Teraz jest 14.09.2024, 17:06



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
[F1] Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.04.2011, 09:34
Posty: 46
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
Witam! Czy wymienial ktos napinacz paska w 1.9 sdi ASY? Nie chodzi o rolke napinacza,ale o napinacz,jak go odkrecic,chcialem go wymienic,a nie wiem jak jest przymocowany? Trzeba sciagac alternator? Prosba o jakies porady!


18.03.2016, 07:41
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
Czy jest klimatyzacja?

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


18.03.2016, 21:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.04.2011, 09:34
Posty: 46
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
Witam Kolege! Tak,jest klimatyzacja,za alternatorem znalazlem maly otwor,wchodzi plaski klucz 13,ale strasznie ciasno jest,mysle ze to szpilka z napinacza,ale nie jestem pewny czy trzeba alternator sciagnac czy nie.


19.03.2016, 19:52
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
No to napinacz jest jak u mnie. Trzyma go śruba od tylu. Wrzucę fotki lub rysunek jeszcze dziś.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


19.03.2016, 19:58
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.04.2011, 09:34
Posty: 46
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
Witaj Koleś! Jakbys mogl wrzucic te fotki i jakis opis,to bede wdzieczny,pozdrawiam


20.03.2016, 08:14
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
kizi1 napisał(a):
Jakbys mogl wrzucic te fotki

Nie mogę znaleźć fotek, które robiłem w mojej fabii :-(

Mam takie coś:
Schemat montażowy – samochody z klimatyzacją
Wskazówka
 Przed zdjęciem paska wielorowkowego należy oznaczyć kierunek jego pracy. Odwrotny kierunek pracy paska, który już był używany, może spowodować jego zniszczenie.
 Zakładając pasek wielorowkowy, zwrócić uwagę na właściwe osadzenie go na kole pasowym.
Obrazek
1 - 10 Nm i dokręcić o 1/4 obrotu (90°)
2 - tłumik drgań skrętnych z kołem pasowym
 montaż możliwy tylko w jednym położeniu (rozstawienie śrub)
3 - 25 Nm
4 - Alternator
 w celu łatwiejszego osadzenia alternatora na wsporniku nieco wbić gwintowane tulejki na śruby mocujące
5 - napinacz paska wielorowkowego
6 - Uchwyt
 do pompy wtryskowej, alternatora i sprężarki klimatyzacji
 tulejka ustalająca do centrowania → Rys.

7 - 45 Nm
8 - Sprężarka klimatyzacji
9 - tulejki ustalające do sprężarki klimatyzacji
 muszą się znajdować we wsporniku → Poz.

10 - Pasek wielorowkowy




Zdejmowanie – samochody z klimatyzacją

– Wymontować izolację dźwiękową -strzałki-.
Obrazek
– Oznaczyć kierunek pracy paska wielorowkowego.

– Aby zluzować pasek wielorowkowy, napinacz paska odchylić w kierunku strzałki.
Obrazek

– Zdjąć pasek wielorowkowy.



Jak zdejmiesz pasek to napinacz wyjmiesz po odkręceniu śruby 3 od tyłu.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


20.03.2016, 10:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.04.2011, 09:34
Posty: 46
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
Dzieki za foto,ale zastanawiam sie,po tym co widze,ze chyba bez sciagania sprezarki czy alternatora,nie da sie dojsc do tej sruby,jest zbyt malo miejsca,no nic,narazie napinacz nie wymaga wymiany,bardziej profilaktycznie chcialem go wymienic,ale trroszke skomplikowana bedzie ta wymiana,niby jedna sruba-:).


20.03.2016, 14:12
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
kizi1 napisał(a):
bez sciagania sprezarki

Nie trzeba.
kizi1 napisał(a):
czy alternatora

To jest bardzo proste i na pewno pomoże.

Ja wymieniałem rolkę. Są dwa rodzaje. Plastikowa z zatopionym łożyskiem. Łożysko niemożliwe do wymiany.
Druga wersja to rolka metalowa złożona z dwóch połówek a łożysko między nimi. Połówki są nitowane. Nity usunąłem i wymieniłem łożysko a połówki skręciłem śrubkami z nakrętkami samokontrującymi.
Kręci się do dziś.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


20.03.2016, 15:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.04.2011, 09:34
Posty: 46
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
Sama rolke to ja wymienilem,bo piszczalo lozysko,teraz mi chodzi bardziej o wymiane samego napinacza,czesc nr 5 na zdjeciu i dostep do sruby nr 3,a swoja droga,zastanawiam sie jaki przebieg auta wytrzyma taki napinacz-:)


20.03.2016, 17:16
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
kizi1 napisał(a):
zastanawiam sie jaki przebieg auta wytrzyma taki napinacz-:)


Moim zdaniem powinien przeżyć auto.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


20.03.2016, 17:58
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
jednemu padnie po 20 tys jednemu po 100 tys innemu nie padnie a auto na zlom pojdzie. To zalezy jak chinczyk poskladal i jak sie przylozyl do swojej pracy. Jak dokoncze kawet o po powroze mniej wiecej po jakim czasie padnie...


20.03.2016, 18:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.04.2011, 09:34
Posty: 46
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana Napinacza paska wieloklinowego 1.9 sdi
No nic,zobaczymy,narazie wstrzymuje sie z wymiana,jakos nie usmiecha mi sie sciagac alternatora lub sprezarki klimy,zeby dojsc do tej jednej sruby,chyba ze znajde inny sposob,w kazdym badz razie narazie pierdo....... to! Ale jakby ktorys podjac probe,to bede wdzieczny!


20.03.2016, 22:43
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL