FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

Spryskiwacze reflektorów
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3569
Strona 3 z 4

Autor:  koral [ 26.03.2008, 20:30 ]
Tytuł: 

Jak bedziesz robil sprawdzenie napiecia w kostce od pompki to nie zapomnij, ze:
- plynu musi byc powyzej czujnika poziomu
- wlaczone musza byc swiatla mijania
niby oczywiste ale ja kiedys malo nie zdjalem zderzaka zanim sie nie skapnąłem, ze musza byc zapalone swiatla.
Jesli nie bedzie napiecia w kosctce pompki to warto jescze sprawdzic przekaznik. Jest osobny i znajduje sie w gniezdzie przekaznikow pod deska rozdzielcza.

Autor:  wawrzkok [ 26.03.2008, 21:07 ]
Tytuł: 

Dzięki wielkie Panowie

Autor:  Lechu [ 17.02.2009, 20:40 ]
Tytuł: 

Koledzy.

Małe pytanko odnośnie spryskiwaczy reflektorów. W swojej Fabce zamontowałem xenony jakieś 2 lata temu, ale coraz częściej słyszę o zabranych dowodach rej. więc postanowiłem przynajmniej spryski dołożyć. Zrobiłem częściowo już instalację elektryczną (zgodnie ze shematem od Korala na tyle, by sprawdzić czy przekaźnik będzie podawał prąd na pompkę) i teraz pojawia się pytanie. Czy jakoś się funkcję spryskiwaczy aktywuje VAGiem czy co, bo u mnie na razie nie działa? Moja Fabka to AZE 60KM końcówka 2002 w wersji Fresh.

Autor:  Allen [ 17.02.2009, 21:27 ]
Tytuł: 

Nie, nie aktywuje się VAGiem, trzeba zrobić do pompki osobny "włącznik do spryskiwaczy reflektorów (lub wykorzystasz np jak już istniejący np: jednocześnie spryskuje szybę oraz relektory)" i wtedy podłączasz go do pompki od spryskiwaczy reflektorów, następnie trzeba się podłączyć np pod stacyjkę (żeby ukraść prąd) żeby spryskiwacze były aktywne po przekręceniu stacyjki (bo wtedy dostaję prąd).

Autor:  Lechu [ 17.02.2009, 22:24 ]
Tytuł: 

Allen napisał(a):
Nie, nie aktywuje się VAGiem, trzeba zrobić do pompki osobny "włącznik do spryskiwaczy reflektorów (lub wykorzystasz np jak już istniejący np: jednocześnie spryskuje szybę oraz relektory)" i wtedy podłączasz go do pompki od spryskiwaczy reflektorów, następnie trzeba się podłączyć np pod stacyjkę (żeby ukraść prąd) żeby spryskiwacze były aktywne po przekręceniu stacyjki (bo wtedy dostaję prąd).


Też o tym myślałem, ale chciałbym to zrobic jak w orginale. Ja to sobie wyobrażam tak:
Zgodnie ze schematem elektrycznym do kompa auta podpina się kabelek od włącznika świateł, który "mówi" mu kiedy są światła włączone, a kiedy nie - zatem kiedy jest sens pryskać na światła (jak nie świecą, to spryskiwacze nie zadziałają). Natomiast z kompa samochodu idzie kabelek do cewki przekaźnika pompki sprysków reflektorów (rozumiem, że komp liczy sobie ile to już razy kierowca prysnął na szybę i w co piątym pryśnięciu załącza prąd na cewkę przekaźnika zamykającego obwód silniczka pompki sprysków reflektorów). Teraz pytanie, czy w kompie samochodu trzeda coś uaktywnić, czyli "poinformować" go, że ma nowy obwód, czy też to działa to na zasadzie plug and play? Innymi słowy, czy spaprałem swoją instalację i dlatego nie działa, czy też jest ok, ale trzeba włączyć nową funkcję w kompie za pomocą VAGa?

Autor:  niuniek54 [ 18.02.2009, 08:00 ]
Tytuł: 

WITAM

Po zamontowaniu spryskiwaczy, 2 pompki, przekaźnika,przewodów itd. podłączasz się z kompem i zaznaczasz w opcji "spryskiwacze reflektorów". Jeżeli wszystko jest podłączone jak w oryginale to będzie działać co 5 spryskanie szyby (5 raz trzeba przytrzymać chwilkę spryskiwacz dłużej). Powodzenia, pozdrawiam :good:
niuniek54

Autor:  Lechu [ 18.02.2009, 21:25 ]
Tytuł: 

niuniek54 napisał(a):
WITAM

Po zamontowaniu spryskiwaczy, 2 pompki, przekaźnika,przewodów itd. podłączasz się z kompem i zaznaczasz w opcji "spryskiwacze reflektorów". Jeżeli wszystko jest podłączone jak w oryginale to będzie działać co 5 spryskanie szyby (5 raz trzeba przytrzymać chwilkę spryskiwacz dłużej). Powodzenia, pozdrawiam :good:
niuniek54



Serdeczne dzięki.

[ Dodano: 2009-02-23, 21:07 ]
Witam,

i jeszcze raz proszę o pomoc.

A jak można wejśc w funkcje "spryskiwacze reflektorów" - jakim programem?
4 dni temu kupiłem VAGa na USB (KKL) od Viakena. Mam programik "Polski VAG 4.9" i nie znalazłem tam nigdzie opcji "spryskiwacze reflektorów"?
A może moje autko nie ma takiej opcji (Fabia 1 2002 AZE 60 km w wersji Fresh (czyli Classic + ABS+ 2-ga poduszka)?

Z góry dziękuję.

[ Dodano: 2009-02-23, 21:47 ]
Witam,

i jeszcze raz proszę o pomoc.

A jak można wejśc w funkcje "spryskiwacze reflektorów" - jakim programem?
4 dni temu kupiłem VAGa na USB (KKL) od Viakena. Mam programik "Polski VAG 4.9" i nie znalazłem tam nigdzie opcji "spryskiwacze reflektorów"?
A może moje autko nie ma takiej opcji (Fabia 1 2002 AZE 60 km w wersji Fresh (czyli Classic + ABS+ 2-ga poduszka)?

Z góry dziękuję.

[ Dodano: 2010-02-07, 16:07 ]
Kilka słów o zamontowaniu spryskiwaczy reflektorów (wymaganych przepisami przy xenonach). Przeszedłem przez ten proces więc podzielę się kilkoma spostrzeżeniami.
1. Należy zakupić wszystkie części a zatem kompletne spryskiwacze (każdy składa się z korpusu spryskiwacza, dyszy i zaślepki – którą należy polakierować pod kolor swojego auta), dodatkowej pompki dedykowanej do spryskiwaczy i trójnika do węży. Co do węży to można zastosować węże paliwowe typowe ze sklepu motoryzacyjnego. Ważne by nie twardniały i nie pękały. Należy pamiętać, że zbiornik na płyn do spryskiwaczy do samochodów ze spryskiwaczami reflektorów jest znaczenie większy (ma 5 l pojemności) niż ten montowany w autach standardowych. Warto nabyć taki zbiornik, bo pompka spryskiwaczy reflektorów jest bardzo silna i w pół minuty może całe 5 litrów wypryskać. Co do samych spryskiwaczy to ja je kupiłem w internetowym sklepie na Słowacji. Całość wraz z przesyłką wyszła ok. 150 PLN taniej niż w Polsce.
2. Co do montażu układu, to należy w zderzaku wyciąć otwory na dysze spryskiwaczy. Każdy zderzak jest fabrycznie przygotowany pod spryskiwacze reflektorów (ma uszy montażowe) –wystarczy w posiadanym zderzaku umiejętnie wyciąć otwory. Sam montaż spryskiwaczy (już po zamontowaniu większego zbiorniczka na płyn i dodatkowej pompki) należy zacząć od wkliknięcia korpusów spryskiwaczy w metalową belkę wzmocnienia czołowego. Są na niej widoczne miejsca, gdzie te korpusy się montuje. Nie należy przykręcać korpusów do zderzaka, bo później całości już się nie zamontuje. Zatem najpierw korpusy wtrysków montujemy na metalowej belce. Następnie robimy podłączenia spryskiwaczy z pompką spryskiwaczy za pomocą zakupionych węży. Warto dodać na każdym łączeniu opaski zaciskowe, bo ciśnienie w układzie, gdy zadziała pompka jest ogromne (szkoda później demontować całość, gdy gdzieś w niedostępnym miejscu ześlizgnie się wąż). Gdy mamy to już podłączone, to zakładamy zderzak (z wyciętymi otworami na dysze spryskiwaczy). Gdy plastikowy zderzak jest już na miejscu to przez wycięte otwory na dysze spryskiwaczy przykręcamy korpusy spryskiwaczy do plastikowego zderzaka. Następnie na dysze spryskiwaczy zakładamy polakierowane zaślepki i tak zmontowane komplety wciskamy w otwory w korpusach spryskiwaczy (mając części w rękach, mój opis będzie bardziej zrozumiały). Dysze spryskiwaczy mają na sobie takie ząbki, które pasują do zatrzasków w korpusach spryskiwaczy.
3. Jeśli chcemy, by całość funkcjonowała jak w oryginale, należy wykonać połączenia elektryczne zgodnie ze schematem (w załączniku). Na schemacie brakuje opisu do złączek XS1 i XS2. Są to złączki wpięte w skrzynkę centralnej elektryki (skrzynka BSI). Jest ona zamontowana poziomo tuż obok skrzynki bezpieczników pod kokpitem od strony kierowcy. Należy pamiętać, że spryskiwacze działają tylko gdy zapalone mamy światła długie lub krótki (stąd ten przewód łączący skrzynkę BSI z włącznikiem świateł).
4. Jeśli już mamy zrobione podłączenia jak w oryginale, to zostaje nam zakodować VAGiem skrzynkę BSI (moduł centralnej elektryki). Należy pamiętać, że nie wszystkie skrzynki BSI obsługują spryskiwacze (np. ja miałem skrzynkę 6Q2 937 049C – ta nie obsługuje spryskiwaczy reflektorów – zresztą prawie niczego nie obsługuje –golas). Należy ją wymienić na skrzynkę obsługująca spryskiwacze reflektorów. Ja zamontowałem 6Q1 937 049 D. Obsługuje ona spryskiwacze reflektorów, ogrzewanie foteli, komfortową pracę kierunkowskazów – i pewnie taż i inne funkcje, ale więcej nie sprawdzałem). Przypuszczam, że wszystkie skrzynki BSI z końcówką „D” ma te funkcje, ale warto kupić wersję 6Q0... lub 6Q1..., bo te wersje obsługują tempomat (tak na przyszłość, jakby ktoś chciał sobie kiedyś zamontować). Ale wracając do kodowania, to do kodu, który był dotychczas w samochodzie należy dodać liczbę 256 i wynik tej operacji wpisać jako nowy kod. W ten sposób zostanie aktywowana funkcja spryskiwaczy reflektorów w samochodzie.
5. Spryskiwacze działają co X pryśnięcie na szybę (załączają się razem z pryśnięciem na szybę, ale trzeba trochę dłużej przytrzymać, by pompa od spryskiwaczy reflektorów zdążyła zadziałać i wytworzyć odpowiednie ciśnienie do wypchnięcia dysz sprysków ze zderzaka). Wartość X (co które pryśnięcie na szybę mają zadziałać spryski reflektorów) można zmienić również odpowiednim kodowaniem. Należy zmienić wartość w kanale dopasowania nr 8 (moduł centralnej elektryki). Dopuszczalne wartości to od 0 do 10. Standardowo Fabia ma wpisane 5 (czyli co piąte pryśnięcie na szybę załącza spryskiwacze reflektorów)
6. A teraz kilka słów jak spryskiwacze świateł działają w naturze. W zasadzie to do niczego się one nie nadają. Krótko pryskają i nie są w stanie zmyć brudu z reflektora (zwłaszcza zaschniętego). Wydaje mi się, że są one tylko po to by Skoda z xenonami mogła przejść homologację i być dopuszczoną do ruchu. Nie polecam montowanie tego, jeśli nie jest to konieczne (np. ma się dołożone xenony).

Autor:  Acio [ 21.06.2010, 11:26 ]
Tytuł: 

Witam

Moduły komfortu z literką C na końcu też obsługują przednie spryskiwacze reflektorów, trzeba je tylko aktywować zmieniając kodowanie programowe, niedogodnością jest to, że nie da zmienić się czasu załączania jak w sterowniku z literką D, przednie spryskiwacze nie załączają się co któryś raz ,tylko za każdym razem po dłuższym przytrzymaniu ( przy włączonych światłach), dla modułu komfortu z literką C ten czas to około 3,5 sekundy.
Mam auto z fabrycznie zamontowanymi spryskiwaczami, dawniej moduł z literką C, aktualnie z literką D, ale to bardziej dla komfortowej pracy wycieraczek.

p.s.

jeżeli chodzi o oryginalne xenony, to układ poziomowania świateł też aktywuje się za pomocą zmiany kodowania, ale odpowiednie urządzenia muszą być zainstalowane

Autor:  thomas [ 21.06.2010, 12:26 ]
Tytuł: 

Ja tam nie mam zadnych spryskiwaczy a lampy mam czysciejsze od niejednego ze spryskiwaczami..
A jesli chodzi o przeglady, proste, sciagam xeny zakladam H7, przechodze przeglad i ponownie je zakladam :eh:

Autor:  Lechu [ 21.06.2010, 15:57 ]
Tytuł: 

Acio,


Nie wiem co masz za BSI z literką C na końcu, ale mój (6Q2 937 049C) nie obsługuje spryskiwaczy zmieniając nawet soft coding (+256 do obecnej liczby). Po prostu mój moduł nie przyjmuje kodowania 256 (jest to dla niego rzecz nieznana).

Jeśli chodzi o aktwację samopoziomowania to się z tobą nie zgodzę. Jedyne co się dzieje to po podpięciu modułu samopoziomowania aktywna staje się funkcja w (Vag com) "Xenon range" i dopiero po wejściu w ten moduł można zmienić kodowanie (soft coding) - który ma powiedzieć modułowi samopoziomowania w jakim aucie jest zamontowany. Dalej by wszystko ruszyło (jak już zakodujemy moduł) to trzeba przeprowadzić procedurę "nastawu podstawowego" i dopiero po tej procedurze jeśli okablowanie jest ok, moduł jest ok i silniczki są ok, samopoziomowanie będzie działać jak należy.
Moduł BSI nie ma nic do xenonów (nie można ich aktywować kodowaniem tutaj).

Dokładałem oryginalne xenony, dorabiałem spryskiwacze reflektorów na oryginalnych częściach i dokładałem oryginalny moduł samopoziomoania xenonów. Zrobiłem to sam we własnym garażu więc są to informacje z pierwszej ręki.

Autor:  mss [ 21.06.2010, 17:12 ]
Tytuł: 

bo masz 6Q2, dlatego.
chcesz to mam 6Q1 na handel, spryskiwacze banglaja i wiele innych gadzetow (od elegance)

Autor:  Lechu [ 21.06.2010, 17:21 ]
Tytuł: 

mss,


Teraz mam zamontowany 6Q1 ...D . Zastanawiałem się nad Twoim, czy by go nie łyknąć, ale po podpięciu VAGa i zapodaniu kodowań wychodzi na to , że 6Q1...D też jest pełną wersją (nie sprawdziłem tylko czy podgrzewaną przednią szybę obsługuje, ale w Fabii wiadomo...)

Autor:  LodzikKrk [ 02.01.2013, 01:07 ]
Tytuł:  Spryskiwacze lamp

Witam Mam pytanie montował ktoś kiedyś spryskiwacze do lamp prosze o pomoc

Autor:  koleś [ 02.01.2013, 08:21 ]
Tytuł:  Re: Spryskiwacze lamp

LodzikKrk napisał(a):
Witam Mam pytanie montował ktoś kiedyś spryskiwacze do lamp prosze o pomoc


No ja Cie prosze...

Naprawdę myślisz, że jesteś pierwszy, który ma taki pomysł? No i mógłbyś napisać o jaką pomoc prosisz?

Kolega Zdono zakładał.

Autor:  LodzikKrk [ 02.01.2013, 11:51 ]
Tytuł:  Re: Spryskiwacze lamp

chciał bym się dowiedzieć czy montują orginalne z fabi spryski czyy z innych aut

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/