FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F4] Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3434
Strona 15 z 53

Autor:  sterowiec40 [ 07.06.2010, 15:11 ]
Tytuł: 

Czy miał ktoś taki przypadek:

Auto stało 3 dni na ręcznym i po zwolnieniu ręcznego nie mogłem ruszyć.

Musiałem zdjąć koła opukać bębny i wtedy hamulec puścił.
Wygląda jakby się szczeki przykleiły

Autor:  sebasuperb [ 07.06.2010, 15:13 ]
Tytuł: 

sterowiec40, były takie problemy opisywane.. jak dobrze poszukasz to znajdziesz..
Chycił ręczny, trzeba rozebrać bbny i wyczyścic je wewnatrz, bo nalot z okladzin i rozne syfy blokuja.. posprawdzac tez cylinderki..
Co do manualu czyszczenia bebnow, musisz tez poszukac bo bylo..

Autor:  MartinezTychy [ 07.06.2010, 15:14 ]
Tytuł: 

sterowiec40,
Raczej przyrdzewiały okładziny hamulcowe do bębna,sprawdz też czy sprężyna odbija nie powinno tak być bu po paru dniach łąpał ręczny.
Pozdrawiam.

Autor:  grabsoon [ 30.06.2010, 00:13 ]
Tytuł:  Stadard: Szukam zestawu tarcze + klocki do 300 zl

Witam.

Wiem ze temat troche oklepany ale chcialem was zapytac o opinie na temat:

http://moto.allegro.pl/item1099267967_t ... _polo.html

Nauczony ostatnim "udanym" zakupem tarcz -> http://skodexim.pl/index.php?products=p ... rod_id=448 ktore wygiely sie po 15 tysiacach od montazu jestem zmuszony zakupic nowe. Czlowiek uczy sie na bledach i teraz jestem troche uczulony na ten zakup. Chcac wydac 300 zl wypadaloby kupic dobra czesc i miesc spokoj na nastepne kilkadziesiat tysiecy kilometrow. Co sadzicie o wymienionym zestawie.

[ Dodano: 2010-07-12, 23:26 ]
Za mną pierwszy tysiak na nowych tarczach BREMBO (patrz post wyzej).
Musze powiedzieć, że w porównaniu do tego szajsu (patrz post wyżej) co mialem poprzednio to nie ma porównania :) Caly zestaw zachowuje sie swietnie, wydajnosc jak dla mnie bardzo dobra. Mam nadzieje ze po 10, 20 i 30 tys km bede mial podobne wrazenia z ich uzytkowaniaw. Wstepnie polecam.

Autor:  Mateusz2605 [ 16.07.2010, 22:11 ]
Tytuł: 

Ja mam taki problem. Auto na zimnych tarczach prawie w ogóle nie hamuje. Nie ma możliwości zablokowania kół. Dopiero po 4tym ostrym hamowaniu łapią. Prędzej łapie prawe koło a później lewe albo wcale. Sprawdzałem bębny z tyłu i jest ok. Płyn hamulcowy wymieniony, układ odpowietrzony. Prowadnice klocków wyczyszczone i przesmarowane. Tarcze oczyszczone z wszelkiej rdzy (brembo, klocki oryginalne). Jedno ale - na tarczy widać że klocek nie łapie całą powierzchnią - zostawia około 1,5cm od zewnątrz tarczy. Tak czy siak siła hamowania wydaje mi się za słaba. Depnięcie do podłogi nie blokuje kół :(

Autor:  manieku [ 17.07.2010, 07:57 ]
Tytuł: 

Na zgaszonym silniku wciśnij kilka razy pedał hamulca do oporu. Poczujesz, że stanie się "twardszy". Wciśnij jeszcze raz pedał i nie puszczając uruchom silnik. Pedał powinien zrobić się miękki.

Jeżeli tak nie jest to:
-wąż łączący serwo z pompą podciśnienia jest nieszczelny albo
-sama pompa nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia lub
-coś z serwo

Autor:  Mateusz2605 [ 17.07.2010, 16:20 ]
Tytuł: 

W tym problem że właśnie tak jest. Po napompowaniu i odpaleniu pedał mięknie. Już nie mam pomysłu co z tym jeszcze zrobić...

Autor:  kapi [ 17.07.2010, 16:31 ]
Tytuł: 

Mateusz2605 napisał(a):
...Dopiero po 4tym ostrym hamowaniu łapią.

a może jakieś "sportowe" są załozone co muszą się rozgrzać żeby hamowały ??? :eh:

Autor:  Mateusz2605 [ 17.07.2010, 16:38 ]
Tytuł: 

kapi napisał(a):
Mateusz2605 napisał(a):
...Dopiero po 4tym ostrym hamowaniu łapią.

a może jakieś "sportowe" są załozone co muszą się rozgrzać żeby hamowały ??? :eh:


Mam najprostrze i najtańsze tarcze brembo więc chyba jakichś specjalnych wymagań co do temperatury nie mają. Przynajmniej wyglądem nie różnią się od oryginalnych.

Autor:  mss [ 17.07.2010, 16:45 ]
Tytuł: 

a jaki klocek ?

Autor:  Mateusz2605 [ 17.07.2010, 16:53 ]
Tytuł: 

Klocki miałem zmieniane razem z tarczami 3 lata temu. I wyglądają jakby były niedotarte. Fakt faktem niewiele od wymiany przejechałem bo jakieś 20tys. km ale to z czasem coraz gorzej działa. Po wymianie było ok.

Może wyjąć klocki i je trochę zeszlifować?

Autor:  mss [ 17.07.2010, 16:56 ]
Tytuł: 

wyjmij i zobacz czy sie blyszcza. jak tak, to papier 80-100 i je zmatuj.
albo jeszcze
160-40, a pozniej 100 z 1km zeby ochlodzic tarcze, z dwa razy tak i zobacz co sie bedzie dzialo na zimnych hamulcach

Autor:  LoCoxardas [ 18.07.2010, 09:23 ]
Tytuł: 

Siemanko
Wtrące się w wątek, mianowicie ja mam problem tego typu. Wymieniłem tarcze jakieś miesiąc temu razem z klockami TRW, tarcze ATE, z klockami troszkę zamieszałem bo w woli walki dałem dwa lewe na jedno koło i dwa prawe na drugie koło, mówie tu o tych sprężynach czyli tych blaszkach, efekt mam taki że przy hamowaniu bije kierownica.
Czy zamiana kloców coś pomoże czy poprostu te tarcze sa do du...

Autor:  sanbher [ 18.07.2010, 22:28 ]
Tytuł: 

LoCoxardas napisał(a):
Siemanko
Wtrące się w wątek, mianowicie ja mam problem tego typu. Wymieniłem tarcze jakieś miesiąc temu razem z klockami TRW, tarcze ATE, z klockami troszkę zamieszałem bo w woli walki dałem dwa lewe na jedno koło i dwa prawe na drugie koło, mówie tu o tych sprężynach czyli tych blaszkach, efekt mam taki że przy hamowaniu bije kierownica.
Czy zamiana kloców coś pomoże czy poprostu te tarcze sa do du...



Dałeś dwa lewe klocki na jedną stronę ? Rozumiem, że chodzi Ci o blaszki z tyłu klocka wyprofilowane tak ? Nie wiem czym to skutkuje ale raczej niczym dobrym. Przy naprawach tak ważnych dla bezpieczeństwa pasażerów nie robi się takich cyrków. I owszem może to być powód bo jeden klocek może latać po zacisku

Autor:  mss [ 18.07.2010, 22:53 ]
Tytuł: 

a co ma latanie zacisku do trzepania tarcz ?
jak tak odwalil z klockami, to jestem pewny ze wrzucil tarcze na brudne piasty, stad bicie ...

Strona 15 z 53 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/