|
|
Teraz jest 01.07.2024, 06:22
|
[F1/F2] Tempomat - montaż i podłączenie
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Kostka.
Kolega Arczi napisał kiedyś cyt. Brązową 6 biegunową listwę zaciskową, czyli kostkę(T6y) wkładamy do listwy zaciskowej XS3 w naszej jednostce sterującej pojazdu. Natomiast kolega Koleś sugeruje, że być może jest już instalacja pod tempomat jeśli jest tam wtyczka. No tak. Jest tylko mały problem a mianowicie w tym właśnie miejscu w XS3 w moim aucie jest wsadzona jakaś wtyczka koloru przypominającego brozowy! Czy może być tak jak to ktoś napisał, że być może mam już instalację do tempomatu? Jak to sprawdzić? Dodam tylko bo być może ma to jakieś znacznie, że auto było sprowadzone z Niemiec. Dzięki za informację.
_________________ pitt47
|
29.08.2010, 12:59 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
pitt47
Ta wtyczka ma być brązowa (jasny brąz). Gniazdo XS3 jest wykorzystywane tylko przez tempomat. W niej są obsadzone 4 przewody (piny 1 i 4 są nieobsadzone). Jak chcesz schemat elektryczny do tempomatu to pisz na pw.
|
29.08.2010, 14:40 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
pitt47 napisał(a): być może mam już instalację do tempomatu? Jak to sprawdzić?
Kolejny prosty krok to zdjąć kierownicę i sprawdzić czy jest wtyczka do manetki z tempomatem. Taka malutka. Jesteś z Gliwic więc umówimy się i Ci pomogę to sprawdzić. Mam wszystkie potrzebne narzędzia.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
29.08.2010, 19:46 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Wiązka.
No niestety. Sprawa się rypła. Sprawdziłem dokładnie i nie mam instalcji. Oryginał z wiązką w ASO stanowczo za drogi! W Gliwicach chcą za to 350 PLN. Czy ma ktoś pomysł na wiązkę? Na allergro samą manetkę można dostać za mniej więcej 70-100 PLN ale kłopot właśnie z wiązką. Ewentualnie będę szukał używki. Pozdrawiam forumowiczów.
_________________ pitt47
|
30.08.2010, 11:33 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Jeśli jesteś bardzo zdesperowany i chcesz mieć ten tempomat, to możesz zrobić wiązkę sam. Jest bardzo prosta bo składa się z 6 przewodów ok 1m długości. Potrzebne są dwie złączki:
- do gniazdaXS3 o nr 6Q0 937 702A wraz z pinami (4 szt) -żeńskie
- do manetki w tempomacie o nr 8E0 971 980 wraz z pinami (6szt) żeńskie
- jeden pin męski pasujący do pinów żeńskich jak do wtyczki gniazda XS3 - do wpięcia w złączkach na ścianie grodziowej.
Wtyczki do dostania w ASO, Inter Cars, AutoLand lub innym sklepie motoryzacyjnym biorącym oryginalne części z SEAT,Skoda, Audi lub VW.
Piny ze szrotu (mając wtyczki coś dobierzesz z aut grupy VW) lub z ASO (ale drogo)
Inny sposób to popatrzeć po szrotach za takimi wtyczkami lub na allegro. Zwykle jak rozbierają angliki to wiązki im nie schodzą i pewnie wtyczki chętnie sprzedadzą.
Czasem zdarza się, że wiązkę tempomatu można kupić na allegro (mi się tak udało za 25 PLN).
|
30.08.2010, 12:30 |
|
|
Dołączył(a): 20.02.2008, 14:55 Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: F1 Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Sprawa jak najbardziej do przejscia - sam robilem wiazke bazujac na pojedynczych kostkach. najwiekszy problem (cenowy) jest z pinami do kostki XS3 - 2 sztuki to okolo 10 PLN, co wiecej zacisniete na kabelku, wiec trzeba lutowac.
Kostka do manetki jest juz z pinami wiec problem odpada (jest ich tam nawet 10, ale nie da sie ich wsadzic do kostki XS3)
Pin meski w cenie podobnej do tych z XS3 - okolo 10 PLN, kupisz i tak 2.
zostaje przejsciowka do kostki pedalu hamulca, ale ja ja pominalem i po prostu podlaczylem "zlodziejka" zaciskana na przewodzie.
Schemat instalacji banalnie prosty - ja bazowalem na tym z Elsy.
Tak na marginesie to piny ma w ofercie Wurth - ale tylko w zestawach, cos kolo 160 PLN (chyba, nie pamietam dokladnie) ale dostaniesz ich az za duzo.
Kostki i piny kupowalem w ASO, cena za caloci okolo 50 PLN, kabelki w niezaleznym sklepie.
"Inny sposób to popatrzeć po szrotach za takimi wtyczkami lub na allegro. Zwykle jak rozbierają angliki to wiązki im nie schodzą i pewnie wtyczki chętnie sprzedadzą."
I to jest chyba najlepsze wyjscie, o ile grzebiesz przy aucie wiecej - kupic kawalek wiazki, bedzie na zapas
[/list]
_________________ Pozdrawiam
Michał
|
30.08.2010, 13:21 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Wiązka.
Witam wszystkich. Dzięki za podpowiedzi. Powiem szczerze, że nie mam ochoty na rękodzieło. Znalazłem natomiast takie coś
http://moto.allegro.pl/tempomat-wiazka- ... 38174.html
Co o tym sądzicie? Czy ktoś to może montował u siebie? Wydaje mi się, że brakuje tam jedynie wtyczki do XS3 i ew. 2 pinów. Pzdr.
_________________ pitt47
|
02.09.2010, 07:23 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
No nie wiem czy warto. Na jednej z aukcji chyba firma SKODEXIM sprzedaje same manetki z tempomatem za niecałe 60 PLN zatem drugie 60 PLN dać za "wiązkę", która ma tylko jedną wtyczkę (gdzie wtyczka do gniazda XS3?) to trochę dużo.
|
02.09.2010, 08:31 |
|
|
Dołączył(a): 20.02.2008, 14:55 Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: F1 Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
pitt47 napisał(a): Co o tym sądzicie? Czy ktoś to może montował u siebie? Wydaje mi się, że brakuje tam jedynie wtyczki do XS3 i ew. 2 pinów. Pzdr.
Dobrze Ci sie wydaje.
Brakuje najdrozszego elementu - pinow do kostki XS3 oraz samej kostki - przynajmniej na dostepnym zdjeciu nie widac jak sa przewody zakonczone (ja widze tylko to najnizsze zdjecie)
Co wiecej kostka idaca do manetki to nie oryginal tylko zwykla kostka do komputera taka jak np dla wtyku USB na plycie albo kontrolek obudowy (zeby nie bylo nie mialem tej wiazki w rekach, ale bardzo podobnie wygladajaca kolegi i z tych elementow byla zrobiona)
Poza tym zastanow sie - tu dasz 45 PLN i bedziez musial dolozyc co najmniej kostke XS3 i nie wiadomo co jeszcze (jak piny to co najmniej +25 PLN dla kostki XS)
jak pojdziesz do ASO to za te pieniadze bedziesz mial komplet oryginalnych wtyczek i pinow tylko bedziez musial je sam pozaciskac.
Co moim zdaniem istotne ori kostka w manetce ma zaczep, ta jak widze nie bardzo. bedzie Ci sie chcialo rozbierac wszystko jak kostka sie poluzuje na drodze?
Moim zdaniem lepiej isc i kupic w ASO. Numery kostek masz, piny ci dobierze ASO.
Pin meski mozesz pominac - byl tu opis na alternatywne podlaczenie od strony komory silnika tego przewodu
PS. Jak nie masz ochoty na rekodzielo zupelnie to zostaje Ci kupno tempomatu w ASO - bedzie razem z kompletna wiazka - nic tlyko podpiac, cena ok 300 PLN
_________________ Pozdrawiam
Michał
|
02.09.2010, 09:04 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
albo zakupić TUTAJ komplet
gostek czasem wystawia na aukro i wysyła do Polski.
zadzwoń , na pewno się dogadasz
ja już u niego różne rzeczy kupowałem.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
02.09.2010, 16:05 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Jeszcze jedna opcja zakupu oryginału
http://cgi.ebay.pl/Tempomat-GRA-Skoda-F ... 5889aea5d8
Można także kupić samą wiązkę.
_________________ pitt47
|
13.09.2010, 05:58 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Po wielu przebojach i bojach, mam i ja aktywowany tempomat. Konieczna była wymiana BSI pomimo, że ASO (i to niejedno) zapewniało, że wystarczy wymiana manetki i montaż wiązki.
Wielkie dzięki dla kolegi Kapi za pomoc z VAG-iem.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
19.09.2010, 21:16 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
No to teraz trochę ode mnie. W związku z tym, że czekam aż tempomat dotrze, zabrałem się z kumplem za kodowanie. On twierdził, że można najpierw tempomat zakodować, potem zamontować wiązkę, i ma banglać. Ale pojawił się problem, ponieważ nie udało się go zakodować. Sterownik to 6Q1.
Rzeczywiście jest tak, że najpierw trzeba wszystko zmontować to kupy?
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
11.05.2011, 10:19 |
|
|
Dołączył(a): 31.12.2010, 10:00 Lokalizacja: Pisz Posty: 1459
Podziękował: 11
Pomógł: 51
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL Combi wersja Comfort + opcjonalne
Rok prod.: 2011
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
hmmm wg mnie dziwne by było uaktywnienie czegoś czego nie ma. Zazwyczaj jak robiłem i programowałem różne cosie, to pierwszą sprawą było sprawdzenie połączenia elementów i jeśli urządzenie wykryte można było programować dopiero... Nie sądzę, aby można było włączyć coś czego jeszcze fizycznie nie ma.
_________________ ==============OGŁOSZENIA PARAFIALNE============== aktualne zdjęcia fabki: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?p=200348#p200348
|
11.05.2011, 10:38 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
No tak, ale w Fabii 1.9 SDI z 2003 roku udało mu się zakodować tempomat, a fizyczny brak manetki powodował wyskakiwanie błędu. I taki mieliśmy plan.
A teraz drugie moje pytanie: Który kabelek z wiązki tempomatu odpowiada za podłączenie się do zegarów, aby uzyskać kontrolkę?
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
11.05.2011, 10:59 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|