Teraz jest 03.07.2024, 05:44



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1/F2] Problem przy wymianie łącznika stabilizatora. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 26.07.2010, 15:29
Posty: 6
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Problem przy wymianie łącznika stabilizatora.
siema
dzisiaj próbowałem wymienić samemu łącznik stabilizatora prawy. podniosłem auto na fabrycznym lewarku, odkręciłem koło i obie śruby z łącznika. opuściłem auto na podpórkę pod wahacz. no i nic. wszyscy mówią, że jak opuścisz auto to łącznik wyjdzie bez problemu. no a u mnie siedzi jakby był przyspawany. ma ktoś może jakiś sposób na to? może młotek żeby go wybić? dodam że łącznik od nowości czyli 9 lat, przebieg 55tkm.


15.04.2013, 20:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12717
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Dziwne, bo rzeczywiście wychodzi bez problemu (problemem bywa odkręcenie śrub). Jak masz wahacz na podpórce, która daje jego pozycję mniej więcej taką jak z założonym kołem, to próbuj regulować podnośnikiem wysokość. Może za bardzo opuściłeś - potrzeba małych kroczków i łapa za łącznik żeby sprawdzić czy jest luźny. Myślę, że jednak gwint blokuje się w dziurze od ucha amortyzatora i dlatego siedzi sztywno. Po kilku próbach góra dół powinieneś znaleźć pozycję, w której wyjdzie łatwo.

U siebie robię to odwrotnie, czyli pozycję wahacza reguluję podnośnikiem, a auto stoi na kobyłce.

Z ciekawości: oba przeguby się urwały czy tylko górny? (ale to sprawdzisz jak już wyjmiesz)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Niżej podpisany użytkownik dziękuje weuek za ten post:
carfan
15.04.2013, 21:23
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.04.2011, 10:41
Lokalizacja: Poznań
Posty: 328
Zdjęcia: 0
Podziękował: 6
Pomógł: 25

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Sport Monnari
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Podeprzyj miejsce w którym łącznik wchodzi do stabilizatora i opuść lewarek do momentu gdy będziesz mógł wyciągnąć go ręką.Tak się też da sam to praktykowałem.Może jest kiepskie dojście ale za pomocą koziołka dasz radę.
Tak swoją drogą jeśli wymieniasz łączniki to równie dobrze mając auto na koziołku jak opisałem wyżej możesz przeciąć szlifierką łącznik i wtedy na pewno wyjdzie.Wymień przy okazji gumy stabilizatora.Koszt niewielki a robota zrobiona w 100%.

_________________
F2 by marcing040381


Niżej podpisany użytkownik dziękuje marcing040381 za ten post:
carfan
15.04.2013, 23:26
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.10.2010, 20:21
Lokalizacja: Koprzywnica
Posty: 118
Podziękował: 24
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Ford Mondeo MK3
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
kolego manipuluj wysokość podnośnikiem. Złap podnośnikiem za wahacz i powoli do góry a na pewno wyjdzie

_________________
Teddy


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Teddy za ten post:
carfan
15.04.2013, 23:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.07.2010, 15:29
Posty: 6
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
dzięki wielkie za pomoc:)
użyłem drugiego podnośnika (z lenistwa) do podstawienia pod wahacz i po uniesieniu go łącznik wyszedł bez problemu. dodatkowo nasmarowałem gumy stabilizatora. a łącznik jest marki DACHSTEIN (chyba chiński) kupiony na allegro za astronomiczną kwotę 19zł. zobaczymy ile wytrzyma:)


16.04.2013, 10:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.04.2011, 10:41
Lokalizacja: Poznań
Posty: 328
Zdjęcia: 0
Podziękował: 6
Pomógł: 25

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Sport Monnari
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Powiem tak.Nie odważył bym się już kupić zamiennika łącznika.Raz tak zrobiłem w Polo i wytrzymał całe 8000 km.Ja kupił bym ori.Co do smarowania gum to nie stosuje się ani olei a tym bardziej tawotu-smaru bo wchodzą w reakcje chemiczną z gumą.Zobaczymy jaki efekt będzie u Ciebie.

Pozdrawiam

_________________
F2 by marcing040381


16.04.2013, 16:57
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12717
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Fakt, ten zamiennik z metalowymi miseczkami tak szpetnie zardzewiał po zimie, że na bank jestem pewien, że normalnie to on już stamtąd nie wyjdzie. mam nadzieje, że jednak przy moim stylu jazdy długo wytrzyma (o ile żona go nie załatwi szybciej).

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


16.04.2013, 18:52
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
carfan napisał(a):
łącznik jest marki DACHSTEIN (chyba chiński) kupiony na allegro za astronomiczną kwotę 19zł. zobaczymy ile wytrzyma:)

U mnie chinol pojeździł dwa tygodnie. Marki nie pamiętam. Też kupiony na alledrogo za 17 zł.
Zdecydowałem się wtedy tylko dlatego bo musiałem oddać do reklamcji, a chciałem jeździć furą. I musiałem coś włożyć do auta.
Potem założyłem TRW i już ponad dwa lata śmigają.
Oby nie było tak jak u mnie.

_________________
GrzegorzT


16.04.2013, 19:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12717
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Ten cały metalowy jest niby polski - tak przynajmniej wszędzie go opisują:

http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora ... 35400.html

Ma bardzo wygodną kontrę: na płaski (otwarty) klucz 15, nakrętka na 17. Sam metal łącznika tak łapie syf, że nylonową szczotką nie idzie nawet tego zdrapać. Oryginalny lepiej wygląda po 9 latach niż ten po kilku zimowych miesiącach.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


16.04.2013, 19:47
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Łączniki marki Meyle jakieś 30 tyś. przejechały ze mną. Już jednak słyszę, że dogorywają, ale sądzę, że to dobry rezultat.

_________________
skoda, że tak mało koni


19.04.2013, 06:33
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12717
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Nie taki rewelacyjny. Moje fabryczne dały radę 85 kkm (prawy) i 95 kkm (lewy). Dziury omijam bardzo, po krawężnikach jeżdżę od wielkiego święta, bokiem wcale.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


19.04.2013, 13:58
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 26.07.2010, 15:29
Posty: 6
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
którą markę spośród tych 4 polecacie:
TRW, FEBI Bilstein, Delphi czy Lemforder ?


20.04.2013, 16:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Zwyczajnie najtańszy, i tak padnie po jakimś czasie, więc szkoda kasy

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


20.04.2013, 17:09
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1883
Podziękował: 6
Pomógł: 56

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Odp: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Skoro i tak padnie to po co wymieniać? Szkoda kasy.

A tak na poważnie to trw i febi to podobna półka cenowa i jakość. Lemforder wysoka cena ale wszyscy mówią ze tej firmy ida na pierwszy montaż.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

_________________
PerfectService by DGW
Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC
Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF


20.04.2013, 20:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: problem przy wymianie łącznika stabilizatora
Anubis napisał(a):
Zwyczajnie najtańszy, i tak padnie po jakimś czasie, więc szkoda kasy

Szkoda kasy na najtańsze. Chinol pojeździł u mniedwa tyg. za 15 zł. Jakiś inne wytrzymywały maks. 6 m-cy.
Założony TRW jeździ już 2,5 roku. Jest różnica ??? Na pewno też się po jakimś czasie rozsypie tylko kwestia częstotliwości ich wymiany i środków pieniężnych, jakie w tym okresie włożymy.

_________________
GrzegorzT


21.04.2013, 08:02
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL