FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

Regulacja naciagu linki hamulca recznego
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=6524
Strona 2 z 3

Autor:  fox [ 07.04.2009, 14:11 ]
Tytuł: 

Jak to sprawdzić? Na śrubie, która jest przy dźwigni ręcznego już nie mam gwintu (dokręcone na maksa). Wiem, że reguluje się też gdzieś pod podwoziem.

Autor:  zielarzlol [ 07.04.2009, 14:37 ]
Tytuł: 

Regulować można już tylko w samym bębnie - skorzystaj z szukajki.

pozdro

Autor:  MARINESKU [ 07.04.2009, 16:08 ]
Tytuł: 

fox napisał(a):
Na śrubie, która jest przy dźwigni ręcznego już nie mam gwintu (dokręcone na maksa).

Proponuję wymienić bębny bo chyba są cieniutkie no i średnica wewnętrzna się zwiększyła, lub zastosuj grubą podkładkę na głównej śrubie regulatora naciągu, może linki masz wyciągnięte ?, pozdrawiam.

Autor:  fox [ 08.04.2009, 08:19 ]
Tytuł: 

Tymczasowo dołożyłem dodatkową grubą nakrętkę i jest lepiej. Zostają jeszcze w takim razie bębny do sprawdzenia...

Autor:  wrobel93 [ 20.03.2011, 19:37 ]
Tytuł:  Regulacja hamulca ręcznego & wyciąganie klapki popielniczki

Witam.
Na wstępie proszę mnie nie zrugać że było już o ręcznym bo tego to akurat nie wyczytałem. A mianowicie nie mogę się dostać do śruby regulacyjnej hamulca ręcznego, ponieważ po wyciągnięciu samego wkładu popielniczki zostaje ten bajer z klapką, pod którym znajduje się ten otwór gdzie można się dostać do tej śruby i mam kłopot z wyciągnięciem tego elementu (na rys. niżej nr. "12") Nie wiem, w którym miejscu znajdują się zatrzaski i nie chce sobie tego zniszczyć przez działanie na żywca ze śrubokrętem. Mile widziane jakieś foty.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Autor:  weuek [ 20.03.2011, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Regulacja hamulca ręcznego & wyciąganie klapki popielnic

Też miałem z tym problem, siedziało niemiłosiernie mocno. Zadziałałem na żywca płaskim śrubokrętem. Wbijesz śrubokręt, to zobaczysz gdzie są zatrzaski (już nie pamiętam). Jak zawsze, trzeba pomału i z wyczuciem.

Autor:  skodzik [ 20.03.2011, 20:18 ]
Tytuł:  Re: Regulacja hamulca ręcznego & wyciąganie klapki popielnic

Witam.

Zatrzaski są na górnej krawędzi, pomiędzy zawiasami pokrywy, oczywiście od spodu krawędzi. Wystarczy włożyć dwie dłonie do środka popielniczki, w taki sposób jak byśmy chcieli ją rozciągnąć na boki, mocno docisnąć dłonie do ścianek popielniczki i równomiernie ciągnąć do góry. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby nie wyszła.

Pozdrawiam.

Autor:  wrobel93 [ 20.03.2011, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Regulacja hamulca ręcznego & wyciąganie klapki popielnic

O widzisz. ??? trzeba będzie jutro się zaprzeć. Tak już próbowałem ale nie byłem pewny poszarpałem 2 razy i koniec.
Jutro będę walczył.

EDIT:
No i próbowałem. Męczyłem się z tym 20 minut, zapierałem się, próbowałem podważać, rozpierać rękami, ciągnąć i nawet nie drgnęło... Ehh :x

Autor:  Medzus [ 19.09.2011, 11:46 ]
Tytuł:  Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego

Witam . Podepne się pod temat i zapytam : Jak naciagnąć linki ręcznego aby po zaciągnięciu ręcznego blokowały sie koła . W serwisie skody powiedzieli mi ze w bębnach da się to jakos wyregulowac ale nie wiem czym to regulowac. A dzis naciągnełem linki do tego stopnia ze czuc ze ręczny zaczyna brac na 4-5 ząbek ale po zaciągnięciu na maxa nie blokuje kół nawet na żużlu , dodam ze okładzinki szczęki i bębny są w stanie dobrym .

Autor:  Mat [ 19.09.2011, 12:29 ]
Tytuł:  Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego

Ile przebiegu ma linka?

Autor:  Medzus [ 19.09.2011, 13:51 ]
Tytuł:  Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego

Linka ma przebiegu nie więcej jak 3 tyś km .

Autor:  Mat [ 19.09.2011, 14:46 ]
Tytuł:  Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego

uuu... to nowa jest? Regulacja nic nie daje? Bo ja to nie wiem, czy jest możliwość naciągnięcia jej w bębnie.

Autor:  omron [ 19.09.2011, 14:56 ]
Tytuł:  Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego

Medzus - reguluje się to "klinem" samoregulatora szczęk - jedno tylko ale : jest to trochę pracochłonne i pojedynkę trochę źle się to robi. Trzeba się naskakać wokół autka . Wszystko zależy od tego czy masz już "wargę" na bębnie czy nie. Zacznij od podniesienia tyłu auta- oba koła,
zdejmij bębny, zluzuj naciąg linki ręcznego hamulca, klinem samoregulatora ustaw taki stan szczęk
aby bęben wchodził na styk na całym obwodzie plus ten mm na "wargę". Musisz tak to dopasować, aby nie blokowały się bębny. Następnie naciąg linkę tak aby skok dźwigni hamulca skutecznie rozszerzał szczęki do momentu blokowania kół. Na forum było zdjęcie bębna ze szczękami i opis gdzie jest samoregulator. Zrobiłem tym sposobem b.dobry ręczny, blokada na 5 tym zębie.
omron

Autor:  Jarek No.1 [ 19.09.2011, 15:01 ]
Tytuł:  Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego

omron
dobrze pisze a będzie jeszcze lepiej jak do klina dasz drugą sprężynkę albo jedną mocniejszą
:D

Autor:  Medzus [ 19.09.2011, 15:51 ]
Tytuł:  Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego

Hmm no to ja cos takiego wymodziłem sam ... zdjełem bęben z 1 strony popatrzyłem i ten regulator opusciłem w dół , nastepnie załozyłem bęben i tak samo z drugiej strony , podciągnełem linke i wraz nic , teraz mam odczucie ze hamulec nożny mi lepiej bierze . Myślałem ze juz bedzie git bo ręczny juz troche zaczą trzymać ale jak jade 40 km/h zaciągam go na żużlu to oprócz tego ze auto zwalnia to nic więcej nie ma . A myślałem ze uda się zablokować koła. Mam jeszcze Astre F i w niej reczny tez na bębny ale jak zaciągam na asfalcie to tylko dym z kół idzie tak sie dał naciągnąc a w skodzie nie moge tak zrobić od września 2010.

MatCar17 : tak linki sa nowe w lutym wymienione .

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/