Teraz jest 08.07.2024, 05:50



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 163 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
[F1-F4] Filtr przeciwpyłkowy i dmuchawa 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37
Lokalizacja: TKA
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: Filtr kabinowy- F1 Basic
W mojej Fabii filtra nie ma i już 9 rok tak jeżdżę, ale jak latem postawię gdzieś blisko kwitnącej brzozy, to potem jest wesoło. Na korzyść przemawia fakt, że jeszcze nic mi się nigdy nie zapchało :-)
Apropos drzwi - moim zdaniem ewidentnie do uszczelnienia. Tu jest filmik pokazujący jak uszczelnić tylne drzwi w Fabii.
Jeśli chodzi o drzwi przednie to jest dobry opis kolegi koleś.
Pozwolę sobie dodać mój opis przednich drzwi po własnych działaniach (w tym roku założyłem centralny zamek):
- żeby zdjąć tapicerkę drzwi należy przede wszystkim zdemontować wszystkie elementy plastikowe mocowane na wcisk i zatrzask, czyli korbkę szyby (po ustawieniu jej równolegle do kratki głośnika należy przesunąć pierścień pod spodem w kierunku PRZECIWNYM do uchwytu korbki, aż pstryknie - wtedy korbka zsuwa się bez problemu), podłokietnik (mniejszą część trzeba tylko podnieść troszkę do góry i wtedy większą przesunąć w kierunku PRZODU samochodu, wtedy wyjdzie do góry, mniejszą na razie zostawić, bo łatwo ją uszkodzić) oraz osłonkę regulacji lusterka (tutaj bardzo łatwo ją uszkodzić, trzeba odchylić klamkę otwierania drzwi i cieniutkim śrubokrętem nacisnąć zatrzask w środku wysokości tego elementu w kierunku przodu auta - powinno się odchylić i wyjść bez uszkodzenia);
- wykręcamy śruby: trzy torx u dołu drzwi, trzy na krzyżak pod podłokietnikiem (nadal nie wyjmujemy tej mniejszej części) i jedna torx przy regulacji lusterka (tu uwaga - są tam dwie śrubki, wykręcamy tylko jedną, tę co trzyma boczek drzwiowy, druga trzyma regulację i tę zostawiamy w spokoju, przy montażu warto tę śrubkę chwycić cienkim drucikiem, bo jak spadnie za założoną tapicerkę to będzie trzeba odrywać od nowa);
- teraz wsuwamy rękę pod plastik u dołu drzwi i próbujemy oderwać - powinno pójść, jeśli jest problem, można wziąć drewnianą szpatułkę kuchenną i podwadzać kolejne zatrzaski, podkładając miękką szmatę, żeby nie uszkodzić lakieru;
- jak wszystko poszło ok, to zostało najtrudniejsze - zdjęcie uszczelki przy szybie, opuszczamy szybę do samego dołu i wkładamy palce w szczelinę na szybę próbując ściągać uszczelkę w górę, można posłużyć się narzędziem w postaci haczyka zrobionym z paska dość twardej blachy, ale bardzo trzeba uważać na szybę, najlepiej zaczynać od przodu, tam gdzie szyba jest schowana głęboko i odchylać boczek, żeby ośka podnośnika drzwi nie trzymała;
- jak już uszczelka zejdzie odsuwamy boczek i odłączamy cięgno klamki otwierania drzwi no i gotowe. Teraz można zdjąć ten mniejszy element podłokietnika, bo od strony blachy jest tam taki zatrzask i teraz można go spokojnie odhaczyć. Jeśli mamy elektryczne szyby, to trzeba jeszcze odłączyć kostkę przy przełącznikach.
Teraz oczyszczamy i odtłuszczamy łączenie blachy i drzwi (ja to zrobiłem gdzieś do 2/3 wysokości tej srebrnej blachy), dokręcamy trochę śruby mocujące, nakładamy silikon i zostawiamy do następnego dnia. Można też montować od razu, ale trzeba wtedy uważać na świeżo nałożony silikon.
Niektórzy preferują bardziej radykalne rozwiązania: odkręcają tę wewnętrzną blachę, usuwają starą, sparciałą uszczelkę i wklejają nową (np. płaski profil K stosowany w drzwiach wewnętrznych w domu).
Powodzenia i drobna uwaga - wszystkie te informacje są na forum, tylko trzeba trochę poszukać, a tak rozmnażamy tematy i zaśmiecamy nasz serwer.
Pozdrowienia i powodzenia w działaniach. No i koniecznie pochwal się jak Ci poszło :-)

_________________
Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm :-) Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje fabian za ten post:
RockShox
27.07.2011, 07:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.09.2012, 18:52
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Posty: 14
Podziękował: 5
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: Filtr przeciwpyłkowy i dmuchawa
Witam, podłącze się do tematu.
Moja kochana żona kupiła filtr przeciwpyłkowy i zabrała się za wymianę :)
Efekt jest taki że ramka i nowy filtr leżą w bagażniku bo nie wiedziała jak wsadzić i nie zobaczyła jak było wcześniej
I tu moje pytanie... w którą stronę ma przepływać powietrze (do kierownicy czy w przeciwną)?
W jaki sposób wsadzić tą ramkę, patrząc na jej przekrój to ma kształt litery "Y" ?

Z góry dziękuję za pomoc.


08.10.2012, 06:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.06.2010, 11:59
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 50
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: F II Style + JOY + LPG LandiRenzo
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post Re: Filtr przeciwpyłkowy i dmuchawa
Krzysztof_Sulik tutaj masz dokładny opis http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/22

_________________
żyj i daj żyć innym...
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Lava; za ten post:
Krzysztof_Sulik
11.10.2012, 12:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Filtr przeciwpyłkowy i dmuchawa
Ja w wakacje wymieniałem. Stary filtr siedział tam od nowości samochodu :D czyli od 2003r. i 130tys km. A czarny ja smoła był.


13.10.2012, 11:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.10.2012, 09:49
Lokalizacja: Lublin
Posty: 48
Podziękował: 5
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: fresh+
Rok prod.: 2003
Województwo: lubelskie
Post Re: Filtr przeciwpyłkowy i dmuchawa
Ja wymieniam dwa razy do roku, jesień oraz wiosnę może ze względu na to że jest alergikiem ale z drugiej strony przynajmniej szyby tak nie parują.


13.10.2012, 12:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.04.2013, 08:56
Posty: 1026
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Filtr kabinowy/przeciwpyłkowy
Chciałem sobie wyczyścić dmuchawę. Czy trzeba jakieś bezpieczniki wyjąć? Czy tylko tak jak piszecie odkręcić te śruby i wyjąć śmieci "drutem"?


11.12.2013, 09:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.11.2014, 11:11
Posty: 62
Podziękował: 16
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan Classic
Rok prod.: 2005
Województwo: lubelskie
Post Re: Filtr kabinowy/przeciwpyłkowy
Co się stało ze zdjęciami do tutoriala?

_________________
Pozdrawiam


01.09.2015, 19:58
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Filtr kabinowy/przeciwpyłkowy
waleks1 napisał(a):
i wyjąć śmieci "drutem"?

Żadnym drutem. Poduszka wcale nie utrudnia tak bardzo wyjęcia wentylatora dmuchawy.

Karolek napisał(a):
Co się stało ze zdjęciami do tutoriala?


Wjepało. Zauważ, że pisane to było 9 lat temu.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


01.09.2015, 21:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.06.2016, 07:26
Posty: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Kombi Fresh
Rok prod.: 2013 MY2014
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Filtr przeciwpyłkowy i dmuchawa
proste pytanie, prosta odpowiedź

Fabia IIFL - filtr przeciwpyłkowy bez ramki - w którą stronę ma być skierowana strzałka?
Na starym filtrze nie miałem, na nowym jest. Poszperałem w sieci, a także w tym temacie i mam mętlik...


25.10.2016, 12:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.06.2016, 15:07
Posty: 63
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post Re: Filtr przeciwpyłkowy i dmuchawa
Strzałka to kierunek powietrza - czyli od wentylatora w stronę kratek nawiewu :)


25.10.2016, 16:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.06.2016, 07:26
Posty: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Kombi Fresh
Rok prod.: 2013 MY2014
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Filtr przeciwpyłkowy i dmuchawa
No to mi nie rozjaśnileś ;-)
Jakbym wiedział w która stronę wieje wiatr to bym miał pewność. Organoleptycznie wyszło mi że wieje od strony pasażera w stronę konsoli środkowej ale pewności nie mam...


25.10.2016, 20:19
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Filtr przeciwpyłkowy i dmuchawa
opiszon napisał(a):
rganoleptycznie wyszło mi że wieje od strony pasażera w stronę konsoli środkowej ale pewności nie mam...

I tak ma być.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


Niżej podpisany użytkownik dziękuje koleś za ten post:
opiszon
25.10.2016, 23:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.06.2016, 07:26
Posty: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Kombi Fresh
Rok prod.: 2013 MY2014
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Filtr przeciwpyłkowy i dmuchawa
no i git :hurra:


26.10.2016, 08:29
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 163 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL