Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![](./images/icons/smile/alert.gif) Tempomat - okrutny problem.
Na wstępie proszę o dokładne przeczytanie od początku do końca. Każdy szczegół może okazać się ważny. Pacjent z roku 2004, silnik AZQ, skrzynia GSH, wymieniana. Była GSB. 1). Z tempomatem dzieją się kłopoty raczej po wymianie skrzyni biegów. Wtedy to zaobserwowałem. Wygląda to tak, że jadąc na 5 - tym biegu i mając ustawione dajmy na to 100 km/h i dodamy gazu, komp auta pamięta te 100 km/h. Jedziemy na gazie 110 km/h i puszczamy gaz. Komp mając zapamiętane te 100 km/h spowoduje, że auto zwolni do 100 i dalej będzie tak jechał. Otóż u mnie wygląda to tak, że po przyspieszeniu gubi tą pamięć i zwalnia zupełnie. 2). Podobny test robimy na 4 biegu i jest wszystko normalnie. Mamy 80 km/h przyspieszamy, zwalniamy i zatrzymujemy się na tych zapamiętanych 80. Auto z tą prędkością jedzie dalej. 3). W pierwszym przypadku jest taki objaw, że jak wcisnę RES, to auto jakby chciało załapać tą prędkość i do niej przyspieszyć, ale coś go blokuje. Załapuje za 3 - 4 razem, albo wcale i trzeba od nowa ustawiać prędkość. 4). Na 5 biegu potrafi zgubić prędkość po zjeździe na tempomacie z górki. Mamy zapamiętane 100, góra nas rozpędzi do 105, potem zaczniemy zwalniać i prędkości już nie pamięta. RES działa jak w pkt. 3. Rozwiązania, które podjąłem: - wymiana czujnika stop - bez efektu - VAG - brak błędów - VAG, sprawdzenie bloków pomiarowych manetki - bez efektu, wszystko gra - zmiana manetki - bez efektu Moim pomysłem jest jeszcze czujnik prędkości, ![zamyślony ???](./images/smilies/hmmm.gif) ale nie mam problemów ani ze wspomaganiem, ani z prędkościomierzem, ani z licznikiem kilometrów. Wszystko działa bez zarzutu. Poza tym, nawet nie wiem, gdzie go szukać. Pomożecie...? ![:-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
07.10.2012, 21:21 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
Nie pomogę, ale pamietam ze na OCP był taki przypadek niestety nierozwiazany: gość miał skrzynie 5 wymienił na 6 i tempomat miał tylko do 5 biegu ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
08.10.2012, 08:38 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
Ja gdzieś usłyszałem, że podobno urządzenie które odpowiada za pokazywanie prędkości, to czujnik obrotów silnika przemnażany jakoś przez wrzucony bieg. To by mogło w moim przypadku wskazywać na jakieś uszkodzenie czujnika wrzuconego biegu, jeśli takie coś w ogóle istnieje... ![zamyślony ???](./images/smilies/hmmm.gif) Brzmi to dość dziwnie...
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
08.10.2012, 09:10 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
Możesz sprawdzić kodowanie Twoich zegarów?
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
08.10.2012, 19:38 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
Dziś wieczorem. A jaką masz teorię?
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
09.10.2012, 08:37 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
Ostatnia cyfra w kodowaniu zegarów to kalibracja stałej wartości licznika obrotów (ilość impulsów na kilometr). Powinieneś mieć w kodowaniu zegarów na ostatnim miejscu cyfrę 2, która odpowiada wartości 3904. Możesz dodatkowo sprawdzić czy wartość 3904 widnieje w blokach pomiarowych zegarów (w VAG-u kolejno 17 --> 08 --> blok 201).
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
09.10.2012, 18:41 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
Postaram sie jutro z kumplem to sprawdzic. Jeśli to bedzie to, to normalnie stawiam wielkiego Johnny Walkera.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
10.10.2012, 00:32 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
Mam dokladnie tak, jak napisales. 2 na koncu.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
10.10.2012, 18:41 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
A jaka wartość w bloku 201?
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
10.10.2012, 18:55 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
3904... ![:-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
10.10.2012, 19:28 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
To co jeszcze przychodzi mi do głowy to podmienić bezpiecznik nr 28 jak dobrze pamiętam. Z drugiej strony być może poprzednia skrzynia miała inne przełożenia niż ta, którą masz obecnie (tylko nie wiem czy komp w ogóle ma taką możliwość rozpoznawania biegu, na którym jedziesz), ewentualnie może być jakieś zakłócenie na CAN-ie.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
10.10.2012, 19:38 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
Skrzynia ma inne przełożenia i to wiem na bank. Bezpiecznik 28 jest caly, z tego co pamietam.
O tempomacie jest cos takiego, ze do 1.2 6V jest niezalecany, ale o skrzyni nie ma mowy.
Dzis sprawdzilem jeszcze raz: na kazdym biegu jest idealnie, a na piatym cipieje...
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
10.10.2012, 19:51 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
Zerknąłem jeszcze do Cedrycha i policzyłem przełożenia całkowite na 5 biegu dla skrzyń do silników 1.2 6v i 1.2 12v. Różnica dość spora, bo dla skrzyni do 1.2 6v - 3,35, a dla skrzyni do 1.2 12v - 3,56. Silnik może być zbyt obciążony i komp po prostu odłącza tempomat.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
Ostatnio edytowano 10.10.2012, 22:11 przez amadeusz86, łącznie edytowano 1 raz
|
10.10.2012, 20:17 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
Czyli jest możliwe, ze winna jest skrzynia?
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
10.10.2012, 21:28 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Tempomat - okrutny problem.
Na to wychodzi, bo na 4 biegu przełożenia całkowite wynoszą odpowiednio 4,20 dla 1.2 6v i 4,29 dla 1.2 12v, a na 3 biegu są identyczne - 5,80.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
10.10.2012, 21:38 |
|
|