Re: Filtr kabinowy- F1 Basic
W mojej Fabii filtra nie ma i już 9 rok tak jeżdżę, ale jak latem postawię gdzieś blisko kwitnącej brzozy, to potem jest wesoło. Na korzyść przemawia fakt, że jeszcze nic mi się nigdy nie zapchało
Apropos drzwi - moim zdaniem ewidentnie do uszczelnienia. Tu jest filmik pokazujący
jak uszczelnić tylne drzwi w Fabii.
Jeśli chodzi o drzwi przednie to jest dobry
opis kolegi koleś.
Pozwolę sobie dodać mój opis przednich drzwi po własnych działaniach (w tym roku założyłem centralny zamek):
- żeby zdjąć tapicerkę drzwi należy przede wszystkim zdemontować wszystkie elementy plastikowe mocowane na wcisk i zatrzask, czyli korbkę szyby (po ustawieniu jej równolegle do kratki głośnika należy przesunąć pierścień pod spodem w kierunku PRZECIWNYM do uchwytu korbki, aż pstryknie - wtedy korbka zsuwa się bez problemu), podłokietnik (mniejszą część trzeba tylko podnieść troszkę do góry i wtedy większą przesunąć w kierunku PRZODU samochodu, wtedy wyjdzie do góry, mniejszą na razie zostawić, bo łatwo ją uszkodzić) oraz osłonkę regulacji lusterka (tutaj bardzo łatwo ją uszkodzić, trzeba odchylić klamkę otwierania drzwi i cieniutkim śrubokrętem nacisnąć zatrzask w środku wysokości tego elementu w kierunku przodu auta - powinno się odchylić i wyjść bez uszkodzenia);
- wykręcamy śruby: trzy torx u dołu drzwi, trzy na krzyżak pod podłokietnikiem (nadal nie wyjmujemy tej mniejszej części) i jedna torx przy regulacji lusterka (tu uwaga - są tam dwie śrubki, wykręcamy tylko jedną, tę co trzyma boczek drzwiowy, druga trzyma regulację i tę zostawiamy w spokoju, przy montażu warto tę śrubkę chwycić cienkim drucikiem, bo jak spadnie za założoną tapicerkę to będzie trzeba odrywać od nowa);
- teraz wsuwamy rękę pod plastik u dołu drzwi i próbujemy oderwać - powinno pójść, jeśli jest problem, można wziąć drewnianą szpatułkę kuchenną i podwadzać kolejne zatrzaski, podkładając miękką szmatę, żeby nie uszkodzić lakieru;
- jak wszystko poszło ok, to zostało najtrudniejsze - zdjęcie uszczelki przy szybie, opuszczamy szybę do samego dołu i wkładamy palce w szczelinę na szybę próbując ściągać uszczelkę w górę, można posłużyć się narzędziem w postaci haczyka zrobionym z paska dość twardej blachy, ale bardzo trzeba uważać na szybę, najlepiej zaczynać od przodu, tam gdzie szyba jest schowana głęboko i odchylać boczek, żeby ośka podnośnika drzwi nie trzymała;
- jak już uszczelka zejdzie odsuwamy boczek i odłączamy cięgno klamki otwierania drzwi no i gotowe. Teraz można zdjąć ten mniejszy element podłokietnika, bo od strony blachy jest tam taki zatrzask i teraz można go spokojnie odhaczyć. Jeśli mamy elektryczne szyby, to trzeba jeszcze odłączyć kostkę przy przełącznikach.
Teraz oczyszczamy i odtłuszczamy łączenie blachy i drzwi (ja to zrobiłem gdzieś do 2/3 wysokości tej srebrnej blachy), dokręcamy trochę śruby mocujące, nakładamy silikon i zostawiamy do następnego dnia. Można też montować od razu, ale trzeba wtedy uważać na świeżo nałożony silikon.
Niektórzy preferują bardziej radykalne rozwiązania: odkręcają tę wewnętrzną blachę, usuwają starą, sparciałą uszczelkę i wklejają nową (np. płaski profil K stosowany w drzwiach wewnętrznych w domu).
Powodzenia i drobna uwaga - wszystkie te informacje są na forum, tylko trzeba trochę poszukać, a tak rozmnażamy tematy i zaśmiecamy nasz serwer.
Pozdrowienia i powodzenia w działaniach. No i koniecznie pochwal się jak Ci poszło