Teraz jest 01.07.2024, 05:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
[F1] Stuki w zawieszeniu 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 23.09.2006, 17:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 70
Podziękował: 1
Pomógł: 5

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Comfort Hatchback
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: stuki, puki w zawieszeniu.
Na pewno stuki są na dziurach. Zarówno na prawym jak i lewym kole. Są to "normalne stuki", ale na pewno za głośne jak na "normalne stuki" na dziurach.
Jak cofam na parkingu na skręconych kołach, to czasami słychać taki "strzał" (z prawej strony). W pierwszej chwili myślałem że sprężyna mi strzeliła, ale to nie to.
Dzwonienie daje się usłyszeć jak jadę powoli. Jakby miał jakiś klucz wrzucony pod maskę.

Przyglądałem się odbojnikom, jak i osłony i wyglądają na całe.


18.08.2011, 16:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: stuki, puki w zawieszeniu.
może więc wystarczy tylko drążki czy końcówki wymienić.
A co do klucza pod maską to nie wiem, może tłumik gdzieś na haku się poluzował i dzwoni.
Ale niech się jeszcze ktoś bardziej doświadczony wypowie.

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


18.08.2011, 16:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.09.2006, 17:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 70
Podziękował: 1
Pomógł: 5

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Comfort Hatchback
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: stuki, puki w zawieszeniu.
Też myślałem że to może tłumik, ale ten mechanik wymacał wszystko pod samochodem, i tłumik też i cisza.
A ten "klucz pod maską" na pewno jest z przodu samochodu.

A przeguby (zewnętrzny, wewnętrzny) jak się diagnozuje? Skoro na szarpakach to nie wychodzi.

Może się "szarpnąć" i wymienić amory (przód, tył), sprężyny, łożyska McPersona, i może jeszcze coś...


18.08.2011, 17:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: stuki, puki w zawieszeniu.
Hej.
Przegub zewnętrzny - przy skręconych kołaach jadąc jest charakterystyczne rytmiczne pstrykanie, gdy naprawdę ma dosyć, to słychać to nawet jadąc na wprost.
Przegub wew. - drgania kierownicy pomiędzy 80 a 100 km/h.
Przeguby napewno nie pukają. Zostaw je na koniec. Jak słyszysz pojedyńczy strzał jadąc na skręconych kołach to zatarte łożysko mcpersona.
Też mi puka z przodu, rozłożyłem sam całą zawiechę i ni cholery nie mogę znaleść. Podejżewam przekładnie kierowniczą ale nie jestem do końca przekonany, jak złapię za listwę kierowniczą to niby luzów nie ma. Ręce mi opadają. Na każdej większej dziurze mam łup. A przebieg to prawie 200 000. Gdzie sam zrobiłem już ponad 60 000 przez 2 lata.

_________________
133 KM & 321 NM


18.08.2011, 19:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: stuki, puki w zawieszeniu.
A mam wymienione amory(i wali tak samo), niedawno wymieniłem całe oryginalne wachacze, tylna tuleja wzmocniona, oryginał od polo, sworzeń wachacza trw, końcówka drążka trw, łącznk stabilizatora ok, gumy na stabilizatorze wymienione i dalej wali...
Został drążek kierowniczy i przekładnia, ale funduszy zero, pozatym po głowie chodzi mi 3 letnie mondeo :mrgreen:

_________________
133 KM & 321 NM


18.08.2011, 19:57
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: stuki, puki w zawieszeniu.
Piter!!!, z McPhersona wymieniałeś samo łozysko czy kpl z poduszką ? ja miałem rozkalibrowany otwór do mocowania amorka i waliło przy każdej zmianie kierunku - lekki łuk w lewo lub prawo i "łup" .... na forum była gdzies wklejona fotka...

Piter!!! napisał(a):
po głowie chodzi mi 3 letnie mondeo

wersja ST220 ? inna to szkoda zachodu :mrgreen:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


18.08.2011, 20:10
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 23.09.2006, 17:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 70
Podziękował: 1
Pomógł: 5

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Comfort Hatchback
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: stuki, puki w zawieszeniu.
Widzę że masz taki sam rocznik i model.
Ja bym chciał jeszcze pojeździć ze 2-4 lata tym samochodem.

Na pewno wymienię końcówki drążków, łożyska/poduszki amorów. Chciałbym jeszcze amory, ale nie wiem za ile udałoby mi się je "wyrwać". Ostatnio słabo z kasą :/


18.08.2011, 20:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: stuki, puki w zawieszeniu.
Same łożysko. ten otwór od amora był okrągły i dokręciłem go na maksa.
St 220 były chyba w tych poprzednich. Ale interesuje mnie już tylko benzyna i albo 2,0 albo 3,0 V6.

_________________
133 KM & 321 NM


18.08.2011, 20:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: stuki, puki w zawieszeniu.
Ja mam teraz amory sachs olejowo, szczerze je polecam, wcześniej miałem bilstein gazowo olejowe. Są one za twarde na ten samochód, samochód strasznie stracił na komforcie, zrobiłem na nich jakieś 20.000, są w dobrym stanie, leżą w garażu...
Poza tym na amorach gazowych przód był wyżej jakieś 3 cm niż teraz i wyglądał jak motorówka. Także bierz tylko olejowe.

_________________
133 KM & 321 NM


18.08.2011, 20:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57
Lokalizacja: mazowieckie
Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: stuki, puki w zawieszeniu.
jayesp napisał(a):
W zimie, jak były duże mrozy to zaczęły mi się tłuc amory z tyłu

Zwyczajnie zamarzły, już paru moich znajomych to ćwiczyło. Śnieg z solą dostaje się do amorka i zamarza przy ok minus 7-8 stopni.
Pomoże tylko wymiana.

jayesp napisał(a):
Przeszedłem całą "ścieżkę diagnostyczną" i niby tylko do wymiany końcówki drążków kierowniczych (na pewno lewa końcówka). Amortyzatory niby dobre, i łączniki stabilizatorów, i wszystko inne. Co prawda widziałem że mechanik się przykłada na szarpkach, i wszędzie zaglądał

Szarpaki są dobre ale nie dla fabki, to efekt "pływających" tylnych tulei wahacza.

Nie chce sie chwalić ale zawieszenie w fabce mam opanowane, już robiłem kompletne paru osobom.
Robienie na raty nie ma sensu.
Wypruć wszystko i założyć nowe.
Jak się policzy koszty to okaże się że nie jest tak źle.
I nastaje upragniona cisza.
Krótkotrwała ale jednak.
:D

_________________
Skoda zamieniona na Suzuki


19.08.2011, 04:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.09.2006, 17:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 70
Podziękował: 1
Pomógł: 5

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Comfort Hatchback
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: stuki, puki w zawieszeniu.
Jarek No.1
Wypruć wszystko, czyli co wszystko? ;)
Amory, poduchy, łożyska?
Czy jeszcze sprężyny, łączniki, i może cały stabilizator? A może jeszcze coś?


19.08.2011, 06:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57
Lokalizacja: mazowieckie
Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: stuki, puki w zawieszeniu.
Fabia to takie auto w którym leci wszystko lawinowo, najbardziej w zawieszeniu i napędzie.
Wymienia się gumy wahaczy, sworznie, łaczniki stabi, gumy stabi, na stabi daje się nowe opaski ustalające, poduchy amorków, amorki, najlepiej sprężyny i jeszcze przeguby zewn i piasty kół.
Jak komuś szkoda kasy to i tak w krótkim czasie wymieni brakującą resztę.
Ten typ tak ma.
:D

_________________
Skoda zamieniona na Suzuki


19.08.2011, 07:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.04.2011, 19:04
Posty: 31
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: COM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Stuki w zawieszeniu
Witam. Mam pewien problem. Otóż przy nie równościach szczególnie pokonywanych z małą prędkością słychać dziwne stuki w zawieszeniu. Wymieniłem ostatnio łączniki stabilizatora, tuleje na wahaczu, sworzeń wahacza od strony kierowcy i gumy drążka stabilizatora(wczoraj). Niestety dalej to nie pomaga i stukanie słychać. Amortyzatory wymienione były około 10 tyś km temu od od około 2 tyś takie stuki słychać. Na szarpakach nic nie wychodzi już więcej. Miał ktoś może coś podobnego kiedyś? Bo ja już nie mam pomysłów.


29.10.2014, 08:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Stuki w zawieszeniu
To jest nas dwóch, z tym że u mnie do wymiany kwalifikują się już gumy stabilizatora (według diagnosty). Śmiem w to wątpić, bo miałem już wywalone gumy i dźwięk jest inny. Niemniej jednak spróbuje.

Może to wydać Ci się dziwne, ale ja takie stuki miałem kiedyś jak nie dokręciłem dokładnie łączników stabilizatora. Może to o to chodzi?

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


29.10.2014, 08:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.04.2011, 19:04
Posty: 31
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: COM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Stuki w zawieszeniu
Łączniki doęcone bo sam wczoraj dokręcałem przy wymianie gum. Zastanawia mnie czy czasem amortyzatory nie sa jakies wadliwe


29.10.2014, 08:33
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 236 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL