FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1/F2] Kontrolka oleju sie pali, dlaczego?
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=16138
Strona 4 z 4

Autor:  przemek568 [ 31.10.2013, 10:06 ]
Tytuł:  zapalająca się czerwona kontrolka oleju

witam

mam problem w swojej skodzie mianowicie zapala mi się czerwona kontrolka oleju, poziom oleju jest ok, olej nie wycieka, podejrzewam ze może być to czujnik temperatury oleju, tylko nigdzie nie mogę znaleźć gdzie się on znajduje. czerwona kontrolka zapala się w momencie gdy wskaźnik temperatury silnika lekko ruszy z miejsca po prostu gdy silnik załapie juz temperaturę. czy mógłby ktoś podać link ze zdjęciem na którym znajduje się umiejscowienie tego czujnika, i czy ma ktoś jakieś inne sugestie odnośnie tej usterki.

skoda fabia I, rocznik 2001r, 1.4mpi

Autor:  witek_77 [ 31.10.2013, 10:24 ]
Tytuł:  Re: zapalająca się czerwona kontrolka oleju

może być czujnik ciśnienia oleju. Grzeje się olej to jest rzadszy. Najlepiej vagiem przeczytać ciśnienie oleju. O temp oleju nie słyszałem w skodzie.

Autor:  Journeyman [ 16.03.2016, 16:43 ]
Tytuł:  Kontrolka oleju

Witam,
Od mniej więcej dwóch miesięcy jestem posiadaczem Fabii 1, rocznik 2002, silnik 1.4 MPI z instalacją gazową. Auto jeździło bez większych problemów, olej i filtry zostały wymienione niemal od razu po kupnie. Niestety dzisiaj z nieznanych mi przyczyn zaczęła piszczeć i migać kontrolka oleju. Zanim zjechałem na parking kontrolka już zgasła. Olej jest, płyn chłodniczy jest. Na korku od oleju jest widoczna taka biało-żółta maź. Jadąc po jakiejś godzinie dalej zdarzyło mi się to jeszcze ze 2-3 razy. Z tego co zauważyłem kontrolka zapalała się głównie przy większych obrotach.
Co może być powodem?

Autor:  puti78 [ 16.03.2016, 18:40 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju

Biało -żółta maź to może być uszczelka pod głowicą, ewentualnie może też termostat "leżeć" i silnik jest niedogrzany. A jak z temperaturą, łapie normalnie i trzyma czy wskazówka lubi sobie opaść? A jak pod korkiem w zbiorniczku wyrównawczym? Nie ma mazi? Płyn chłodzący czysty czy może zanieczyszczony olejem?A co do kontrolki to może być czujnik ciśnienia oleju. Ściągnij wtyczkę i zobacz czy nie sączy się przez niego olej. Ja tak miałem. Czujnik tani i wymiana banalnie prosta.

Autor:  Journeyman [ 16.03.2016, 18:58 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju

Wskazówka po rozgrzaniu silnika zostaje cały czas w pozycji na środku, pod korkiem z wyrównawczego nie ma mazi, płyn różowy i czysty. Jutro rano sprawdzę w takim razie czujnik i napiszę. Dzięki za odpowiedź.

Autor:  psychorap [ 16.03.2016, 21:17 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju

Po co siejecie panike. Pierwsze co sprawdz to czujnik cisnienia oleju. Odepnij wtyczke z czujnika i sprawdz czy nie ma pod wtyczka oleju. Tam jest membrana ktora sie psuje. Ja tak mialem. Wymienilem czujnik na nowy z aso, a wtyczke spryskalem zmywaczem do hamulcow i wpialem z powrotem.
Po klopocie ;)

Autor:  puti78 [ 17.03.2016, 17:39 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju sie pali, dlaczego?

Wytrzyj jeszcze korek i zaobserwuj czy dalej się maź będzie robiła. Jak robisz małe przebiegi to może się tak dziać jak jest zimno.

Autor:  marcin [ 02.10.2016, 16:15 ]
Tytuł:  Kontrolka oleju

Witam. Mam problem z moją fabią I. Po przejechaniu ok 30-40 km dosłownie na chwilę zaczyna mrugać lampka oleju, kilka razy piknie i gaśnie, po chwili znów to samo. Nigdy nie zdarzyło się to na zimnym silniku. Wyczytałem że może to być pompa oleju. Co można jednak sprawdzić przed zdecydowaniem się na jej wymianę? Poziom oleju jest kontrolowany regularnie i jest stały

Autor:  Angel [ 04.10.2016, 06:18 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju

W tych silnikach to raczej niemożliwe żeby problem był z pompą oleju. Sprawdź czujnik ciśnienia.

Autor:  bastek [ 26.12.2016, 03:13 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju sie pali, dlaczego?

Jak słusznie koledzy zauważyli zaczął bym od sprawdzenia poziomu oleju oraz czujnika oleju. Jego niesprawność może doprowadzić do bardzo nieprzyjemnych i kosztownych konsekwencji. Jeśli jest możliwe należy również sprawdzić pompę olejową. Istotnym czynnikiem jest również jaki olej stosujemy i jak często go zmieniamy. Z reszta ten element jest mało kosztowny tak więc wymiana maksymalnie co 15 tys km nie powinna nadszarpnąć budżetu kierowcy. W moim aucie zmieniam co 14-15 tyś km na shella 10W40.

Autor:  Artur_jaw [ 26.12.2016, 10:05 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju sie pali, dlaczego?

bastek
możesz ustosunkować się do swojego wpisu w kontekście wpisu w innym temacie :
bastek napisał(a):
Osobiście jeżdżę jeszcze sprawdzonymi jednostkami lecz wymianę robię max co 15 tys km od początku w dwóch autach na shellu helixie 5W40

a tu piszesz
bastek napisał(a):
shella 10W40

Strona 4 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/