Teraz jest 05.07.2024, 08:48



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] Wypadanie zapłonu 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 18.11.2009, 19:24
Lokalizacja: Kielce
Posty: 155
Podziękował: 10
Pomógł: 0

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: świętokrzyskie
Post Wypadanie zapłonu
Cześć
Fabia nie chodzi na wszystkie gary. Podejrzewam cewkę, bo świece i kable wymienione. U mnie jest ta jedna prostokątna cewka z kablami. Komputer nic nie pokazuje, czy powinien? Moje pytanie jak można sprawdzić cewkę? Jakimś domowym sposobem.
Dzięki i pozdrawiam


05.12.2011, 20:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54
Lokalizacja: KR/FG
Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
roofin29 napisał(a):
U mnie jest ta jedna prostokątna cewka z kablami.
Tak naprawdę to są dwie cewki w jednej obudowie. Co do sprawdzenia, czy to faktycznie któraś z cewek padła, najlepsze byłoby (według mnie) użycie oscyloskopu albo multimetru z funkcją oscyloskopową.

_________________
http://www.autospa.krakow.pl/


05.12.2011, 20:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Wypadanie zapłonu
Jest możliwość sprawdzenia na wyjściu cewki między pinem 1 a 3 powinno byc oporu 7-8 omów i między 2 a 4 również. Jutro mogę dokładnie sprawdzić i potwierdzić.


Sent from my GT540 using Tapatalk

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


05.12.2011, 21:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: Wypadanie zapłonu
Witam,
Po krótkiej pracy silnika wykręć świece i zobacz które są okopcone.
ta cewka daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie.
Oporność to chyba 7-8 kohm a nie om.
Może to brudny wtryskiwacz lub małe ciśnienie paliwa.
Marek


05.12.2011, 22:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Wypadanie zapłonu
tak moja pomyłka, zjadło mi "k" na telefonie - ma być 7-8 kΩ.

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


06.12.2011, 08:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.03.2013, 20:24
Posty: 16
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Wypadanie zapłonu
Witam

Dzisiaj w mojej skodzie pojawił się pewien problem. Podczas dojeżdżania do domu zaczęła mi migać kontrolka od sterowania silnika. Wcześniej ciągle świeciła i pokazywało mi błąd 16786 czyli od zaworu EGR. Dzisiaj kontrolka zaczęła migać i silnik przeszedł w tryb awaryjny, auto straciło moc i ledwo dojechałem pod dom. Już kiedyś coś takiego mi się przydarzyło, ale po ponownym odpaleniu wszystko było ok. Dzisiaj za każdym razem jak odpalałem non stop silnik nie chodził równo. Podłączyłem Vag i oprócz błędu 16786 pokazało mi jeszcze 16686 Cylinder 2 Misfire Detected. Ostatnio wymieniałem przewody zapłonowe, świece oraz został przelutowany licznik przez błąd immobilizera. Czy ktoś miał podobny problem?

Pozdrawiam


24.08.2014, 22:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
krzychu0073
Sprawdź poprawność podłączenia przewodów i świece, nowe nie zawsze znaczy dobre. Ewentualnie zamień miejscami świece i/lub przewody pamiętając o poprawności podłączenia. Jeśli dalej będzie wypadanie zapłonu na drugim cylindrze, zostanie podmienić cewkę. A jeśli dalej, to już grubsza robota, wszystko opisane na forum.

_________________
Moja fabia
Obrazek


24.08.2014, 23:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.03.2013, 20:24
Posty: 16
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wypadanie zapłonu
Po wczorajszym zgaszeniu błędów dzisiaj bez problemu dojechałem do pracy. Wczoraj był u mnie deszczowy dzień, może wystąpiło jakieś spięcie.... Niepokojące dla mnie jest to, że przy zmianie świec ta najbliżej korka była zalana olejem. Może jest nieszczelność i olej zalewa świecę.... :/ Na razie jeżdzę, jakby problem się powtórzył pojadę do mechanika wymienić cewkę.


25.08.2014, 07:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
krzychu0073 napisał(a):
korka była zalana olejem.

wymien uszczelke pod korkiem wlewu :> i ta pod kominkiem o ile takowy maja 101 konne maszyny


25.08.2014, 08:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.03.2013, 20:24
Posty: 16
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wypadanie zapłonu
Tak zrobię, ale sprawdzę czy olej tamtędy ucieka czy po prostu było to jednorazowe zalanie. Postaram się dzisiaj wyciągnąć świece i zobaczę jak to wygląda.


25.08.2014, 09:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23
Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 16686 Cylinder 2 - na 100% nie cekwa, swieca i wtrysk.
Witam,

Skoda 1.4 16V znowu problem z zaplonem tym razem cylinder 2. Standardowo podmienilem swiece, cewke a nawet wtrysk imejscami i to samo. Ciagle tylko jeden blad 16686. Ma ktos jakis pomysl co sprawdzic i jak postepowac dalej?

Dzieki


07.11.2014, 10:23
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: 16686 Cylinder 2 - na 100% nie cekwa, swieca i wtrysk.
masz gaz ?

Masz tu z ross techa

Kod:
Possible Causes
Ignition system
Fuel injectors
Fuel pressure
Running out of fuel
EVAP canister purge valve
Evaporative emission system
Low compression
Base engine problems
Controle Module damaged

Special Notes
This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression.


może być tak, że masz zawory lub popychacze walnięte albo coś. Zmierz kompresję. Byle mechanior ci to zrobi za piwo jak sam se świece wykręcisz :)

_________________
Obrazek


07.11.2014, 11:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23
Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: 16686 Cylinder 2 - na 100% nie cekwa, swieca i wtrysk.
mam gaz ale zeby przelaczyl na gaz musze miec zero bledow, tzn kontroka silnika nie moze migac a w moim przypadku przy braku zaplonu helikopter miga. Swieca jest sucha wiec nie podaje paliwa na moje, zmienie filtr paliwa, moze zapchany bo zbiornik brudny... Wtryski zamienilem miejscami bo skoro sucho jest to mogl byc walniety ale nie jest. Po zamianie to samo. Czasami wyskoczy blad o uszkodzeniu obwodu wtryskiwacza cylinder 2 ale to losowo sie dzieje. Stad podejrzenia filtra paliwa. Jak po wymianie bedzie problem to juz gruba sprawa...


07.11.2014, 12:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: 16686 Cylinder 2 - na 100% nie cekwa, swieca i wtrysk.
trochę naciągana teoria skoro był by zapchany filtr paliwa (lub inne podobne) sprawiające że było by za mało paliwa to raczej działo by się tak na wszystkich cylindrach a nie na jednym. Ja bym poszedł drogą tego błędu od instalacji wtrysku ... , obejrzyj przewody szczególnie przy samych wtyczkach ew w innych miejscach załamań ;)

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


07.11.2014, 12:23
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23
Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
ok, diagnostyki ciag dalszy:

- na gazie chodzi tak samo (tryb wymuszony odpalania na gazie) co wyklucza wtryski
- iskra na swiecy jest, sprawdzilem na innej swiecy i cewce co wyklucza kable itp

ogolnie wszystko co zwiazane z elektronika jest ok, pozostaje chyba sprawdzic kompresje?


07.11.2014, 15:26
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL