Teraz jest 03.07.2024, 09:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 791 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 53  Następna strona
[F1-F4] Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05
Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Czy miał ktoś taki przypadek:

Auto stało 3 dni na ręcznym i po zwolnieniu ręcznego nie mogłem ruszyć.

Musiałem zdjąć koła opukać bębny i wtedy hamulec puścił.
Wygląda jakby się szczeki przykleiły

_________________
sterowiec40


07.06.2010, 15:11
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
sterowiec40, były takie problemy opisywane.. jak dobrze poszukasz to znajdziesz..
Chycił ręczny, trzeba rozebrać bbny i wyczyścic je wewnatrz, bo nalot z okladzin i rozne syfy blokuja.. posprawdzac tez cylinderki..
Co do manualu czyszczenia bebnow, musisz tez poszukac bo bylo..

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


07.06.2010, 15:13
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
sterowiec40,
Raczej przyrdzewiały okładziny hamulcowe do bębna,sprawdz też czy sprężyna odbija nie powinno tak być bu po paru dniach łąpał ręczny.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


07.06.2010, 15:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.07.2008, 09:03
Lokalizacja: Maszewo
Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: zachodniopomorskie
Post Stadard: Szukam zestawu tarcze + klocki do 300 zl
Witam.

Wiem ze temat troche oklepany ale chcialem was zapytac o opinie na temat:

http://moto.allegro.pl/item1099267967_t ... _polo.html

Nauczony ostatnim "udanym" zakupem tarcz -> http://skodexim.pl/index.php?products=p ... rod_id=448 ktore wygiely sie po 15 tysiacach od montazu jestem zmuszony zakupic nowe. Czlowiek uczy sie na bledach i teraz jestem troche uczulony na ten zakup. Chcac wydac 300 zl wypadaloby kupic dobra czesc i miesc spokoj na nastepne kilkadziesiat tysiecy kilometrow. Co sadzicie o wymienionym zestawie.

[ Dodano: 2010-07-12, 23:26 ]
Za mną pierwszy tysiak na nowych tarczach BREMBO (patrz post wyzej).
Musze powiedzieć, że w porównaniu do tego szajsu (patrz post wyżej) co mialem poprzednio to nie ma porównania :) Caly zestaw zachowuje sie swietnie, wydajnosc jak dla mnie bardzo dobra. Mam nadzieje ze po 10, 20 i 30 tys km bede mial podobne wrazenia z ich uzytkowaniaw. Wstepnie polecam.


30.06.2010, 00:13
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post 
Ja mam taki problem. Auto na zimnych tarczach prawie w ogóle nie hamuje. Nie ma możliwości zablokowania kół. Dopiero po 4tym ostrym hamowaniu łapią. Prędzej łapie prawe koło a później lewe albo wcale. Sprawdzałem bębny z tyłu i jest ok. Płyn hamulcowy wymieniony, układ odpowietrzony. Prowadnice klocków wyczyszczone i przesmarowane. Tarcze oczyszczone z wszelkiej rdzy (brembo, klocki oryginalne). Jedno ale - na tarczy widać że klocek nie łapie całą powierzchnią - zostawia około 1,5cm od zewnątrz tarczy. Tak czy siak siła hamowania wydaje mi się za słaba. Depnięcie do podłogi nie blokuje kół :(


16.07.2010, 22:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Na zgaszonym silniku wciśnij kilka razy pedał hamulca do oporu. Poczujesz, że stanie się "twardszy". Wciśnij jeszcze raz pedał i nie puszczając uruchom silnik. Pedał powinien zrobić się miękki.

Jeżeli tak nie jest to:
-wąż łączący serwo z pompą podciśnienia jest nieszczelny albo
-sama pompa nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia lub
-coś z serwo


17.07.2010, 07:57
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post 
W tym problem że właśnie tak jest. Po napompowaniu i odpaleniu pedał mięknie. Już nie mam pomysłu co z tym jeszcze zrobić...


17.07.2010, 16:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
Mateusz2605 napisał(a):
...Dopiero po 4tym ostrym hamowaniu łapią.

a może jakieś "sportowe" są załozone co muszą się rozgrzać żeby hamowały ??? :eh:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


17.07.2010, 16:31
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post 
kapi napisał(a):
Mateusz2605 napisał(a):
...Dopiero po 4tym ostrym hamowaniu łapią.

a może jakieś "sportowe" są załozone co muszą się rozgrzać żeby hamowały ??? :eh:


Mam najprostrze i najtańsze tarcze brembo więc chyba jakichś specjalnych wymagań co do temperatury nie mają. Przynajmniej wyglądem nie różnią się od oryginalnych.


17.07.2010, 16:38
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
a jaki klocek ?

_________________
1.8T 301HP


17.07.2010, 16:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post 
Klocki miałem zmieniane razem z tarczami 3 lata temu. I wyglądają jakby były niedotarte. Fakt faktem niewiele od wymiany przejechałem bo jakieś 20tys. km ale to z czasem coraz gorzej działa. Po wymianie było ok.

Może wyjąć klocki i je trochę zeszlifować?


17.07.2010, 16:53
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
wyjmij i zobacz czy sie blyszcza. jak tak, to papier 80-100 i je zmatuj.
albo jeszcze
160-40, a pozniej 100 z 1km zeby ochlodzic tarcze, z dwa razy tak i zobacz co sie bedzie dzialo na zimnych hamulcach

_________________
1.8T 301HP


17.07.2010, 16:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Siemanko
Wtrące się w wątek, mianowicie ja mam problem tego typu. Wymieniłem tarcze jakieś miesiąc temu razem z klockami TRW, tarcze ATE, z klockami troszkę zamieszałem bo w woli walki dałem dwa lewe na jedno koło i dwa prawe na drugie koło, mówie tu o tych sprężynach czyli tych blaszkach, efekt mam taki że przy hamowaniu bije kierownica.
Czy zamiana kloców coś pomoże czy poprostu te tarcze sa do du...

_________________
prelude 2.3 + fabia


18.07.2010, 09:23
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
LoCoxardas napisał(a):
Siemanko
Wtrące się w wątek, mianowicie ja mam problem tego typu. Wymieniłem tarcze jakieś miesiąc temu razem z klockami TRW, tarcze ATE, z klockami troszkę zamieszałem bo w woli walki dałem dwa lewe na jedno koło i dwa prawe na drugie koło, mówie tu o tych sprężynach czyli tych blaszkach, efekt mam taki że przy hamowaniu bije kierownica.
Czy zamiana kloców coś pomoże czy poprostu te tarcze sa do du...



Dałeś dwa lewe klocki na jedną stronę ? Rozumiem, że chodzi Ci o blaszki z tyłu klocka wyprofilowane tak ? Nie wiem czym to skutkuje ale raczej niczym dobrym. Przy naprawach tak ważnych dla bezpieczeństwa pasażerów nie robi się takich cyrków. I owszem może to być powód bo jeden klocek może latać po zacisku


18.07.2010, 22:28
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
a co ma latanie zacisku do trzepania tarcz ?
jak tak odwalil z klockami, to jestem pewny ze wrzucil tarcze na brudne piasty, stad bicie ...

_________________
1.8T 301HP


18.07.2010, 22:53
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 791 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 53  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL