Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 26.07.2010, 15:29 Posty: 6
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Problem przy wymianie łącznika stabilizatora.
siema dzisiaj próbowałem wymienić samemu łącznik stabilizatora prawy. podniosłem auto na fabrycznym lewarku, odkręciłem koło i obie śruby z łącznika. opuściłem auto na podpórkę pod wahacz. no i nic. wszyscy mówią, że jak opuścisz auto to łącznik wyjdzie bez problemu. no a u mnie siedzi jakby był przyspawany. ma ktoś może jakiś sposób na to? może młotek żeby go wybić? dodam że łącznik od nowości czyli 9 lat, przebieg 55tkm.
|
15.04.2013, 20:54 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12717
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Dziwne, bo rzeczywiście wychodzi bez problemu (problemem bywa odkręcenie śrub). Jak masz wahacz na podpórce, która daje jego pozycję mniej więcej taką jak z założonym kołem, to próbuj regulować podnośnikiem wysokość. Może za bardzo opuściłeś - potrzeba małych kroczków i łapa za łącznik żeby sprawdzić czy jest luźny. Myślę, że jednak gwint blokuje się w dziurze od ucha amortyzatora i dlatego siedzi sztywno. Po kilku próbach góra dół powinieneś znaleźć pozycję, w której wyjdzie łatwo.
U siebie robię to odwrotnie, czyli pozycję wahacza reguluję podnośnikiem, a auto stoi na kobyłce.
Z ciekawości: oba przeguby się urwały czy tylko górny? (ale to sprawdzisz jak już wyjmiesz)
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje weuek za ten post:
carfan
|
15.04.2013, 21:23 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.04.2011, 10:41 Lokalizacja: Poznań Posty: 328 Zdjęcia: 0
Podziękował: 6
Pomógł: 25
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Sport Monnari
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Podeprzyj miejsce w którym łącznik wchodzi do stabilizatora i opuść lewarek do momentu gdy będziesz mógł wyciągnąć go ręką.Tak się też da sam to praktykowałem.Może jest kiepskie dojście ale za pomocą koziołka dasz radę. Tak swoją drogą jeśli wymieniasz łączniki to równie dobrze mając auto na koziołku jak opisałem wyżej możesz przeciąć szlifierką łącznik i wtedy na pewno wyjdzie.Wymień przy okazji gumy stabilizatora.Koszt niewielki a robota zrobiona w 100%.
_________________ F2 by marcing040381
|
15.04.2013, 23:26 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 01.10.2010, 20:21 Lokalizacja: Koprzywnica Posty: 118
Podziękował: 24
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Ford Mondeo MK3
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
kolego manipuluj wysokość podnośnikiem. Złap podnośnikiem za wahacz i powoli do góry a na pewno wyjdzie
_________________ Teddy
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje Teddy za ten post:
carfan
|
15.04.2013, 23:35 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.07.2010, 15:29 Posty: 6
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
dzięki wielkie za pomoc:) użyłem drugiego podnośnika (z lenistwa) do podstawienia pod wahacz i po uniesieniu go łącznik wyszedł bez problemu. dodatkowo nasmarowałem gumy stabilizatora. a łącznik jest marki DACHSTEIN (chyba chiński) kupiony na allegro za astronomiczną kwotę 19zł. zobaczymy ile wytrzyma:)
|
16.04.2013, 10:55 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.04.2011, 10:41 Lokalizacja: Poznań Posty: 328 Zdjęcia: 0
Podziękował: 6
Pomógł: 25
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Sport Monnari
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Powiem tak.Nie odważył bym się już kupić zamiennika łącznika.Raz tak zrobiłem w Polo i wytrzymał całe 8000 km.Ja kupił bym ori.Co do smarowania gum to nie stosuje się ani olei a tym bardziej tawotu-smaru bo wchodzą w reakcje chemiczną z gumą.Zobaczymy jaki efekt będzie u Ciebie.
Pozdrawiam
_________________ F2 by marcing040381
|
16.04.2013, 16:57 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12717
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Fakt, ten zamiennik z metalowymi miseczkami tak szpetnie zardzewiał po zimie, że na bank jestem pewien, że normalnie to on już stamtąd nie wyjdzie. mam nadzieje, że jednak przy moim stylu jazdy długo wytrzyma (o ile żona go nie załatwi szybciej).
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
16.04.2013, 18:52 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
carfan napisał(a): łącznik jest marki DACHSTEIN (chyba chiński) kupiony na allegro za astronomiczną kwotę 19zł. zobaczymy ile wytrzyma:) U mnie chinol pojeździł dwa tygodnie. Marki nie pamiętam. Też kupiony na alledrogo za 17 zł. Zdecydowałem się wtedy tylko dlatego bo musiałem oddać do reklamcji, a chciałem jeździć furą. I musiałem coś włożyć do auta. Potem założyłem TRW i już ponad dwa lata śmigają. Oby nie było tak jak u mnie.
_________________ GrzegorzT
|
16.04.2013, 19:44 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12717
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Ten cały metalowy jest niby polski - tak przynajmniej wszędzie go opisują: http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora ... 35400.htmlMa bardzo wygodną kontrę: na płaski (otwarty) klucz 15, nakrętka na 17. Sam metal łącznika tak łapie syf, że nylonową szczotką nie idzie nawet tego zdrapać. Oryginalny lepiej wygląda po 9 latach niż ten po kilku zimowych miesiącach.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
16.04.2013, 19:47 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36 Lokalizacja: Gliwice Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Łączniki marki Meyle jakieś 30 tyś. przejechały ze mną. Już jednak słyszę, że dogorywają, ale sądzę, że to dobry rezultat.
_________________ skoda, że tak mało koni
|
19.04.2013, 06:33 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12717
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Nie taki rewelacyjny. Moje fabryczne dały radę 85 kkm (prawy) i 95 kkm (lewy). Dziury omijam bardzo, po krawężnikach jeżdżę od wielkiego święta, bokiem wcale.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
19.04.2013, 13:58 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.07.2010, 15:29 Posty: 6
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
którą markę spośród tych 4 polecacie: TRW, FEBI Bilstein, Delphi czy Lemforder ?
|
20.04.2013, 16:32 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Zwyczajnie najtańszy, i tak padnie po jakimś czasie, więc szkoda kasy
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
20.04.2013, 17:09 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1883
Podziękował: 6
Pomógł: 56
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Odp: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Skoro i tak padnie to po co wymieniać? Szkoda kasy.
A tak na poważnie to trw i febi to podobna półka cenowa i jakość. Lemforder wysoka cena ale wszyscy mówią ze tej firmy ida na pierwszy montaż.
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
_________________ PerfectService by DGW Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
|
20.04.2013, 20:35 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Anubis napisał(a): Zwyczajnie najtańszy, i tak padnie po jakimś czasie, więc szkoda kasy Szkoda kasy na najtańsze. Chinol pojeździł u mniedwa tyg. za 15 zł. Jakiś inne wytrzymywały maks. 6 m-cy. Założony TRW jeździ już 2,5 roku. Jest różnica ![zamyślony ???](./images/smilies/hmmm.gif) Na pewno też się po jakimś czasie rozsypie tylko kwestia częstotliwości ich wymiany i środków pieniężnych, jakie w tym okresie włożymy.
_________________ GrzegorzT
|
21.04.2013, 08:02 |
|
|