FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1/F2] Pompa paliwa - temat zbiorczy.
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=21690
Strona 3 z 8

Autor:  sebasuperb [ 28.06.2008, 22:09 ]
Tytuł: 

marekk napisał(a):

w PD jest elekryczna pompa - tego sie nie da zapowietrzyc


dobrze wiedzieć ;)
marekk napisał(a):


jesli byl na dachu mozliwe ze mial olej w cylindrach - takie krecenie na zywca to smirc silnika


Dokładnie, pod żadnym pozorem nie kręcić jeśli auto leżało do góry kołami, jak marekk pisze... No chyba że będziesz robił swap'a ???

Autor:  plastik [ 29.06.2008, 08:56 ]
Tytuł: 

no to podlacze jak proponujecie, niestety samochod stoi u mechanika wiec nie odpisze odrazu czy pomoglo,
jesli chodzi o zapalenie, to juz po fakcie, samochod zostal juz uruchomiony na jakies 10 min po czym zgasl, na wszelki wypadek odlaczono intercooler i slusznie bo lecialy jakies dziwne czarne plyny,
kurcze tak to jest z niewiedza a czlowiek madry po fakcie :( mam nadzieje ze znajdzie sie przyczyna braku napiecie na dosjsciu pompy paliwa

z gory dzieki za podpowiedzi

dodatkowo zalaczylem zdjecia ustrojstwa o ktorym predzej wspominalem, czy orientujecie sie co to moze byc ?

Autor:  paulob1 [ 29.06.2008, 09:40 ]
Tytuł: 

Sprawdź po numerze fabrycznym. Napis 6Y0 959 121 to nr fabr.
Może w sklepie skody lub serwisie będą wiedzieć.Albo mechanik, jeśli ma program typu Etka, niech wklepie ten numer.Może coś wyskoczy.
Ale na moje oko to jakiś sterownik,być może silniczka od szyberdachu(?)

Autor:  kros [ 29.06.2008, 12:14 ]
Tytuł: 

plastik napisał(a):
jest taka mozliwosc, ze samochod pochodzil i z braku tej kostki alarm odcial zasilanie pompy

być moze tak jest, bo to jest część alarmu, czujnik utradźwiękowy, być może alaram kiedy stwierdzi jakąś nieuprawnioną ingerencję w swoje obwody się zazbraja.

plastik napisał(a):
samochod zostal juz uruchomiony na jakies 10 min po czym zgasl,

Z tego co wiem z lektury forum w ukłądzie paliwowym w dieslu jest dużo więcej paliwa niż w benzyniaku i o tyle o ile w PB auto bez pompy gaśnie prawie natychmiast diesel może jeszcze troche pochodzić - pewnie pompa nie pracowała cały czas (gdy odpiąłeś ten czujnik od sufiem), a ty prostu wypaliłeś paliwo z układu paliwowego, filtra itp. dlatego silnik jakiś czas jeszcze pracował. ???

Autor:  plastik [ 29.06.2008, 12:22 ]
Tytuł: 

dzieki za podpowiedzi :)
ta nowa technika czasem miesza a czasem pomaga :)
tez na moje wygladalo to na cos od alarmu i moze nie ma nadajniko/odbiornika i to program wykryje i swoje juz zapoda do programu
ciekawe czy podlaczenie na nowo przywroci stan przed odlaczeniem, pewnie nie i bedzie wymagana wizyta u mechanika
ahh zeby troche czasme do przodu pomyslec :) to nie odlaczylbym tego, a tak demontowalem wszystko zeby blacharz nie uszkodzil, chcialo sie za dobrze :(

narazie zostawie w spokoju a po zabiehach blacharsko/malarskich wroce do tematu

na ta chwile dziekuje
ale juz chcialbym pojezdzic no ale cos za cos :(

[ Dodano: 2008-06-29, 13:27 ]
znalazlem po numerze fabrycznym ze to alram, wiec pewnie to odcielo zasilanie pompy,
a spalilo sie tak jak podpowiedziano tylko z przewodow a pompa pewnie juz stala

pytanie co teraz? :)

Autor:  mariusz_s [ 29.06.2008, 20:49 ]
Tytuł: 

Jest to ultadziękowy czujnik ruchu w kabinie auta. Element fabrycznego alarmu. Spróbuj poprzez VAG zdeaktywować alarm - system wykrył próbę odłączenie czujnika ruchu i odcioł paliwo.

Autor:  siuter [ 04.09.2008, 15:30 ]
Tytuł:  Pompa paliwa

Witam wszystkich,
Dziś miałem następną drobną przygodę z moją kochaną Fabią :) a mianowicie podjechałem z żoną na zakupy, ja zostałem w aucie słuchając radia...trwało to jakieś 40 minut. Po przyjściu żony, przekręciłem kluczyk a tu zaraz ni z tąd ni z owąd pokazały się kontrolki ABS i kierwoniczka z wykrzyknikiem....i trzy długawe sygnały.......
.....no to sobie pomyślałem..."ocho ABS padł".......ale nie dałem się zwieść i próbując odpalić zauważyłem że wszystko gaśnie.....byłem pewien że to stary akumulator poszedł do lamusa.
Poszedłem do sklepu, kupiłem nowy, założyłem ....no i było OK, wszystko działało!

Ale za jakąś chwilkę zaskoczyłem że moja pompa paliwa nie załącza się otwierając drzwi kierowcy, wtryskując paliwo. Dopiero po przekręceniu kluczyka słyszę jej ciche buczenie, nie wiem teraz jak powinno być dobrze, czy pompa paliwa powinna wtrysnąć paliwo przy:
- otwarciu drzwi kierowcy
- czy przy przekręcaniu kluczyka w momencie zapalania się diod na desce.

Panowie doradzcie, jak macie u siebie, no i jak powinno być prawidłowo, czy też może dwie opcje są OK.

Pozdrawiam. Siuter :cenzura:

Autor:  najjan10 [ 04.09.2008, 15:58 ]
Tytuł: 

Rozumię że wczesniej miałeś że przy otwarciu drzwi pompa paliwa działała a teaz nie? Jesłi tak to faktycznie jest coś nie tak.

Autor:  siuter [ 04.09.2008, 16:01 ]
Tytuł: 

Panowie przyczyna obadana......najprawdopodobniej pompka żeby zadziałać przy otwarciu drzwi musi wykryć niższe ciśnienie poniżej dopuszczalnej normy i wtedy się włącza, stwierdzam to temu ponieważ zaraz po wyłączeniu silnika chociażbyśmy machali drzwiami ile mogli to ona się nie załączy, dopiero po czasie kiedy najprawdopodobniej ciśnienie paliwa spadnie wtedy włącza się po otwarciu drzwi.

Siuter :cenzura:

Autor:  tomek-u [ 04.09.2008, 17:39 ]
Tytuł: 

A co mają drzwi do pompy paliwa? Przekręcając kluczyk dajesz napięcie na pompę.

Autor:  Krzychu_W [ 04.09.2008, 18:36 ]
Tytuł: 

tomek-u napisał(a):
A co mają drzwi do pompy paliwa? Przekręcając kluczyk dajesz napięcie na pompę.


Zupełnie zgadzam się z kolegą.

Otwarcie drzwi nie ma nic wspólnego z pompą paliwa. Pompa paliwa dopiero zaczyna działać w momencie włożenia kluczyka do stacyjki i przekręcenia do pozycji I (czyli palą się kontrolki na tablicy ale nie uruchamiamy rozrusznika).

Autor:  kika [ 04.09.2008, 21:03 ]
Tytuł: 

I tu panowie się mylicie----- po otwarciu drzwi mikrostyk podaje napięcie na pompe paliwa wytwarzając wstępne ciśnienie paliwa ( autko po dłuższym odpoczynku ) następnie to samo się dzieje po przekręceniu kluczyka

[ Dodano: 2008-09-04, 22:16 ]
siuter---ma rację :good:

Autor:  Santi_wrc [ 05.09.2008, 06:41 ]
Tytuł: 

kika napisał(a):
siuter---ma rację :good:

I tak i nie

mam fabię 1,4 60 km od 2001 i nigdy ale to nigdy pompa nie załączyła się po otwarciu drzwi i w tym modelu tak jest prawidłowo że dopiero po przekręceniu kluczyka słychać że pompa pracuje a w innych modelach tak właśnie jest że gdy ciśnienie paliwa spadnie wtedy pompa załącza się po otwarciu drzwi. ale bankowo 1,4 60 km tak nie ma a 1,2 64 km na pewno po dłuższym postoju (spadek ciśnienia paliwa) załącza pompę paliwa przy otwarciu drzwi kierowcy

Autor:  kika [ 05.09.2008, 07:40 ]
Tytuł: 

Dobrze że to się wyjaśniło , mamy trochę wiadomości który rocznik i rodzaj silnika posiada taką opcję

Autor:  szachu [ 05.09.2008, 11:30 ]
Tytuł: 

U mnie też pompa załącza się po otwarciu drzwi (po dłuższym postoju), a silnik mam identyczny jak kika, tylko inny rocznik. Chyba to zależy bardziej od rodzaju silnika niż roku produkcji, ale w Skodzie wszystko jest mozliwe :)

Strona 3 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/