Teraz jest 05.07.2024, 14:15



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Regulacja naciagu linki hamulca recznego 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Medzus napisał(a):
Mam jeszcze Astre F i w niej reczny tez na bębny ale jak zaciągam na asfalcie to tylko dym z kół idzie

Bo skoda jest widocznie dla bardziej rozgarniętych użytkowników ręcznego ;-)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


19.09.2011, 19:59
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Mozliwe ze tak jest , ale opel zmienia własciciela ... Skoda to tak jakby teraz moje auto na conajmniej 4-5 lat więc chce aby wszystko było na tip-top .


19.09.2011, 21:01
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
To wychodzi na to, że muszę kupić nowe bębny. ;D

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


20.09.2011, 08:23
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
We wnętrzu bębna hamulcowego nie ma regulacji naciągu linki. Można jedynie tak jak ktoś pisał wcześniej rozszerzyć szczęki i przez to pozwolić zjechać niżej samoregulatorowi ( ten klin który jest ciągnięty w dół przez sprężynę), gdyż jak sprężyna jest już słaba to ma problemy z odciągnięciem go w dół.


20.09.2011, 10:24
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
No u mnie to jest i tak na maksa ściągnięte. :/

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


20.09.2011, 11:27
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.01.2011, 09:44
Lokalizacja: Orneta
Posty: 139
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Hej a czy słabo naciągnięta linka ręcznego może być powodem miękkiego hamulca nożnego? Bo po okresowym czyszczeniu i słabiej naciągniętej lince mam taki objaw że jakby hamulce były zapowietrzone a były odpowietrzane jak należy...dodam że jak w czasie jazdy zaciągne lekko ręczny to pedał nożnego staje się twardszy. Przypadek?


04.11.2011, 20:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Kamilo2410 napisał(a):
Hej a czy słabo naciągnięta linka ręcznego może być powodem miękkiego hamulca nożnego? Bo po okresowym czyszczeniu i słabiej naciągniętej lince mam taki objaw że jakby hamulce były zapowietrzone a były odpowietrzane jak należy...dodam że jak w czasie jazdy zaciągne lekko ręczny to pedał nożnego staje się twardszy. Przypadek?

Nie przypadek tylko i wyłącznie wina leży po stronie klina blokującego powrót szczęk sprawdż go jak chodzi tak jak koledzy pisali wyżej albo klin chodzi za ciasno albo sprężyna za słaba , jak zaciągniesz ręczny rozewrze szczęki i hamulec lepiej łapie a to zadanie ma spełniać klin


04.11.2011, 21:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.01.2011, 09:44
Lokalizacja: Orneta
Posty: 139
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
kika napisał(a):
Nie przypadek tylko i wyłącznie wina leży po stronie klina blokującego powrót szczęk sprawdż go jak chodzi tak jak koledzy pisali wyżej albo klin chodzi za ciasno albo sprężyna za słaba , jak zaciągniesz ręczny rozewrze szczęki i hamulec lepiej łapie a to zadanie ma spełniać klin
jakimś

Faktycznie jak rozbierałem to ta sprężynka nie była jakoś wyjątkowo "kurczliwa". Będę musiał to jeszcze wyregulować i będzie spokój.

Panowie czy wie ktoś czy jest możliwość regulacji ręcznego odnośnie prawej i lewej strony? Lewa strona chodzi super lekko i na 4 ząbku blokuje a prawa obciera dosyć mocno na odpuszczonym ręcznym i szlag mnie trafia normalnie:(. Szczęki na pewno odbijają bo jak popuszczę mocniej to nie obciera ale wtedy też powstaje ten "miękki" hamulec nożny...


06.11.2011, 12:40
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Ponieważ niedawno było pytanie jak podciągnąć ręczny i ktoś sugerował odkręcanie tunelu środkowego, zrobiłem foty jak to można zrobić inaczej:

Używam klucza z grzechotką:
Obrazek

Klucz jest lekko odgięty i dzięki temu sięga do nakrętki:
Obrazek

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


22.01.2017, 17:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Ja osobiście też używam klucza z grzechotką bardzo podobnego, ale nie chciałoby mi się odkręcać całego tunelu nawet jak mia bym kręcić zwykłym kluczem płaskim chociaż trzeba się trochę na obracać klucz i nim na machać.


23.01.2017, 09:01
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Kręciłem zwykłym kluczem i... przeżyłem. Nie robi się tego co tydzień.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


23.01.2017, 09:12
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL