![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif)
Re: Osuszacz klimatyzacji
amadeusz86 napisał(a):
thomas napisał(a):
Wrzuć na forum, też się chętnie temu przyjrzę
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Dołączam się do propozycji
thomasa, również chętnie się przyjrzę.
OK chłopaki.
Są dwie wersje. Oto pierwsza:
Wymiana wkładu osuszającego w samochodach do 05.2004
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
klucz torx T70
Wymontowanie
– Obieg czynnika chłodniczego opróżnić za pomocą stacji serwisowej.
– Wymontować pas przedni
– Śrubę zamykającą -1- wykręcić kluczem torx T70.
– Wyjąć wkład osuszający -3-.
W razie trudności użyć szczypiec; uważać, by nie uszkodzić gwintu w zbiorniku czynnika.
Zamontowanie
O-ringi -2- są dostarczane wraz z nowym wkładem osuszającym.
– Stare o-ringi -2- zdjąć ze śruby zamykającej -1-.
– Niestrzępiącą szmatkę zwilżyć olejem chłodniczym i oczyścić nią gwint śruby zamykającej -1- i zbiornika czynnika chłodniczego -4-.
– Nowe o-ringi zwilżyć olejem chłodniczym i założyć na śrubę zamykającą.
– Wkład osuszający -3- wsunąć do oporu w zbiornik czynnika chłodniczego.
Górna część jest sprężynowana.
– Wkręcić śrubę zamykającą.
Moment dokręcania: 15 Nm
– Zamontować pas przedni
– Obieg czynnika chłodniczego napełnić za pomocą stacji serwisowej.
![Obrazek](http://c.wrzuta.pl/wm3235/0c525dc60018b45f4fc540e5/wymiana_wkladu_osuszajacego_w_samochodach_do_05.04)
W samochodach od 06.04
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie:
- szczypce do pierścieni osadczych
Wymontowanie:
– Obieg czynnika chłodniczego opróżnić za pomocą stacji serwisowej.
– Wymontować pas przedni
– Zdjąć pokrywkę gumową -1-.
– Wcisnąć pokrywkę zamykającą -3- w dół, wymontować pierścień zabezpieczający -2- i wyciągnąć pokrywkę zamykającą -3-.
– Wyjąć wkład osuszający -5-.
W razie trudności użyć szczypiec; uważać, by nie uszkodzić ścian zbiornika czynnika.
Zamontowanie
O-ringi -4- są dostarczane wraz z nowym wkładem osuszającym.
– Stare o-ringi -4- zdjąć ze pokrywki zamykającej -3-.
– Nowe o-ringi zwilżyć olejem chłodniczym i założyć na pokrywce zamykającej -3-.
– Wkład osuszający -5- wsunąć do oporu w zbiornik czynnika chłodniczego.
Górna część jest sprężynowana.
– Nałożyć do oporu pokrywkę zamykającą -3- i zabezpieczyć pierścieniem -2-.
– Założyć pokrywkę gumową -1-.
– Zamontować pas przedni
– Obieg czynnika chłodniczego napełnić za pomocą stacji serwisowej.
![Obrazek](http://c.wrzuta.pl/wm11889/72abe8e9002667ed4fc540e5/wymiana_wkladu_osuszajacego_w_samochodach_od_06.04)