Teraz jest 05.07.2024, 13:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Regulacja naciagu linki hamulca recznego 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 26.08.2007, 12:53
Lokalizacja: Nowy Targ
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
Jak to sprawdzić? Na śrubie, która jest przy dźwigni ręcznego już nie mam gwintu (dokręcone na maksa). Wiem, że reguluje się też gdzieś pod podwoziem.


07.04.2009, 14:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Regulować można już tylko w samym bębnie - skorzystaj z szukajki.

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


07.04.2009, 14:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
Post 
fox napisał(a):
Na śrubie, która jest przy dźwigni ręcznego już nie mam gwintu (dokręcone na maksa).

Proponuję wymienić bębny bo chyba są cieniutkie no i średnica wewnętrzna się zwiększyła, lub zastosuj grubą podkładkę na głównej śrubie regulatora naciągu, może linki masz wyciągnięte ?, pozdrawiam.

_________________
Moja Niunia.


07.04.2009, 16:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.08.2007, 12:53
Lokalizacja: Nowy Targ
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
Tymczasowo dołożyłem dodatkową grubą nakrętkę i jest lepiej. Zostają jeszcze w takim razie bębny do sprawdzenia...


08.04.2009, 08:19
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Regulacja hamulca ręcznego & wyciąganie klapki popielniczki
Witam.
Na wstępie proszę mnie nie zrugać że było już o ręcznym bo tego to akurat nie wyczytałem. A mianowicie nie mogę się dostać do śruby regulacyjnej hamulca ręcznego, ponieważ po wyciągnięciu samego wkładu popielniczki zostaje ten bajer z klapką, pod którym znajduje się ten otwór gdzie można się dostać do tej śruby i mam kłopot z wyciągnięciem tego elementu (na rys. niżej nr. "12") Nie wiem, w którym miejscu znajdują się zatrzaski i nie chce sobie tego zniszczyć przez działanie na żywca ze śrubokrętem. Mile widziane jakieś foty.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE


20.03.2011, 19:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Regulacja hamulca ręcznego & wyciąganie klapki popielnic
Też miałem z tym problem, siedziało niemiłosiernie mocno. Zadziałałem na żywca płaskim śrubokrętem. Wbijesz śrubokręt, to zobaczysz gdzie są zatrzaski (już nie pamiętam). Jak zawsze, trzeba pomału i z wyczuciem.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


20.03.2011, 20:04
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Regulacja hamulca ręcznego & wyciąganie klapki popielnic
Witam.

Zatrzaski są na górnej krawędzi, pomiędzy zawiasami pokrywy, oczywiście od spodu krawędzi. Wystarczy włożyć dwie dłonie do środka popielniczki, w taki sposób jak byśmy chcieli ją rozciągnąć na boki, mocno docisnąć dłonie do ścianek popielniczki i równomiernie ciągnąć do góry. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby nie wyszła.

Pozdrawiam.


20.03.2011, 20:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Regulacja hamulca ręcznego & wyciąganie klapki popielnic
O widzisz. ??? trzeba będzie jutro się zaprzeć. Tak już próbowałem ale nie byłem pewny poszarpałem 2 razy i koniec.
Jutro będę walczył.

EDIT:
No i próbowałem. Męczyłem się z tym 20 minut, zapierałem się, próbowałem podważać, rozpierać rękami, ciągnąć i nawet nie drgnęło... Ehh :x

_________________
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE


20.03.2011, 21:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Witam . Podepne się pod temat i zapytam : Jak naciagnąć linki ręcznego aby po zaciągnięciu ręcznego blokowały sie koła . W serwisie skody powiedzieli mi ze w bębnach da się to jakos wyregulowac ale nie wiem czym to regulowac. A dzis naciągnełem linki do tego stopnia ze czuc ze ręczny zaczyna brac na 4-5 ząbek ale po zaciągnięciu na maxa nie blokuje kół nawet na żużlu , dodam ze okładzinki szczęki i bębny są w stanie dobrym .


19.09.2011, 11:46
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Ile przebiegu ma linka?

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


19.09.2011, 12:29
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Linka ma przebiegu nie więcej jak 3 tyś km .


19.09.2011, 13:51
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
uuu... to nowa jest? Regulacja nic nie daje? Bo ja to nie wiem, czy jest możliwość naciągnięcia jej w bębnie.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


19.09.2011, 14:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Medzus - reguluje się to "klinem" samoregulatora szczęk - jedno tylko ale : jest to trochę pracochłonne i pojedynkę trochę źle się to robi. Trzeba się naskakać wokół autka . Wszystko zależy od tego czy masz już "wargę" na bębnie czy nie. Zacznij od podniesienia tyłu auta- oba koła,
zdejmij bębny, zluzuj naciąg linki ręcznego hamulca, klinem samoregulatora ustaw taki stan szczęk
aby bęben wchodził na styk na całym obwodzie plus ten mm na "wargę". Musisz tak to dopasować, aby nie blokowały się bębny. Następnie naciąg linkę tak aby skok dźwigni hamulca skutecznie rozszerzał szczęki do momentu blokowania kół. Na forum było zdjęcie bębna ze szczękami i opis gdzie jest samoregulator. Zrobiłem tym sposobem b.dobry ręczny, blokada na 5 tym zębie.
omron


19.09.2011, 14:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57
Lokalizacja: mazowieckie
Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
omron
dobrze pisze a będzie jeszcze lepiej jak do klina dasz drugą sprężynkę albo jedną mocniejszą
:D

_________________
Skoda zamieniona na Suzuki


19.09.2011, 15:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Hmm no to ja cos takiego wymodziłem sam ... zdjełem bęben z 1 strony popatrzyłem i ten regulator opusciłem w dół , nastepnie załozyłem bęben i tak samo z drugiej strony , podciągnełem linke i wraz nic , teraz mam odczucie ze hamulec nożny mi lepiej bierze . Myślałem ze juz bedzie git bo ręczny juz troche zaczą trzymać ale jak jade 40 km/h zaciągam go na żużlu to oprócz tego ze auto zwalnia to nic więcej nie ma . A myślałem ze uda się zablokować koła. Mam jeszcze Astre F i w niej reczny tez na bębny ale jak zaciągam na asfalcie to tylko dym z kół idzie tak sie dał naciągnąc a w skodzie nie moge tak zrobić od września 2010.

MatCar17 : tak linki sa nowe w lutym wymienione .


19.09.2011, 15:51
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL