FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Klimatyzacja się nie włącza
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=5804
Strona 2 z 7

Autor:  wonsz [ 19.05.2008, 13:46 ]
Tytuł: 

Czyli standard skody, jednym słowem, przemyślane rozwiązania ( żebyś do nich wrócił ).
Do miłego:)

Autor:  pawel_kaz [ 11.06.2008, 07:22 ]
Tytuł:  [F1] 1.4MPI - klimatyzacja się nie włącza po nabiciu

Witam.

Podepnę się tutaj bo problem podobny i opowiem swoją historię...

Obecnie samochodem jeździ szwagier więc on to przeżył i wszystko wiem z jego ustnej relacji (samochód jest w innej części kraju).
Jak brał od nas samochód to zasugerowane miał, aby podjechał z klimatyzacją do nabicia/uzupełnienia/wymianę czynnika itd. Nikt nie potrafił określić przy zakupie kiedy ona była serwisowana a zauważyliśmy na początku ciepłych dni, że nie chłodzi zbyt wydajnie.

Wczoraj szwagier dzwoni i opowiada co następuje: jeździł jakiś czas i zauważył, że jak się włączy klimę to faktycznie słabo chłodzi ale po przejechaniu ok. 20-30 km zaczyna chłodzić porządnie. Pojechał więc nabić klimę i po nabiciu nie chłodzi w ogóle. Z informacji jakie mu przekazali spece od klimy wynika, że prąd dochodzi do kompresora ale nie ma ciśnienia. Coś tam ponoć mówili o jakimś elemencie elektrycznym, którego wymiana (o ile to jest on) to kosztuje 300 zł.

Jak jeszcze samochód był u nas to jak się włączyło klimatyzację to przycisk się świecił a obroty wzrastały lekko (czyli normalne zachowanie?).


Wiem, że to może niezbyt dużo informacji to może ktoś wpadnie na pomysł co to może być. Czytałem już na forum trochę zanim o tym napisałem i wiem o wspomnianych przez Was czujnikach. Tu chodzi o coś (o ile szwagier dobrze przekazał) chyba w kompresorze bo przekazywał, że wymiana tego "czegoś elektrycznego" nie wymaga wyjęcia kompresora.

Co poza podjechaniem do ASO i podpięciem VAG mogę szwagrowi polecić?
Samochód nadal przez jakiś czas będzie poza moim zasięgiem.

Autor:  kros [ 11.06.2008, 12:34 ]
Tytuł: 

pawel_kaz napisał(a):
Co poza podjechaniem do ASO i podpięciem VAG mogę szwagrowi polecić?

Chyba niewiele...

Autor:  POW [ 13.06.2008, 12:48 ]
Tytuł: 

Przypuszczalnie chodzi o sprzęgło kompresora , bo koło kompresora jest napędzane cały czas paskiem klinowym.

Autor:  kros [ 13.06.2008, 13:44 ]
Tytuł: 

w fabii nie ma sprzęgła klimatyzacji...

jest zawór N280. jest też czujnik G263, który jeśli nie działa to powoduje że N280 się nie włącza, jest też czujnik ciśnienia w ukłądzie który jeśli nie działa to tez (komputer) może blokować działanie kompresora itd. bez nr błedu można wypruć całe auto...

Autor:  mikroskoda [ 24.06.2009, 21:16 ]
Tytuł: 

Witam

Mam następujący problem z klimatyzacją.

Kilka dni temu robiłem wymianę chłodnicy klimatyzacji (poprzednia była dziurawa)
Po tej wymianie klimatyzacja chodziła, jednak po kilku dniach (standardowo tym samochodem jeździ moja żonka) przejechałem się tym samochodem i stwierdzialem że klimatyzacja działa średnio. Zrobiłem test i przy jeździe na autostradzie prędkością 150+ temperatura na wylocie nawiewu wyniosła około 2,5-3 stopnie. Jednak po zjeździe z autostrady temepteratura momentalnie skoczyła do 12-13 stopni (na dworze było około 16-18 stopni).

Wczoraj kupiłem VAG i dzisiaj podłączyłem go, nie wyskoczyły mi żadne błędy w modelu klimatyzacji.

Co to może być ??? Jakieś pomysły.
Za 3 tygodnie jadę na wakacje i muszę mieć w 100% sprawną klimatyzacje

Dzięki z góry

[ Dodano: 2009-06-27, 12:24 ]
Czy ktoś może polecić jakiś dobry zakład specjalizujący się klimatyzacji samochodnej we Wrocławiu ???

Z góry dzięki

Autor:  krzysiek1174 [ 03.07.2009, 07:43 ]
Tytuł: 

witam wszystkich moja klima sie zalacza ale dopiero na 2 - ce (chodzi o predkosc dmuchawy) chlodzi normalnie, rok temu byla odgrzybiona oraz napelniona po naprawieniu nieszczelnosci, dotychczas dzialala normalnie...... ???

Autor:  Tomislav [ 17.07.2009, 07:05 ]
Tytuł: 

Witam po baaaaardzo długiej przerwie...

Właśnie sie zmierzyłem z problemem klimatyzacji,
Nie mam jak podłączyc nawet do kompa i wrzuzcic logów.

ASO na pewno za klimatyzacje mocno kroii, bo za samą diagnostykę krzyknął mi facet 250zł., na pytanie ile by kosztowałą całą impreza, nie odpowiedział ale podejrzewam ze od 500zł w górę, wiec chwilowo spasowałem. Obawiam sie niestety ze u mnie to nie bedzie usterka do zlokalizowania wzrokiem tj. przetarty kabelek itp. gdyż na ostatnim przeglądzie w ASO 2 tyg. temu zgłosili mi "najprawdopodobniej" nieszczelność w układzie klimatyzacji.
Pytanie:
1.Czy to możliwe żeby przy nieszczelności której rzekomo niemożna zlokalizować na pierwszy rzut oka, czynnik chłodzący uciekł w całości po 2 tyg.. ?


Objawy niedziałania w moim przypadku:
1. wciskam przycisk, wogóle rzadnej różnicy w temperaturze powietrza.
2. ikonka AC świeci
3. klima nie dziala na rzadnej prędkości obrotowej, czyt. w każdym przypadku)
Pytanie:
1.Czy jest jakiś bezpiecznik któr mógł zadziałać ?
1.a. Jeśli tak to gdzie go znajdę ?
2. Co można zrobić samodzielnie, zanim sie pojedzie do warsztatu ?

Autor:  Krissolainen [ 17.07.2009, 09:21 ]
Tytuł: 

Tomislav napisał(a):
Pytanie:
1.Czy to możliwe żeby przy nieszczelności której rzekomo niemożna zlokalizować na pierwszy rzut oka, czynnik chłodzący uciekł w całości po 2 tyg.. ?

tak, a nawet szybciej

Jeśli miałeś czynnik zabarwiony fluorescencyjnie to w świetle UV można zobaczyć, którędy uciekł.
Zdarza się, że wycieknie przez zawór serwisowy, a po ponownym napełnieniu zawór zadziała dobrze.

Cytuj:
Objawy niedziałania w moim przypadku:
1. wciskam przycisk, wogóle rzadnej różnicy w temperaturze powietrza.
2. ikonka AC świeci
3. klima nie dziala na rzadnej prędkości obrotowej, czyt. w każdym przypadku)


bez diagnostyki nic nie wymyślisz. Jak się upewnisz, że nie ma błędów i nieprawidłowowści w sterowaniu to polecam pojechać do serwisu klimatyzacji (niekoniecznie w ASO) tam szybko stwierdzą ile masz czynnika, ewentualnie wtłoczą barwiony i poszukają wycieków.
Koszt od 90 do 200 zł.
PS. błąd czujnika wysokiego ciśnienia nie oznacza, że jest on uszkodzony. Taki błąd jest przy okazji całkowicie pustego układu

Pozdrawiam
Krisso

Autor:  Tomislav [ 29.10.2009, 10:35 ]
Tytuł: 

Zapomniałem dopisać co z tego wszystkiego wynikło

Przyczyna był prosta. Rozszczelnienie układu klimatyzacji. Pojawiło się pęknięcie na rurce metalowo-gumowej (na styku gumowego węża i elementu metalowego). Uciekł cały czynnik.

Także jeśli ktoś ma podobny przypadek to może się spodziewać ucieczki czynnika....

Impreza poza ASO kosztowała 220zł (czynnik + klejenie rurki + czynności)
Podobno nowa rurka (ta która poszła w moim przypadku) to koszt ~400zł, i boję się że mnie to nie ominie bo to klejenie nie jest w 100% skuteczne. A zespawać czy załatać to winny sposób podobno się nie da....

pozdraviam

Autor:  yans [ 15.11.2009, 12:37 ]
Tytuł: 

kros napisał(a):
a jak to zaimportować i do czego, żeby to wyglądało jakoś przyzwoicie (tabela) a nie takie rozsypane jak teraz - bo sie strasznie źle czyta i nie wiadomo jaka wartość czemu odpowiada :-(

w każdym razie

grupa 001
1. napięcie dla jedn. sterującej (takie jak nap. akumulatora)- V
2. napiecie wentylatora kabinowego- V
(wył. - 0
I bieg - 3-4,5
II bieg - 5-7
III bieg - 7,5-10
IV bieg - 10,5-14)
3. I stopień wentylaotra -wł/wył
4. II stopień wntylatowa -wł/wył

grupa 002
1. moc(wydajność poziom pracy) kompresora -%
2. ciśnienie czynnika w układzie klimy (2-32)- bar
3. warunki - patrz niżej*1)
4. temperatura na czujniku G263 (przy parowniku)

*1) - warunki:
0 - brak uwag
1-ciśnienie czynnika wyższy niż 32bar
3-ciśnienie czynnika niższy niż 2bar -
5-za małe obroy silnika -
6 - klima wyłączona
7-klima wyłączona z powodu ustawienia wentylatora na 0 -
8 - temp. zewn. mniejsza niż 3±1°C
10-napięcie zasilania zbyt małe/duże
11- temp cieczy chłodzącej powyżej 118*C
12- (nie rozumiem) wydajność kompresora ograniczona przez jedn. silnika
14-temp. czujnika na parowniku G263 poniżej 1*C
16 - awaria G263 lub wientylatora

grupa 003
1.temp w nawiewie na nogi
2. temp w nawiewe środkowym
3.temp. wnętrza
4. (nie rozumiem) odłączenie wymiennika ciepła - wylko w autach z elektronicznym chłodzeniem- wł/wył

grupa 006 to
1. obroty
2. podwyższenie obrotów silnika wł/wył
3.prędkość jazdy
4. wyłącznik śwaiteł cofania wł/wył (w zależności od włączonego lyb wył biegy wstecznego)

to tyle teorii, a jak te logi będą jakieś bardziej czytelne to zobacze co tam jest bo na razie łeb mnie rozbolał od rozszyforwyania co się czego tyczy.


Witam Masz może opis pozostałych grup 004 - 009? Wiesz moze, gdzie mozna znaleźć opis do nich?

Autor:  borubar [ 28.06.2013, 05:38 ]
Tytuł:  Re: [F1] Klimatyzacja się nie włącza

Podłączę się do tematu, nie ma sensu zakładać nowego.

Wczoraj żonka dzwoni do mnie i mówi, że klima grzeje :-). Mówię, żeby zrestartowała ją AC, ale nadal to samo. Wróciłem do domu i w sumie okazuje się, że:

Klima nie działa od początku włączenia jej przyciskiem Ac. Włączam silnik, przekręcam wentylator na 2, wciskam AC i nic, kompresora nie słychać. Ale załącza się on po około 2 minutach. Wtedy już działa i chłodzi. Ale jak wyłączę silnik i uruchomię go ponownie, to kompresor klimy znowu załacza się dopiero po jakimś czasie, nie słychać go od razu po wciśnięciu przycisku AC.

Autor:  witek_77 [ 28.06.2013, 09:13 ]
Tytuł:  Re: [F1] Klimatyzacja się nie włącza

może mało czynnika i czujnik ciśnienia go nie puszcza ? My w agregatach mamy tak, że presostar wybija bo jest mechaniczny i trzeba wcisnąć i chodzi, a tutaj steruje tym komputer. Albo jest zabezpieczenie sprężarki w postaci opóźnionego startu między kliknięciami. Ja obstawiam jednak mało czynnika. Mi np znowu padł potencjometr w nastawniku i mam ciepłe lub zimne powietrze. Znalazłem u pepików za 450zł z przesyłką do PL. Jakie ceny są w PL bo mnie umie znaleźć, a do ASO mam nie po drodze nigdzie.

Autor:  borubar [ 28.06.2013, 09:24 ]
Tytuł:  Re: [F1] Klimatyzacja się nie włącza

witek_77 napisał(a):
może mało czynnika i czujnik ciśnienia go nie puszcza ? My w agregatach mamy tak, że presostar wybija bo jest mechaniczny i trzeba wcisnąć i chodzi, a tutaj steruje tym komputer. Albo jest zabezpieczenie sprężarki w postaci opóźnionego startu między kliknięciami. Ja obstawiam jednak mało czynnika. Mi np znowu padł potencjometr w nastawniku i mam ciepłe lub zimne powietrze. Znalazłem u pepików za 450zł z przesyłką do PL. Jakie ceny są w PL bo mnie umie znaleźć, a do ASO mam nie po drodze nigdzie.


Klima nabijana, odgrzybiana, etc 2 tygodnie temu, raczej nie ma ubytków :-). fakt czynnika było mało, ale po filtrze widziałem, że do tej klimy to raczej nikt od nowości nie zaglądał :-)

Pytam kumpli, mają tak samo w Toyota Avensis, Peugeot 308, Ford Focus etc...facet z kolei od klimy powiedział, że powinien załączyć się od razu, jeśli jest to kompresor z elektro-sprzęgłem. Trudno, odstawię go do serwisu w przyszłym tygodniu, dzisiaj wyjazd wiec nic już nie zrobię.
A i jeszcze zobaczę motyw z przegazowaniem lekkim autka po wciśnięciu AC, może poskutkować, tak mi powiedział kolo w serwisie klimy.

Autor:  Dawid84 [ 17.03.2014, 17:32 ]
Tytuł:  Re: [F1] Klimatyzacja się nie włącza

I ja podłącze się do tematu.

Moje problemy to klimatyzacja i wentylatory(pokrętła?)
Gdy odpalam auto włączam nawiew i po pewnym czasie leci ciepłe powietrze. Niby ok ale gdy przekręcę wskaźnik na zimny - nic się nie zmienia nawiewy dmuchają ciepłem jak szalone! Nawiewu zimnego nie ma. Co do klimatyzacji - po włączeniu przycisku ona nie działa, mam wrażenie, że ona też dmucha ciepłym powietrzem a szyby od środka zaczynają parować... A przycisk od nawiewu w obiegu zamkniętym raz działa raz nie.
Co to może być? Ktoś miał już może podobny przypadek?

Strona 2 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/