki za foto,ale zastanawiam sie,po tym co widze,ze chyba bez sciagania sprezarki czy alternatora,nie da sie dojsc do tej sruby,jest zbyt malo miejsca,no nic,narazie napinacz nie wymaga wymiany,bardziej profilaktycznie chcialem go wymienic,ale trroszke skomplikowana bedzie ta wymiana,niby jedna sruba-:).

Autor:  koleś [ 20.03.2016, 15:56 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi

kizi1 napisał(a):
bez sciagania sprezarki

Nie trzeba.
kizi1 napisał(a):
czy alternatora

To jest bardzo proste i na pewno pomoże.

Ja wymieniałem rolkę. Są dwa rodzaje. Plastikowa z zatopionym łożyskiem. Łożysko niemożliwe do wymiany.
Druga wersja to rolka metalowa złożona z dwóch połówek a łożysko między nimi. Połówki są nitowane. Nity usunąłem i wymieniłem łożysko a połówki skręciłem śrubkami z nakrętkami samokontrującymi.
Kręci się do dziś.

Autor:  kizi1 [ 20.03.2016, 17:16 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi

Sama rolke to ja wymienilem,bo piszczalo lozysko,teraz mi chodzi bardziej o wymiane samego napinacza,czesc nr 5 na zdjeciu i dostep do sruby nr 3,a swoja droga,zastanawiam sie jaki przebieg auta wytrzyma taki napinacz-:)

Autor:  koleś [ 20.03.2016, 17:58 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi

kizi1 napisał(a):
zastanawiam sie jaki przebieg auta wytrzyma taki napinacz-:)


Moim zdaniem powinien przeżyć auto.

Autor:  czp [ 20.03.2016, 18:51 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi

jednemu padnie po 20 tys jednemu po 100 tys innemu nie padnie a auto na zlom pojdzie. To zalezy jak chinczyk poskladal i jak sie przylozyl do swojej pracy. Jak dokoncze kawet o po powroze mniej wiecej po jakim czasie padnie...

Autor:  kizi1 [ 20.03.2016, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi

No nic,zobaczymy,narazie wstrzymuje sie z wymiana,jakos nie usmiecha mi sie sciagac alternatora lub sprezarki klimy,zeby dojsc do tej jednej sruby,chyba ze znajde inny sposob,w kazdym badz razie narazie pierdo....... to! Ale jakby ktorys podjac probe,to bede wdzieczny!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/