Teraz jest 08.07.2024, 07:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
[F1] Znikający/ubywający płyn chłodniczy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 21.06.2010, 20:53
Posty: 136
Podziękował: 3
Pomógł: 4

Województwo: łódzkie
Post Re: Gdzie jest temat pt. Dziwne uciekanie płynu chłodniczego
Auto jest w warsztacie, jak problem będzie rozwiązany napiszę.

_________________
1.9 TDI Elegance
1.9 TDI Ambient


12.05.2015, 09:01
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 03.03.2014, 11:29
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 2006
Województwo: lubelskie
Post Re: Gdzie jest temat pt. Dziwne uciekanie płynu chłodniczego
Dzięki wookie85 za odzew. Pompę wody możesz raczej wykluczyć, swoją wymieniłem wraz z rozrządem 5tys/km temu a problem dalej istnieje.


12.05.2015, 09:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.06.2010, 20:53
Posty: 136
Podziękował: 3
Pomógł: 4

Województwo: łódzkie
Post Re: Gdzie jest temat pt. Dziwne uciekanie płynu chłodniczego
swoją drogą szkoda, że dopiero jak ktoś skasuje temat to jest zainteresowanie...

_________________
1.9 TDI Elegance
1.9 TDI Ambient


13.05.2015, 06:44
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 21.06.2010, 20:53
Posty: 136
Podziękował: 3
Pomógł: 4

Województwo: łódzkie
Post Re: Znikający/ubywający płyn chłodniczy
do wymiany uszczelka pod głowica lub glowica nieszczelna w moim wypadku, prosty tester co2 z allegro za 20 zł najszybciej zweryfikował temat, szkoda ze wiekszosc warsztatow go nie posiada....

jesli spada wam poziom plynu z samego zbiorniczka (cisnienie wywala przez przelew) nie macie oleju w silniku, auto ciagnie ladnie, przegrzewa sie powyzej 110-120 dopiero to na 99% uszczelka pod glowica z komory spalania dostaja sie gazy, nabijaja cisnienie i podnosza temperature plynu badz 1% ze walnieta glowica

Poza tym koniecznie sprawdźcie w pierwszej kolejności pompę wody - moja była niesprawna i to prawdopodobnie to się przyczyniło co uszkodzenia uszczelki

W konsekwencji (jeśli głowica bez pęknięć) do wymiany cały rozrząd, planowanie, wszelkie uszczelki etc. i całkowity koszt w ASO VW to 2600 zł przy zwrocie starej pompy wody oryginalnej! to ważne bo inaczej dopłata +600 zł. Można nawet ze szrotu inną przywieźć byle była.

_________________
1.9 TDI Elegance
1.9 TDI Ambient


17.05.2015, 09:51
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 15.06.2015, 12:29
Posty: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Znikający/ubywający płyn chłodniczy
Witam! Chciałbym się zapytać o wymianę uszczelki pod głowicą. Mam fabie 2002 1.4 MPI, uszczelka pod głowicą byłą wymieniana przez poprzedniego właściciela (niestety nie wiem kiedy to było, lecz uszczelka wygląda an nową, podobnie jak nakrętki więc na pewno była wymieniana), skodę kupiłem pół roku temu. Oprócz czasami zapalającej się kontrolki poziomu płynu chłodniczego (dzieje się to za sprawą kabla - tylko nie mogę dojść którego, ponieważ wszystko jest sprawdzone i jest ok) od niedawna zauważyłem wyciek oleju, jest dość spory ponieważ regularnie muszę go uzupełniać. Olej ścieka po silniku i wygląda jakby wyciekał z pod głowicy i filtra oleju. W czym może być problem skoro uszczelka jest nowa? Została źle założona i się przepaliła?


15.06.2015, 12:42
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Znikający/ubywający płyn chłodniczy
mc2295 napisał(a):
Oprócz czasami zapalającej się kontrolki poziomu płynu chłodniczego (dzieje się to za sprawą kabla - tylko nie mogę dojść którego, ponieważ wszystko jest sprawdzone i jest ok)

Jeśli kable sprawdzone to może być w zbiorniczku problem. Podmień na inny.

mc2295 napisał(a):
Olej ścieka po silniku i wygląda jakby wyciekał z pod głowicy i filtra oleju.


Zrób zdjęcie od przodu silnika i pokaż gdzie to cieknie.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


15.06.2015, 14:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.10.2014, 19:25
Lokalizacja: Poznań
Posty: 255
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente +
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Znikający/ubywający płyn chłodniczy
U kolegi w Fabii 1.4/16 V jak zauważył też schodzi delikatnie płyn chłodzący ok 200 ml na 300 km przebiegu. Brak wycieków z okolicy obudowy termostatu i wogóle pod samochodem . Nie widziałem nawet białego nalotu z płynu. Zbiornik czysty i płyn też, olej silnikowy nie jest słodki ?


16.06.2015, 07:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12719
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Znikający/ubywający płyn chłodniczy
pado135 napisał(a):
U kolegi w Fabii 1.4/16 V jak zauważył też schodzi delikatnie płyn chłodzący ok 200 ml na 300 km przebiegu.

Moim zdaniem to jest wielgachny ubytek. U siebie w 1.4 16V nigdy nie musiałem płynu uzupełniać przez 50 000 km przebiegu.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


16.06.2015, 07:55
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 11.10.2014, 19:25
Lokalizacja: Poznań
Posty: 255
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente +
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Znikający/ubywający płyn chłodniczy
Wczoraj Fabia była sprawdzana testerem CO . Jest OK.


18.06.2015, 19:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.08.2015, 21:24
Posty: 2
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
Post [F1] Problem z układem chłodzenia
Witam wszystkich bardzo uprzejmie, jest to mój pierwszy post.
Jestem posiadaczem fabii 1,4MPI z 2002r, 180000km przebiegu, instalacja LPG. Od dłuższego czasu mam problem z układem chłodzenia. Mianowicie po odpaleniu silnika zapala się kontrolka płynu chłodniczego. Z tego co wyczytałem na forum jest to dosyć powszechny problem. Sprawę bym olał gdyby dotyczyła samego czujnika - niech sobie pika. Niestety płynu systematycznie ubywa w naczyniu, stąd częste dolewki. Nadmienię, że kontrolka zapala się niezależnie od jego poziomu. Niepokoi mnie też nadciśnienie w układzie chłodzenia. Ranem, przed wyjazdem do pracy (auto zimne, stojące 12h) przewód od chłodnicy jest bardzo twardy. Po odkręceniu korka ciśnienia wyrównują się i poziom płynu zwiększa się o ok 15-20% objętości naczynka.
Nie bardzo wiem od czego mam zacząć. Czy oddawać auto od razu do mechanika na wymianę uszczelki pod głowicą? Czy może problem leży gdzie indziej? Dodam, że nie zaobserwowałem, żeby olej przedostawał się do zbiorniczka, ale nie domontowałem go. Czy płyn może uciekać gdzieś przez parownik? Może udać się najpierw do gazownika celem regulacji i przeglądu instalacji gazowej? Auto przy super ekonomicznej jeździe nie schodzi poniżej 10l/100km. Wykluczam wycieki płynu przez przewody i chłodnicę. Nie mam pomysłu na jego serwis.


25.08.2015, 21:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 834
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Problem z układem chłodzenia
Po mojemu uszczelka pod głowicą do wymiany. Niech się wypowiedzą inni.

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje bonifacy za ten post:
roach7
25.08.2015, 21:38
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: [F1] Problem z układem chłodzenia
UPG niestety

_________________
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje arthek za ten post:
roach7
26.08.2015, 05:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.08.2015, 21:24
Posty: 2
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: Znikający/ubywający płyn chłodniczy
Dziękuję za utwierdzenie mnie w tym przekonaniu. Poniżej zamieszczam jeszcze zdjęcia korków i naczynka. Nie wiem czy coś wniosą do tematu.

http://zapisz.net/images/531_img_7511.jpg
http://zapisz.net/images/722_img_7500.jpg
http://zapisz.net/images/658_img_7520.jpg


26.08.2015, 08:30
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Znikający/ubywający płyn chłodniczy
roach7 napisał(a):
Nadmienię, że kontrolka zapala się niezależnie od jego poziomu.

No to może przy okazji uszczelki zaplanuj wymianę zbiorniczka?

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


26.08.2015, 10:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2016, 09:10
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia 1.4 Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
Post Powolnie ubywający płyn chłodniczy
Witam wszystkich,

Wiem, że temat już się przewijał przez forum, ale wydaje mi się, że mój problem jest trochę inny. Otóż u innych można było zaobserwować szybki ubytek płynu chłodniczego - ludzie musieli dolewać co tydzień.

Ja kupiłem swoją Fabię 1.4 Comfort w Lutym. Przejechałem trasę około 500 km i zaobserwowałem, że poziom płynu w zbiorniku obniżył się o około 1,5 cm. Dokupiłem więc płyn chłodniczy(Zielone Borygo) i dolałem do max. Dzisiaj, po dwóch miesiącach poziom jest poniżej minimum. Znów musiałem dolać płynu. Mogę powiedzieć, że w dwa miesiące ubyło około 800 ml, to daje około 13 ml na dzień.

Czy ktoś miał taki przypadek? Jak się do tego zabrać by zidentyfikować problem? Dodam, ze auto po zakupie było sprawdzane w warsztacie pod tym kątem i nie znaleziono żadnych przecieków widocznych. To sączenie jest na tyle małe, że być może jest niezauważalne w krótkiej perspektywie czasu, natomiast po miesiącu, dwóch ubytek jest już widoczny.


06.04.2016, 09:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL