FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Wypadanie zapłonu
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=14959
Strona 1 z 3

Autor:  roofin29 [ 05.12.2011, 20:08 ]
Tytuł:  Wypadanie zapłonu

Cześć
Fabia nie chodzi na wszystkie gary. Podejrzewam cewkę, bo świece i kable wymienione. U mnie jest ta jedna prostokątna cewka z kablami. Komputer nic nie pokazuje, czy powinien? Moje pytanie jak można sprawdzić cewkę? Jakimś domowym sposobem.
Dzięki i pozdrawiam

Autor:  amadeusz86 [ 05.12.2011, 20:47 ]
Tytuł:  Re: Wypadanie zapłonu

roofin29 napisał(a):
U mnie jest ta jedna prostokątna cewka z kablami.
Tak naprawdę to są dwie cewki w jednej obudowie. Co do sprawdzenia, czy to faktycznie któraś z cewek padła, najlepsze byłoby (według mnie) użycie oscyloskopu albo multimetru z funkcją oscyloskopową.

Autor:  Joker [ 05.12.2011, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Wypadanie zapłonu

Jest możliwość sprawdzenia na wyjściu cewki między pinem 1 a 3 powinno byc oporu 7-8 omów i między 2 a 4 również. Jutro mogę dokładnie sprawdzić i potwierdzić.


Sent from my GT540 using Tapatalk

Autor:  mmar58 [ 05.12.2011, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Wypadanie zapłonu

Witam,
Po krótkiej pracy silnika wykręć świece i zobacz które są okopcone.
ta cewka daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie.
Oporność to chyba 7-8 kohm a nie om.
Może to brudny wtryskiwacz lub małe ciśnienie paliwa.
Marek

Autor:  Joker [ 06.12.2011, 08:12 ]
Tytuł:  Re: Wypadanie zapłonu

tak moja pomyłka, zjadło mi "k" na telefonie - ma być 7-8 kΩ.

Autor:  krzychu0073 [ 24.08.2014, 22:17 ]
Tytuł:  Wypadanie zapłonu

Witam

Dzisiaj w mojej skodzie pojawił się pewien problem. Podczas dojeżdżania do domu zaczęła mi migać kontrolka od sterowania silnika. Wcześniej ciągle świeciła i pokazywało mi błąd 16786 czyli od zaworu EGR. Dzisiaj kontrolka zaczęła migać i silnik przeszedł w tryb awaryjny, auto straciło moc i ledwo dojechałem pod dom. Już kiedyś coś takiego mi się przydarzyło, ale po ponownym odpaleniu wszystko było ok. Dzisiaj za każdym razem jak odpalałem non stop silnik nie chodził równo. Podłączyłem Vag i oprócz błędu 16786 pokazało mi jeszcze 16686 Cylinder 2 Misfire Detected. Ostatnio wymieniałem przewody zapłonowe, świece oraz został przelutowany licznik przez błąd immobilizera. Czy ktoś miał podobny problem?

Pozdrawiam

Autor:  DanielK [ 24.08.2014, 23:34 ]
Tytuł:  Re: Wypadanie zapłonu

krzychu0073
Sprawdź poprawność podłączenia przewodów i świece, nowe nie zawsze znaczy dobre. Ewentualnie zamień miejscami świece i/lub przewody pamiętając o poprawności podłączenia. Jeśli dalej będzie wypadanie zapłonu na drugim cylindrze, zostanie podmienić cewkę. A jeśli dalej, to już grubsza robota, wszystko opisane na forum.

Autor:  krzychu0073 [ 25.08.2014, 07:42 ]
Tytuł:  Re: Wypadanie zapłonu

Po wczorajszym zgaszeniu błędów dzisiaj bez problemu dojechałem do pracy. Wczoraj był u mnie deszczowy dzień, może wystąpiło jakieś spięcie.... Niepokojące dla mnie jest to, że przy zmianie świec ta najbliżej korka była zalana olejem. Może jest nieszczelność i olej zalewa świecę.... :/ Na razie jeżdzę, jakby problem się powtórzył pojadę do mechanika wymienić cewkę.

Autor:  czp [ 25.08.2014, 08:44 ]
Tytuł:  Re: Wypadanie zapłonu

krzychu0073 napisał(a):
korka była zalana olejem.

wymien uszczelke pod korkiem wlewu :> i ta pod kominkiem o ile takowy maja 101 konne maszyny

Autor:  krzychu0073 [ 25.08.2014, 09:49 ]
Tytuł:  Re: Wypadanie zapłonu

Tak zrobię, ale sprawdzę czy olej tamtędy ucieka czy po prostu było to jednorazowe zalanie. Postaram się dzisiaj wyciągnąć świece i zobaczę jak to wygląda.

Autor:  prepond [ 07.11.2014, 10:23 ]
Tytuł:  16686 Cylinder 2 - na 100% nie cekwa, swieca i wtrysk.

Witam,

Skoda 1.4 16V znowu problem z zaplonem tym razem cylinder 2. Standardowo podmienilem swiece, cewke a nawet wtrysk imejscami i to samo. Ciagle tylko jeden blad 16686. Ma ktos jakis pomysl co sprawdzic i jak postepowac dalej?

Dzieki

Autor:  witek_77 [ 07.11.2014, 11:03 ]
Tytuł:  Re: 16686 Cylinder 2 - na 100% nie cekwa, swieca i wtrysk.

masz gaz ?

Masz tu z ross techa

Kod:
Possible Causes
Ignition system
Fuel injectors
Fuel pressure
Running out of fuel
EVAP canister purge valve
Evaporative emission system
Low compression
Base engine problems
Controle Module damaged

Special Notes
This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression.


może być tak, że masz zawory lub popychacze walnięte albo coś. Zmierz kompresję. Byle mechanior ci to zrobi za piwo jak sam se świece wykręcisz :)

Autor:  prepond [ 07.11.2014, 12:09 ]
Tytuł:  Re: 16686 Cylinder 2 - na 100% nie cekwa, swieca i wtrysk.

mam gaz ale zeby przelaczyl na gaz musze miec zero bledow, tzn kontroka silnika nie moze migac a w moim przypadku przy braku zaplonu helikopter miga. Swieca jest sucha wiec nie podaje paliwa na moje, zmienie filtr paliwa, moze zapchany bo zbiornik brudny... Wtryski zamienilem miejscami bo skoro sucho jest to mogl byc walniety ale nie jest. Po zamianie to samo. Czasami wyskoczy blad o uszkodzeniu obwodu wtryskiwacza cylinder 2 ale to losowo sie dzieje. Stad podejrzenia filtra paliwa. Jak po wymianie bedzie problem to juz gruba sprawa...

Autor:  Artur_jaw [ 07.11.2014, 12:23 ]
Tytuł:  Re: 16686 Cylinder 2 - na 100% nie cekwa, swieca i wtrysk.

trochę naciągana teoria skoro był by zapchany filtr paliwa (lub inne podobne) sprawiające że było by za mało paliwa to raczej działo by się tak na wszystkich cylindrach a nie na jednym. Ja bym poszedł drogą tego błędu od instalacji wtrysku ... , obejrzyj przewody szczególnie przy samych wtyczkach ew w innych miejscach załamań ;)

Autor:  prepond [ 07.11.2014, 15:26 ]
Tytuł:  Re: Wypadanie zapłonu

ok, diagnostyki ciag dalszy:

- na gazie chodzi tak samo (tryb wymuszony odpalania na gazie) co wyklucza wtryski
- iskra na swiecy jest, sprawdzilem na innej swiecy i cewce co wyklucza kable itp

ogolnie wszystko co zwiazane z elektronika jest ok, pozostaje chyba sprawdzic kompresje?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/